MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Здравейте, както се вижда от заглавието колебанието е ясно(заглеждам се по седан предимно). Интересуват ме + и - на тези двигатели поддръжка разход в града и извън,предно, задно окачване BCi дали е бош или сименс и всичко друго ,което се сетите. Говорим за 2006+ печки .Ще се радвам повече собственици на такива двигатели да дават мнения. Вие сте на ход 

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Определено един глас от мен за мотора 2.2. Значително по-добър от 2.0 и сравнително по-здрав. За динамика осезаемо по-силен, а разход почти еднакъв, поддръжка по-скъпа, но се изплаща предвид факта, че е по-здрав мотора. 2.0 двигателя е слабичък със своите 130 коня и адски проблемен. Особено в по-ранните години /2001-2005/. Но виж, след 2005 може и да е пооправен, но едва ли ще има значително подобрение. Просто няма две мнения- смело взимай 2.2!
-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Благодаря ти много колега. Ако имаш желание може да споделиш какви проблеми (ако) си имал с твоя двигател.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Колега, явно не съм се изразил правилно, за което се извинявам. Аз лично не съм имал Мондео МК3, просто съм карал 1-2 пъти. Мнението, което изразих е в следствие на мнооогоото четене по различните форуми /не само български/, а и от доста приятели, които карат и двата мотора. Преди около година бях решил да взимам Мондео МК3 2.0 130 к.с. и месеци наред събирах информация, но категорично се разубедих и до ден днешен си карам МК 2-ката с бензинов мотор и да ти кажа не съжалявам ... просто да беше малко по-силничка, но това е друга тема. Та относно проблемите - дюзи, маховик, турбина - това е достатъчно. Почти няма собственик на такова Мондео у нас, който да не е изревал поне от 2 от изброените 3 неща, но сумарно цената надхвърля самата кола, ако проблемите се отстраняват както трябва, така че прави си изводите. Но говоря за кола 2001-2004, все пак по-новата вероятно не би била толкова проблемна, поради причината че едва ли ще е на 500 000+ км., както са повечето преди 2005. Това е относно мотора 130 к.с. Що се отнася до 2.2 155 к.с., те започват да се произвеждат 2004 края и вероятно там са отстранени много от болежките на предшественика с по-малкия мотор, Нямам толкова наблюдения за този модел, но от малкото неща, които съм чувал, минусите са по-скъпа поддръжка и по-висок разход, всичко останало са плюсове. Много динамична и мощна кола. И аз скоро ще почна да се оглеждам за такава кола и тепърва ще събирам информация, но горещо препоръчван да избягваш дизеловия агрегат 2.0 130 к.с. .... но все пак всичко е въпрос на късмет и добра поддръжка от предишния собственик. Само знам, че няма друга такава кола на тези години, с толкова екстри и толкова голяма и сравнително мощна, която да се намира вече за 5-6 000 лв. Звучи оферта. но имай предвид, че само маховика, който е слабо място струва близо половината от тази цена, дюзите също... но така е при новите коли. Прави си сметката. Успех и да споделиш какво си взел!
-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
за маховика ми е ясно в момента съм с фокус мк2 преди фейса 2007 1,6TDCI/HDI и съединителя е тръгнал,а и имам едно приятелче със същия мотор на 307 само,че 109 коня (аз съм с 90). Другите неща ме интересуват освен този скъп консуматив. Благодаря все пак. Кара ми се нещо по-мощно
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Е така кажи....тогава колебанията отпадат- взимаш 2.2, 2.0 е слаб. А може да помислиш и за СТ бензиновото- там е истинската мощ, а и далеч по-добро от дизеляците. Незнам, но за мен думите мощност и нафта са несъвместими. Но СТ-то е и доста по-скъпо. Не съм се возил на дизел, който да те "лепи" за седалката.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Колега защо пишеш глупости, дизела бил слаб, не те лепил за седалката, пък бензиновия бил по мощен и дрън брън. На 2.0 въртящия момент е 360 Нм на 2.2 е около 400 Нм това слабо ли ти е? А бензиновия колко мислиш му е въртящия момент. Другото е защо мислиш че 2.2 маховика не се прецаква или турбината не се разваля да не са направени от друга космическа технология, същите са. И маховика далеч не струва 3000 лв както го описваш. Потърси да видиш колко струва маховика, целия комплект съединител е около 900 лв ти говориш за хиляди пари за маховик само. 2.0 и 2.2 са почти идентични двигатели с изключение на горивната система където мисля че след файслифта вече не е на делфи. Като минус на мондео преди 2005 мога да кажа че е горивната система и в частност инжекторите. Всичко друго е еднакво трошливо и на двата двигатела. Но това са 1000 лв при евентуален проблем и след това няма да имаш проблеми вероятно докато я имаш тая кола, така че невиждам да е толкова проблемна кола както я описваш дори напротив.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
До голяма степен си прав ..... но не всичко е въртящ момент, колега ... грешно мнение на много хора е, че ВМ определя мощността, но това далеч не е така. Защо ускорение и максимална скорост на дизелов агрегат с ВМ 330 по параметри са еднакви с бензинов агрегат с ВМ 176? Имаш ли логично обяснение, или и за теб всичко е въртящ момент .... или още по-добър пример - СТ-то е с ВМ 234 .... цели 96 Нютона по-малко от дизела .... а нали не мислиш, че има показател, по който въпросния дизел може да стигне СТ-то?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Така е не всичко е въртящ момент. От 0-100 и на бензина и на дизела са горе долу еднакви времената, само че ако си се качвал на дизел щеше да знаеш че въртящия момент играе голяма роля в доускорението и ако набримчиш една бензинка от 80 км в час няма нищо общо с доускорението на дизела, просто с него отлиташ и бензинката отзад вдишва хубаво черния дим
Както казваш не всичко е въртящ момент, но и не всичко е от 0 до 100 има и други показатели където дизелите са с повече плюсове от бензинките. Ускорението до 100 км не е единствения показател за вървежа на една кола.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Не искам да споря ама Бензина си е Бензин и толкова. Интересно, защо винаги в този спор се сравнява турбодизел с атмосферен бензин?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Сигурен съм,че съединителят е същия като на фокуса (като пари). Не вярвам да има някой, който да си вземе стар дизел и да живее с идеята,че няма да смени съединител с маховик. Това е ясно като бял ден. Само горивната система ме притеснява да не е на Siemens, а да е на Bosch.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Еми Чефо от Варна сменява миналата година мисля,- 3 200 лв. всичко. Защото като ти дойде до главата компромиси не трябва да се правят, в противен случай и повече може да излезе като пари.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Ако е било МП нищо чудно да е толкова пари, но това е нереално висока цена. Наско никой не сравнява турбо двигател с атмосферен такъв, просто разговора бензин дизел винаги води до това. Естествено че не е коректно сравнението.
-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Никой не говори изобщо за бензин. Аз съм си фен на печките и това си е. Просто питам проучвателно и на зима ако всичко е наред ще се прехвърля към раздел "МОЯТА КОЛА".
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Какво има да се знае? Могат да те сполетят типичните проблеми за всеки турбо дизел от този тип.
Моето мнение е, че ако си намериш читав 2.2 ще останеш много доволен. Върви много добре и разхода е отличен. Ремонтите... те са според състиянието на конкретната кола.
Моето мнение е, че ако си намериш читав 2.2 ще останеш много доволен. Върви много добре и разхода е отличен. Ремонтите... те са според състиянието на конкретната кола.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 18 авг 2014, 21:03
- Модел на автомобила: MONDEO
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Здравейте, имам Мондео МК3 2006г. 2000 TDCI 115кс свети ми индикатор двигател, ходих при доста майстори всеки казва различно мнение, какъв може да е проблема за да свети този датчик някой имал ли е подобен проблем?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI
Пусни си питането като нова тема в Двигател и трансмисия.angel0710 написа:Здравейте
Малко не му е тука мястото и може да не му обърнат внимание в предвид заглавието

Ако ти го преместя може и да не си го намериш и да се сърдиш


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта