Технология на боядисване?(калник)

Екстериор и интериор.
techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Технология на боядисване?(калник)

Мнение от techclerk » 06 апр 2013, 20:44

Калинката ми бях я купил с леко неоригинална боя от едната страна на задният калник, което тогава не представляваше проблем, но след близо 2години от тогава тази боя започна да дава проблеми, да отслабва и да се появяват шупли. Искам да ви попитам какъв е най-евтиният вариант за поправка/боядисване, по каква методика? Идеята е за изглежда относително добре естетически, дори и да не е кой знае колко свършено. Имам виброшлайф, ъглошлайф с телена четка, кит, шкурки, интересува ме най-вече боята и метода за нанасяне, който вие бихте препоръчали, макар да съм се занимавал тук-таме с бои. Боядисвал съм със спрей на Multona - уж от по-скъпите, но това може да бъде с висок разход на боя, понеже спрей-ът няма особено добри покривни свойства и се налага наслояване на по 3-4 пласта, а отгоре на това въобще не е лесно да се постигне равномерно покритие. Боята не оправда и очакванията за устойчивост Гледам тук-таме изскачат някакви статийки, където хората боядисват с валяче, което ми е малко непонятно, но все пак става. Та кой е най-удачният начин? Ако колата беше по-скъпа сигурно бих имал стимул да я карам на бояджия, но 80-100лв на детайл при условие, че мога да купя още една фиеста за 500лв някак не е на сметка.
п.п Цветът на колата е червен, ако има значение.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от S_C » 06 апр 2013, 20:57

Иди да ти забъркат спрей в някоя фирма за бои, с точния цвят.
За един калник абсолютно всичко се продава готово във флакони.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от techclerk » 06 апр 2013, 21:02

Това е вариант, но подсигуряването на равномерността на спрея е нещо не много лесно, а и отдолу сигурно старата боя ще иска да се чисти до гол метал?
Това, което най-много ме притеснява е че при по-калпави спрейове е доста трудно да се държи постоянен поток на боята.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от S_C » 06 апр 2013, 21:26

Минава се с водна шкурка и ако има неравности-шприц кит.
Спрея се нанася достатъчно равномерно.Има си боя, има си лак отделно на флакон,всичко се продава.До никакъв метал не се чисти.
Боядисано така, определено няма да те надживее и ще е пъти по-слабо от оригиналната боя, но поне две години ще изкара без проблем.А материалите за един калник надали ще ти струват повече от 30-40 лева всичките.
Боядисвал съм брони по тоя начин, никакви ядове.
Естествено,ако имаш пари и мерак да стане идеално, отиваш на бояджия.Но при него 100 лева са му само материалите за чистене на пистолета след боядисване.Това със спрейовете е непретенциозен вариант-за хора без пари, но с желание да експериментират.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от HACKO » 07 апр 2013, 00:38

Абе в провинцията цената на детайл отдавна падна под 100лв с включени материали.
Вместо спрей по-добре си купи четка, ще стане по-равномерно. Не случайно цената на хубав пистолет започва от 500лв.
Процедурата не е никак лесна, в общи линии следната:
Първо изхвърляш телената четка и си купуваш диск за шмергелене, с него изпилваш ръждясалите места. След това със виброшлайфа с шкурка 150-180 прекарваш местата около изпиленото (някъде в диаметър 100-200мм). После мажеш местата със кит и шкуриш, първо с виброшлайвфа с 80, после с трупче отначало с 80, после с 120 и накрая с виброшлайфа с 240 изравняваш следите от грубите шкурки върху кита и околното пространство. После облепваш и пръскаш със двукомпонентен шприц кит две ръце. След като се втвърди, може след 30-60мин, но най-добре е при възможност да престои 10-15дена (никой тенекеджия няма толкова време, клиента иска колата вчера), се изтрива на водно с гумена подложка 600-800 за металик и на 1200. После идва ред на боята 2-3 ръце до постигане на равномерно покритие за металика 2-3ръце база и после 2 ръце лак. Желателно е да се боядисва целия детайл, техниките на преливане не са начинаещи. Шприц, боя и лак се нанасят задължително с пистолет (дори и да е евтин) и въздух с постоянно налягане (с редуцир), за спрея казах в началото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от techclerk » 07 апр 2013, 01:29

S_C написа:..До никакъв метал не се чисти.
Това за голият метал го казах, защото калинката беше с пребоядисан калник, на който в покритието на боята почнаха да се появяват шупли. Боята не хваща стабилно за основата. Да си призная - правих опит да боядисам със спрей на Multona - тогава такъв имах под ръка и мислех, че е читав. Мина половин година и започна да става абсолютно същото, като с предната боя. Разликата е, че основата бях я пилнал с виброшлайф и бях свалил предишната боя.
HACKO написа: Първо изхвърляш телената четка и си купуваш диск за шмергелене, с него изпилваш ръждясалите места..
Няма ръжда - боята на посоченото място просто стана на шупли а бялата основа отдолу си стои.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от HACKO » 07 апр 2013, 10:39

Тогава с виброшлайфа на 120 сваляш въпросната боя до основата (не до ламарина) и продължаваш процедурата от шприцоване нататък.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Технология на боядисване?(калник)

Мнение от techclerk » 07 апр 2013, 12:32

Ако основата ще рече белият пълнител под боята - така и бях направил. След това нанесох боята върху основата, не върху старата(нея изчистих), но отново не беше се задържала на нея. Ще опитам с по-хубава боя и ще видя.

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта