ДАТЧИК ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛА ЗА 1.8 ТДИ

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

ДАТЧИК ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛА ЗА 1.8 ТДИ

Мнение от dankol » 02 авг 2006, 14:21

Колеги знаете ли имали такъв датчик или там нещо такова? При натоварване на двигателя се регулира ли оборотите автоматично. Къде се намира по автомобила и може ли да се смени лесно.
Така сега да напиша какъв ми е дерта.
При първоначално запалване сутрин на двигателя оборотите са около 500, след като загрее двигателя, се качват на 700-800 оборота. При включване на климатроника падат на 500 оборота.
Последна промяна от dankol на 04 авг 2006, 09:39, променено общо 2 пъти.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: ДАТЧИК ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛА ЗА 1.8 ТД

Мнение от Mondeo18TDI96 » 03 авг 2006, 11:30

dankol написа:Колеги знаете ли имали такъв датчик или там нещо такова? При натоварване на двигателя се регулира ли оборотите автоматично. Къде се намира по автомобила и може ли да се смени лесно.
Напиши какъв ти е проблема - щото въпроса ти е малко "странен" :D

Оборотите ли са нестабилни !?

Единственния регулатор е за оборотите на празен ход (студен двг ..)

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 03 авг 2006, 19:43

Има един датчик(клапан),който е отпред под 45 градуса и при мен е с гумено капаче отгоре.В него влизат 2-3 кабела.Че този клапан бил за центровка на цялата помпа.От него зависело дали ще има предварение,закъснение,количество подадено гориво и т.н.Изобщо той управлява цялата помпа,вкл. и ниските обороти и паленето.Точно зачекна тема която и аз мислех да пускам.В последно време двигателя ми започна да работи нестабилно и онзи ден ходих на диагностика и откриха че този клапан си е заминал.Лошото е че струва 195 лв. и се намира много трудно.Казаха ми че този клапан се наричал гориво-нагнетателен,или нещо такова беше.
Ето за този клапан става въпрос :arrow:



Готово,днес ми смениха въпросният клапан.200 лв с поставянето.Нещото което ми направи впечатление бяха думите на монтьора,че това било слабо място на дизеловият Форд и почти всяка седмица идвало по 1 Мондео или Ескорт с неработещ клапан.
Та искам да попитам,ако някой е сменял въпросният клапан,колко пари са го обръснали.В сервиза ми казаха че се този клапан(специално за Лукас помпи) се произвежда само от една фирма в света,а за България има един-единствен доставчик и цената е фиксирана.
И другото дето разбрах е как да се провери дали работи клапана.Като дадеш контакт трябва да се чува едно такова тракане 3-4 сек,наподобяващо малко звукът който издава гърмящата змия с опашката си(на мен на такова ми заприлича).Няма ли го тракането,клапана си е заминал,а с него и правилната центровка на помпата.
Прикачени файлове
003.jpg
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от dankol » 28 авг 2006, 11:05

1.8d написа:Има един датчик(клапан),който е отпред под 45 градуса и при мен е с гумено капаче отгоре.В него влизат 2-3 кабела.Че този клапан бил за центровка на цялата помпа.От него зависело дали ще има предварение,закъснение,количество подадено гориво и т.н.Изобщо той управлява цялата помпа,вкл. и ниските обороти и паленето.Точно зачекна тема която и аз мислех да пускам.В последно време двигателя ми започна да работи нестабилно и онзи ден ходих на диагностика и откриха че този клапан си е заминал.Лошото е че струва 195 лв. и се намира много трудно.Казаха ми че този клапан се наричал гориво-нагнетателен,или нещо такова беше.
Ето за този клапан става въпрос :arrow:



Готово,днес ми смениха въпросният клапан.200 лв с поставянето.Нещото което ми направи впечатление бяха думите на монтьора,че това било слабо място на дизеловият Форд и почти всяка седмица идвало по 1 Мондео или Ескорт с неработещ клапан.
Та искам да попитам,ако някой е сменял въпросният клапан,колко пари са го обръснали.В сервиза ми казаха че се този клапан(специално за Лукас помпи) се произвежда само от една фирма в света,а за България има един-единствен доставчик и цената е фиксирана.
И другото дето разбрах е как да се провери дали работи клапана.Като дадеш контакт трябва да се чува едно такова тракане 3-4 сек,наподобяващо малко звукът който издава гърмящата змия с опашката си(на мен на такова ми заприлича).Няма ли го тракането,клапана си е заминал,а с него и правилната центровка на помпата.
Колега благодаря за информацията. При първа възможност ще проверя дали ми цъка клапана и дано цъка. Искам да ви задам един въпрос свързан с тези обороти. На снимката се вижда едно жило точно над клапана за който става въпрос. Това жило отива в една черна кутиика под акумулатора, а в другия край е закачена за едно лостче на помпата. Като дръпна лостчето с ръка и се качват оборотите. Кое "нещо" задвижва тази цялата галлимация?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 28 авг 2006, 11:24

За този който е в ляво на схемата ли става въпрос?

Ще проверим какво казват китайските братя по въпроса. 200 кинта са определено МНОГО!!!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от dankol » 28 авг 2006, 11:38

1.8d написа:Има един датчик(клапан),който е отпред под 45 градуса и при мен е с гумено капаче отгоре.В него влизат 2-3 кабела.Че този клапан бил за центровка на цялата помпа.От него зависело дали ще има предварение,закъснение,количество подадено гориво и т.н.Изобщо той управлява цялата помпа,вкл. и ниските обороти и паленето.Точно зачекна тема която и аз мислех да пускам.В последно време двигателя ми започна да работи нестабилно и онзи ден ходих на диагностика и откриха че този клапан си е заминал.Лошото е че струва 195 лв. и се намира много трудно.Казаха ми че този клапан се наричал гориво-нагнетателен,или нещо такова беше.
Ето за този клапан става въпрос :arrow:



Готово,днес ми смениха въпросният клапан.200 лв с поставянето.Нещото което ми направи впечатление бяха думите на монтьора,че това било слабо място на дизеловият Форд и почти всяка седмица идвало по 1 Мондео или Ескорт с неработещ клапан.
Та искам да попитам,ако някой е сменял въпросният клапан,колко пари са го обръснали.В сервиза ми казаха че се този клапан(специално за Лукас помпи) се произвежда само от една фирма в света,а за България има един-единствен доставчик и цената е фиксирана.
И другото дето разбрах е как да се провери дали работи клапана.Като дадеш контакт трябва да се чува едно такова тракане 3-4 сек,наподобяващо малко звукът който издава гърмящата змия с опашката си(на мен на такова ми заприлича).Няма ли го тракането,клапана си е заминал,а с него и правилната центровка на помпата.
Колега благодаря за информацията. При първа възможност ще проверя дали ми цъка клапана и дано цъка. Искам да ви задам един въпрос свързан с тези обороти. На снимката се вижда едно жило точно над клапана за който става въпрос. Това жило отива в една черна кутиика под акумулатора, а в другия край е закачена за едно лостче на помпата. Като дръпна лостчето с ръка и се качват оборотите. Кое "нещо" задвижва тази цялата галлимация?

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 28 авг 2006, 14:53

"Колега благодаря за информацията. При първа възможност ще проверя дали ми цъка клапана и дано цъка. Искам да ви задам един въпрос свързан с тези обороти. На снимката се вижда едно жило точно над клапана за който става въпрос. Това жило отива в една черна кутиика под акумулатора, а в другия край е закачена за едно лостче на помпата. Като дръпна лостчето с ръка и се качват оборотите. Кое "нещо" задвижва тази цялата галлимация?"

Е те това лостче е нещо като автоматичен смукач- 1: от корпуса на термостата излиза едно жило и го дърпа когато колата е студена. 2: като пуснеш климатика пак го дърпа за да компенсира оборотите.

А този клапан за 200 лв. е нещо ново за мене...че го "изследвам".
...дрън-дрън...мноо важно...

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 29 авг 2006, 19:33

Vaklin написа:За този който е в ляво на схемата ли става въпрос
За същият.Много-малко,дадох си 200-те лева.Убих се да търся по магазини и морги.Цяла Стара Загора прерових и из Пловдив пообиколих - никъде нямат само клапан.То и цели помпи толкова намерих,но това е друг въпрос.Иначе чувствително се измени работата и звукът на помпата с работещ клапан.На мен ми се струва че двигателя стана по-тих.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 29 авг 2006, 22:49

Естествено ще стане по-тих защото вече имаш динамично регулиране на ъгъла на началото на впръскването. Питах китайските братя и те казаха, че в момента са на ниво проектиране и от другата година усвояват производството на резервни части за Lucas/Delphi. Защото политиката на англичаните с оторизираните сервизи и единствените вносители е рядко тъпо нещо.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 03 окт 2006, 12:35

Този клапан в МП е 459 лв.,в магазините на КОСЕР е 235лв. Кажи от къде го купи за 200лв?

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 03 окт 2006, 12:54

Отнасно жилото-командвасе от ел.магнит,които пък се командва от компа,служи за корекция на ниските обороти,при включване на климатика,фарове и др.компа следи положението на дросела<колко>чрез потенциометъра <снимка> и темперетурата на двигателя.И так развии двата винта<малко> премести потенциометъра на дясно до достигане на нормални обороти около 900<при>,стегни двата винта.Ако всичко друго е наред,при вкл. на климатика-климатроника,оборотите остават не променени.

Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от dankol » 03 окт 2006, 16:05

Димитар написа:Отнасно жилото-командвасе от ел.магнит,които пък се командва от компа,служи за корекция на ниските обороти,при включване на климатика,фарове и др.компа следи положението на дросела<колко>чрез потенциометъра <снимка> и темперетурата на двигателя.И так развии двата винта<малко> премести потенциометъра на дясно до достигане на нормални обороти около 900<при>,стегни двата винта.Ако всичко друго е наред,при вкл. на климатика-климатроника,оборотите остават не променени.

От друг колега разбрах, че това което командвало жилото е някъкъв стъпков ел. мотор, наречен компенсатор на оборотите. При мен това нещо работи, но в края на бронята на жилото липсва стопора и така жилото се движи заедно с бронята. В другият край стои и съм решил някой стругар да ми извърти едно, после да го срежа и да пъхна жилото иначе това жило струва 37лева в МП, но го нямя в страната.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 04 окт 2006, 20:09

Днес си проверих този клапан кадето влизат двете жички,като дам контакт цъка само един път а не 3-4сек. както е написал колегата.Дали работи незнам,мерих го ток идва до него.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 24 окт 2006, 16:55

имате ли представа,какво го управлява този клапан,дали не е температурния датчик или нещо друго

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 25 окт 2006, 18:46

Димитар написа:Този клапан в МП е 459 лв.,в магазините на КОСЕР е 235лв. Кажи от къде го купи за 200лв?
Ами в Стара Загора има един сервиз до инавалидният дом,него го водят за най-добрият дизел-сервиз в Стара Загора и околността,че там ми го смениха за 195 лв.само че чаках 4 дни,защото го поръчаха от другаде,нямаха на склад
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
toreto_sz
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 18 юни 2008, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1.8TDI Chia 97,Sierra 2.0i Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: ДАТЧИК ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛА ЗА 1.8 ТДИ

Мнение от toreto_sz » 05 апр 2010, 10:45

и при мен въпросния клапан(авансатор) беше проблемен от него пръскаше нафта и колата не може да запали съответно смуче въздух.
като чух цената реших че той и без това не става и не пречи да експериминтирам с него.Първо му пуснах ток 4,5V и вътре сачма или каквото е почна да цъка (работи на ел.маг,поле.)при мен обаче проблема беше теча.купих от баумакс лепило Moment epoxy две спринцовки и се бърка.намазах веднъж после още веднъж около пласмасата с 2 те жички .после взех от сивото армирано тиксо и налепих авансатора след което отгоре още един слой лепило.
и сега работи без проблем въпроса е колко ще издържи.днес видях че има и течен метал с които би трябвало да стане по здраво но засега ще си карам така. (цялата интервенция без да свалям авансатора от помпата)
доколкото четах това че не цъка при подаване на контакт не означава че е развален тои има някав предпазител.наи добре му пуснете директно ток за да се обедите че не работи .
Tuned and performed by
Изображение

Потребителски аватар
mcdilan
потребител
потребител
Мнения: 192
Регистриран: 31 дек 2007, 16:29
Модел на автомобила: Ford mondeo 1.8TDI / 98г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re:

Мнение от mcdilan » 17 сеп 2010, 20:10

dankol написа:
Димитар написа:Отнасно жилото-командвасе от ел.магнит,които пък се командва от компа,служи за корекция на ниските обороти,при включване на климатика,фарове и др.компа следи положението на дросела<колко>чрез потенциометъра <снимка> и темперетурата на двигателя.И так развии двата винта<малко> премести потенциометъра на дясно до достигане на нормални обороти около 900<при>,стегни двата винта.Ако всичко друго е наред,при вкл. на климатика-климатроника,оборотите остават не променени.

От друг колега разбрах, че това което командвало жилото е някъкъв стъпков ел. мотор, наречен компенсатор на оборотите. При мен това нещо работи, но в края на бронята на жилото липсва стопора и така жилото се движи заедно с бронята. В другият край стои и съм решил някой стругар да ми извърти едно, после да го срежа и да пъхна жилото иначе това жило струва 37лева в МП, но го нямя в страната.
И аз имам проблем с оборотите при студен старт (700 оборота)(при загряване на 900.. нормално), и при включване на климатроник, оборотите от 900 падат на 700... При мен този т.н. Автоматичен смукач при студен старт дърпа жилото за вдигане на обор. няколко мм. , което не е достатъчно, а до колкото разбрах при студен старт трябва да ги дига на малко под 1000... Някой има ли идея дали този "смукач" може да се ремонтира, или трябва нов..или проблема е другаде и най вероятно електронен...

П.с. Разбрах че този "автоматичен смукач" работил чрез реле №11 в кутията с предпазители до акумулатора. Трябва да се разбера по някакъв начин дали работи нормално...
Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта