Каране на TDCi

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от Stefan Hadjov » 08 авг 2008, 13:40

chaosdd написа:
Stefan Hadjov написа:
oduh написа:Здравейте, отскоро имам Фокус 1.6 TDCi 90кс.
Не съм карал дизел досега, затова подозирам, че не го карам в правилните обороти и съответно предполагам, че разхода ми е завишен поради тази причина. На колко хиляди оборота държите колата? Кога се включва турбото?
Изобщо дайте някакви съвети за преход от бензин->дизел :)
Мерси предварително :)
Колега,турбото не се включва и изключва никога.То е винаги включено и работи и когато двигателя е на празен ход.Стига с тези тъпи въпроси кога се включва турбото,че ми писна да ги чета.
Разхода на колата не зависи от оборотите при които я караш,а от това колко си натиснал педала на газта.Може да си на 1000 оборота,но ако си натиснал педала на газта до ламарината разхода е огромен.Не искам да те стряскам като ти кажа колко е.Караи с едва натиснат педал,па колко щат да са оборотите............Айде със здраве.
За турбото е така. За колко е натиснат педала на газта, е така, но не е толкова просто.
От оборотите обаче, зависи, и още как. Колкото са по-високи, толова повече са загубите от триене и толквоа повече гориво е необходимо да се поддържат. Ако двигателя извършва същата работа, но при по-никси обороти (например предавка или 2 надолу), той не

минуемо харчи по-малко гориво.
Заблуждаваш се колега.Не е вярно това което твърдиш.Това е един от митовете които се ширят,че колкото оборотите са по ниски,толкова разхода е по нисък.Загубите от триене не зависят от оборотите а от товара който пренасят тези обороти/големината на предавания въртящ момент/.А той зависи от положението на педала на газта.Ако си прочетеш експлоатацонното ръководство на колата,която караш в раздела за препоръките на фирмата производител за икономично кормуване ще видиш че никъде не се говори за обороти а само за кокото се може по малко натиснат педала на газта.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от chaosdd » 08 авг 2008, 17:06

Прав си. Донякъде.
Само не ме убеждавай, че за да влачиш торба цимент по освалта 100 метра, са ти нужни същите усилия като да я влачиш 200 метра. Същото важи и за движението на буталото в цилиндъра, коляновия вал и пр. Също така, напомням че 2 пъти по-високи обороти - 2 пъти повече работни цикли, респ. 2 пъти повече впръсквания на гориво. Отново, теоритично при една и съща свъшена работа.
Иначе съм съгласен, че и натоварвянето на двигателя, зависещо от това колко е натиснат педала влияе. Добавям обаче, че десния ти крак не е пряк свързан с горивната помпа или дроселовата клапа. Между тях стои сложна софтуерна програма, т.нар. engine map, която се намесва за да оптимизира, когато трябва (или не). Т.е. е съвсем възможно ти да натискаш повече отколкото трябва (или по-малко), но софтуера да компенсира в едната или другата посока.

Дано не съм ви объркал съвсем, но мился че горното звучи достатъчно логично.
Ford. Feel the difference

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от Stefan Hadjov » 08 авг 2008, 21:59

chaosdd написа:Прав си. Донякъде.
Само не ме убеждавай, че за да влачиш торба цимент по освалта 100 метра, са ти нужни същите усилия като да я влачиш 200 метра. Същото важи и за движението на буталото в цилиндъра, коляновия вал и пр. Също така, напомням че 2 пъти по-високи обороти - 2 пъти повече работни цикли, респ. 2 пъти повече впръсквания на гориво. Отново, теоритично при една и съща свъшена работа.
Иначе съм съгласен, че и натоварвянето на двигателя, зависещо от това колко е натиснат педала влияе. Добавям обаче, че десния ти крак не е пряк свързан с горивната помпа или дроселовата клапа. Между тях стои сложна софтуерна програма, т.нар. engine map, която се намесва за да оптимизира, когато трябва (или не). Т.е. е съвсем възможно ти да натискаш повече отколкото трябва (или по-малко), но софтуера да компенсира в едната или другата посока.

Дано не съм ви объркал съвсем, но мился че горното звучи достатъчно логично.
Не звучи хич логично колега.Защото когато караш с малко натиснат педал на газта торбата цимент е празна или почти празна и дали я влачиш 100м или 200 м разликата е почти нищожна.Но я вземи и я напълни с 50-60 кг цимент да видиш колко е разликата в работата между влачене 100 или 200 м.Това твое сравнение е равносилно на повече подадена газ.Иначе това сравнение добре си го подбрал.Само дето трябва да се поумува повече върху него.И ако трябва да сме съвсем точни то:работата,която се губи от нарастването на оборотите е пренебрежимо малка в сравнение от загубата при нарастването на товара.За това на практика може да се пренебрегне.Наи лесно ще се увериш в истината на това, като се качиш в кола с борд-компютър и проведеш необходимите експерименти.

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от Stefan Hadjov » 08 авг 2008, 22:27

chaosdd написа:Прав си. Донякъде.
Само не ме убеждавай, че за да влачиш торба цимент по освалта 100 метра, са ти нужни същите усилия като да я влачиш 200 метра. Същото важи и за движението на буталото в цилиндъра, коляновия вал и пр. Също така, напомням че 2 пъти по-високи обороти - 2 пъти повече работни цикли, респ. 2 пъти повече впръсквания на гориво. Отново, теоритично при една и съща свъшена работа.
Иначе съм съгласен, че и натоварвянето на двигателя, зависещо от това колко е натиснат педала влияе. Добавям обаче, че десния ти крак не е пряк свързан с горивната помпа или дроселовата клапа. Между тях стои сложна софтуерна програма, т.нар. engine map, която се намесва за да оптимизира, когато трябва (или не). Т.е. е съвсем възможно ти да натискаш повече отколкото трябва (или по-малко), но софтуера да компенсира в едната или другата посока.

Дано не съм ви объркал съвсем, но мился че горното звучи достатъчно логично.
И още нещо има колега в което не си точен.Когато натовариш двигателя с подаване на повече газ engine map-a не пртави нищо друго освен да подаде повече гориво на дюзите и увеличи предварението на шприца.Няма вариант при който при увеличение на товара ,софтуера да намалява горивото.Така би направил перпетум-мобиле.Така,че връзката е мнбого пряка между положението на десния крак и разхода на гориво.За по-просто, педала на газта го разглеждай като едно кранче за горивото.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.Просто и ясно.И понеже дизеловия двигател няма дроселова клапа,това важи при дизелите в пълна сила.При бензиновите двигатели има малко разлика.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от chaosdd » 09 авг 2008, 13:19

Stefan Hadjov написа:
chaosdd написа:Прав си. Донякъде.
Само не ме убеждавай, че за да влачиш торба цимент по освалта 100 метра, са ти нужни същите усилия като да я влачиш 200 метра. Същото важи и за движението на буталото в цилиндъра, коляновия вал и пр. Също така, напомням че 2 пъти по-високи обороти - 2 пъти повече работни цикли, респ. 2 пъти повече впръсквания на гориво. Отново, теоритично при една и съща свъшена работа.
Иначе съм съгласен, че и натоварвянето на двигателя, зависещо от това колко е натиснат педала влияе. Добавям обаче, че десния ти крак не е пряк свързан с горивната помпа или дроселовата клапа. Между тях стои сложна софтуерна програма, т.нар. engine map, която се намесва за да оптимизира, когато трябва (или не). Т.е. е съвсем възможно ти да натискаш повече отколкото трябва (или по-малко), но софтуера да компенсира в едната или другата посока.

Дано не съм ви объркал съвсем, но мился че горното звучи достатъчно логично.
И още нещо има колега в което не си точен.Когато натовариш двигателя с подаване на повече газ engine map-a не пртави нищо друго освен да подаде повече гориво на дюзите и увеличи предварението на шприца.Няма вариант при който при увеличение на товара ,софтуера да намалява горивото.Така би направил перпетум-мобиле.Така,че връзката е мнбого пряка между положението на десния крак и разхода на гориво.За по-просто, педала на газта го разглеждай като едно кранче за горивото.Колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.Просто и ясно.И понеже дизеловия двигател няма дроселова клапа,това важи при дизелите в пълна сила.При бензиновите двигатели има малко разлика.
Брех. Разбира се, че е така. Противя се само за оборотите. При равни други условия - повече обороти (по-ниска предавка), повече разход. Това за натоварването е що годе както си го написал. Също влияе много.

Стана академичен диспут да му се не види.
Ford. Feel the difference

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от Mondeo18TDI96 » 09 авг 2008, 14:07

Stefan Hadjov написа:... Заблуждаваш се колега.Не е вярно това което твърдиш.Това е един от митовете които се ширят,че колкото оборотите са по ниски,толкова разхода е по нисък.Загубите от триене не зависят от оборотите а от товара който пренасят тези обороти/големината на предавания въртящ момент/.А той зависи от положението на педала на газта.Ако си прочетеш експлоатацонното ръководство на колата,която караш в раздела за препоръките на фирмата производител за икономично кормуване ще видиш че никъде не се говори за обороти а само за кокото се може по малко натиснат педала на газта.
имаш голямо самочувствие за писане на подобни глупости !

високите обороти означават - загуби от триене (справка : при работа на място - всичкото гориво отива за преодоляване на триенето (полезна работа))

точно, пък при дизела - натискането на педала има най-малко значение за разхода на гориво - просто горивната помпа никога не пуска повече гориво от колкото може да изгори (според оборотите на ДВГ, налягането на турбото, ... - ако пусне повече - само ще пуши)
а при TDCI, особенно в ниските обороти впръскването е още по-прецизно !

Ако искаш да караш икономично дизел - карай на възможно най-ниски обороти на ДВГ - аз лично в града карам на 1200-1500 (4/5 според зависи)

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от Stefan Hadjov » 09 авг 2008, 15:09

@chaosdd
Колега,на тебе ще ти отговоря защото разбирам че са ти ясни нещата.За разлика от предишния пост на колегата който е на светлинни години от тази материя. Няма да му отговорям,защото за него това са глупости. Нека да го оставиме да си кара на 1000-1500 об и да си въобразява,че помпата не може да подаде повече гориво отколкото двигателя може да изгори.Ако това беше вярно което твърди,то той не би могил да извърши никакво ускорение на колата си.
Та за отговира по нашия спор:Наистина като караш по стръмен наклон и превключиш на по ниска предавка оборотите нарастват,но се налага да върнеш педала на газта за да запазиш същата скорост.В този случаи разхода рязко пада независимо от по високите обороти.Така,че извода е:консумацията силно се влияе от положението на педала на газта и сравнително незначително от броя на оборотите.Ако имаш борд-комп.или разходомер в колата се наблудава следното.Ако се движиш на 3-та да кажем с 50 км/час с равномерна скорост с леко натиснат педал на газта,показва около 5 л разход.Ако натиснеш педала на газта да кажем с 3/4 от хода му разхода рязко нарасва до около 12 л без още виобще да са се увеличили оборотите при които е бил двигателя .Ако задържим педала в това положение оборотите и скороста започват да нарастват а разхода постепенно намалява до като скороста стане отново равномерна/ без да се усеща ускорение /и се стабилизира да кажем около 5,5-6 л но вече при по висока скорост защото сме подали повече газ.Смятам,че изводите са ясни.Поздрави.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 авг 2008, 12:37

Stefan Hadjov написа:@chaosdd
... Та за отговира по нашия спор:Наистина като караш по стръмен наклон и превключиш на по ниска предавка оборотите нарастват,но се налага да върнеш педала на газта за да запазиш същата скорост.В този случаи разхода рязко пада независимо от по високите обороти.Така,че извода е:консумацията силно се влияе от положението на педала на газта и сравнително незначително от броя на оборотите.Ако имаш борд-комп.или разходомер в колата се наблудава следното.Ако се движиш на 3-та да кажем с 50 км/час с равномерна скорост с леко натиснат педал на газта,показва около 5 л разход.Ако натиснеш педала на газта да кажем с 3/4 от хода му разхода рязко нарасва до около 12 л без още виобще да са се увеличили оборотите при които е бил двигателя .Ако задържим педала в това положение оборотите и скороста започват да нарастват а разхода постепенно намалява до като скороста стане отново равномерна/ без да се усеща ускорение /и се стабилизира да кажем около 5,5-6 л но вече при по висока скорост защото сме подали повече газ.Смятам,че изводите са ясни.Поздрави.
Мда - явно не схващаш че педала на газта НЕ Е просто кранче за горивото !

Той (педала на газта) просто указва на помпата (по механичен или ел. път) желанието на водача да ускори или намали - а подаването на горивото става според оборотите и възвуха ... и данните от една камара датчици и сензори...

Проста физика:
при 50km/h дали ще караш на 1, 2, 3, 4, 5 предавка - полезната работа която се извършва е една и съща (движи се с 50km/h - предолявайки триенето, възд. съпротивление, и гравитацията ако качва баир...)

единственната разлика е че при различните предавки са различни силите на триене (в двигателя и ск. кутия) - което се компенсива с повече гориво:
т.е на 1-ва оборотите са най-високи -> триенето е най-голямо -> голям разход на гориво!

Ако и от това обяснение нищо не си разбрал - значи си нещо като ... форумения uдuoт :)

Потребителски аватар
oduh
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2008, 15:40
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от oduh » 12 сеп 2008, 09:51

Stefan Hadjov написа:Колега,турбото не се включва и изключва никога.То е винаги включено и работи и когато двигателя е на празен ход.Стига с тези тъпи въпроси кога се включва турбото,че ми писна да ги чета.
Ами не знам какво имаш предвид. Не съм експерт изобщо, но предишната кола с турбо, която карах си беше тромава до към 2500 и след това се чуваше един съскащ звук и започваше да ускороява както трябва. Това аз наричам "включване".
И зададох въпроса кога се случва това при фокуса по спецификация.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от chaosdd » 12 сеп 2008, 18:01

oduh написа:
Stefan Hadjov написа:Колега,турбото не се включва и изключва никога.То е винаги включено и работи и когато двигателя е на празен ход.Стига с тези тъпи въпроси кога се включва турбото,че ми писна да ги чета.
Ами не знам какво имаш предвид. Не съм експерт изобщо, но предишната кола с турбо, която карах си беше тромава до към 2500 и след това се чуваше един съскащ звук и започваше да ускороява както трябва. Това аз наричам "включване".
И зададох въпроса кога се случва това при фокуса по спецификация.
Това беше навреметео. Турбото на повечето съвременни автомобили работи постоянно, за да имаш тяга възможно най-рано, далеч преди 2500 об. Често е с променлива геометрия на ъгъла на атака на лопатките, за да нагнетява колкото е нужно (по-малко при ниски обороти, повече при високи).
Ford. Feel the difference

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от ivo_63 » 24 окт 2008, 13:19

прочетох коментара - много забавно , моля към форумните идиоти да бъда добавен и аз.Само да ме светнете / за да съм сигурен , че съм идиот/ като влияят оборотите на разхода, как надолу по баира на 5 ск със да речем 2500 об и 120 км/ч - щото тогава без газ разхода е =0.И много ми е интересно как карате с 1000 об/мин - тикате ли ги колите си ?Така че като форумен идиот №2 / и тук не можах съм първи/ подкрепям колегата Стефан и като се напънете още малко с оборотите следваща стъпка ще е да карате без да палите двигателя.Апропо пушека на дизела отзад - черничкия е отговор на мнението , че помпата пуска колкото гори мотора/ вярно е твърдението - другото го в пуска ауспуха/.Верния отговор е пак при бате Стефко - махнете си крака от педала!И като карате кола оборотомера ли се зяпате ?Ако следващата няма оборотомер какво ще правите ?
Забравих да кажа все пак на човека , който питаше за турбото - да то винаги работи и на празен ход пак и ръчната ако е опъната пак- достатъчно е двигателя да работи.И има квалифицирани механици тука , който ще ви кажат че дизела трябва да се кара на обороти - който пести от нафта събира пари за турбо.Дали разхода ще е с 1 л нагоре - надолу говорим за едни 2 лева на 100 км. - цигари няма толкова евтини.

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Каране на TDCi

Мнение от amdinside » 25 окт 2008, 22:53

Това за спускането под наклон е друго, тогава когато оборотите са достатъчно, компютърът спира притока на гориво и разхода е 0 (или почти 0)
Тук според мен се опитваме да изведем положението на педала на газта като някакъв основен параметър, а той очевидно не е.
Параметъра са оборотите (за които има винаги и скала във всеки автомобил), те може да се регулират
А регулирането става с педала на газта (при еднакво натоварване разбира се)
Ако някой натисне малко педала на газта за да има 1000 оборота, той ще трябва да го натисне още малко за 2000 и още за 3000
Така че по-малко обороти и по-малко натиснат педал (винаги с уговорката за еднакво натоварване и еднаква предавка)
Ако се пусне педала на газта е най-икономично, но само за малко, защото от триенето обортите падат бързо и пак трябва да се повишат с малко газ
Тук има един сбор от фактори в зависимост от условията и човек с опита си разбира кое е най-икономично
Разбира се и съветите са от полза:
Например за бинзиновите двигатели пишеше, че е по-икономично бързо превключване с много газ...
Don't worry, be happy!

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта