Шум при загрял Фокус
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Шум при загрял Фокус
Здравейте, колеги. Не знам къде да опиша проблема си и за това реших тук.
Колата ми е Фокус 1,8tddi 2001г. Когато колата не е работила няколко часа и я запаля от начало всичко е ОК.
След като двигателя позагрее, започва да се чува шум като от повреден лагер от дясната страна отпред откъм компресора и алтернатора. Този шум напоследък го усещам като по силен и за това съм притеснен. Сменил съм всички ролки на ангренажния и пистовият ремък. Ходих при различни майстори като едни казват, че проблема е в лагерче на алтернатора, други, че е лагера на шайбата на компресора и сега съм объркан. Дайте съвет от къде и как да започна, че и двата варианта са си скъпи, ако трябва да пробвам един по един. Прави ми впечатление, че шума го има и при други такива Фокуси, но се чува доста по слабо, а при някои по същия начин като при мен или въобще го няма. Ако някой се е занимавал с този проблем да пише или дайте някакъв съвет.
Колата ми е Фокус 1,8tddi 2001г. Когато колата не е работила няколко часа и я запаля от начало всичко е ОК.
След като двигателя позагрее, започва да се чува шум като от повреден лагер от дясната страна отпред откъм компресора и алтернатора. Този шум напоследък го усещам като по силен и за това съм притеснен. Сменил съм всички ролки на ангренажния и пистовият ремък. Ходих при различни майстори като едни казват, че проблема е в лагерче на алтернатора, други, че е лагера на шайбата на компресора и сега съм объркан. Дайте съвет от къде и как да започна, че и двата варианта са си скъпи, ако трябва да пробвам един по един. Прави ми впечатление, че шума го има и при други такива Фокуси, но се чува доста по слабо, а при някои по същия начин като при мен или въобще го няма. Ако някой се е занимавал с този проблем да пише или дайте някакъв съвет.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум при загрял Фокус
Според мен правилно са ти казали, след като си сменил всички РОЛКИ. Може да опиташ да локализираш шумът с докторски слушалки,- допирайки ги до алтернатора или компресора.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Шум при загрял Фокус
Колега, извинявай, шегуваш ли се, звучи ми малко несериозно.ЯЛТА написа:Според мен правилно са ти казали, след като си сменил всички РОЛКИ. Може да опиташ да локализираш шумът с докторски слушалки,- допирайки ги до алтернатора или компресора.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Шум при загрял Фокус
Не се шегува.fordfen написа:Колега, извинявай, шегуваш ли се, звучи ми малко несериозно.ЯЛТА написа:Според мен правилно са ти казали, след като си сменил всички РОЛКИ. Може да опиташ да локализираш шумът с докторски слушалки,- допирайки ги до алтернатора или компресора.
Аз лично не съм пробвал, но от много хора съм чувал, че има ефект.

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум при загрял Фокус
Въобще не се шегувам, Руснаците преди години продаваха диагностични комплекти, в които имаше и слушалки, но накрайника на слушалките беше от онези метални камертони използувани от учителите по музика,- именно този накрайник предава вибрациите, които се чуват в слушалките, и се локализира шумът. Но става и с обикновени докторски слушалки.fordfen написа:
Колега, извинявай, шегуваш ли се, звучи ми малко несериозно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Шум при загрял Фокус
Така, бях при майстора и какво направихме:
- Свалихме пистовия ремък и запалихме двигателя. Шумът прадължаваше да се чува, което елиминира предположението за проблем в компресора,алтернатора, водна помпа, хидравлична помпа- всичко което се върти от него. Върнахме го на мястото му.
- Свалихме оптяжната ролка на ангренажния ремък. Оказа се че и тя е здрава и няма шум в нея.
Друго не сме разглобявали, защото следващата стъпка е разглобяване на мотора. Останаха съмнения за проблем във веригата или нещо друго.
Някой има ли друга идея и обслужва ли се по някакъв начин веригата.
Шумът се чува като от изсъхнал лагер(без смазка) и не се променя при натискане на съединителя.
- Свалихме пистовия ремък и запалихме двигателя. Шумът прадължаваше да се чува, което елиминира предположението за проблем в компресора,алтернатора, водна помпа, хидравлична помпа- всичко което се върти от него. Върнахме го на мястото му.
- Свалихме оптяжната ролка на ангренажния ремък. Оказа се че и тя е здрава и няма шум в нея.
Друго не сме разглобявали, защото следващата стъпка е разглобяване на мотора. Останаха съмнения за проблем във веригата или нещо друго.
Някой има ли друга идея и обслужва ли се по някакъв начин веригата.
Шумът се чува като от изсъхнал лагер(без смазка) и не се променя при натискане на съединителя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта