Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Моля за помощ как трябва да се свали и монтира шайбата на генератор на Мондео 2004 TDCi 2000 ?
Предварително благодаря!
Предварително благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Здравейте,
трябва да се демонтира динамото. На място няма как да стане, няма достатъчно място от страната на шайбата.
Динамото е закрепено на стойката на която е закрепен и обтегача на пистовия ремък.
1. Откачат се клемите от акумолатора и се започва....
2. Трябва да се освободи ремъка, като се свие обтегача. Обтегача се свива с един "инструмент", ако може така да се нарече. Може и без него, но с приспособен четириграм за целта и с малко повече псувни и евентуално ударени пръсти
.
3. След като ремъка е освободен, откача се буксата с проводниците, откача се и плюсовия проводник който е пристегнат към динамото и се развиват болтовете на динамото.
Тогава се изважда динамото, може да се извади отдолу, покрай полуоската. Пиша това защото някой "майстори" го вадят отгоре, като махат горивния филтър и всичко става в нафта и т.н.
След това се действа по демонтажа и монтажа на шайбата на генератора.
Само да питам, защо Ви е да сменяте самата шайба. В нея няма елементи които може да дефектират или да се счупят?
трябва да се демонтира динамото. На място няма как да стане, няма достатъчно място от страната на шайбата.
Динамото е закрепено на стойката на която е закрепен и обтегача на пистовия ремък.
1. Откачат се клемите от акумолатора и се започва....
2. Трябва да се освободи ремъка, като се свие обтегача. Обтегача се свива с един "инструмент", ако може така да се нарече. Може и без него, но с приспособен четириграм за целта и с малко повече псувни и евентуално ударени пръсти

3. След като ремъка е освободен, откача се буксата с проводниците, откача се и плюсовия проводник който е пристегнат към динамото и се развиват болтовете на динамото.
Тогава се изважда динамото, може да се извади отдолу, покрай полуоската. Пиша това защото някой "майстори" го вадят отгоре, като махат горивния филтър и всичко става в нафта и т.н.
След това се действа по демонтажа и монтажа на шайбата на генератора.
Само да питам, защо Ви е да сменяте самата шайба. В нея няма елементи които може да дефектират или да се счупят?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Здравей,
Първо много ти благодаря. А сега да разкажа цялата одисея с колата на баща ми: както си и нямаше нищо и си я карахме така при изваждане от гаража преди седмица като я запали на ниски обороти започна едно тракане все едно трактор си запалил. Баща ми разбира от автомобили (по скоро от старите модели, с новите не е на ти) но реши сам да си я ремонтира. И така смени първо пистовия ремък, после амортисьора но тракането продължи. Интересното е че със смъкнат ремък не трака а когато го сложи самия ремък вибрира и се чува този шум. После смени и шайбата на коляновия вал само шайбата без тази допълнителна джаджа в комплекта в който я продават. Тракането понамаля т.е стана по тъп звука но си се чува доста и при затворен капак. Един познат му даде съвет че трябвало да смени и тази шайба от комплекта, но като тръгна да разглобява установи че тя е обикновена а не "тресчьотъчна" не знам дали правилно го изписвам така ми го продиктува по телефона и още че генератора няма инерция по - трудно се върти.
Сега сме пак в изходно положение. Ако имаш идея за отстраняване на това тракане >:D<:
Първо много ти благодаря. А сега да разкажа цялата одисея с колата на баща ми: както си и нямаше нищо и си я карахме така при изваждане от гаража преди седмица като я запали на ниски обороти започна едно тракане все едно трактор си запалил. Баща ми разбира от автомобили (по скоро от старите модели, с новите не е на ти) но реши сам да си я ремонтира. И така смени първо пистовия ремък, после амортисьора но тракането продължи. Интересното е че със смъкнат ремък не трака а когато го сложи самия ремък вибрира и се чува този шум. После смени и шайбата на коляновия вал само шайбата без тази допълнителна джаджа в комплекта в който я продават. Тракането понамаля т.е стана по тъп звука но си се чува доста и при затворен капак. Един познат му даде съвет че трябвало да смени и тази шайба от комплекта, но като тръгна да разглобява установи че тя е обикновена а не "тресчьотъчна" не знам дали правилно го изписвам така ми го продиктува по телефона и още че генератора няма инерция по - трудно се върти.
Сега сме пак в изходно положение. Ако имаш идея за отстраняване на това тракане >:D<:
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Ами щом генератора се върти "тежко", трябва да се свали и ремонтира. Щом баща ти се е разбирал със старите автомобили, няма никакъв проблем да си оправи генератора, той е същия като на старите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Погледнете тази тема
Мондео МК3 проблем с пистовия ремък
има достатъчно изписано по въпроса. Не мисля, че може да се добави нещо повече.
Ако срещнете някакви трудности, питайте ще помагам.
Поздрави!
Мондео МК3 проблем с пистовия ремък
има достатъчно изписано по въпроса. Не мисля, че може да се добави нещо повече.
Ако срещнете някакви трудности, питайте ще помагам.
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Още веднъж благодаря!
Темата беше изключително полезна. В крайна сметка баща ми смени обикновената шайба с "тресчьотъчна" и шума изчезна. >:D<:
Темата беше изключително полезна. В крайна сметка баща ми смени обикновената шайба с "тресчьотъчна" и шума изчезна. >:D<:
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео
Споделете каква точно шайба сложихте, ако не Ви представлява трудност разбира се.
Търсил съм такъв тип шайба за дизелово Мондео МК3, но няма. Има вариант с фрай-лайф шайба на генератора за бензиновите варианти на Мондео МК3 . Дали е същата?
Поздрави!
Търсил съм такъв тип шайба за дизелово Мондео МК3, но няма. Има вариант с фрай-лайф шайба на генератора за бензиновите варианти на Мондео МК3 . Дали е същата?
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео РАЗРЕШЕН
Здравей,
Баща ми купи комплект шайба за колянов вал + шайба алтернатор (така бяха в кутията). Първо смени първата, но шума остана и после смени и втората и тогава шума спря. Комплекта купи от фирма Евро 07 на цена 128,40 лв. А благодарение на темата която ми предложи се справи с разглобяването и сглобяването
Баща ми купи комплект шайба за колянов вал + шайба алтернатор (така бяха в кутията). Първо смени първата, но шума остана и после смени и втората и тогава шума спря. Комплекта купи от фирма Евро 07 на цена 128,40 лв. А благодарение на темата която ми предложи се справи с разглобяването и сглобяването

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта