Страница 1 от 2
проблем с Мондео
Публикувано: 27 дек 2007, 15:14
от valedj
Имам един проблем с Мондео 98 год. 2.0 бензин,метан.Колата неще да пали.Няма ток нито на дюзите нито на свещите.Оставям я на другия ден си пали.Или пък запали работи десетина секунди изгасне и пак няма токове.Нещо да ме посъветвате.
Публикувано: 27 дек 2007, 15:47
от mrdds
лоша работа е станала.Да не те плаша ама ми мирише на проблем в компютъра и електрониката.Как разбра ,че няма ток на дюзите и на свещите.ПО принцип компа управлява дюзите.
Карай я в специализиран сервиз най добре,тука всички сме магьосници и врачки,меткаме боб,гледаме на кафе на карти,ама колко познаваме.....никой не може да каже.
Публикувано: 27 дек 2007, 19:58
от valedj
На свещите извадихме един кабел сложихме една свещ допрхме на маса , искра нямаше , а на дюзите мерихме с мултицет
Публикувано: 27 дек 2007, 20:05
от Edinuser
Провери си дали ти гори някой предпазител.
След това виж да не би метановата уредба да е виновна - ако там нещата са в ред - прегледай си кабелите от бобината до компютъра.
Re: проблем с Мондео
Публикувано: 28 дек 2007, 17:17
от Неделчо Неделчев
valedj написа:Имам един проблем с Мондео 98 год. 2.0 бензин,метан.Колата неще да пали.Няма ток нито на дюзите нито на свещите.Оставям я на другия ден си пали.Или пък запали работи десетина секунди изгасне и пак няма токове.Нещо да ме посъветвате.
Бензин и дюзи.

Re: проблем с Мондео
Публикувано: 28 дек 2007, 17:47
от mrdds
Неделчо Неделчев написа:valedj написа:Имам един проблем с Мондео 98 год. 2.0 бензин,метан.Колата неще да пали.Няма ток нито на дюзите нито на свещите.Оставям я на другия ден си пали.Или пък запали работи десетина секунди изгасне и пак няма токове.Нещо да ме посъветвате.
Бензин и дюзи.

нищо странно няма.и бензиновите двигатели имат дюзи(предимно инжекционите).
Колата все още не пали
Публикувано: 24 яну 2008, 20:45
от valedj
Колеги колата още не пали, давайте съвети. До компютъра стигат всички токове и маси, но от него се губи сигнала. Интересното е, че в даден момент колата пали в следващ не ще. Като не иска да пали я оставям баз да пепам нищо по нея и на другия ден си пали.
Публикувано: 24 яну 2008, 20:54
от NightRider
Залагам на проблем с компютъра. Ти пробва да го рестартираш нали? Възможно ли е да е от промяна на околната температура?
Публикувано: 24 яну 2008, 21:25
от valedj
Имам чувството , че като е по- топло времето колата пали. А на компютъра извадиха имобилайзера да не би да е от него, но няма ефект, купих си друг компютър от същия форд като година, модел на двигател, но се оказа че не е същия и съм пак до никъде.
Публикувано: 24 яну 2008, 23:28
от Edinuser
До колкото знам компютъра е последното нещо което се троши в един форд ... виж си датчика за положението на коляновия вал (ако си сигурен, че до бобината и дюзите не отиват сигнали от ЕКУ-то, а тези сигнали се мерят с Осцилоскоп с мултицет надали ще разбереш нещо) !
Проследи си кабела от бобината до ЕКУ-то - да не би да е прекъснат или накъсо.
А най-добре една диагностика - може да излезе нещо от нея.
Публикувано: 25 яну 2008, 20:41
от valedj
За диагностиката съм съгласен, но във всеки добър сервиз дават час след известно време, ако в този момент колата ми пали няма какво да ми кажат. Кабела до бубината не съм го преглеждал , но на него няма сигнал още на буксата на компютъра, така че няма смисъл натам да търся да го проверявам към бубината. За датчика си правих експеримент като в момента в който колата ми не пали го смених с друг от един приятел, колата пак не запали.
Публикувано: 26 яну 2008, 01:47
от demiro
Значи,я пробвай откачи компа от стойката му.Така че да няма маса към купето,ако е избил някой транзистор,замасява към базата допълнително.Ако се оправи така,ще знаеш къде е проблема.
Публикувано: 26 яну 2008, 16:43
от g.taskov
Колега мой приятел с мондео имаше същия проблем белята беше в един кабел отиващ към бобините.Провери всички кабели по колата но обстойно, клеми замасявания.Отгоре кабела е добре но отвътре може да има проблем.Виж на схема от къде свещите/бобината/ взима захранване и дюзите.Или пусни ново захранване за проба .Но го прави с човек който разбира от тоци., да не стане по-голяма бела.
Публикувано: 28 яну 2008, 12:20
от red
Имал съм такъв проблем с друга кола ... върви прекрасно, гася на следващия ден идват хора да я гледат НЕ ПАЛИ!. На компютър нищо не хванаха .... оказа се идиотско клеясване на клема за към ток към инжекторите ... малко спрей и колата стана като нова.... ама иди обяснявай на потенциални купувачи....
Публикувано: 29 яну 2008, 19:41
от valedj
Днес като опитвах да палим забелязах нещо интересно преди като дадех на контакт на бордовия копютър наред с всичко останало светеше и един ключ и като запалех колата гаснеше. Днес обаче забелязах, че ключа въобще не светва, може би е свързано с повредата. Иначе засега разкарвам колата по сервизи и майстори като "мечка" и все още никой не може да ми отстрани повредата.
Публикувано: 29 яну 2008, 20:06
от demiro
Публикувано: 06 фев 2008, 19:49
от valedj
Колеги проблемът с Мондеото ми продължава. Карам го при майстор там седи по няколко дни и си пали. Вземем го покарам го малко и спре. При втори майстор вече ме се случва като извадат датчика на коленовия вал по него има полепнали стружки, може би като карам колата или от денферна пружина на съединитела или от маховика се получават тия стружки и насмитат работата на датчика но още не сме сигурни къде е още проблема. Ако некой знае нещо да казва, ако ли не като го решим ще пиша за да не пати друг като мене.
Публикувано: 06 фев 2008, 22:20
от Edinuser
Провери си кабела от датчика на коляновия вал до ЕКУ-то, хубаво го огледай - виж му куплунзите и ако там всичко е наред - може да е самият датчик на коляновия вал. Иначе ако няма импулси от него ЕКУ-то не знае кога да подаде искра към свещите и няма да има искра и може би това да ти е проблема.
Някой път като не ще да пали - размърдай му кабела/куплунга и ако се оправи е ясно.
Виж из форума някъде имаше как се проверява самият датчик.
Публикувано: 07 фев 2008, 18:25
от valedj
Относно дотчика този с който съм в момента е трети по ред . Когато колата не пали майстора мери с осцилоскоп и до компютъра не стига сигнал от датчика , кабела е проверен и уж е в изправност. Интересното е , че колата ми седа при майстора една седмица и при него пали , но без да се кара аз и минах десет километра и като я изгасих , пак не иска да запали. Сега отново сме при майстора и търсиме причини .
Публикувано: 07 фев 2008, 23:07
от Edinuser
А дали е възможно да има някакво по солидно парче стружка там в картера и при движение да ти залепва за датчика и така да го блокира?