Информация за еластичност при доускорение
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus 1.6 TDCI
Хечбек с 5 врати задвижван с дизелово гориво. Работен обем на двигателя 1560 куб.см., максимална мощност 109 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 240 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 188 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 205/55/16, джанти 6.5х16, тегло 1356 кг, разход: в града 5.6, навън 3.7, средно 4.4 л дизел/100 км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.8 сек., 0 - 100 км/ч = 11.6 сек., 0 - 130 км/ч = 20.4 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 6.8 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 9.1 сек.(5-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 6.8 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 9.1 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI Trend
Мондео 4 с малък дизел и голям багажник: работен обем на двигателя 1997 куб.см., максимална мощност 115 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 300 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 192 км/ч, скоростна кутия 6 степенна механична, гуми 215/55/16, джанти 6.5х16, тегло 1622 кг, разход: в града 7.6, навън 4.9, средно 5.9 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.6 сек., 0 - 100 км/ч = 11.5 сек., 0 - 130 км/ч = 19.9 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.8 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.6 сек.(6-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.8 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.6 сек.(6-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Fiesta 1.4 Ghia
Хечбек с 5 врати, работен обем на двигателя 1388 куб.см., максимална мощност 96 к.с. при 5750 об./мин., максимален въртящ момент 128 Нм при 4200 об./мин., максимална скорост 175 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 195/50/15, джанти 6x15, тегло 1130 кг, разход: в града 7.5, навън 4.6, средно 5.7 л A95/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 4.0 сек., 0 - 100 км/ч = 12.3 сек., 0 - 130 км/ч = 21.5 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 13.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 24.7 сек.(5-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 13.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 24.7 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Kuga 2.0 TDCI
Куга с предно предаване и същия дизелов мотор като версията 4х4. Данните и за двата модела дават възможност за сравнение по между им. Работен обем на двигателя 1997 куб.см., максимална мощност 136 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 320 Нм при 2000 об./мин., максимална скорост 182 км/ч, скоростна кутия 6 степенна механична, гуми 235/55/17, джанти 7.5х17, тегло 1594 кг, разход: в града 7.7, навън 5.1, средно 6.1 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.6 сек., 0 - 100 км/ч = 11.2 сек., 0 - 130 км/ч = 18.6 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.0 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.0 сек.(6-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.0 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.0 сек.(6-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus Hatchback 1.8
Работен обем на двигателя 1798 куб.см., максимална мощност 125 к.с. при 6000 об./мин., максимален въртящ момент 165 Нм при 4000 об./мин., максимална скорост 198 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 205/55/16, джанти 7х16, тегло 1342 кг, разход: в града 9.5, навън 5.6, средно 7.0 л А95/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.9 сек., 0 - 100 км/ч = 10.6 сек., 0 - 130 км/ч = 16.6 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 10.3 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 15.0 сек.(5-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 10.3 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 15.0 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Fiesta 1.6 TDCI
Фиеста с 5 врати и един от няколкото варианта на познатия дизелов двигател с работен обем 1560 куб.см., за разлика от варианта Еконетик тук максималната мощност е 90 к.с. при 4000 об./мин., максималния въртящ момент е 200 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 175 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 195/45/16, джанти 6.5х16, тегло 1160 кг, разход: в града 5.2, навън 3.6, средно 4.2 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 4.3 сек., 0 - 100 км/ч = 12.8 сек., 0 - 130 км/ч = 23.1 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 8.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.1 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus Turnier 1.6 TDCI
Работен обем на двигателя 1560 куб.см., максимална мощност 109 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 240 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 188 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 205/55/16, джанти 7х16, тегло 1400 кг, разход: в града 5.8, навън 3.8, средно 4.5 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.7 сек., 0 - 100 км/ч = 11.8 сек., 0 - 130 км/ч = 21.3 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 9.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 15.1 сек.(5-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 9.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 15.1 сек.(5-та).
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Информация за еластичност при доускорение
Предполагам, че еластичността, за която се говори тук зависи предимно от въртящия момент спрямо теглото на автомобила...
Това е важно предимно при изпреварване, но надали някой изпреварва на пета скорост с 1 500 оборота
Всъщност - де да знам?
Карам служебен дизел VW 2.0 TDi, шест скорости - има голям въртящ момент и рядко превключвам предавките. Еластичността поне на усет му е много голяма, но въпреки, че е турбо на ускорение (0-100 км./ч.) не може да се мери с бензинова кола...
Със xr-а ще го разкова, но пък при турбодизела комфортът при пътуване е много по-голям...
П.П. Другото, което ми е направило впечатление при турбодизела е много голямата тяга след 140-150 км./ч.
Това е важно предимно при изпреварване, но надали някой изпреварва на пета скорост с 1 500 оборота

Всъщност - де да знам?

Карам служебен дизел VW 2.0 TDi, шест скорости - има голям въртящ момент и рядко превключвам предавките. Еластичността поне на усет му е много голяма, но въпреки, че е турбо на ускорение (0-100 км./ч.) не може да се мери с бензинова кола...
Със xr-а ще го разкова, но пък при турбодизела комфортът при пътуване е много по-голям...
П.П. Другото, което ми е направило впечатление при турбодизела е много голямата тяга след 140-150 км./ч.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Fiesta 1.6 TDCI
Отново Фиеста с 5 врати и познатия дизелов мотор с поредната му модификация. Работен обем 1560 куб.см., максимална мощност 75 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 185 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 167 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 195/50/15, джанти 6х15, тегло 1124 кг, разход: в града 5.2, навън 3.6, средно 4.2 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 4.4 сек., 0 - 100 км/ч = 14.0 сек., 0 - 130 км/ч = 26.9 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 10.5 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 16.0 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Mondeo Turnier 2.0
Ето и обещаните резултати от замерванията на моето Мондео. Направих си труда да проверя как се представя и на двете горива( бензин и газ), както и на три от предавките за всяка дисциплина. Това ми помогна да опозная още повече възможностите на автомобила ми и в зависимост от конкретната ситуация, да бъдат оправдани очакванията ми. И така: 60 - 100 км/ч = 6.8 сек.(3-та), 9.2 сек.(4-та), 13.0 сек.(5-та);
80 - 120 км/ч = 7.0 сек.(3-та), 10.0 сек.(4-та), 15.0 сек.(5-та). Стойностите са измерени сам в колата, без включени допълнителни консуматори като климатик, фарове, музика и т.н. при температури на въздуха от порядъка на 20-25 градуса. Интересното в случая е че на газ динамиката е идентична с тази на бензин и напрактика времената са еднакви, което дава ново лице на алтернативното гориво, и освен по-икономично се движа също толкова динамично както и преди! Прави впечатление че времената на конкретните предавки за двете дисциплини са много близки, което може да се обясни с това, че при 60 - 100 км/ч имаме по-ниски обороти на всяка от предавките, респективно разполагаме с по-малко въртящ момент и мощност на колелата в този диапазон, но сме облагодетелствани от по-ниско въздушно съпротивление при тези скорости. Докато при 80 - 120 км/ч имаме другата страна на медала, вече сме на по-високи обороти(повече въртящ момент и мощност), но заради увеличаващото се въздушно съпротивление няма как времената да са по-добри! На който му е интересно нека направи същите проби и да пише какви са резултатите.
80 - 120 км/ч = 7.0 сек.(3-та), 10.0 сек.(4-та), 15.0 сек.(5-та). Стойностите са измерени сам в колата, без включени допълнителни консуматори като климатик, фарове, музика и т.н. при температури на въздуха от порядъка на 20-25 градуса. Интересното в случая е че на газ динамиката е идентична с тази на бензин и напрактика времената са еднакви, което дава ново лице на алтернативното гориво, и освен по-икономично се движа също толкова динамично както и преди! Прави впечатление че времената на конкретните предавки за двете дисциплини са много близки, което може да се обясни с това, че при 60 - 100 км/ч имаме по-ниски обороти на всяка от предавките, респективно разполагаме с по-малко въртящ момент и мощност на колелата в този диапазон, но сме облагодетелствани от по-ниско въздушно съпротивление при тези скорости. Докато при 80 - 120 км/ч имаме другата страна на медала, вече сме на по-високи обороти(повече въртящ момент и мощност), но заради увеличаващото се въздушно съпротивление няма как времената да са по-добри! На който му е интересно нека направи същите проби и да пише какви са резултатите.

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Galaxy 2.0 TDCI
Работен обем 1998 куб.см., максимална мощност 140 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 320 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 193 км/ч, скоростна кутия 6 степенна механична, гуми 225/50/17, джанти 7х17, тегло 1778 кг, разход: в града 7.7, навън 5.0, средно 6.0 л дизел/100км.
Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.7 сек., 0 - 100 км/ч = 11.1 сек., 0 - 130 км/ч = 19.0 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.4 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 14.0 сек.(6-та).
Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.7 сек., 0 - 100 км/ч = 11.1 сек., 0 - 130 км/ч = 19.0 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.4 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 14.0 сек.(6-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus Hatchback 1.6 TDCI Econetic
Екологичната версия на 5 вратия хечбек на Фокус залага на дълги предавателни отношения на 5 степенната механична скоростна кутия, което редуцира разхода на гориво и вредните емисии за сметка на по-слаба еластичност! Работен обем на двигателя 1560 куб.см., максимална мощност 109 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 240 Нм при 1750 об./мин., максимална скорост 191 км/ч, гуми 195/65/15, джанти 6х15, тегло 1340 кг, разход: в града 5.6, навън 3.6, средно 4.3 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.8 сек., 0 - 100 км/ч = 11.4 сек., 0 - 130 км/ч = 19.8 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 9.5 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.7 сек.(5-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 9.5 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.7 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Fiesta 1.25 Ambiente
Триврата Фиеста с малък бензинов мотор: работен обем 1242 куб.см., максимална мощност 60 к.с. при 6000 об./мин., максимален въртящ момент 109 Нм при 3600 об./мин., максимална скорост 152 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 195/50/15, джанти 6х15, тегло 1058 кг, разход: в града 7.3, навън 4.3, средно 5.4 л А95/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 4.3 сек., 0 - 100 км/ч = 16.0 сек., 0 - 130 км/ч = 34.6 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 13.9 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 24.9 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus Hatchback 1.6 Titanium
Работен обем на двигателя 1596 куб.см., максимална мощност 100 к.с. при 6000 об./мин., максимален въртящ момент 150 Нм при 4000 об./мин., максимална скорост 180 км/ч, скоростна кутия 5 степенна механична, гуми 205/55/16, джанти 7х16, тегло 1296 кг, разход: в града 8.7, навън 5.5, средно 6.7 л А95/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 4.0 сек., 0 - 100 км/ч = 12.8 сек., 0 - 130 км/ч = 22.1 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 11.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 17.6 сек.(5-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus Hatchback 2.5 ST
Време е да видим какво може и спортната версия на 3 вратия хечбек. Двигателя е с 5 цилиндъра и турбо, работен обем 2521 куб.см., максимална мощност 225 к.с. при 6000 об./мин., максимален въртящ момент 320 Нм при 1600 об./мин., максимална скорост 241 км/ч, скоростна кутия 6 степенна механична, гуми 225/40/18, джанти 8х18, тегло 1426 кг, разход в града 13.8, навън 6.8, средно 9.3 л А95/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 2.8 сек., 0 - 100 км/ч = 6.8 сек., 0 - 130 км/ч = 10.5 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 4.9 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 8.8 сек.(6-та).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Ford Focus Hatchback 2.5 RS
5 цилиндъра, турбо, бензин и работен обем от 2521 куб.см. са достатъчни за максимална мощност от 305 к.с. при 6500 об./мин., въртящ момент от 440 Нм при 2300 об./мин., невероятните 263 км/ч, 6 степенна механична трансмисия, гуми 235/35/19, джанти 8.5х19, тегло 1482 кг, разход: в града 13.4, навън 7.0, средно 9.4 л А95/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 2.6 сек., 0 - 100 км/ч = 6.2 сек., 0 - 130 км/ч = 9.3 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 4.7 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 7.5 сек.(6-та).
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 4.7 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 7.5 сек.(6-та).
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 04 ное 2010, 10:22
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 16V
- Status: Извън линия
Re: Информация за еластичност при доускорение
Колега, страшно много ти благодаря за тези данни, защото с тяхна помощ разреших едно сериозно недоумение. Замалко да закарам колата на ремонт.
Направи ми впечатление, че моята Фиеста (Зетек 1.4 16V, 4 врати 1998 г.) точно в диапазона 80 - 120 км/ч е някак си ленив при ускорение. При докрай натиснат педал на газта оборотите се вдигат доста плавно, когато е на пета скорост. Сега като гледам данните за 1.4 Ghia и за Ambiente се оказва, че е нормално. И все пак 24,7 сек ускорение в този диапазон за Ghia-та не е ли малко множко? Дори моята го прави за около 14 сек., а ми се струваше, че е бавен?
А, сега видях, че тази Ghia е доста тежка 1130 кг. Сигурно ще да е от по новите. Може пък да е от това.
П.П. Ми много ясно - данните са за нови коли!
Направи ми впечатление, че моята Фиеста (Зетек 1.4 16V, 4 врати 1998 г.) точно в диапазона 80 - 120 км/ч е някак си ленив при ускорение. При докрай натиснат педал на газта оборотите се вдигат доста плавно, когато е на пета скорост. Сега като гледам данните за 1.4 Ghia и за Ambiente се оказва, че е нормално. И все пак 24,7 сек ускорение в този диапазон за Ghia-та не е ли малко множко? Дори моята го прави за около 14 сек., а ми се струваше, че е бавен?
А, сега видях, че тази Ghia е доста тежка 1130 кг. Сигурно ще да е от по новите. Може пък да е от това.
П.П. Ми много ясно - данните са за нови коли!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта