По-Обезшумени фордове!
-
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
- Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
- Status: Извън линия
По-Обезшумени фордове!
Добър ден колеги.Както си седя в офиса и се почудих как да обезшумя още моето ескортче комби 98година ТД.Реших, че ще е добра тема и всички могат да публикуват начини и да споделят опита си тук.Аз лично съм решил долу под мокета да добавя изолация за ламиниран паркет от 3 милиметра като не я лепя ,защото ако се наложи някой ден манипулация по купето да не се запали и да може да се свали без мъки заради силикона .Както съм решил и да сваля корите на вратите и тях да залепя със силикон ватата по ламарината на вратата.За багажното отделение пак така под мокета ще пъхна от ватата и мисля че ще има около 10 процента обезшумяване което за цената на ватата и силикона които ще ми излязат е повече от перфектно.Само да кажа че от към отсека на двигателя ще купя от най дебелата вата за да обезшумя по добре за пода и вратите 3 милиметровата ще свърши работа,но може и 5 милиметра трябва да пробвам и ще видя кое как ще стане,защото мисля че тази от 5 милиметра може да надигне много мокета и няма да стои добре.Очаквайте резултатите като го направя ще пиша. 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Да ти кажа...някакъв ефект би имал само по-дебел мокет в багажника. Вратите 98-а година трябва да имат изолация откъм корите, а кечето на пода е доста дебело.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
По същата причина, преди време на моя Ескорт, сложих на целия под, дунапрен, от този на бабунките, дето го слагат в палетите да предпазва уредите от повреждане. Накрая ефекта е нулев, само дето мокета стои надигнат и се набръчква, а зад педалите се наложи да го махна още първия месец, защото не можеха да се натискат до края.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
- Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Да вратите имат изолация наистина, но мисля че няма да навреди още малко вата залепена на ламарините зад фабричната вата.Общо взето ще опитам пък ще видиме дали ще има разлика след това.Все пак това е вата която е създадена за обезшумяване и изолиране на различни повърхности.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
И аз да споделя малко опит по въпроса. Аз преди време сложих минерална вата под целия мокет. Ефект да имаше но не беше чак толкова голям. През първите две седмици мокета стои доста надигнат но с времето ватата се сплесква и се нормализират нещата. Но ефекта не е толкова голям както написах.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Ще се самоцитирам:
През годините на употреба бях добавил и 3 мм. изолация на покрива, което рефлектира най- вече върху по- малкото нагряване на купето през лятото и по- бавното изстиване през зимата.
Най- голям ефект се постигана обаче, когато пак със стизол изолирах подкалниците на предните колела, шумът от пътя намаля чувствително.
Nebhotep написа:За всеобщо учудване Ескорта е все още сравнително комфортен откъм шумови характеристики (на горната граница за съвременните автомобили- около 75 db). За форд ескорт след 1996 г. показателите за шума в купето при различни скорости на пета предавка на нивото на задния ред са следните:
при 80 км/ч 72 Db
при 90 км/ч 74 Db
при 100 км/ч 74.5 Db
при 110 км/ч 75 Db
при 120 км/ч 75.5 Db
С тези шумови характеристики автомобилът показва, че вече е технически поостарял в сравнение с новите фордове.
Например характеристиките на Фокус 2 са:
при 80 км/ч 67 Db
при 100 км/ч 69 Db
при 120 км/ч 71 Db
Шумовите стойности на Focus 3 са:
при 80 км/ч 65.7 Db
при 100 км/ч 67 Db
при 120 км/ч 68.4 Db
При средният клас автомобила произведени след 2003 г. нивото на шум при 120 км в час е около 65 до 75 Db, а във високия клас нивото на шум е под 63 Db.
Въпреки поставената шумоизолация ( стизол - подложка за паркет 3 мм.) във вратите, багажника и част от пода, разликата не е удовлетворителна и явно трябва да се заема с моторния отсек, защото ми се струва, че от там идва най- големия шум. Шума от гумите и пътя не е толкова осезаем, колкото от двигателя при обороти над 2500 (90 км/ч на пета предавка).
Идеята на поставяната от мен изолация е да е бюджетно решение и да не тежи прекалено много (при качествена шумоизолация тежината на един квадратен метър е от 5 до 8 кг.)
През годините на употреба бях добавил и 3 мм. изолация на покрива, което рефлектира най- вече върху по- малкото нагряване на купето през лятото и по- бавното изстиване през зимата.
Днес продължих с изолацията на автомобила, беше останал само тавана да се направи. Използвах отново любимият ми стизол (подложка за паркет)- 3 мм. Просто за цената си това нещо е супер, естествено не може да се мери по качества с dynamat или stp, но е 100 пъти по евтино (0.80 лв. на м2) и много много по- леко, въпреки това има добри шумоизолиращи и топлоизолиращи качества. На тавана гоня ефект не толкова за шумоизолиране, колкото за топлоизолация, тъй като през лятото тъмния автомобил се нагрява доста и на децата им е тежко при пътуванията. А пък и през зимата няма да бяга бързо топлото.
Днес за първи път се усети ползата от изолацията на тавана, която поставих преди 3 седмици. Сутринта при външна температура - 3 градуса, вътре в колата беше учудващо топло около 6 градуса. Преди без изолацията разликата беше само около 3-4 градуса, а сега е 9. На ескорта фабрично нищо не се поставя на тавана, има само два битумни листа и зимата купето лесно губи топлина, а лятото много бързо се нагрява.
Най- голям ефект се постигана обаче, когато пак със стизол изолирах подкалниците на предните колела, шумът от пътя намаля чувствително.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
На стария орион, реших да изпера мокета след което докато съхнеше 1 ден поогледах и видях че задната част на пасажерите е слаба шумоизолирана, мястото за краката, под седалката и подкалниците (мисля че от там идваше най-много шум) намерих в нас някаква стара изолация за ламинат и сложих на местата които отбелязах. Ефекта за мен беше добър, при 80-100 км/ч ми се стори доста по тихичко и приятно 
Един приятел имаше фиат браво и любител на силната музика в колата, след като сложи доста силна музика до толкова че предния прозорец в горната си част се беше разлепил и от време на време течеше, като застанах отстрани на колата прозореца едва не изхврчаше
, та накрая реши че трябва да обезшуми колата и на врати,калници, таван,под сложи една гумена, тежка и здраво залепена изолация сиг има 100 кг общо и това даде перфектен резултат. Незнам каква е изолацията и колко струва.

Един приятел имаше фиат браво и любител на силната музика в колата, след като сложи доста силна музика до толкова че предния прозорец в горната си част се беше разлепил и от време на време течеше, като застанах отстрани на колата прозореца едва не изхврчаше

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Така е-звук все още се спира най-ефективно с маса.
Ама 100 кила върху теглото на колата само заради това, че била шумна при 120...изначално загубен съм за тая кауза.
Ама 100 кила върху теглото на колата само заради това, че била шумна при 120...изначално загубен съм за тая кауза.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Или с вакум.S_C написа:Така е-звук все още се спира най-ефективно с маса.
...

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
При високи скорости, най-голям шум генерират основно гумите и двигателят. Шумоизолирането на тези места би трябвало да даде най-голям ефект. Лятото мисля да експериментирам с подкалниците, но ще използвам материали, подобни на STP и Дайнамат. Даже мисля да се подгтовя с шумомер, за да говорим в цифриNebhotep написа:Най- голям ефект се постигана обаче, когато пак със стизол изолирах подкалниците на предните колела, шумът от пътя намаля чувствително.


-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 26 юли 2012, 12:15
- Модел на автомобила: Ford focus 1.8 tdci
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Добре и сравнително евтино се получава с битумна лента и микропореста гума. Отдолу на ламарината лентата и върху нея гумата.
Аз все още не съм пробвал да се убедя лично въпреки, че съм ги купил.
Аз все още не съм пробвал да се убедя лично въпреки, че съм ги купил.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 26 дек 2014, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo, 2.0 Tdci, 96 kW, 2004 г.
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Да съживя темичката. Отскоро съм собственик на Мондоето и ме дразни шума в купето при движение по прав участък над 100 км/ч. На Корсата бях шумоизолирал купето- врати, таван, под, багажник с битумна лента и една шумоизолация от нещо като дунапрен. Ефект за мен имаше осезаем. Не ми хареса, че след време тази шумоизолация започва да се рони. Най-добре се получи тавана, тъй като при дъжд не се чува досадното тропане на капките. Отделно вратите стават по-тежки и се затварят без металическия звън. Сега мисля да направя същата операция, но с битумна лента на ламарината и отгоре с микропореста гума от може би 10 мм. Ще сложа и по тънка гума- примерно 6 мм на всички подкалници от вътрешната страна. Ще споделя какъв е резултата. Само малко да задържи по-топло.
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 06 май 2012, 23:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Между другото аз карам фокус 1, бензин , баща ми има нов фокус 2 от последните продадени, та фокус 2 вътре е много по шумен от стария при една и съща скорост и возията е доста по друсаща.
фокус>мокус излагация
фокус>мокус излагация
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 26 дек 2014, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo, 2.0 Tdci, 96 kW, 2004 г.
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
Да споделя развитието на нещата. Направих задната част на колата, която е седан. Отвън при подкалниците лепих 6 мм микропореста гума върху ламарината. Отвътре на задните врати, пода и задните панели лепих първо битумна лента Flashband и отгоре самозалепваща микропореста гума 19 мм, където има възможност да се побере. Ефектът е осезаем. Задните гуми не се чуват почти. Имам и виещ заден лагер, който сега не го чувам. Сложих само микропорестата гума и под мокета на задните пасажери, малко се надига мокета, но с времето се понамества и за мен не е проблем. Важното е, че има осезаем ефект. Скоро ще направя и предния отсек и ще допълня впечатлението си.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: По-Обезшумени фордове!
И аз съм слагал, ама файда йок. Микроорести гуми, вати, простотии и никаква разлика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта