90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 10 фев 2008, 14:19

Но ако откаже МАФ или МАП сензора,двигателя влиза в авариен режим и ползва данните от ТПС сензора.И естествено в нормален режим има и други функции.Поздрави от мен.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 фев 2008, 14:58

И какво излезе, няма никакво значение дали ще караш със 80 км/ч на 5та или на 3та?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 10 фев 2008, 15:22

Трябва да си разбрал какво излезе.Караш на такава предавка колата,че най малко да си натиснал педала на газта,т.е.при най малък товар.Без да ти пука от оборотите.Тогава колата е в най икономичен режим на работа.Най са ми смешни тези колеги от форума,които пишат:карам колата до 2000 об/мин и пак много ми харчи.Те могат да карат и до 1000 об/мин,но ако са натиснали газта на 50% или повече разхода е огромен.Просто си представете,че педала на газта е кранчето на бензина.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.По ясно и просто от това няма как да го обясна.Поздрави от мен.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 фев 2008, 18:54

Stefan Hadjov написа: ... износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи...
Колега, що не идеш до морето тая година само на първа. Нито ще се износи, нито разходът й ще е по-висок от нормалното...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 10 фев 2008, 19:29

cocoff написа:
Stefan Hadjov написа: ... износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи...
Колега, що не идеш до морето тая година само на първа. Нито ще се износи, нито разходът й ще е по-висок от нормалното...

Щом може да ми зададеш такъв въпрос,този експеримент го оставям на тебе.Аз ще карам на 5-та за да стигна по-барзо.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 10 фев 2008, 19:44

Stefan Hadjov

Съгласен съм с меннието и особено с простичкия начин, по който го обясняваш колега. =D>: Аз също така мисля.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 фев 2008, 21:18

Stefan Hadjov написа: ... износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи...
Не ми отговори на въпроса, наистина ли смяташ, че износването няма връзка с оборотите? Но като експерт по теория на автомобила го свържи и с мазане, динамика и охлаждане.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 фев 2008, 21:21

Хайде да приемем, че и двете страни са прави и да прекратим дискусията. Темата е много обширна и не се изчерпва с едно твърдение.
П.П. И други сме учили теория, може да сме позабравили ама си спомняме, че оборотите са ф-я на мощността.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 фев 2008, 21:26

НАСКО,
Май си прав, но менторският тон на колегата е доста дразнещ... Да влезеш във форума не за да искаш помощ или да помогмеш със съвет, а за да демонстрираш знания...не го разбирам...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 10 фев 2008, 21:41

Прочети пак бавно мненията от първото до това и ще видиш, че не демонстрира знания за да се изтъкне, наистина много хубаво си го обясни , чак ми стана интересно и го разбрах
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 фев 2008, 22:00

Така и аз да се включа неподговен :P Износването главно се дължи на една сила наречена "нормална" максимума и е точно по средата на хода на буталото. Та от нютон знаем,че F=m.a тя в случая е по-сложна а и триенето е замесено но както и да е. Та по-големи обороти по-голямо "а" => по-голямо "N". Но от друга страна при по-голям товар Pz е по-голямо и N също. Ох хич не ме бива да обяснявам :oops:
П.С. и аз не си разбрах :lol: демек и двамата са прави пийте по една бира и всичко е ок :P

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 10 фев 2008, 22:09

Stefan Hadjov написа:Трябва да си разбрал какво излезе.Караш на такава предавка колата,че най малко да си натиснал педала на газта,т.е.при най малък товар.Без да ти пука от оборотите.Тогава колата е в най икономичен режим на работа.Най са ми смешни тези колеги от форума,които пишат:карам колата до 2000 об/мин и пак много ми харчи.Те могат да карат и до 1000 об/мин,но ако са натиснали газта на 50% или повече разхода е огромен.Просто си представете,че педала на газта е кранчето на бензина.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.По ясно и просто от това няма как да го обясна.Поздрави от мен.
за ниските обороти да приемем че си прав ,аз нямам твойте технически познания както и стажа ти с автомобилите ,но кажи ми колко малко е натиснат педала на газта при над 3000 оборота ,аз мисля че ако педала има ход 100 мм то при над 3000 оборота е поне 50мм натиснат ,а при по ниска предавка и повече ,от което следва че разхода над тези обороти е голям
от тук следва че аз и cocoff сме прави

ПП докато пиша ме изпреварили за бирата ,ама да знаете че и аз ще пия бира с тях :wink:
Последна промяна от pepy1 на 10 фев 2008, 22:12, променено общо 2 пъти.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 10 фев 2008, 22:10

pantata написа:Прочети пак бавно мненията от първото до това и ще видиш, че не демонстрира знания за да се изтъкне
Stefan Hadjov написа: Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Stefan Hadjov написа:
Пълна заблуда.......Но за тия неща трябва да си учил Теория ня автомобила.
Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.
( от другата тема)

Нали ? Никакво изтъкване и демонстриране на знания.... *00201*
За мен лично има десетки потребители в този форум, които чета с удоволствие , които очевидно знаят много и въпреки това го показват по много по-нормален и ненатрапчив начин.

Аз спирам дотук, преди да съм казал нещо, което не искам.
Лека вечер на всички.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 фев 2008, 22:12

Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.

Е не с това и аз не съм съгласен :P да не цитираме пак чичко Нютон =)):

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 10 фев 2008, 23:08

pepy1 написа:,но кажи ми колко малко е натиснат педала на газта при над 3000 оборота ,аз мисля че ако педала има ход 100 мм то при над 3000 оборота е поне 50мм натиснат ,а при по ниска предавка и повече ,от което следва че разхода над тези обороти е голям
от тук следва че аз и cocoff сме прави

ПП докато пиша ме изпреварили за бирата ,ама да знаете че и аз ще пия бира с тях :wink:
Е да де ама нали колега даде пример с надолнище например, може и с 20 мм да е натиснат само педала и да върви с такава скорост и такива обороти...

За бирата бройте и мен :P
Изображение

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 10 фев 2008, 23:29

pepy1 написа:
Stefan Hadjov написа:Трябва да си разбрал какво излезе.Караш на такава предавка колата,че най малко да си натиснал педала на газта,т.е.при най малък товар.Без да ти пука от оборотите.Тогава колата е в най икономичен режим на работа.Най са ми смешни тези колеги от форума,които пишат:карам колата до 2000 об/мин и пак много ми харчи.Те могат да карат и до 1000 об/мин,но ако са натиснали газта на 50% или повече разхода е огромен.Просто си представете,че педала на газта е кранчето на бензина.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.По ясно и просто от това няма как да го обясна.Поздрави от мен.
за ниските обороти да приемем че си прав ,аз нямам твойте технически познания както и стажа ти с автомобилите ,но кажи ми колко малко е натиснат педала на газта при над 3000 оборота ,аз мисля че ако педала има ход 100 мм то при над 3000 оборота е поне 50мм натиснат ,а при по ниска предавка и повече ,от което следва че разхода над тези обороти е голям
от тук следва че аз и cocoff сме прави

ПП докато пиша ме изпреварили за бирата ,ама да знаете че и аз ще пия бира с тях :wink:

Колега pepy1 не четеш прецизно написаното от мен по горе.Над 3000 об.колко ще бъде натиснат педала на газта зависи от:на 3000 об .ако караш по стръмен наклон нагоре може да е натиснат и до край.Зависи от наклона.Но ако караш по нанадолнище с попътен вятър може да си го натиснал само 10% от неговия ход.Ако и това не може да го разберете вече не знам как да го обясна.Аз професионално се занимавам с двигатели и автомобили и най малко пред вас ще демонстрирам знания.Просто искам да ви помогна да се избавите от разни заблуди и се научите как се постига икономично каране.

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 10 фев 2008, 23:56

_SLiThER_ написа:
Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.

Е не с това и аз не съм съгласен :P да не цитираме пак чичко Нютон =)):

Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 11 фев 2008, 00:09

Stefan Hadjov написа: Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.
Това за спирането не го разбрах честно. Коли с различно тегло спират в рамките на 40-45 метра - съгласен. Обаче имат различно големи спирачки, повече буталца и прочие, т.е. направени са да спират в тия метри. Обаче една и съща кола 800 кг и натоварена до 1200 пак ли ще спре за еднакво разстояние :roll: ? Къде отиде инерцията и кинетичната енаргия в цялата сметка?
Изображение

Изображение

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 00:32

debug написа:
Stefan Hadjov написа: Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.
Това за спирането не го разбрах честно. Коли с различно тегло спират в рамките на 40-45 метра - съгласен. Обаче имат различно големи спирачки, повече буталца и прочие, т.е. направени са да спират в тия метри. Обаче една и съща кола 800 кг и натоварена до 1200 пак ли ще спре за еднакво разстояние :roll: ? Къде отиде инерцията и кинетичната енаргия в цялата сметка?

Пак ще спре за същото разтояние.А кинетичната енергия ще отиде в тези 40-45 метра и ще се превърне в топлина.А що се касае до диаметър на спирачни дискове,брои буталца и т.н.в случая те се елиминират,защото говориме за за спиране когато колелата са на границата на провлачване с пътя.С какви елементи по спирачната система ще постигнеш това нямя никакво значение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 11 фев 2008, 02:08

Stefan Hadjov написа:
debug написа:
Stefan Hadjov написа: Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.
Това за спирането не го разбрах честно. Коли с различно тегло спират в рамките на 40-45 метра - съгласен. Обаче имат различно големи спирачки, повече буталца и прочие, т.е. направени са да спират в тия метри. Обаче една и съща кола 800 кг и натоварена до 1200 пак ли ще спре за еднакво разстояние :roll: ? Къде отиде инерцията и кинетичната енаргия в цялата сметка?

Пак ще спре за същото разтояние.А кинетичната енергия ще отиде в тези 40-45 метра и ще се превърне в топлина.А що се касае до диаметър на спирачни дискове,брои буталца и т.н.в случая те се елиминират,защото говориме за за спиране когато колелата са на границата на провлачване с пътя.С какви елементи по спирачната система ще постигнеш това нямя никакво значение.
Я темата се развила много интересно. Колега, може да си чел теория на автомобила ама нищо не си разбрал. А от изказването ти за спирането стигам до заключението, че никога не си карал кола, да видиш как се спира натоварена кола или още по-лошо натоварен камион, тогава ще ти се изпарят всички теории. Не знам колко са ти писали ама пищовите ти по Физика са били фалшиви, ако успееш да пресъздадеш твърденията си в реална обстановка, ще промениш хода на науката и ще влезеш в бъдещата история. Да си забелязал като вървиш покрай паркираните автомобили, че по-тежките автомобили имат по-широки гуми. Това се вижда отвън, респективно отвътре има скрити по-големи спирачни накладки и цилиндри. Ти като теоретик си обясни защо е така, инак ще слагат гуми и спирачки от велосипед и ще бъде много по-евтино.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Заключена

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта