Страница 1 от 1

Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 10:49
от Alberic
Здравейте. Имам Фиеста 1.1 '92, за пръв път от както я имам ми се случва подобно нещо. От никаде преди няколко дни започна да ми свети индикацията на акумилатора на изгасен мотор. Прочетох в книжката, че при светене на тази индикация било то при запален или изгасен мотор, трябва да се отиде до най-близкия сервиз. Помислих си, че проблема е в акумулатора и купих чисто нов. След като го сложих обаче, лампата все още си светеше на изгасен мотор. Интересното е, че като цяло тази лампа заедно с онази за маслото светят само като дам на контакт, а сега акумулаторната индикация свети постоянно на изключен мотор, а при контакт свети само лампата за маслото. Някои има ли идея какво става? Има ли някои фантомен консуматор, проблем с акумулатора или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 14:56
от diggers
Виж дали ти зарежда динамото!Ако зарежда...лампата може и да има някакво зацапване и да свети от това!

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 15:11
от nikolovvd
По принцип!
Когато е изваден ключа или колата не е на контакт нищо не бива да свети по таблото.
При подаване на контакт свети индикацията за маслото и акумулатора, защото няма налягане на маслото и акумулатора не се зарежда, понеже двигателя не работи.
След запалването на двигателя трябва да гаснат.
Нещо да е пипано по колата в близките 1-2 месеца?

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 17:45
от samsung_bg
Като вкараш и завъртиш ключа в положение преди контакт(само да отключи волана) ако светва лампата и после при контакт угасва... търси си масата,губи се някъде.

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 18:01
от HACKO
Мисля си за пробит диод на генератора.

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 20:07
от Tezz
Подкрепям мненйето на НАСКО,и ми се струва че освен дйод,ще се наложи и смяна ня плочката на динамото.Естествено,надявам се да не съм прав,че ще ти излезе по-солено :) .

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 20:32
от Mondeo18TDI96
доколкото си спомням - по принцип ламБата за възбуждането може да свети САМО при ключ на контакт !
виж дали няма някакво реле за възбуждането на генератора (залепнало) което се у-ва от контактния ключ !
иначе опукан диод(и) или скапан регулатор е най-близкото !

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 12 авг 2009, 22:03
от Alberic
Благодаря на всички за мненията и съветите, утре ще поровя под капака.

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 02 сеп 2009, 17:52
от becinko
Според мен , първо провери динамото, запали си двигателя и махни една от клемите да разбереш дали бачка динамото и дори ако колата продължи да работи ,но се затормозява и то стабилно значи има някакъв проблем.А може и да е дала на късо някаде или нещо от сорта ... на моята фиеста лампата за ръчната свети постояно .. вс може да е но първо провери динамото

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 02 сеп 2009, 18:17
от evg2
махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 02 сеп 2009, 20:17
от DigiPro
*00118* Тези дни отидох да връзвам ново радио на колата на един приятел - Citroen AX '92г. 1,1 бензин. При него като е изваден ключа нищо не свети. На първа степен на която работи само радиото му свети и лампата за акумулатора. После на втора степен (на контакт) пак свети + останалите лампи за масло и т.н. Като запали двигателя си изгасват всички лампи.
Въпроса ми е какъв може да е проблема при него?
П.С. Наскоро сменял акумулатор. Незнае откога свети по този начин лампата, но преди не светела.

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 08 сеп 2009, 22:29
от becinko
evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 09 сеп 2009, 21:24
от DigiPro
becinko написа:
evg2 написа:махни една от клемите да разбереш дали бачка
Това не го правете никога
и защо да не се прави ??? ако караш някоя стара барака как да разбереш дали ти работи динамото ? и какво лошо има в това не мога да разбера баща ми е професионале шофьор от 32 години и никога това не е било проблем ???
То не е проблем да махнеш клемата при работещ двигател, обаче колата да е Лада, Москвич или друга без никакви компютри и електроники, които да изгорят.

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 10 сеп 2009, 10:21
от nikolovvd
ДА, ДА!!!
На Москвич Алеко при откачен акумулатор може да се измерят пикове до 160 волта от генератора.
Ако колата е пълна с електроника (както са по-новите автомобили) ще убиеш всички филтрови кондензатори, които в най-добрия случай са до 63V, а в най-лошия до 16 или 25V.
Генератора дава пулсиращо трифазво напрежение. Акумулатора играе ролята на филтров кондензатор и изправя това напрежение. При повреда в едно от рамената на моста на изправителя, той (акумулатора) тушира този проблем. Тогава обаче зареждането няма да е ефективно.

Re: Проблем. Лампата за акумулатора свети на изгасен мотор.

Публикувано: 10 сеп 2009, 10:31
от diesel1.6
Alberic написа: или просто (ако теоритично е възможно) да се е повредила самата лампа на таблото и да свети при изключен двигател, а когато е на контакт да НЕ свети?
Оправи си динамото. Жичката за лампата идва от него. Не пробвай да откачаш акумулатора при запален двигател.