Страница 1 от 3
И аз - Форд Мондео. Ама нещо...
Публикувано: 10 авг 2005, 18:53
от bomber
Здравейте. От около месец и аз се сдобих с Форд Мондео-комби, 94г.,1.8, 16V.
Колата е супер, широка е, климтаик, въобще:-)
Имам едно притеснение. Когато потеглям трябва да подавам повечко газ(май и докато карам, ама не съм я карал много-много). Та значи първите няколко сантиметра на педала на газта са като свободни. Това проблем ли е?
Хич не ми се иска да почна да я водя по майстори, защото ще вземат да разбъзикат нещо. Абе - стари коли(ама лачени, както се казва:-))
Поздрави.
Публикувано: 11 авг 2005, 02:27
от demiro
To
bomber
По скоро усещането е такова,по принцип ако си карал карбураторен автомобил и като минеш на инжекция се появява такова чувство в началото,нормално времето за реакция след натискане на педала на газта е с няколко милисекунди по-голямо,това закъснение е от времето на реакция на електрониката. Ще свикнеш

,а и 16 вентилките при много ниските обороти са по-тромави от 8 клапанните по принцип,но като се развъртят е друга работа /примерно Пежо 406 2,0 16клапана набира от нула до сто по бавно с около секунда от осем клапанния такъв/,не знам дали е удачно сравнението но просто на мен ми направи впечетление в техническите им характеристики,на Пежата де

Виж все пак дали няма луфт в педала на газта.
И при моите две хиляди кубика в началото го имах това чувство,след Сиерата 2,0 карбуратор
Аиде и със здраве да си я караш

Е, благодаря ти!
Публикувано: 11 авг 2005, 11:21
от bomber
Ами карал съм ЛАДА 1600

Миличката, като пипнеш педала и веднага изръмжаваше като "ранена в сърцето пантера".
Значи, казваш, нормално е. Дано. Тези дни ще я водя и да я погледнат отдолу и да й замерят компресията. Да видим какво сме купили.
Публикувано: 11 авг 2005, 13:32
от aaleks
Честита покупка, ............. и всичките там пожелания
Вече си я купил, и да измериш пари на зад няма да видиш

!
Като я покараш и видиш разхода сам ще прецениш какво си купил и за колко.
А паричките за огледа ги дай да оправиш нещо по колата, а то винаги има "вервай ми"

.
Публикувано: 12 авг 2005, 12:52
от bomber
Така, така, вервам:-)
Вчера сипах на ОМВ бензин и чух познатото "чукане на аванса". Не знам дали при тези коли има място подобно нещо, но и на ладата при кофти бензин се чуваше.
Даже ми угасна на светофара:-(
Публикувано: 12 авг 2005, 13:02
от Brock
Публикувано: 12 авг 2005, 13:15
от bomber
Този спрей от типа на тези за почистване на ел. контакти ли е?
Публикувано: 12 авг 2005, 13:18
от Brock
Да - и такъв става, самоче се продават и такива за почистване на карбуратори - по-добри са, а и за това са предназначени.

Само един съвет - не пипай с нищо датчика отвътре - само напръскване със спрея върши работа

Публикувано: 12 авг 2005, 13:24
от Brock
Сетих се още нещо, което да провериш на колата ДОВЕЧЕРА. Значи като се стъмни, заставаш на тъмно място /не под или до лампа/, палиш колата, отваряш капака и гледаш дали не прескачат някъде искри - ако прескачат, значи си за нови кабели. Не е зле да си погледнеш и свещите в какво състояние са и да знаеш, че при форд разстоянието между електродите /на свещите/ е по-голямо от тези на другите коли, а именно 1,3мм. Ако електродите на свещите ти са остри накрая, да знаеш, че не са заминали, а са такива с платинен връх - най-добрите за моторите на форд

Публикувано: 13 авг 2005, 15:23
от bomber
Ще погледна. Свещите са Моторкрафт, платинени пише. Нямам хлабиномер, ама ще я водя в МП да я погледнат и на компютър. Днес обаче хъркането се усили, дори се появи една странна миризма. Мисля си - дали не е от съединителя нещо-да приплъзва. Миризмата не беше характерната за феродо, ама тук де да знам какви са дисковете. Та другата седмица-ще я заведа да я преслушат ОТВСЯКЪДЕ. И дано са що годе добри и свестни майсторите

Публикувано: 13 авг 2005, 20:31
от muko
Моят съвет е да не ходиш в МП. Бил съм там на диагностика със същата кола - ништо не разбират. Потърси друг майстор

Публикувано: 14 авг 2005, 13:49
от jordj
Или аз не се сещам или съкращението е не точно
muko
[quote]Моят съвет е да не ходиш в МП. Бил съм там на диагностика със същата кола - ништо не разбират. Потърси друг майстор
Публикувано: 14 авг 2005, 17:34
от bomber
Аз имах предвид Мото Пфое. Поне имат оборудване. А иначе вчера открих, че поради някаква причина липсва голямо количество от охладителната течност. нещо нямам спомен дали, като я купих беше пълно казанчето. А пък в тия дъждове никак не ми се завираше по двигателя. Вчера досипах около 4-5 литра чиста вода и положението се оправи. Вече не хърка. Дано не съм повредил нещо двигателя (температурни разширения и пр.). Или поне да не е много сериозно
Ядосвам се на себе си. Ама и датчика за темп. изобщо не показваше прегряване, даже напротив - едвам се отместваше от крйно ляво положение. Абе ще видим!
Публикувано: 15 авг 2005, 01:29
от demiro
Дано под чиста вода имаш на предвид дестилирана такава.
Термостата ти явно не е на ред,стрелката трябва да стои отвесно като моя малкия

,иначе явно караш само на големият кръг,по принцип при тия температури за сега няма лошо, но ще ти гори по-вече,а за зимата си знаеш от ладата кво става.
Хубаво е винаги да караш с антифриз,по добро мазане на водната помпа и по-висока точка на кипене.
Публикувано: 15 авг 2005, 01:45
от demiro
Другият вариант е да не ти работи правилно датчика на показалеца на температурата,много често явление при Мондьо.
Ама и датчика за темп. изобщо не показваше прегряване
Датчика за температурата,който подава информация на компа е съвсем отделен от този на стрелката.
Публикувано: 15 авг 2005, 10:16
от muko
Мондеото има две типични повреди по охладителната система - едната е протичане и запушване на радиатора на парното /хубавото е, че при смяната му не се разглобява цялото табло/ и прецакване на термостата, който обикновено заклинява в отворено положение и преохлажда с всички вредни последици. да споделя, че при моето се появиха и двете.
Публикувано: 15 авг 2005, 11:07
от bomber
Съгласен съм за антифриза и точно това ще направя. Сега ще я наблюдавам дали не изтича някъде. А за термостата-наред си е, защото като запълних системата с вода, колата си загрява бързо, после като се отвори термостата стрелката си мирясва насредата. Единствено ми е чудно защо като липсваше вода не показваше прегряване, а си кротуваше съвсем в началото.
Иначе смятам, че дестилирана вода не е необходимо да се сипва в охладителната система, защото свойството на дестилираната вода е, че тя е диелектрик, т.е. не провежда електричество. Иначе варовика си се съдържа в нея. По-добре е да се налива топла вода, чийто варовик вече се е отложил в абонатната станция
Публикувано: 15 авг 2005, 14:17
от muko
В дестилираната /както и дейонизираната/ не би трябвало да има варовик, както и всякви йони, така че според мене има смисъл да се ползва, въпреки че производителите на антифриз казват, че той има омекотители, т.е. вещества свързващи йоните така че те да останат разтворими, а не да се отлагат като неразтворими съединения.
Публикувано: 15 авг 2005, 16:35
от grgeorgiev
И аз да се включа в темата...
Със същата кола съм като описаната по-горе. Аз преди седмица си прегрях двигателя по много балъшки начин. Но всъщност причината е, че колата няма защита срещу подобни ситуации. Значи, както знаете, охладителната система работи под налягане. А аз след като допълних охладителната течност, по невнимание не съм завил добре капачката (вероятно в последствие се е доразхлабила) и след като няма налягане съответно започва кипене в на горещата част на двигателя. Образува се парна възглавница и губи охлаждане. Тук обаче идва проблема на сигнализацията, защото датчика отчита нормална температура на охлаждащата течност (и то си е така течността е с нормална температура, но парната фаза се прегрява) и нивото в разширителния съд е високо защото парата в двигателя изтласква водата навън. Като резултат трябваше да сменям гарнитура. Добре, че само с това се размина.
Публикувано: 15 авг 2005, 18:19
от demiro
То
grgeorgiev
Лоша работа,но ето и другия момент. Един приятел наскоро с БМВ 520 ТД прегря колата и хвърли гарнитура. Как се получи,значи запушва му се същата тази капачка на разширителният съд и от прекомерното налягане избива гарнитурата на главата. Интересно че никой от майсторите не се беше сетил за тоя момент и след замяна на гарнитурата смениха термостата и куп други работи и отново я прегря.
Тъй че има и по-препатили от Вас

/това в рамките на шегата разбира се/

Накрая човека сам се сети,отиде до моргата и сложи друга капачка и воала,кара та се къса
