90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Трябва да си разбрал какво излезе.Караш на такава предавка колата,че най малко да си натиснал педала на газта,т.е.при най малък товар.Без да ти пука от оборотите.Тогава колата е в най икономичен режим на работа.Най са ми смешни тези колеги от форума,които пишат:карам колата до 2000 об/мин и пак много ми харчи.Те могат да карат и до 1000 об/мин,но ако са натиснали газта на 50% или повече разхода е огромен.Просто си представете,че педала на газта е кранчето на бензина.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.По ясно и просто от това няма как да го обясна.Поздрави от мен.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
cocoff написа:Колега, що не идеш до морето тая година само на първа. Нито ще се износи, нито разходът й ще е по-висок от нормалното...Stefan Hadjov написа: ... износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи...
Щом може да ми зададеш такъв въпрос,този експеримент го оставям на тебе.Аз ще карам на 5-та за да стигна по-барзо.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не ми отговори на въпроса, наистина ли смяташ, че износването няма връзка с оборотите? Но като експерт по теория на автомобила го свържи и с мазане, динамика и охлаждане.Stefan Hadjov написа: ... износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Хайде да приемем, че и двете страни са прави и да прекратим дискусията. Темата е много обширна и не се изчерпва с едно твърдение.
П.П. И други сме учили теория, може да сме позабравили ама си спомняме, че оборотите са ф-я на мощността.
П.П. И други сме учили теория, може да сме позабравили ама си спомняме, че оборотите са ф-я на мощността.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- Status: Извън линия
Така и аз да се включа неподговен
Износването главно се дължи на една сила наречена "нормална" максимума и е точно по средата на хода на буталото. Та от нютон знаем,че F=m.a тя в случая е по-сложна а и триенето е замесено но както и да е. Та по-големи обороти по-голямо "а" => по-голямо "N". Но от друга страна при по-голям товар Pz е по-голямо и N също. Ох хич не ме бива да обяснявам
П.С. и аз не си разбрах
демек и двамата са прави пийте по една бира и всичко е ок 


П.С. и аз не си разбрах


- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
за ниските обороти да приемем че си прав ,аз нямам твойте технически познания както и стажа ти с автомобилите ,но кажи ми колко малко е натиснат педала на газта при над 3000 оборота ,аз мисля че ако педала има ход 100 мм то при над 3000 оборота е поне 50мм натиснат ,а при по ниска предавка и повече ,от което следва че разхода над тези обороти е голямStefan Hadjov написа:Трябва да си разбрал какво излезе.Караш на такава предавка колата,че най малко да си натиснал педала на газта,т.е.при най малък товар.Без да ти пука от оборотите.Тогава колата е в най икономичен режим на работа.Най са ми смешни тези колеги от форума,които пишат:карам колата до 2000 об/мин и пак много ми харчи.Те могат да карат и до 1000 об/мин,но ако са натиснали газта на 50% или повече разхода е огромен.Просто си представете,че педала на газта е кранчето на бензина.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.По ясно и просто от това няма как да го обясна.Поздрави от мен.
от тук следва че аз и cocoff сме прави
ПП докато пиша ме изпреварили за бирата ,ама да знаете че и аз ще пия бира с тях

Последна промяна от pepy1 на 10 фев 2008, 22:12, променено общо 2 пъти.
времето е като парите-никога не стига
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
pantata написа:Прочети пак бавно мненията от първото до това и ще видиш, че не демонстрира знания за да се изтъкне
Stefan Hadjov написа: Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Stefan Hadjov написа:
Пълна заблуда.......Но за тия неща трябва да си учил Теория ня автомобила.
( от другата тема)Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.
Нали ? Никакво изтъкване и демонстриране на знания....

За мен лично има десетки потребители в този форум, които чета с удоволствие , които очевидно знаят много и въпреки това го показват по много по-нормален и ненатрапчив начин.
Аз спирам дотук, преди да съм казал нещо, което не искам.
Лека вечер на всички.
-
- Status: Извън линия
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Е да де ама нали колега даде пример с надолнище например, може и с 20 мм да е натиснат само педала и да върви с такава скорост и такива обороти...pepy1 написа:,но кажи ми колко малко е натиснат педала на газта при над 3000 оборота ,аз мисля че ако педала има ход 100 мм то при над 3000 оборота е поне 50мм натиснат ,а при по ниска предавка и повече ,от което следва че разхода над тези обороти е голям
от тук следва че аз и cocoff сме прави
ПП докато пиша ме изпреварили за бирата ,ама да знаете че и аз ще пия бира с тях
За бирата бройте и мен


-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
pepy1 написа:за ниските обороти да приемем че си прав ,аз нямам твойте технически познания както и стажа ти с автомобилите ,но кажи ми колко малко е натиснат педала на газта при над 3000 оборота ,аз мисля че ако педала има ход 100 мм то при над 3000 оборота е поне 50мм натиснат ,а при по ниска предавка и повече ,от което следва че разхода над тези обороти е голямStefan Hadjov написа:Трябва да си разбрал какво излезе.Караш на такава предавка колата,че най малко да си натиснал педала на газта,т.е.при най малък товар.Без да ти пука от оборотите.Тогава колата е в най икономичен режим на работа.Най са ми смешни тези колеги от форума,които пишат:карам колата до 2000 об/мин и пак много ми харчи.Те могат да карат и до 1000 об/мин,но ако са натиснали газта на 50% или повече разхода е огромен.Просто си представете,че педала на газта е кранчето на бензина.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.По ясно и просто от това няма как да го обясна.Поздрави от мен.
от тук следва че аз и cocoff сме прави
ПП докато пиша ме изпреварили за бирата ,ама да знаете че и аз ще пия бира с тях
Колега pepy1 не четеш прецизно написаното от мен по горе.Над 3000 об.колко ще бъде натиснат педала на газта зависи от:на 3000 об .ако караш по стръмен наклон нагоре може да е натиснат и до край.Зависи от наклона.Но ако караш по нанадолнище с попътен вятър може да си го натиснал само 10% от неговия ход.Ако и това не може да го разберете вече не знам как да го обясна.Аз професионално се занимавам с двигатели и автомобили и най малко пред вас ще демонстрирам знания.Просто искам да ви помогна да се избавите от разни заблуди и се научите как се постига икономично каране.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
_SLiThER_ написа:Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.
Е не с това и аз не съм съгласенда не цитираме пак чичко Нютон
Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Това за спирането не го разбрах честно. Коли с различно тегло спират в рамките на 40-45 метра - съгласен. Обаче имат различно големи спирачки, повече буталца и прочие, т.е. направени са да спират в тия метри. Обаче една и съща кола 800 кг и натоварена до 1200 пак ли ще спре за еднакво разстояниеStefan Hadjov написа: Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
debug написа:Това за спирането не го разбрах честно. Коли с различно тегло спират в рамките на 40-45 метра - съгласен. Обаче имат различно големи спирачки, повече буталца и прочие, т.е. направени са да спират в тия метри. Обаче една и съща кола 800 кг и натоварена до 1200 пак ли ще спре за еднакво разстояниеStefan Hadjov написа: Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.? Къде отиде инерцията и кинетичната енаргия в цялата сметка?
Пак ще спре за същото разтояние.А кинетичната енергия ще отиде в тези 40-45 метра и ще се превърне в топлина.А що се касае до диаметър на спирачни дискове,брои буталца и т.н.в случая те се елиминират,защото говориме за за спиране когато колелата са на границата на провлачване с пътя.С какви елементи по спирачната система ще постигнеш това нямя никакво значение.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Я темата се развила много интересно. Колега, може да си чел теория на автомобила ама нищо не си разбрал. А от изказването ти за спирането стигам до заключението, че никога не си карал кола, да видиш как се спира натоварена кола или още по-лошо натоварен камион, тогава ще ти се изпарят всички теории. Не знам колко са ти писали ама пищовите ти по Физика са били фалшиви, ако успееш да пресъздадеш твърденията си в реална обстановка, ще промениш хода на науката и ще влезеш в бъдещата история. Да си забелязал като вървиш покрай паркираните автомобили, че по-тежките автомобили имат по-широки гуми. Това се вижда отвън, респективно отвътре има скрити по-големи спирачни накладки и цилиндри. Ти като теоретик си обясни защо е така, инак ще слагат гуми и спирачки от велосипед и ще бъде много по-евтино.Stefan Hadjov написа:debug написа:Това за спирането не го разбрах честно. Коли с различно тегло спират в рамките на 40-45 метра - съгласен. Обаче имат различно големи спирачки, повече буталца и прочие, т.е. направени са да спират в тия метри. Обаче една и съща кола 800 кг и натоварена до 1200 пак ли ще спре за еднакво разстояниеStefan Hadjov написа: Колеги точно чичо Нютон ще ви помогне да разберете:всички автомобили независимо от тяхното тегло дижещи се с еднаква скорост при максимално спиране спирачния им път е приблизително еднакъв.
Пример:две коли едната тежи 800 кг.и друга която тежи 1600 кг.движещи се с 100 км/час при едакви пътни услови, оборудвани с гуми със еднакъв коефициент на триене с пътя,с еднакво ефективна спирачна система спират на приблизително 40-45 метра.Разлика може да се появи в резултат от различната квалификация на водачите.Но в най новите модели автомобили снабдени със система "спирачен асистент"квалификацията на водача почти е елиминирана.Във всички фирмени тестове които се публикуват няма да срешнете класифициране на автомобилите за спирачен път по тяхното тегло.Нямам повече думи за да ви го обясна по-просто.Ако тръгна да пиша формули,някои ще ме обвинят,че демонстрирам знания и проявявам менторски тон.Изглежда че в този форум не е желателно да се демонстрират знания.? Къде отиде инерцията и кинетичната енаргия в цялата сметка?
Пак ще спре за същото разтояние.А кинетичната енергия ще отиде в тези 40-45 метра и ще се превърне в топлина.А що се касае до диаметър на спирачни дискове,брои буталца и т.н.в случая те се елиминират,защото говориме за за спиране когато колелата са на границата на провлачване с пътя.С какви елементи по спирачната система ще постигнеш това нямя никакво значение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта