ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
За добро или лошо, в момента имам и двете - обикновен шестак МК2 - 170кс и ST200. До скоро имах и две MK3-ки V6 170кс. Така че последните години навъртях доста хил. км. и добре опознах тези машини. Определено МК2 ми допада повече от МК3, макар да е по-стар модел. По-красив, с по-добро пътно поведение, по-приятен за каране и по-бърз. И най-важното - по-качествен според мен във всички аспекти. Между 170кс MK2 и ST200 има разлика във вървежа, но не е зашеметяваща и тя е предимно във високите, след 5000 оборота ST-то набира по-осезаемо. Приятни за каране автомобили са, но истината е че не са спортни коли и почти не подлежат на тунинг, който да направи разликата. Сравнително тромави са и не стават за гонки. Малолитражни турбинирани машини бият ST-то, особено на старта. Като недостатък отчитам и високия разход. Няма какво да се заблуждаваме, това е технология на повече от 20 години - морално и технически остаряла. Сега 1-литров Екобуст има подобна мощност и далеч по-висок КПД. Не че харесвам тази "съвременна простотия", но това за съжаление е бъдещето.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Извинявам се че пиша второ поред мнение в настоящата тема, но съм екзалтиран и реших да споделя. Ако модераторите преценят, нека направят нова тема.
Тази вечер гледах "Да продадеш колата си". В епизода купиха и правиха NOBLE M12 GTO. Много рядка кола, която за пръв път чух и видях. После търсих информация в нета, но почти нищо не намерих. Колата бе 2000 година и забележете - С ДВИГАТЕЛ ОТ ФОРД МОНДЕО ST200 С ДВЕ ТУРБИНИ Garrett T25. И това фабрично!?! Колата е 310 коня, но Ед Чайна направи дребни промени+ремап и вдигна с 20% мощността - около 370 коня. Трансмисията също бе от Мондео ST200. Значи ли това, че щом мотора е същия, може на ST200 да се боднат два охлюва без да се пипа двигателя и как ще го понесе? Ами трансмисията? Винаги съм мислел, че е невъзможно, преди да разбера за NOBLE M12. Ще се радвам да чуя мнения и информация.
Тази вечер гледах "Да продадеш колата си". В епизода купиха и правиха NOBLE M12 GTO. Много рядка кола, която за пръв път чух и видях. После търсих информация в нета, но почти нищо не намерих. Колата бе 2000 година и забележете - С ДВИГАТЕЛ ОТ ФОРД МОНДЕО ST200 С ДВЕ ТУРБИНИ Garrett T25. И това фабрично!?! Колата е 310 коня, но Ед Чайна направи дребни промени+ремап и вдигна с 20% мощността - около 370 коня. Трансмисията също бе от Мондео ST200. Значи ли това, че щом мотора е същия, може на ST200 да се боднат два охлюва без да се пипа двигателя и как ще го понесе? Ами трансмисията? Винаги съм мислел, че е невъзможно, преди да разбера за NOBLE M12. Ще се радвам да чуя мнения и информация.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Не е нещо ново, одавна съм го чел.
http://www.zr.ru/archive/zr/2004/02/nie ... b7f2780::1
Има и китове за бодване :
http://nautilusperformance.com/online-s ... /p/9153755
Поздрави
http://www.zr.ru/archive/zr/2004/02/nie ... b7f2780::1
Има и китове за бодване :
http://nautilusperformance.com/online-s ... /p/9153755
Поздрави
- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Кита е интересен,но тази цена не ми харесва 

- zarco77
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 ное 2011, 17:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO mk3 2.5 v6
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Това е за който не го е гледал https://www.youtube.com/watch?v=r7tnL3p9eMQ
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
А освен това и смъкване на степента на сгъстяване...fordmaniac написа:Някой го беше казал, че е хубаво като се мисли за тунинг, човек трябва да си постави ясна цел за това какво иска да получи и с колко пари е съгласен да се раздели.zarco77 написа:Кита е интересен,но тази цена не ми харесва
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Не искам да споря точно с теб, защото си доказал отдавна знанията и уменията си, но кита предложен от теб по-горе е за надналягане 3-5 psi (ако не бъркам това са 0,2-0,3 bar). Та при такова ниско налягане не смятам че е необходимо да се смъква степента на сгъстяване. Duratec V6 двигателите имат степен на сгъстяване 10.0:1 колкото и ecoboost двигателите и макар че са доста по различни конструктивно работят на над налягане 12 psi (около 0,8 - 0,85 bar) поради което някои "разбирачи" им предричаха къс живот. А за това че този двигател го турбинират съм го споменавал отдавна в други теми. В newcougar.org преди време дори имаше и проект на битурбо със серийно свързване на топлата част за да се избегне максимално турбо дупката,ама нещо не я намирам. Въпроса е дали си заслужава финансово да се направи и от личен опит знам че тези модификации край нямат. Та към колегата zarco77, ако си запален, финансово обезпечен и не се притесняваш че нежната ти половинка ще те ревнува от колата - давай смело, иначе въобще не се захващай!fordmaniac написа:А освен това и смъкване на степента на сгъстяване...fordmaniac написа:Някой го беше казал, че е хубаво като се мисли за тунинг, човек трябва да си постави ясна цел за това какво иска да получи и с колко пари е съгласен да се раздели.zarco77 написа:Кита е интересен,но тази цена не ми харесва
И на мен колега но не в това е въпроса. Двигателя си е много добре макар годините си и е съпоставим със съвремениците си. Проблем е в голямото и тежко купе на Mondeo/Cougar (особено МК3). Представи си го в Focus или Fiesta пък тогава го сравнявай с 1.0 ecobost та ако щеш и с 1.5 пък за кубатурата на двигателя се знае отдавна, че един атмосферен двигател за да е равностоен на турбо двигател то той трябва да е почти два пъти по голям на обем.martin1977 написа: Определено МК2 ми допада повече от МК3,

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Хвърлих първия кит в нета, даже не го разгледах много. Така е за ниското налягане, дават с колер до 0.41 бар, което си е критично за непреработен мотор.
Тва с ревността хихи .Tsurinski написа: ако си запален, финансово обезпечен и не се притесняваш че нежната ти половинка ще те ревнува от колата - давай смело, иначе въобще не се захващай!.
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Тука съм съгласен, въпреки че много се спори къде точно е границата. Според някой е 0,35 bar. според други 0,5-0,6 bar. Моето мнение е че си зависи от конкретния двигател колко ще понесе. Въпреки това мисля че в този случай ще е по-добре да се премине на гориво от А95 на А98, А98+ или по-високо (въпреки че е спорно качеството на горивата у нас). Вярно по-скъпи горива но и това е в цената да караш по-мощна кола, а и така ефекта според мен от турбинирането ще е още по-голям поне на теория.fordmaniac написа: дават с колер до 0.41 бар, което си е критично за непреработен мотор.

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Не е ли прекалено ниско налягането, за което говорите - 0.35-0.50? С такова налягане каква мощност ще се постигне, и с колко турбини - 1 или 2? И ако е такова налягането, предполагам не е нужно да се пипа мотора, само да се разреди малко, или може би дори това не е наложително? А ако говорим за налягане от 1 бар, тогава задължително ли се преправя мотора - какво точно се прави? Този NOBLE M12 GTO е с две турбини, някой знае ли с какво налягане са? И мотора 1:1 ли е с Мондео ST200, или е с различна компресия, и евентуално различни части вътре в него. Дали има шанс колата да стане 300 коня без да се пипат трансмисия, двигател, инжектори, горивна помпа и др. .... и да се кара ежедневка без опасност за чарколяците?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Виж тази тема, мотора е различен, но принципа същия, само дето нещата са х2.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
Ами колега точно за това налягане се предполага че не е необходимо да се прави нищо по двигателя , но все пак е малко спорно. В случая сайта предоставящ кита анонсира че с техния кит ще се постигне почти 50% повишаване на мощността. За 1 bar освен сваляне на степента на сгъстяване ще трябва задължително по здрави бутала, биели, може би и основни и биелни лагери, инжектори с по голям дебит, бензинова помпа с по-голям дебит смяна на MAF с MAP ново управление на двигателя и т.н.т. така че отговора на последния ти въпрос е по-скоро НЕ.martin1977 написа:Не е ли прекалено ниско налягането, за което говорите - 0.35-0.50? С такова налягане каква мощност ще се постигне, и с колко турбини - 1 или 2? И ако е такова налягането, предполагам не е нужно да се пипа мотора, само да се разреди малко, или може би дори това не е наложително? А ако говорим за налягане от 1 бар, тогава задължително ли се преправя мотора - какво точно се прави? Този NOBLE M12 GTO е с две турбини, някой знае ли с какво налягане са? И мотора 1:1 ли е с Мондео ST200, или е с различна компресия, и евентуално различни части вътре в него. Дали има шанс колата да стане 300 коня без да се пипат трансмисия, двигател, инжектори, горивна помпа и др. .... и да се кара ежедневка без опасност за чарколяците?
Що се отнася до Noble със сигурност мога да ти кажа че за основа на този двигател се използват двигателите от по- старата генерация с означения SEA/LCBA и обем 2544cc. имат два турбокомпресора Garret T25 с общо налягане от 0,7 bar. Официално Noble крият какво са променили вътре по двигателя като се "шегуват" че промените в двигателя са малки на обща стойност 400 паунда.Като цяло двигателя външно не се различава по нищо, дори има действаща IMRC система. Преди време от форум на собствениците на Noble (те са няколко не помня точно в кой) разбрах че двигателя си идвал готов от Ford без турбините и електрониката и има означение EJ1. Аз лично не намерих нищо за този двигател в нета но в същия форум пишеха че разликите са в буталата - ковани и с вдлъбнато чело за смъкване на компресията и усилени биели. Според същия форум компресията е смъкната малко до 9,4:1. Аз лично съм се ровил в американските сайтове и съм намирал (просто търсиш за Countour или Mercury Cougar) такива бутала и биели но на цени по-високи от посочените по-горе 400 паунда. Съединителя е стандартен от мондео и издържа малко над половината от нормалната си експлоатация в мондео но Noble е под един тон. Скоростната кутия MTX-75 издържа и много рядко имат проблеми с нея. Много често обаче имат проблеми с шест степенната MTT6 монтирана в GTO-3 и 400 и повечето собственици я сменят с MTX-75. Това знам след години ровене.
Поздрави!

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: ford mondeo 2.5 v6 и ford mondeo st200
А колега четем! Само с този линк http://www.focus-sport.club.tw/viewthre ... tid=363002 се затруднихfordmaniac написа:Що ли пускам линк, кат не се чете?!
........

Сега след като отново ми запалихте интереса, открих малки неточности в предния ми пост, най вероятно понеже карах по спомени. Значи с ковани вдлъбнати бутала е чак Noble M400. Това го дават като разлика с предходните GTO-3 и GTO-3R . Степента на сгъстяване при M400 е свалена на 8,5:1. Отделно Garrett T25 са заменени с Garrett T28 и работи на налягане от 1,2-1,3 bar и до 2,0 bar кратковременно при overboost. За Noble M12 GTO с 2,5 двигател информацията продължава да е оскъдна. Така че не мога да добавя нищо ново, а точно обратно, да извадя вдлъбнатите бутала


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта