90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
rosenrigov
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 17 фев 2007, 11:24
Модел на автомобила: mondeo1997 TDI
Местоположение: КОТЕЛ
Status: Извън линия

90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода

Мнение от rosenrigov » 29 яну 2008, 13:17

Здравейте фенове на Форд.
Значи кола движеща се с 90 км в час изминава 100 км за 67 мин.
при 120 км в час изминава 100км за 50 мин.
Получава се разлика от 17 минути за определените 100 км.
Колата ми е мондео дизел и му дават разход при 90км - 5,5 л , а при 120км. може би 6,5л. Разликата е 1 литър.
Мисълта ми е че при скорост 90 км. и още 17 мин. работа на двигатела,за да измина 100км. този 1 л. ще го изгоря.
И в крайна сметка според мен при тези скорости няма разлика в разхода на гориво.
Ако някой има друго мнение моля да сподели. :D
Последна промяна от rosenrigov на 29 яну 2008, 14:08, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 29 яну 2008, 13:24

Ти сега задачки със сбъркано условие ли ни даваш :D
И за двете споменати в условието времена колата минава 100 км. Прибавяйки 17 мин към което и да е от двете времена, автоматически увеличаваш и пробега. Capiche?

Разходът навсякъде по света се мери с изразходваното гориво за 100 км преход (отвъд голямата вода са мили/галон)
При едната скорост харчиш 5,5 литра на 100 км, а при другата 6,5 литра на 100 км. Според мен по-икономична е скоростта, при която харчиш по-малко бензин. :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 яну 2008, 14:51

Този 1 литър повече разход ти е направил тези 17 мин. икономия на време и обратно тези 17 мин. закъснение са ти спестили 1 литър бензин и 50% умора. Така в резервоара имаш 18 км пробег във вид на гориво.
Освен това, ако по нормален път се движиш с 120 км/ч, то по-често ще застигаш по-бавните автомобили и ще се налага да изпреварваш по-често. От тук ще ти се вдигне разхора, адреналина и каквото още се сетиш, но най вече риска от ПТП.
В обратната ситуация - ще пристигнеш в предвиденото време с възможно най-малък разход и риск, а и ще си кукуряк, а не пребит от пътуването.
Може би си чувал, че 2-3 часа шофиране в натоварено движение се равняват на 8 часа тежък физически труд.
Опитай да превърнеш шофирането в удоволствие!

Потребителски аватар
teodor_89
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 29 яну 2008, 21:55
Модел на автомобила: ford orion 1.3 1990
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Мнение от teodor_89 » 06 фев 2008, 21:21

определено колкото по голяма е скоростт толкова по голям ще е и разхода

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 06 фев 2008, 21:41

големия разход на гориво е след 3000 оборота
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 07 фев 2008, 20:04

Истината както винаги е някъде по средата ;) Хем бързо и хем икономично никъде няма :P
Изображение

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

икономия на гориво

Мнение от tata1971 » 07 фев 2008, 20:20

Икономия на гориво при извънградско каране се получава като се залепиш за нещо едрогабаритно т.е. застанеш в неговата ветрова сянка.Освен това използваш и предната кола като``бушонче``.За градското е друго нещо.
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: икономия на гориво

Мнение от HACKO » 07 фев 2008, 20:25

tata1971 написа:Икономия на гориво при извънградско каране се получава като се залепиш за нещо едрогабаритно т.е. застанеш в неговата ветрова сянка.Освен това използваш и предната кола като``бушонче``.За градското е друго нещо.
Най-добре след турски автобус, големи са и правят направо вакум а и карат със 140. Проблема е че изобщо не мислят когато изпреварват.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 07 фев 2008, 22:05

Повечето камиони и тирове имат ограничител на скоростта на 90 км/ч.Ако се залепиш зад такъв,може и 5/100 да докараш разход.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от maxpoint » 09 фев 2008, 20:17

1.8d написа:Повечето камиони и тирове имат ограничител на скоростта на 90 км/ч.Ако се залепиш зад такъв,може и 5/100 да докараш разход.
особенно в такова кално време -супер изживяване 20л.вода/100 км в казанчето на чистачките

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 09 фев 2008, 21:23

pepy1 написа:големия разход на гориво е след 3000 оборота

Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 09 фев 2008, 21:26

Stefan Hadjov написа:
pepy1 написа:големия разход на гориво е след 3000 оборота

Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Аз му вярвам. Ти с какво можеш да го обориш.. ?
При един и също товар ( двама души + багаж) при каране с 2700 оборота ( 95км/ч) разхода ми е 5.2л/100 , а при 3200 оборота ( 120 км/ч) разхода ми е 6.5-6.6л/100 !
Коментар?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 09 фев 2008, 21:59

cenzor написа:
Stefan Hadjov написа:
pepy1 написа:големия разход на гориво е след 3000 оборота

Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Аз му вярвам. Ти с какво можеш да го обориш.. ?
При един и също товар ( двама души + багаж) при каране с 2700 оборота ( 95км/ч) разхода ми е 5.2л/100 , а при 3200 оборота ( 120 км/ч) разхода ми е 6.5-6.6л/100 !
Коментар?

Пълна заблуда.Ти сам си доказваш това което твардя.Карането с 120 км/час е доста по голям товар за колата от карането с 95 км/час.Ти може да караш с 1000 об/мин и ако дадесх пълна газ товара е огромен и разхода нараства с пъти в този момент нищо,че си с 1000 об/мин.Ако караш с 90км/час по нанагорнище разхода ще ти е много по-голям от колкото ако караш с 120 км/час по нанадолнище вапреки че оборотите ще са ти по високи на двигателя.А ако и вятъра те духа в гърба може да вдигнеш и 140 км/час с още по нисък разход ,а оборотите растът.Извод:Разхода на гориво и износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи.Товара не се мери с броя на пътниците в колата ,а има четири компоненти:пътно съпротивление+съпротивлвние на търкаляне+въздушно съпротивление+товар на превозното средство.Но за тия неща трябва да си учил Теория ня автомобила.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 09 фев 2008, 22:09

Извинявай , но това е най-абстрактното обяснение за товар, което някога съм чувал. Можеш ли да ми цитираш , според коя точно класификация товар означава цитираните от теб неща? :shock:
ТОВАР :
Синоними

* тежест, бреме, багаж, баласт
* обязаност, длъжност, задължение, повинност, тегоба
* голямо усилие, изпитание, нещо непоносимо, наказание
* затруднение, пречка, спънка
P.S. Пробвай да слагаш повече препинателни знаци и да изписваш правилно думите, защото трудно се чете това, което си написал. :o
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 09 фев 2008, 22:34

cenzor написа:Извинявай , но това е най-абстрактното обяснение за товар, което някога съм чувал. Можеш ли да ми цитираш , според коя точно класификация товар означава цитираните от теб неща? :shock:
ТОВАР :
Синоними

* тежест, бреме, багаж, баласт
* обязаност, длъжност, задължение, повинност, тегоба
* голямо усилие, изпитание, нещо непоносимо, наказание
* затруднение, пречка, спънка
P.S. Пробвай да слагаш повече препинателни знаци и да изписваш правилно думите, защото трудно се чете това, което си написал. :o

Тези термини наистина са абстрактни за тебе.Определено си разбрал това.Продължавай да живееш с заблудата,че разхода зависи от оборотите.Караи иазвестно време с 15оо об/мин и с пална газ по някои стръмен наклон да видиш какво ще ти се случи на бензинопоказателя.Товара на колата се определя от положението на дроселовата клапа и затова там се слага сензор.При двигателистите-професионалисти под товар се разбира винаги положението на дроселовата клапа а то зависи от гореспоменатите четири компоненти.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 09 фев 2008, 22:49

дано спора не излезе от добрия тон!
времето е като парите-никога не стига

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 09 фев 2008, 23:09

cenzor написа:
ТОВАР :
Синоними

* тежест, бреме, багаж, баласт
* обязаност, длъжност, задължение, повинност, тегоба
* голямо усилие, изпитание, нещо непоносимо, наказание
* затруднение, пречка, спънка
В случая не си прав точно така се казва в техниката на натоварването при което работи един двигател.
С примера с 2мата души ами частният случай при спускане по баир оборотите пак ще са 2700 но разхода доста по-малко :wink:

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 09 фев 2008, 23:12

Stefan Hadjov написа: Товара на колата се определя от положението на дроселовата клапа и затова там се слага сензор.
Бе аз си мислех, че е от количеството въздух и затова се слага датчик (MAP, MAF и др.) *00147*

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 09 фев 2008, 23:30

_SLiThER_ написа:
Stefan Hadjov написа: Товара на колата се определя от положението на дроселовата клапа и затова там се слага сензор.
Бе аз си мислех, че е от количеството въздух и затова се слага датчик (MAP, MAF и др.) *00147*

Правилно мислиш.Но количеството въздух зависи от полижението на дроселовата клапа и за това се дублира със сензор.Но той има и допълнителни функции.Има двигатели без МАФ и МАП-сензори а само с ъс сензор на дроселовата клапа/система Бошш/-мономотроник.Всичките тези сензори имат функцията да определят товара на двигателя.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 фев 2008, 10:33

При нашите двигатели ТПС-а има друга функция :roll:

Заключена

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта