Страница 1 от 2
Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 04 авг 2010, 14:21
от Salti
Здравейте на всички, предварително се извинявам ако пиша в неправилното място.
Целта на темата е, че съм на път да си купувам кола, разбира се спрял съм се на Фокус 1, 1.8 точно кой от двата двигателя се надявам да ми препоръчате Вие - 90 или 115 коня. (Само това ли е разликата в двата автомобила - мощноста? )
Надявам се, чисто любителски да ми кажете, кой неща да оглеждам по двигателя и колата като цяло при покупката, кой са слабите места на автомобила.
Евентуално след покупка едно нормално обслужване в цифри дали ще е удобно да се сподели от колеги със съответния автомобил - ремъци, масла, ходова част.
Плюсове и минуси на колата общо. Предварително Ви благодаря!
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 04 авг 2010, 14:25
от Doin
Колега, вероятността да ти отговори някой обстоятелствено и задълбочено на темата ти е доста малка - ако пуснеш търсачката е пълно с такива теми и то точно за предимствата и недостатъците на тез двигатели, просто на колегите едва ли ще им се иска да пишат едно и също отново и отново. Пожелавам ти успех и какъвто и двигател да ти е колата - много безаварийни километри!
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 05 авг 2010, 18:07
от FORD___MONDEO
Според мен взимай 2.0 тдци - 136 коня.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 05 авг 2010, 19:20
от Salti
Благодаря, поразгледах темите, дадоха ми добра представа, какво да очкавам. Като за първа кола, лично ще предпочета TDDi'то и мисля, че най-ще ми отговаря на финансовия статус. 136 коня и 2 литров двигател ми идват в повече, както казах, като за първа кола.

Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 05 авг 2010, 19:39
от Alexi
абе те даже са малко 136 коня ,ама зависи от гледната точка

Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 05 авг 2010, 22:12
от G_o_c_e_v
Когато оглеждаш колата, наведи се и погледни дали има течове от кормилната рейка, ако тече подминавай.
При свободен ход се услушвай за странни тракания.
При каране естествено се съсредоточи в това как набира самия автомобил, мудно или бързо. (не те знам дали си карал друга кола която е с по малко от 90к.с. за да направиш съпоставка)
Пробвай да изфорсираш и загледай пушека отзаде, ако е доста черен, подминавай (то неможе да не пропуши ама все пак ако е лек пушека бива)
Ако е разкрачена видно нямам представа колко ще се изръсиш
Друго не се сещам.
Успех в търсенето и да се похвалиш с новата придобивка

Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 30 май 2011, 15:13
от Salti
Мина доста време но да се похваля вече съм горд собственик на 1.8 tddi 90'те коня:
Директно от Италия на 67 хил. км 2001 година. Вземах е със лек удар дясно отпред, странично. И ако мога да използвам темата за няколко въпроса
1. Типа на двигателя е C9DB..как мога да разбера дали е с верига или ремък, разбрах, че има и от двата типа, точно този двигател?
2. Не ми работи автоматичното изключване на мигачите, свалих ключа - работи перфектно и забелязах, че шайбата, която е на кормилната рейка е счупена, някой сбъсквал ли се е с подобен проблем, продават ли ги тези шайби, лично на мен ми се струва, че е бая хамалогия разглобяването за да стигна до нея. Но с перфектния звук който има CD'то въобще не чувам цъкането на релето и по някой път забравям неволно да изключа мигача.
Това ме вълнува на този етап, нямам други питанки за момента

Благодаря ви !

Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 30 май 2011, 15:56
от Doin
Да ти е честита колата и много безаварийни километри с нея!
Пък и цвета е хубав, много хубав ....
Може да публикуваш още снимки, и на интериора и отвън.
Какво пише на кората на интеркулера? Ако е 66kW 90 к.с. то това си е Tddi-то, така като гледам е старата маска преди фейслифта, така че е логично и двигателя да е стария. Той е и ремък и с верига.
Относно ринга на кормилния прът - отиди в морга с оборудвани коли (дето още не са ги разколачили), хем ще си вземеш читав, хем ще видиш как се сваля, за да знаеш как да го сложиш после.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 30 май 2011, 19:50
от Alexi
честито ... мотора е с ангренажен ремък ... км си знаеш че не са толкова но предполагам си я избирал по състоянието .. безаварийни ..
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 30 май 2011, 20:32
от G_o_c_e_v
Честито, ако мАторя е като моя, значи е с верижка и с ремък..
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 30 май 2011, 23:37
от Salti
Благодаря Ви за пожеланията. Да, на капака пише 66 KW. Малко леко уточнение ако може, какво точно означава с ремък и верига? Няма проблем, утре ще нащтракам още снимки и на двигателя. Относно км. и аз по принцип съм скептичен, но с този салон и целия си облик, както и не миятия чист двигател съм склонен да вярвам, че е са реални, има ли опция да я закача на PC и да видя дали аджеба са реални тези КМ.?
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 30 май 2011, 23:49
от PavelMinchev
Salti написа: Относно км. и аз по принцип съм скептичен, но с този салон и целия си облик, както и не миятия чист двигател съм склонен да вярвам, че е са реални, има ли опция да я закача на PC и да видя дали аджеба са реални тези КМ.?
Ако можеше да се хване аджеба,поне половината автокъщи в БГ щяха да са мъртви или изобщо несъздадени.
Честито и със здраве да я караш.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 00:36
от G_o_c_e_v
Salti написа:...Малко леко уточнение ако може, какво точно означава с ремък и верига...
Ами от коляновия вал до ГНП-то си с верига, а от ГНП-то до газоразпределителния вал си с ремък...
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 11:29
от ЯЛТА
G_o_c_e_v написа:Salti написа:...Малко леко уточнение ако може, какво точно означава с ремък и верига...
Ами от коляновия вал до ГНП-то си с верига, а от ГНП-то до газоразпределителния вал си с ремък...
А обратното би било по удачно.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 12:01
от Doin
Дори си мисля, че е обратното. Поне като сменявах ремъците мисля, че ремъка е от вала към ГНП-то.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 12:16
от ЯЛТА
Имах в предвид, че като се скъса ремъка на разпределинелния вал автоматично 4 клапана са се ударили в буталата и са аут. А ако е с верига там,-няма такава опасност, и обратно ако се изгуби центровка на ГНП-то, просто колата гасне без да се счупи НИЩО.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 14:21
от Alexi
Doin написа:Дори си мисля, че е обратното. Поне като сменявах ремъците мисля, че ремъка е от вала към ГНП-то.
за съжаление е точно така както е написал Гоцев а не обратното

Salti относно пробега - няма никакъв дори и минимален шанс да е реален повярвай ми .. наистина има такива коли но подобен фокус би струвал примерно 5к евра в Италия ,а твоя сигурно е 5к лева ... салона не го гледай ще ти снимам салон на кола на 350к реални никога няма да му дадеш тия км ... салона ако се пази е вечен .
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 19:43
от Salti
Ето и малко от обещаните снимки:
Интериора:
Аспуха, лично аз не съм го мил...няма го очернения пръстен

, при форсиране и палене колата не изпушва, колкото и странно да е, над 3 хиляди оборота се забелязва черен дим, в нормалните граници
Вчера си чупих и двата капака, единия малкия въздухузаборник над табелката и долу от него капачето...а кутията на акулуматора ми е в багажника требе и нея да сложа

. На двигателя пише Endura TDI Stage 3
Една питанка за акумулатора, тъй като сега не съм с моя, ползвам 75AH, в книжката пише че 60AH e достатъчно, при вас с какви сте, как сте зимата с паленето с по-малък?
Забравих да снимам багажника, с оригинална пирели гума съм 125 широка + триъгълник и по един комплект резервни лампи за светлини и мигачи.
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 22:02
от Alexi
оригиналния на кънекта който е със същия мотор само че комън рейл е 60Ач
Re: Focus 1 - 1.8 TDCI / TDDI Съвет
Публикувано: 31 май 2011, 23:23
от G_o_c_e_v
като за нашите двигатели, 75Ah, ако искаш да нямаш проблеми зимата.