Страница 1 от 2

Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 16:03
от oduh
Здравейте, отскоро имам Фокус 1.6 TDCi 90кс.
Не съм карал дизел досега, затова подозирам, че не го карам в правилните обороти и съответно предполагам, че разхода ми е завишен поради тази причина. На колко хиляди оборота държите колата? Кога се включва турбото?
Изобщо дайте някакви съвети за преход от бензин->дизел :)
Мерси предварително :)

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 16:24
от _bioHAZArd_
Аз карам на бащата Фокуса които е 1.8 TDCi и си върви съвсем нормално до 2000 оборота, само при изпреварване минавам нагоре от тях. Мисля че някъде след 2100 се включва турбото, то се усеща. Разхода в града е нормален 7-7.5 извън 5.5

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 17:20
от oduh
_bioHAZArd_ написа:Аз карам на бащата Фокуса които е 1.8 TDCi и си върви съвсем нормално до 2000 оборота, само при изпреварване минавам нагоре от тях. Мисля че някъде след 2100 се включва турбото, то се усеща. Разхода в града е нормален 7-7.5 извън 5.5
Повече ме интерсуват неща като 1500 оборота малко ли са ? А колко са малко ? 3000 много ли са ? А колко са много ?
Иначе аз гледам да я държа около 1800 (където по спецификация е най-голям въртящия момент).

Засега разхода не оправдава спецификацията, но пък и аз не карам като на тестовете ...
Засякох Бургас-София с климатик и 140-150км/ч на магистралата -> 5.7/100
Сега имам около 200км в София (предимно с климатик, предимно в 9-9:30 или 18-18:30, предимно на сливница) и разхода (по стрелка) е към 8.

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 17:23
от butsata
Пробвай да караш без да ползваш оборотомера.Слушай колата.Винаги всичко зависи и от пътната обстановка... 8)

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 17:47
от cocoff
Пичове, това са нови, модерни коли и не са предназначени само за автомонтьори VII разряд. Направени са да караш без да мислиш :D

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 19:59
от Атанас
Карай и си свиркай. Данните, които даваш са добри. Не знам какво си очаквал от спецификацията, и какво казва спецификацията. От гледна точка на физиката и задръстванията, които ги има у Софето, мисля, че разхода ти е добър. Същото се отнася и за извънградското.

п.п.
моето го карам 1500 - 2000 оборота в минута. То зависи и от темперамента де...

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 19 юни 2008, 22:06
от oduh
Атанас написа:Карай и си свиркай. Данните, които даваш са добри. Не знам какво си очаквал от спецификацията, и какво казва спецификацията. От гледна точка на физиката и задръстванията, които ги има у Софето, мисля, че разхода ти е добър. Същото се отнася и за извънградското.

п.п.
моето го карам 1500 - 2000 оборота в минута. То зависи и от темперамента де...
Не ме разбра, аз не се оплаквам. А "слушай колата" е хубав съвет, но въпросът е, че последните 7 години съм карал италиански бензинов мотор с доста повече коне. А при италианките мотора се чувства добре след 3500 оборота в минута...
Затова пуснах темата, и аз мисля, че 1500-2000 е оптимално. Исках да разбера кога се включва турбото (според мен над 2000 някъде) за да карам отдолу. Та благодаря на отговорилите един вид :)

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 20 юни 2008, 11:18
от doctordre
2000 си е идеално 8) аз превключвам на не повече от 2000 оборота при положение че съм с бензинова кола, а дизела е по-як в това отношение :)

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 20 юни 2008, 13:59
от oduh
doctordre написа:2000 си е идеално 8) аз превключвам на не повече от 2000 оборота при положение че съм с бензинова кола, а дизела е по-як в това отношение :)
Heh ?! Не знам как е с двулитровите бензини, но старата ми кола (бензин 1.8) не беше добре под 2000 оборота, разхода падна значително след като започнах да я карам с повече.

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 20 юни 2008, 18:42
от _bioHAZArd_
Мисля че колата ти има перфектни показатели. Не мисля че има за какво да се тревожиш. А за разхода при тази скорост и с климатик е пушка... не виждам колко по-добре може да стане. Карай и си свиркай

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 21 юни 2008, 16:00
от doctordre
oduh написа:
doctordre написа:2000 си е идеално 8) аз превключвам на не повече от 2000 оборота при положение че съм с бензинова кола, а дизела е по-як в това отношение :)
Heh ?! Не знам как е с двулитровите бензини, но старата ми кола (бензин 1.8) не беше добре под 2000 оборота, разхода падна значително след като започнах да я карам с повече.
еми идеално си е

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 21 юни 2008, 18:58
от Alexi
5.7 с климатик и 140-150 ,мене даже малко ми се вижда ти колко искаш да ти гори 3 ли ...

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 23 юни 2008, 12:50
от aaleks
Alexi написа:5.7 с климатик и 140-150 ,мене даже малко ми се вижда ти колко искаш да ти гори 3 ли ...


......че и да вземе да почерпи, то това разход ли е при тия скорости.

1800 - 2000 оборота си мисля, че е идеалното за извънградско, а вътре си зависи от града. Превключвам задължително над 2200 - 2500 за да може да ми падне на 1800 - 2000, но пак зависи от пътнота обстановката и стила на шофиране. Поне аз така карам - кротко, Tddi - превключвам на 2500 заради турбото, а TDCi на 2200 щото на тоя турбото му е с променлива геометрия на лопатките - "зацепва" при по-ниски обороти.

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 23 юни 2008, 20:03
от oduh
aaleks написа:
Alexi написа:5.7 с климатик и 140-150 ,мене даже малко ми се вижда ти колко искаш да ти гори 3 ли ...


......че и да вземе да почерпи, то това разход ли е при тия скорости.

1800 - 2000 оборота си мисля, че е идеалното за извънградско, а вътре си зависи от града. Превключвам задължително над 2200 - 2500 за да може да ми падне на 1800 - 2000, но пак зависи от пътнота обстановката и стила на шофиране. Поне аз така карам - кротко, Tddi - превключвам на 2500 заради турбото, а TDCi на 2200 щото на тоя турбото му е с променлива геометрия на лопатките - "зацепва" при по-ниски обороти.
Не е. Май това е разликата между 90кс и 109кс. Единия е стандартен турбо, другия е с променливата геометрия.

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 23 юни 2008, 21:30
от Alexi
мойто е 90 коня ,турбото е с променлива геометрия ,зацепва още на 1500 оборота някъде .. спокойно можеш да си караш до 2000 ако не бързаш ,тогава гори и най малко .. аз нямам нерви да го карам до 2000 обаче ,свикнал съм на по динамично шофиране

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 30 юли 2008, 23:15
от sunnysunny
здравейте и от мен
аз карам вече 1 година нов фокус 1.9 тдси но имам малък проблем извън града с температурата на двигателя след 15 мин с 180км а разхода в града под 8.5 не мога да го сваля
колата ми е на 25хиляди

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 31 юли 2008, 12:30
от reticence
Аз тия дни карах TDCI-то на баща ми. И най-добре се държи на 1800-2000об/мин при поддържане на скорост, при по-ниски обороти двигателя се мъчи, а и разхода се повишава с около 0.5 литра. Изпреварванията ги започвам при 2000-2100.

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 31 юли 2008, 21:35
от chaosdd
1.6 TDCi е един от най-иконимичните двигатели на пазара изобщо. 90 коня е със стандартно турбо, 109 наистина е с променлива геометрия.
При лежерно каране ако сменяш на около 2, 2.2 хил оборота - най-добре. Просто карай с минималните обороти, при които двигателя не се тресе/мъчи. Като караш по инерция - оставай на сокорст, не изключвай на свободна. С километрите разходът ще понамалее. Градското много зависи от стила на шофиране и задръстванията. Нормално е между 6 и 8.
Извънградско, колкото по-бавно на 5-та, толкова по-нисък разход. При постоянно каране под 100, разходът ще започва с 4. При 140 - 160, може и над 6 да отиде.
Като посръчкаваш повече, можеш да сменяш на 3, дори 3.5 хил. оборота. Нагоре няма голям смисъл, въпреки че макс. мощност е на 4 000.

Все пак не мисли толкова - карай и си свиркай ми е съвета.

Поздрави,

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 07 авг 2008, 16:36
от Stefan Hadjov
oduh написа:Здравейте, отскоро имам Фокус 1.6 TDCi 90кс.
Не съм карал дизел досега, затова подозирам, че не го карам в правилните обороти и съответно предполагам, че разхода ми е завишен поради тази причина. На колко хиляди оборота държите колата? Кога се включва турбото?
Изобщо дайте някакви съвети за преход от бензин->дизел :)
Мерси предварително :)
Колега,турбото не се включва и изключва никога.То е винаги включено и работи и когато двигателя е на празен ход.Стига с тези тъпи въпроси кога се включва турбото,че ми писна да ги чета.
Разхода на колата не зависи от оборотите при които я караш,а от това колко си натиснал педала на газта.Може да си на 1000 оборота,но ако си натиснал педала на газта до ламарината разхода е огромен.Не искам да те стряскам като ти кажа колко е.Караи с едва натиснат педал,па колко щат да са оборотите............Айде със здраве.

Re: Каране на TDCi

Публикувано: 07 авг 2008, 17:31
от chaosdd
Stefan Hadjov написа:
oduh написа:Здравейте, отскоро имам Фокус 1.6 TDCi 90кс.
Не съм карал дизел досега, затова подозирам, че не го карам в правилните обороти и съответно предполагам, че разхода ми е завишен поради тази причина. На колко хиляди оборота държите колата? Кога се включва турбото?
Изобщо дайте някакви съвети за преход от бензин->дизел :)
Мерси предварително :)
Колега,турбото не се включва и изключва никога.То е винаги включено и работи и когато двигателя е на празен ход.Стига с тези тъпи въпроси кога се включва турбото,че ми писна да ги чета.
Разхода на колата не зависи от оборотите при които я караш,а от това колко си натиснал педала на газта.Може да си на 1000 оборота,но ако си натиснал педала на газта до ламарината разхода е огромен.Не искам да те стряскам като ти кажа колко е.Караи с едва натиснат педал,па колко щат да са оборотите............Айде със здраве.
За турбото е така. За колко е натиснат педала на газта, е така, но не е толкова просто.
От оборотите обаче, зависи, и още как. Колкото са по-високи, толова повече са загубите от триене и толквоа повече гориво е необходимо да се поддържат. Ако двигателя извършва същата работа, но при по-никси обороти (например предавка или 2 надолу), той неминуемо харчи по-малко гориво.