Въскресяване на изпаднали в кома от студ автомобили
Публикувано: 17 фев 2008, 23:27
Темата е публикувана от мен първо в http://audibg.com/index.php?showtopic=35451" onclick="window.open(this.href);return false;
Въскресяване на изпаднали в кома от студ дизелови автомобили.
Ако не мога да бъда полезен с идеи, поне може да ми се посмеете.
Първо да уточня, че съвсем не става дума за автомобил, а за "Форд" - Транзит, 2,5 дизел.
Става въпрос за много дърта баракуда - 1986-та година с компресия почти като на бензинов двигател, с една дюза през която компресията излиза (превъртяла шпилка, затягаща дюзата - 'фъска' през дифтунгата). Към пакета 'екстри' трябва да добавя и два акумулатора на преклонна възраст, които ич, ама ич не държат ток, ама не ми се дават 200 кинта за два нови точно за тоя дърт брингел.
Но като дългогодишен 'труженик' на нафтовия фронт с какви ли не дизелови чудовища му хванах чалъма:
Пакета от мерки които взимам при паленето - ползвам буса сравнително рядко - налага ми се да го карам и паля два пъти месечно, понякога и по-рядко - обаче може да даде добри идеи на колеги, които страдат в студа. След едно направо епическо запалване на баба-ягата в най-големия студ на минус 20 през януари по време на което цялата махала ми се смя, ама после половината ги влачих с въжето да ги паля писах малко из нета ( http://www.bulgar-bg.com/forum/viewtopic.php?t=9766" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Тъй като днес на минус 8 по целзий прародителя на микробуса завъртя жално два пъти стартера и реши, че тва като труд му стига и че не мисли да пркъсва зимната си ваканция пак се впуснах в процедури по въскресяване по едно време се сетих че и в тоя форум има дизелаци и реших да споделя челен опит:
Първо (естествено) свалих двата акумулатора (за тези които се чудят защо два: "Форд" си знаят, че двигателите им са калпави, затва са се презастраховали с два акумулатора по 45аЧ - е моите преди много време са били Бош Силвър 55 аЧ) и ги закачих на зарядното - поне 4 - 5 часа трябват, препоръчително е цяла нощ (аз ги държах само 2 часа).
Следващата стъпка - източване на антифриза в желязна кофа и сваряване с бързовар. Наливането на топъл антифриз затопля двигателя. МНОГО ПОМАГА, вервайте ми. Не ви препоръчвам в никакъв случай да наливате топла вода, защото се случва водата в радиатора да замръзне, докато запалите двигателя и той загрее.
Флакон с етер: задължителен. Издухания ми двигател е много благодарен когато му швръцна етер във въздушния филтър.
Добавките в горивото са ясни - баш във дизел-форума няма да губя време да ви обяснявам за нафта по БДС и контрола над търговците на горива - те си праят квот си искат; Не че ЛУКОЙЛ не дава най-доброто от себе си ;-D
Ако имате възможност да закарате ток (удължител) до мъртвия автомобил е хубаво да сложите едно калориферче да подуха малко на картера и да разтопи маслото - аз така докарях до вид труден за описване една печка "Мулинекс" - жената още мърмори за нея...
Ако имате пистолет за топъл въздух подухайте малко с него по горивния филтър и горивопроводите - ако парафина и водата от свръхкачествените горива за замръзнали по цедките на филтъра - можеш да въртиш със стартера колкото си искаш, ама гориво до цилиндрите може и да не стигне.
Спомням си една зима в един суперсняг като палихме единия булдозер че трябваше да заминаваме на снегочистене му бяхме подгряли и нафтата - тубите с нафта стояха в едно котелно на топло и като ги наляхме запали почти веднага; Т-130-то обаче е друга машина и си има доста хитри приспособления за палене в студа. Сега обаче нямаше как да източа всичкото горивото - фордо няма кранче, така че минах и без топла нафта.
И така:
- Два заредени акумулатора,
- Наливане на топъл антифриз в двигателя,
- Калорифер на картера за стопляне на маслото,
- Пистолет с топъл въздух по горивния филтър и горивопроводите
- за 'допинг' на акумулаторите - аудито ( 1,9 Е - а, бе с него пък нямам НИКАКВИ проблеми при паленето, макар че и то е на улицата) на 2000 оборота с два кабела дава ток на клемите на форда,
- Етер във въздушния филтър,
Стартера врътна 4 - 5 оборота и дядото-инвалид на дизеловия двигател взе че запали.
Вероятно спътниците на "НАСА" са отчели изригване на вулкан в Пловдив днес следобед - поне откъм пушеци и шум го докарах на тва да мяса, ама запали кератията. Успях да си свърша работата.
Сега ша заровя пак в руските дебри на нета да видя ония сибирски хитреци какви приспособления са изобретили за борба със студения старт на тия бусове;
Ама май няма да ми се разминат едни 1000 кинта за основен ремонт - натам отиват работите, колкото и да не ми се иска...
Иначе ми се въртят няколко идеи с кабел за подово отопление на картера, около горивния филтър и във тенекията на въздушния филтър + подгрявна свещ в смукателния колектор (тъпаците и подгрявна свещ нямат на дизеловия си двигател), ама акато ги приложа - тогава ша давам снимки (и акъли.)
Специално за членовете на форд-форума:
Направил съм си второ парно в буса - под шофьорската седалка - тия дни ше го снимам и ше покажа как се прави. Евтино и топло е.
Ай, със здраве!
Въскресяване на изпаднали в кома от студ дизелови автомобили.
Ако не мога да бъда полезен с идеи, поне може да ми се посмеете.
Първо да уточня, че съвсем не става дума за автомобил, а за "Форд" - Транзит, 2,5 дизел.
Става въпрос за много дърта баракуда - 1986-та година с компресия почти като на бензинов двигател, с една дюза през която компресията излиза (превъртяла шпилка, затягаща дюзата - 'фъска' през дифтунгата). Към пакета 'екстри' трябва да добавя и два акумулатора на преклонна възраст, които ич, ама ич не държат ток, ама не ми се дават 200 кинта за два нови точно за тоя дърт брингел.
Но като дългогодишен 'труженик' на нафтовия фронт с какви ли не дизелови чудовища му хванах чалъма:
Пакета от мерки които взимам при паленето - ползвам буса сравнително рядко - налага ми се да го карам и паля два пъти месечно, понякога и по-рядко - обаче може да даде добри идеи на колеги, които страдат в студа. След едно направо епическо запалване на баба-ягата в най-големия студ на минус 20 през януари по време на което цялата махала ми се смя, ама после половината ги влачих с въжето да ги паля писах малко из нета ( http://www.bulgar-bg.com/forum/viewtopic.php?t=9766" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Тъй като днес на минус 8 по целзий прародителя на микробуса завъртя жално два пъти стартера и реши, че тва като труд му стига и че не мисли да пркъсва зимната си ваканция пак се впуснах в процедури по въскресяване по едно време се сетих че и в тоя форум има дизелаци и реших да споделя челен опит:
Първо (естествено) свалих двата акумулатора (за тези които се чудят защо два: "Форд" си знаят, че двигателите им са калпави, затва са се презастраховали с два акумулатора по 45аЧ - е моите преди много време са били Бош Силвър 55 аЧ) и ги закачих на зарядното - поне 4 - 5 часа трябват, препоръчително е цяла нощ (аз ги държах само 2 часа).
Следващата стъпка - източване на антифриза в желязна кофа и сваряване с бързовар. Наливането на топъл антифриз затопля двигателя. МНОГО ПОМАГА, вервайте ми. Не ви препоръчвам в никакъв случай да наливате топла вода, защото се случва водата в радиатора да замръзне, докато запалите двигателя и той загрее.
Флакон с етер: задължителен. Издухания ми двигател е много благодарен когато му швръцна етер във въздушния филтър.
Добавките в горивото са ясни - баш във дизел-форума няма да губя време да ви обяснявам за нафта по БДС и контрола над търговците на горива - те си праят квот си искат; Не че ЛУКОЙЛ не дава най-доброто от себе си ;-D
Ако имате възможност да закарате ток (удължител) до мъртвия автомобил е хубаво да сложите едно калориферче да подуха малко на картера и да разтопи маслото - аз така докарях до вид труден за описване една печка "Мулинекс" - жената още мърмори за нея...
Ако имате пистолет за топъл въздух подухайте малко с него по горивния филтър и горивопроводите - ако парафина и водата от свръхкачествените горива за замръзнали по цедките на филтъра - можеш да въртиш със стартера колкото си искаш, ама гориво до цилиндрите може и да не стигне.
Спомням си една зима в един суперсняг като палихме единия булдозер че трябваше да заминаваме на снегочистене му бяхме подгряли и нафтата - тубите с нафта стояха в едно котелно на топло и като ги наляхме запали почти веднага; Т-130-то обаче е друга машина и си има доста хитри приспособления за палене в студа. Сега обаче нямаше как да източа всичкото горивото - фордо няма кранче, така че минах и без топла нафта.
И така:
- Два заредени акумулатора,
- Наливане на топъл антифриз в двигателя,
- Калорифер на картера за стопляне на маслото,
- Пистолет с топъл въздух по горивния филтър и горивопроводите
- за 'допинг' на акумулаторите - аудито ( 1,9 Е - а, бе с него пък нямам НИКАКВИ проблеми при паленето, макар че и то е на улицата) на 2000 оборота с два кабела дава ток на клемите на форда,
- Етер във въздушния филтър,
Стартера врътна 4 - 5 оборота и дядото-инвалид на дизеловия двигател взе че запали.
Вероятно спътниците на "НАСА" са отчели изригване на вулкан в Пловдив днес следобед - поне откъм пушеци и шум го докарах на тва да мяса, ама запали кератията. Успях да си свърша работата.
Сега ша заровя пак в руските дебри на нета да видя ония сибирски хитреци какви приспособления са изобретили за борба със студения старт на тия бусове;
Ама май няма да ми се разминат едни 1000 кинта за основен ремонт - натам отиват работите, колкото и да не ми се иска...
Иначе ми се въртят няколко идеи с кабел за подово отопление на картера, около горивния филтър и във тенекията на въздушния филтър + подгрявна свещ в смукателния колектор (тъпаците и подгрявна свещ нямат на дизеловия си двигател), ама акато ги приложа - тогава ша давам снимки (и акъли.)
Специално за членовете на форд-форума:
Направил съм си второ парно в буса - под шофьорската седалка - тия дни ше го снимам и ше покажа как се прави. Евтино и топло е.
Ай, със здраве!