Страница 1 от 2
Ескорт 1,8ТД или 1,8ТДИ
Публикувано: 07 окт 2007, 23:14
от Conan_1
Здравейте колеги!Значи в момента ще ми вкарват едно фордле от Австрия - хечбек 1,8ТД 97-ма! Та вапросат ми е следният: каква е разликата в техническите параметри на ТД и ТДИ двигателя???Дайте някое за и против да ми стане по ясно какво и кое е по-удачно!Благодаря за всяко мнение,ще ми помогне да подбера Фифи ? TD vs TDI ?

Публикувано: 07 окт 2007, 23:24
от Gate
На всички отзад пише само ТД!Единият е само с турбо-75кс., а другият мотор е същият ,но с кулер-90кс.!
Публикувано: 07 окт 2007, 23:42
от AX!S
Gate написа:На всички отзад пише само ТД!Единият е само с турбо-75кс., а другият мотор е същият ,но с кулер-90кс.!
И по-точно само турбо е 70 к.с., с интеркулер е 90 к.с. По-важното е може би въртящия момент, в първия случай е 135/2500, а във втория 180/2000. С други думи с кулера ти идва по-рано и повече

Публикувано: 08 окт 2007, 00:14
от Gate
А чистият 1.8д колко е?

Публикувано: 08 окт 2007, 00:24
от AX!S
Gate написа:А чистият 1.8д колко е?

60 к.с.
Публикувано: 08 окт 2007, 00:32
от 1.8d
Gate написа:А чистият 1.8д колко е?

110/2500 въртящ момент
Публикувано: 08 окт 2007, 02:12
от Gate
AX!S написа:Gate написа:А чистият 1.8д колко е?

60 к.с.
именно де, за тва май е 75 с турбо,ама и аз де да знам

не ровя по хууаите програми

Публикувано: 08 окт 2007, 08:12
от DTM
Тея варианти всички са с турбина и без intercooler.
Има и двата варианта, ако е Фиеста IV или Фокус I и двете 1.8 DI 75 к.с.
Объем двигателя 1753 см3
Мощность 75 л.с.
При оборотах 4000
Крутящий момент 175/1800 н*м
И другия вариант Ескорт VII 1.8 TD 70 к.с.
Объем двигателя 1753 см3
Мощность 70 л.с.
При оборотах 4500
Крутящий момент 135/2500 н*м
И с intercooler аналогично стават 90 к.с.
Фокус I 1.8 Turbo DI 90 к.с.
Объем двигателя 1753 см3
Мощность 90 л.с.
При оборотах 4000
Крутящий момент 200/2000 н*м
И Ескорт VI,VII 1.8 TD 90 к.с.
Объем двигателя 1753 см3
Мощность 90 л.с.
При оборотах 4500
Крутящий момент 180/2000 н*м
Без Фиеста, чак на Фиеста V 2004г. се появява 1.6 TDCI 90к.с.
Публикувано: 08 окт 2007, 16:04
от Conan_1
мерси много за отговорите ,но кажете нещи4ко и затова кой е по надежден от двата и при този със 75-те коня усеща ли се че опъва при включване на турбото или не,защото 10-15 коня повече от мойта нещо маничко ми се виждат нещо
Публикувано: 08 окт 2007, 17:32
от AX!S
Conan_1 написа:кажете нещи4ко и затова кой е по надежден от двата
Ако питаш мен, по-добре гледай кой е по-запазен, защото все пак говорим за автомобил на 10 години.
И няма такъв Ескорт TD - 75 коня, и DTM ви написа - на Ескорт двигателя е същиякато на Focus, но е 70, като предполагам тази разлика от 5 бр. коне идва от различното ECU за Ескорт.
Публикувано: 08 окт 2007, 17:36
от doctordre
плюс това по-слабия тд е по-рядък

Публикувано: 08 окт 2007, 19:58
от 1.8d
DTM написа:....И Ескорт VI,VII 1.8 TD 90 к.с.
Объем двигателя 1753 см3
Мощность 90 л.с.
При оборотах 4500
Крутящий момент 180/2000 н*м.
Eто това ми е много чудно....как така максималната мощност идва на 4500об/мин.след като на 4000-4200 оборота колата забива муцуната и от там нагоре е голямо пънене
Публикувано: 08 окт 2007, 20:15
от DTM
@ 1.8d
Е това не го знам защо са го написали така 4500 об./мин. за макс. мощност (много са).
Информацията все пак е от сайт, на моя Фокус му дават макс. мощност при 4000 об./мин. и си пълни тея обороти, може и още (въпреки че няма нужда от повече).
В смисъл, защото един път дигнах малко над 190 км/ч. пък знам, че на 4000 об./мин. на 5-та предавка е точно 178 км./ч. тогава не знам с колко е бил.
@ Conan_1
Имат значение тея 15 к.с. отгоре вервай ми

. Динамиката на автомобила се променя доста в положителна посока с наличието на кулер.
Публикувано: 08 окт 2007, 20:24
от 1.8d
DTM написа:...Е това не го знам защо са го написали така 4500 об./мин. за макс. мощност (много са).
Информацията все пак е от сайт...
Точно от онзи руският сайт...Отначало помислих че е печатна грешка,но и на Мондео и на Ескорт пише 4500 об/мин
Публикувано: 09 окт 2007, 11:18
от AX!S
А моята информация е от книжката, която имам за Escort - оригиналния User Manual auf Deutsch

Публикувано: 09 окт 2007, 18:47
от ofeto
пич имай предвид че,който веднъж подкара тди повече не иска друг мотор!
Публикувано: 09 окт 2007, 22:38
от Conan_1
мерси много за коментарите и се надявам да се похваля с прилична машинка в скоро време,макар 4е моят чист дизелак 1,8 е като танк и ще ми липсва маничко,а и е парвата кола която сам си купил през живота

А вярно ли е че ТД и ТДИ двигателите работят при понижена компресия в сравнение с атмосферният дизел и докато включи турбото е доста муден дзвер?

Публикувано: 09 окт 2007, 22:58
от 1.8d
Conan_1 написа:.... и докато включи турбото е доста муден дзвер?

За това да,вярно е,ама нищо ...ти само имай търпение.Натикаш педала до половината или малко по-надолу и чакаш...и като направиш 1800 оборота и започваш да умираш от кеф

Публикувано: 11 окт 2007, 15:54
от sweety_girl
Публикувано: 14 окт 2007, 21:22
от Jinxy
ами аз карам 1.8 TDI - няма такива глупости като" чакаш да се развърти турбото и тогава тръгва".... На ескорт МК VII ( мисля че така се водеше ) турбината е частияно ефективна и при ниски обороти... абе колата си набира супер добре за дизел. Карал съм и Ксантия 1.9 TDI 90коня, и служебните ни канга ( рено Канго ) 1.5 DCI... Мога да кажа че ескортчето се даржи по-добре от ксантията ( която е и на по-малко километри ) и е доста равностоен с Кангата ни ( чисто нови и коман реал ...)