Проблем Форд Фокус 2.0 16ж зетек болен сам
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Проблем Форд Фокус 2.0 16ж зетек болен сам
Колеги колата прави следния проблем и никои ништо не казва.Всички маистори дигат рамене.Както си карам и като ч изклуча от скорост и гасне ьодих елкони каде ли не иначе колата е бомба много сам доволен но това ме разболя ПОМОЩ!!!
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Карам я на бензин сменял сам само ремаци масла и филтри .Карам я от 6 месеца много сам доволен от колата но с този проблем не зная какво да правя.Парво онея разбирковци ми казаха че било от датчика за скоростомера после ланда сонда и незнам видял сам се в чудо и лошото е че например правя ляв завои и тя реши да огасне и се заключи волана и става оле мале
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мотора гасне, сервото спира да работи и волана се държи като заключенmadboy написа:Как ще се заключи волана, нали ключа е на контакт?!![]()
![]()

Фокуса изглежда умопомрачително.
Не мога да ти помогна, но поне кажи от къде си, да видим дали не можем да те пратим някъде. Това, че компютърната диагностика не показва нищо единствено означава, че майстора е толкова майстор...
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Veso,това на снимката мисля,че нее твоята кола....защото ми се струва,че съм я виждал в http://www.autoscout.de" onclick="window.open(this.href);return false; таз снимка
Но да приемем,че имаш подобна
,проблема и на мен ми се е случвал....много рядко,може би само 2 пъти,и то на студено в първите метри преход.
Проблема може да се окаже в много неща,тъй като угасване на мотора може да се предизвика от 100 неща.
Трудно се установява такъв проблем,тъй като не се проявява постоянно и не може да се хване.
Според мен възможните причини може да са:
1.Датчкика за скоростта
2.Клапана за регулиране на оборотите на празен ход
3.Бензиновата помпа
4.Въздушния/горивния филтър,но след като казваш,че си сменил филтри отпада
Ламдата ако има изменение ще покаже веднага на всеки елкон с газ анализатор.А и ако в това е проблема горенето,разхода и вървенето ще бъдат зле,а ти казваш,че всичко друго е ок.
А и не разбрах каква е твоята система за сигурност на този волан...ка се заключва така
Дори и да изгасне колата волана може да се завърти.....трудно,но не невъзможно 

Но да приемем,че имаш подобна

Проблема може да се окаже в много неща,тъй като угасване на мотора може да се предизвика от 100 неща.
Трудно се установява такъв проблем,тъй като не се проявява постоянно и не може да се хване.
Според мен възможните причини може да са:
1.Датчкика за скоростта
2.Клапана за регулиране на оборотите на празен ход
3.Бензиновата помпа
4.Въздушния/горивния филтър,но след като казваш,че си сменил филтри отпада
Ламдата ако има изменение ще покаже веднага на всеки елкон с газ анализатор.А и ако в това е проблема горенето,разхода и вървенето ще бъдат зле,а ти казваш,че всичко друго е ок.
А и не разбрах каква е твоята система за сигурност на този волан...ка се заключва така


- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
здр колата е както я гледаш купих я от хамбург сега само сам и свалил задната броня да и слагам едни добавки но това няма значение може и да има друга незнам но проблема ми е друг и откачам пак волана завивам аз наляво и та гасне милата лампите светват на таблото и явно от пален ляв и колата изгаснала и волана хоп и оборотите ми мени незнам в чудо сам.
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Veso,
За Датчика за движение или скороста прочети тукVSS - Vehicle Speed Sensor
Тук има доста интересни теми ако искаш прочетигиОсновни възли и детайли
Аз съм с развален такъв и не ми гасне фиестата,той потдържа 1200 оборота когато караш по инерция.
Както ти бяха писали по горе от някъде ти смуче въздух и друга причина е ЛОШ БЕНЗИН,ВОДА В БЕНЗИНА.Налей от друга бензиностанция и виж дали ще имаш този проблем
За Датчика за движение или скороста прочети тукVSS - Vehicle Speed Sensor
Тук има доста интересни теми ако искаш прочетигиОсновни възли и детайли
Аз съм с развален такъв и не ми гасне фиестата,той потдържа 1200 оборота когато караш по инерция.
Както ти бяха писали по горе от някъде ти смуче въздух и друга причина е ЛОШ БЕНЗИН,ВОДА В БЕНЗИНА.Налей от друга бензиностанция и виж дали ще имаш този проблем
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Тъй като Весо ми писа ЛС,"що този датчик" ще си позволя да му пиша в темата,за да решим проблема и на други хора.
Този сензор има 2 функций(поне аз знам за 2
)
Едната е да подава импулси към таблото,където процесора на таблото ги обработва и измества стрелката на скоростомера.
Втората му функция е да подава импулсите и към ЕКУ-то от където то преценява кога колата се движи и кога е спряла.Тъй като при спрял автомобил оборотите трябва да са 950 +/- 50 об./мин,а при движение около 2000.
Причините са ,че при висока скорост трябва по голямо спирачно усилие в случай на екстремно спиране,като това усилие се подпомага от хидроусилватела и колкото компресията на мотора е по голяма(аналогично и оборотите) толкова това усилие е по голямо.Друга причина е,че ако от 900об ръгнеш 4-та при скорост ....да речем 100км/ч оборотите екстремно ще се вдигнат на 3000.Това екстрмно вдигане е критично и натоварва двигателя и ск.кутия,както и звеното между тях(съединител,притискател, лагер....)
Малко се отклоних,но ще се върна и към изгасването.
Когато датчика на скоростта се повреди,в даден момент примерно подава неправилна висока честота импулси ,компа държи оборотите твърде високи(този проблем го има описан в линковете горе и е често срещан).
Когато обаче датчика спре да подава импулси,компа прекъсва поддържането на оборотите и колата гасне.
При подаване на контакт сензора изпраща един контролен(тестов да го наречем ) импулс. Също както и датчиците на ABS,Airbag и т.н.
При мен този импулс може би е поредица от импулси,защото километража ми се вдига на 20км/ч при контакт.
Трябва да го меря с осцилоскоп.
Според така описаното всеки ще си каже "100% сензора е виновен",така ама това е невярно до доказване на противното.В системата за регулиране на оборотите има още доста звена,която неправилна работа е причина за нестабилни обороти(изброил съм ги горе).За съжаление при този случай всеки сервиз(дори и МП)започват отстранявне на дефекта по метода "проба грешка",за още по голямо съжаление този метод е много не изгоден за нас,защото никой сервиз не си сваля сменеата нова част щом проблема си остане...и в крайна сметка всичко се натрупва на джоба..
Сега се сещам за един пич от Пловдив,на който му бяха сменили цялата охладителна система(~1500лв) и стрелката му отиваше все в загряло положение,казах му да дойде при мен,почистих му клема "маса" към купето и човека беше на седмото небе защото проблема му беше твърде елементарен за специалистите от МП и още няколко сервиза.
И така колега,стягай се в кръста и не се шашкай,всичко се оправя стига пари да имаш.
А тази цена от МП я забрави,намери си от други магазини...по спомен цената на този сензор беше към 80лв.
Започни първо с почистване на клапана за празен ход,дебитомера,въздушния филтър,смяна на бензиностанцията.
Това ще бъде най-евтината процедура.Ако и след това не се оправят нещата започвай смяната на другите елементи.
Успех!
Този сензор има 2 функций(поне аз знам за 2

Едната е да подава импулси към таблото,където процесора на таблото ги обработва и измества стрелката на скоростомера.
Втората му функция е да подава импулсите и към ЕКУ-то от където то преценява кога колата се движи и кога е спряла.Тъй като при спрял автомобил оборотите трябва да са 950 +/- 50 об./мин,а при движение около 2000.
Причините са ,че при висока скорост трябва по голямо спирачно усилие в случай на екстремно спиране,като това усилие се подпомага от хидроусилватела и колкото компресията на мотора е по голяма(аналогично и оборотите) толкова това усилие е по голямо.Друга причина е,че ако от 900об ръгнеш 4-та при скорост ....да речем 100км/ч оборотите екстремно ще се вдигнат на 3000.Това екстрмно вдигане е критично и натоварва двигателя и ск.кутия,както и звеното между тях(съединител,притискател, лагер....)
Малко се отклоних,но ще се върна и към изгасването.
Когато датчика на скоростта се повреди,в даден момент примерно подава неправилна висока честота импулси ,компа държи оборотите твърде високи(този проблем го има описан в линковете горе и е често срещан).
Когато обаче датчика спре да подава импулси,компа прекъсва поддържането на оборотите и колата гасне.
При подаване на контакт сензора изпраща един контролен(тестов да го наречем ) импулс. Също както и датчиците на ABS,Airbag и т.н.
При мен този импулс може би е поредица от импулси,защото километража ми се вдига на 20км/ч при контакт.

Според така описаното всеки ще си каже "100% сензора е виновен",така ама това е невярно до доказване на противното.В системата за регулиране на оборотите има още доста звена,която неправилна работа е причина за нестабилни обороти(изброил съм ги горе).За съжаление при този случай всеки сервиз(дори и МП)започват отстранявне на дефекта по метода "проба грешка",за още по голямо съжаление този метод е много не изгоден за нас,защото никой сервиз не си сваля сменеата нова част щом проблема си остане...и в крайна сметка всичко се натрупва на джоба..


И така колега,стягай се в кръста и не се шашкай,всичко се оправя стига пари да имаш.
А тази цена от МП я забрави,намери си от други магазини...по спомен цената на този сензор беше към 80лв.
Започни първо с почистване на клапана за празен ход,дебитомера,въздушния филтър,смяна на бензиностанцията.
Това ще бъде най-евтината процедура.Ако и след това не се оправят нещата започвай смяната на другите елементи.
Успех!
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Пробвах всичко което ме посаветвахте пичове но фаида никаква ще изчакам до другичя петък да видя какво ще кажат от мп елкона и ще споделя разбира се какво ще излезе от всичката тая каша че вече наистина не издаржам когато на колата и има нешто ама ама наистина сам много болен даже и една ракия не моа да седна да пия поздрави на всички от мен
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
здрвеите всички стана няколко дена колицата не е гаснела смених бензионстанцията дано да излезе това много се надявам а елкона ми е в петък и ще ви драсна да кажа какво е станало та ако има и някои друг с моя проблем да помогна на някои.От мен весело посрештане на коледните и новогодишни празници и много,много касмет през новата година и по без аварйна да е тя за нашите колички <:-P: <:-P: <:-P: 

- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Колега ако не си си оправил вече Фокуса-пиша кой ще ти помогне
Значи спускаш се от светофара на ХЕИ-по посока на 2-ро РПУ,там кадето преди районното улицата завива леко в ляво,има и десен завой,почти обратен.Завиваш и караш нагоре-от ляво са ти къщи,от дясно са 1,2,3 блок студентски общежития,последната или предпоследната къща в ляво с един гараж с черни врати,нищо не пише,отваря кам 10:00 и обикновено винаги има някаква кола вътре.Човекът се казва Жоро и работи с записване така че по добре мини и се уговори с него.Никога не хваля никого и себе си,обаче е бог на Фордовете,а и на други марки!Работил е доста години в мото-пфое.Аз също съм прибягвал 2пъти до него с Мондеото,колкото и да ме е срам че съм диагностик в Сеат-Варна,ама в сервиза нямам тестер за форд,а за VWGroup,така че той ми отвори очите за много прости тънкости за Мондеото.При него пратих и един приятел с Фокус,въпреки че бях сигурен за проблема исках и той да си каже думата.Взима кам 25-30лв. за диагностика,но съм сигурен че ще ти помогне

Значи спускаш се от светофара на ХЕИ-по посока на 2-ро РПУ,там кадето преди районното улицата завива леко в ляво,има и десен завой,почти обратен.Завиваш и караш нагоре-от ляво са ти къщи,от дясно са 1,2,3 блок студентски общежития,последната или предпоследната къща в ляво с един гараж с черни врати,нищо не пише,отваря кам 10:00 и обикновено винаги има някаква кола вътре.Човекът се казва Жоро и работи с записване така че по добре мини и се уговори с него.Никога не хваля никого и себе си,обаче е бог на Фордовете,а и на други марки!Работил е доста години в мото-пфое.Аз също съм прибягвал 2пъти до него с Мондеото,колкото и да ме е срам че съм диагностик в Сеат-Варна,ама в сервиза нямам тестер за форд,а за VWGroup,така че той ми отвори очите за много прости тънкости за Мондеото.При него пратих и един приятел с Фокус,въпреки че бях сигурен за проблема исках и той да си каже думата.Взима кам 25-30лв. за диагностика,но съм сигурен че ще ти помогне

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта