ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Здравейте имам един въпрос към по запознатите ,каква е разликата между ford mondeo 2.5 v6 170к.с. и ford mondeo st200 205к.с. гледам че двигателите са еднакви но мощноста е доста различна,само софтуер ли е или нещо повече..
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Колектор и дросел имат разлика
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Не е само колектор и дросел - това е най-малкото. И двата колектора са различни. Кутията за въздушния филтър на ST200 засмуква от 2 места, маховика е по-лек, разпределителните валове са различни, генерацията също. ECU-то е различно. Буталата и те са различни, компресията също. В блока има малки разлики - шестака е 2544 кубика, ST200 е 2495 кубика. ST200 върви повече, но разликата не е съществена. И двата мотора са сравнително здрави и много добри, ST200 е много рядко и трудно за намиране.
- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
А какво може да се пипне на 2.5 в6 170к.с да живне още малко с минимални средства.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
На практика нищо. Все пак е атмосферен мотор. Смени всмукателните колектори /и двата/, дросела и кутията на въздушния филтър с такива от ST200. Смени генерацията и изпускателните колектори с такива без катализатори. Това е най-достъпната процедура. Така ще докараш около 190 коня, но почти няма да усетиш разлика, колата пак няма да стане самолет.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Слагаш и турбокомпресор, и тогава вече може да се заиграваш......................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Дросел от ST220 става ли,чета че такива слагали по чуждите форуми ,или трябва от ST200
- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Смяташ ли,че някой в Бг е слагал такова нещо, при положение, че има 3-4 st220 в цяла България и още толкова st200? Щом пише, че става и имаш под ръка, действай и кажи има ли разлика. Спред мен, както и Ялта каза слагай турбо и не се занимавай с други скъпо струващи схеми. Колега от форума продава перфектна генерация за твоя мотор. Сега е момента да я вземеш на много добра цена, не се чуди защо не е купена до сега. Просто са малко колите в БГ, на които да се сложи. Слагай я генерацията. Вземи спортен филтър за кутията, и виж нещата с турбото как могат да се случат... Не виждам смисъл да търсиш под вола теленце, след като топлата вода е открита много отдавна, и всеки е наясно с ФАКТА, че атмосферния тунинг иска много средства, а крайния резултат е незадоволителен. Няма да тръгне повече от това и разликата няма да я усетиш. За сега щом искаш само леко да тръгне с малко пари, 500-600лееа ти е генерацията и качествения филтър.
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Васко, не става - на този мотор е почти "мисията невъзможна". Досега за един успешен проект не съм прочел. Не е като на 4-цилиндров Зетек, тук заигравката е много сериозна. Иначе би било прекрасно и наистина тогава ще има мнооого мощ. Най-големият ъпгрейд, който правят на този шестак в Англия, е замяната му с 3-литров от МК3 - 226 кс. Това е най-лесно и най-достъпно, въпреки че разликата също не е огромна - и ST220 не е самолет, но върви една идея повече. Последните дни покарах няколко Ауди-та с различни мотори и това, което ми направи впечатление е, че дори 4.2-литровия бензинов не върви умопомрачително, хем е осмак със сериозен обем, но е АТМОСФЕРЕН и харчи 20/100. 3-литровия дизел направи осмака за смях и разхода му е на половина, а останах очарован от вървежа на 4-литровия дизел - просто няма такава мощ и динамика, хем в почти 2 тона купе. Очевидно истината е в турбината.ЯЛТА написа:Слагаш и турбокомпресор, и тогава вече може да се заиграваш......................
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Между другото сега видях че си с МК3 и бих искал да коригирам едно мое мнение от тази тема - след 1999 година обема във всички шестаци е 2495 кубика (без ST220), което означава, че блока на ST200 и твоя би трябвало да са еднакви - не че това променя нещата, но все пак да се поправя.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Няма невъзможни неща, като не става с един, може да стане с два турбокомпресора. Всичко е въпрос на пари обаче, и обикновено тези които го правят си го правят сами, защото е трудно с плащането после......, в противен случай.martin1977 написа:Васко, не става - на този мотор е почти "мисията невъзможна".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Намират се доста части от ST220 около мен ще пробвам със генерация дроселова клапа,пък за турбокомпресорите знам че така става но не ми допадат много
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Турбо, та турбо. Това не става ей така с вълшебната пръчка. Ако се направи както трябва, ще излезе пари като още едно такова мондео.
Спортен филтър не си струва парите, понеже освен звукова разлика друга не ще има.
Това, че атмосферния тунинг няма смисъл, са глупости.
Дросела на Ст220 е доста по-голям от на 2.5 V6, дали може да се сложи трябва да се провери, понеже формата на колекторите е доста различна и е възможно на 2.5 да няма достатъчна дупка колектора за СТ дросел. Иначе дросела ако стане, ще има доста положителен ефект.
Ето ги СТ220 и В6 2.5
Спортен филтър не си струва парите, понеже освен звукова разлика друга не ще има.
Това, че атмосферния тунинг няма смисъл, са глупости.
Дросела на Ст220 е доста по-голям от на 2.5 V6, дали може да се сложи трябва да се провери, понеже формата на колекторите е доста различна и е възможно на 2.5 да няма достатъчна дупка колектора за СТ дросел. Иначе дросела ако стане, ще има доста положителен ефект.
Ето ги СТ220 и В6 2.5
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
А знаеш ли колко е разликата в мм. между двата дросела колега.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Около 7. Но само с дросел нищо не правиш. Най-малко трябва да подмениш и горен всмукателен колектор с такъв от ST200, той е с по-голям диаметър от твоя. Освен всичко като сложиш друг дросел, независимо какъв, трябва да смениш жилото за газта, както и стойката му. Също и меката връзка от филтърната кутия към дросела.
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Ако смениш дросела и няма никаква разлика, то е защото не си усещаш колата. Разлика дори 2мм в дросела се усеща. За закрепването е въпрос на разглеждане. Защото при зетеците никакви жила не се променят.
Ако нямаше резултат от по-голям дросел, то защо хората слагат многодроселни версии, като не дава никаква разлика
По темата:
Ако имате варинт да свалите двата дросела и да огледате, дали от СТ220 ще стане е най-добре. Ако става слагате и ще има ефект, дори без да се сменя колектора.
Ако нямаше резултат от по-голям дросел, то защо хората слагат многодроселни версии, като не дава никаква разлика

По темата:
Ако имате варинт да свалите двата дросела и да огледате, дали от СТ220 ще стане е най-добре. Ако става слагате и ще има ефект, дори без да се сменя колектора.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Тема за тунинг...
Винаги се повтаря един вариант отговори : Тури му ТУРБО® и си готов! Ма може и биТУРБО® . И забрай за атмосверен тунинг!
Май и друг път съм питал, ама колко са карали кола предо и след чип тунинг? Дали имат сравнение на една и съща кола подложена на преработка?
Или всичко е само теория и четени неща някъде?!
Някой го беше казал, че е хубаво като се мисли за тунинг, човек трябва да си постави ясна цел за това какво иска да получи и с колко пари е съгласен да се раздели.
Колко е " минимални средства " , 100, 500 ?
1. Относно чип тунинга на атмосверен двигател: ефекта е около 10% в мощност и въртящ момент, но по-важното е изменението на характеристиката на двигателя. На коли които е правено, клиентите се хвалят от по-динамичен автомобил в целия диапазон.
2.За повече ефект иска МЕХАНИЧНА доработка на мотора и смяна на определящи елементи, за повишаване на възможностите. И пак чипосване, за да може да се нагоди инжекциона към промените.
Това включва колектори, разпределителни валове, дросел, портване на канали на главата, бутала...
Ефекта може да стане и 30% че и повече.
3. За най голям ефект: ТУРБО® . Но ако някой си мисли че е лесно и ефтино, да попита хора правили го и на които са изкарали двигателите поовечко време . Доработката влючва промяна на компресията, правене на изпускателни колектори, турбо пътища, интерколери, понякога други бутала, нова електорника и чипосване. Найс, а ?
Дали е по-евтино с турбо? Или е по-лесно?! Не ми звучи тъй.
Ако ще се подготвя за велики постижения колата и се разполга с много пари се преработва до неузнаваемост и става самолет, неприложим за всекидневието.
А като се пише за спортни филтри... http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B3#p530340
Махане на катализатор на кола след 2000 г не е тъй лесно, трябва да се вземат мерки за втората ламбда сонда.
Относно Мондео мотторите, лесно е да се пише, ама ако може да е истина, а не на изуст :
Mondeo 1 2.5 kod SEA 2544 cc 170 hp
Mondeo 2 2.5 kod SEA,SEB,SEC 2544cc 170 hp
Mondeo 2 ST200 kod SGA 2544 205 hp
Mondeo 3 2.5 kod LCBD 2544 170 hp
Mondeo 3 3.0 kod REBA 2967 cc 204 hp
Mondeo 3 ST220 Kod MEBA 2967 cc 226 hp
За бензинови Фордове и тунинг не съм съгласен само за малките долновалови двигатели за Ка, Фиеста, Ескорт 1.1. и 1.3
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B3#p404134
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B3#p409085
Поздрави
Винаги се повтаря един вариант отговори : Тури му ТУРБО® и си готов! Ма може и биТУРБО® . И забрай за атмосверен тунинг!
Май и друг път съм питал, ама колко са карали кола предо и след чип тунинг? Дали имат сравнение на една и съща кола подложена на преработка?
Или всичко е само теория и четени неща някъде?!
Някой го беше казал, че е хубаво като се мисли за тунинг, човек трябва да си постави ясна цел за това какво иска да получи и с колко пари е съгласен да се раздели.
Колко е " минимални средства " , 100, 500 ?
1. Относно чип тунинга на атмосверен двигател: ефекта е около 10% в мощност и въртящ момент, но по-важното е изменението на характеристиката на двигателя. На коли които е правено, клиентите се хвалят от по-динамичен автомобил в целия диапазон.
2.За повече ефект иска МЕХАНИЧНА доработка на мотора и смяна на определящи елементи, за повишаване на възможностите. И пак чипосване, за да може да се нагоди инжекциона към промените.
Това включва колектори, разпределителни валове, дросел, портване на канали на главата, бутала...
Ефекта може да стане и 30% че и повече.
3. За най голям ефект: ТУРБО® . Но ако някой си мисли че е лесно и ефтино, да попита хора правили го и на които са изкарали двигателите поовечко време . Доработката влючва промяна на компресията, правене на изпускателни колектори, турбо пътища, интерколери, понякога други бутала, нова електорника и чипосване. Найс, а ?
Дали е по-евтино с турбо? Или е по-лесно?! Не ми звучи тъй.
Ако ще се подготвя за велики постижения колата и се разполга с много пари се преработва до неузнаваемост и става самолет, неприложим за всекидневието.
А като се пише за спортни филтри... http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B3#p530340
Махане на катализатор на кола след 2000 г не е тъй лесно, трябва да се вземат мерки за втората ламбда сонда.
Относно Мондео мотторите, лесно е да се пише, ама ако може да е истина, а не на изуст :
Mondeo 1 2.5 kod SEA 2544 cc 170 hp
Mondeo 2 2.5 kod SEA,SEB,SEC 2544cc 170 hp
Mondeo 2 ST200 kod SGA 2544 205 hp
Mondeo 3 2.5 kod LCBD 2544 170 hp
Mondeo 3 3.0 kod REBA 2967 cc 204 hp
Mondeo 3 ST220 Kod MEBA 2967 cc 226 hp
За бензинови Фордове и тунинг не съм съгласен само за малките долновалови двигатели за Ка, Фиеста, Ескорт 1.1. и 1.3
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B3#p404134
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B3#p409085
Поздрави
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Позволи ми да коригирам. Част от информацията ти не е вярна. Моторите с код SGA (който е в ST200) и LCBD (който е в Mondeo MK3 и Cougar след 2000), са с капацитет 2495 кубика. Дори мисля че SEB и SEC също са 2495. Само SEA е 2544 и се слага от 94 до 99. На обикновения шестак в MK2 след средата на 99 до средата на 2000 , когато го спират, се слага двигател с код SEB или SEC.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Кой каквото ще да ми твърди, без турбо няма смисъл. Не съм ходил на една или две гонки и драг състезания, за да не видя, че атмосферката не върви.
Тия ST-та, един по-надут голф 4 с 1,8 турбо ще ви дава къси дълги от София до Бургас залепен на бронята ви и ще се хапете дето не се стигате, що сте трошили пари за глупости. Карайте си ги така, предполагам вървят прилично. Не си заслужава парите, нервите и труда всичко това, лично мое мнение!
А и все пак ограниченията са до 140 в България!
Поздрави!
Тия ST-та, един по-надут голф 4 с 1,8 турбо ще ви дава къси дълги от София до Бургас залепен на бронята ви и ще се хапете дето не се стигате, що сте трошили пари за глупости. Карайте си ги така, предполагам вървят прилично. Не си заслужава парите, нервите и труда всичко това, лично мое мнение!
А и все пак ограниченията са до 140 в България!

Поздрави!
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Колега много си прав! Напоследък тия "коне" за нищо ги нямаме! На мен лично ми харесва повече поведението на атмосферния двигател , но това е въпрос на личен избор. Факт е че ST200 ускорява с почти цяла секунда по бързо от обикновения шестак (7,7 срещу 8,6 ако не се лъжа) и е доста по добър при доускорението. Иначе малко инфо:kito написа: Карайте си ги така, предполагам вървят прилично. Не си заслужава парите, нервите и труда всичко това, лично мое мнение!
А и все пак ограниченията са до 140 в България!![]()
Поздрави!
An SVT version produced 195 hp (145 kW) and 165 lb·ft (224 N·m) in 1998. It included a larger throttle body from the Duratec 30, a new cone-shaped air filter, and abrasive flow machining processing on the intake manifold. SVT specific cams, a lighter flywheel and low-restriction exhaust complete the picture. Further improvements were made in 1999 that raised power output to 200 hp (149 kW) and 169 lb·ft (229 N·m) and were carried over in the 2000 model. The SVT engine was used in the 1998 to 2000 European Ford Mondeo and called the ST200, it also appeared in the American Ford Contour SVT.
Което ще рече че колегата martin 1977 го е описал много точно, но както съм повдигнал горе има и специфични камери(или още по зле ако става въпрос за съкращение за газоразпределителни валове). Иначе излиза че дросел от 3.0 е достатъчен и не ти трябва да търсиш такъв точно от ST220. Само не ми е ясно как при американците този двигател е 200кс. и 229 n.m. а при европейския ST200 става 205кс. и 235 n.m.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта