Страница 1 от 1
Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 09 дек 2011, 15:17
от MarKol
Здравейте колеги ! от няколко дни съм собственик на Фиеста 1.25 01г. , днес я регистрирах и сега вече започват големите въпроси на които търсих отговор из форума откакто я купих но като че ли точните мнения са малко а и доста фрагментирани. интересува ме :
1. МАСЛОТО- задължително ли е да е 5W30 като се имат предвид незнайните километри ? не може ли с 10W40 ?
2. АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК -може ли да е примерно ГЕЙТС а не оригинален ?
3. ОБТЯГАЩА РОЛКА - има ли проблем да е на SKF примерно а не оригинална
4. ФИЛТРИ - маслен , въздушен , горивен и на купето няма да са оригинални то е ясно
5. СВЕЩИ - гледам в аутодата разстояние м/у електроди 1,3мм. така ли трябва да е наистина ?
Като за неотложно първоначално обслужване стига , приемам предложения ако съм забравил нещо . Не сматам да влагам боклуци в подръжката на колата но частите а и труда във фирмените сервизи не са ми по джоба . Ще съм ви много благодарен ако ми дадете полезни съвети за този модел , примерно някои " рутинни " или често срещани повреди за него .
Благодаря на отзовалите се !!!!
Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 09 дек 2011, 16:40
от dimkar
1. Аз наливам 5W40. Никога не бих сложил 5W30.
2 и 3. Стават без проблем. И аз такива слагам.
4. И аз така правя.
5. Свещи купувам само от Мото-Пфое. Струват около 8 лв бройката и са си много хубави. Изкарват повече от 30 000 км.
Хубава количка. Досега, след толкова години, не ми е създавала грижи.
Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 10 дек 2011, 01:13
от Kostadin21
Ремъци вземи на Континентал,много по-добри са от гейтс.А маслото е Формула С не Ф! именно 5 на 40

Това масло обаче го дават при температура -30 и за икономия на гориво,не е задължително да блъскаш само такова.10 на 40 е средна работа и и понася добре.
Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 10 дек 2011, 09:01
от bateto_toshko
MarKol написа:Здравейте колеги ! от няколко дни съм собственик на Фиеста 1.25 01г. , днес я регистрирах и сега вече започват големите въпроси на които търсих отговор из форума откакто я купих но като че ли точните мнения са малко а и доста фрагментирани. интересува ме :
1. МАСЛОТО- задължително ли е да е 5W30 като се имат предвид незнайните километри ? не може ли с 10W40 ?
2. АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК -може ли да е примерно ГЕЙТС а не оригинален ?
3. ОБТЯГАЩА РОЛКА - има ли проблем да е на SKF примерно а не оригинална
4. ФИЛТРИ - маслен , въздушен , горивен и на купето няма да са оригинални то е ясно
5. СВЕЩИ - гледам в аутодата разстояние м/у електроди 1,3мм. така ли трябва да е наистина ?
Благодаря на отзовалите се !!!!
Твоята фиеста е от последните преди да се смени генерацията изцяло.Т.е ти караш фейслифт на моята

.Не само това , и отвътре в купето има козметични промени и надявам се и някои често срещани проблеми са отстранени.
1.Всички бензинови модели на форд от тези години излизат от завода с 5w30.Ако си сигурен че колата ти е със изряден двигател може да си караш и с него , но това не е масло за спортно каране.Ако си "спортист " или минаваш над 15 хил. км годишно по-добре 5w40 тъй като то се сменя на толкова км..При по-малко километри 10w40.
2 и 3.Аз съм с Фордовски ремък и ролки , дават им 90 хил.км.Не пречи и други да сложиш ако вярваш във произхода им.
4.За масления все пак внимавай , не е все тая дали ще ти филтрира маслото или не
5.Най-препоръчвани са двойна платина дали Фордовски или друга марка все тая само да не са менте.Те изкарват 90 хил.км , но пък са и двойно по-скъпи от обикновените така , че е малко спорно дали си заслужават.На двойно-платинените разст. е 1,3 , за другите не знам.Аз като свалих моите 2 от тях бяха с по 2 мм

, а колата все пак палеше без мъка, така че и да ги забравиш за по-дълго не е фатално , те сами ще ти припомнят да ги смениш като ти се вдигне разхода на гориво

.По принцип по книжка свещите се сменят заедно с ангренажа на 90 хил.км , тъй като при смяна на ангренаж се сваля капака на клапаните за да се зацепят двата разпр.вала.Внимавай който ти го сменя да не обърка центорвката защото няма белези !
Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 10 дек 2011, 12:05
от MarKol
Благодаря на отзовалите се ! вашите мнения са ценни за мен защото това е първата ми кола а от баща ми знам че това са важни фактори в експлоатацията на машинката , той между другото много се учуди като прочете тук във форума че няма белези , шпонки или разни там осигурителни елементи срещу превъртане на ангренажните колела (той има Опел и почти сам си го стяга ) .Тази първа смяна на маслото ще е 5W30 да видим как ще се представи и ако гори доста следващата ще пробвам 5W40 това е препоръката на баща ми имайки предвид вашите мнения а и това че не знаем точно на колко километри е колата , сега показва 158000 но като си знаем нашите автоджамбази трябва винаги да имаме едно на ум .
Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 10 дек 2011, 15:30
от Kostadin21
bateto_toshko написа:тъй като при смяна на ангренаж се сваля капака на клапаните за да се зацепят двата разпр.вала.Внимавай който ти го сменя да не обърка центорвката защото няма белези !
И се сменя и гарнитурата после сигурно...на мен как ми го направиха без да сваляме капака?Всичко е в главата на майстора.Естествено е по-добре за него да ти вземе повечко пари.Иначе си има спец.инструменти за застопоряване на валовете и в аутодата не дават да се сваля капака на този модел.Айде честито.
Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 10 дек 2011, 23:53
от bateto_toshko
Kostadin21 написа:bateto_toshko написа:тъй като при смяна на ангренаж се сваля капака на клапаните за да се зацепят двата разпр.вала.Внимавай който ти го сменя да не обърка центорвката защото няма белези !
И се сменя и гарнитурата после сигурно...на мен как ми го направиха без да сваляме капака?Всичко е в главата на майстора.Естествено е по-добре за него да ти вземе повечко пари.Иначе си има спец.инструменти за застопоряване на валовете и в аутодата не дават да се сваля капака на този модел.Айде честито.
Те и на мен ми го сменяха без специален инструмент по "българския"начин

.И после се оказа , че нямали опора да развият едната гайка и са пробивали картера на някакво място дето не минава масло за да хванат контра

Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 11 дек 2011, 00:23
от kokala
bateto_toshko написа:Kostadin21 написа:bateto_toshko написа:тъй като при смяна на ангренаж се сваля капака на клапаните за да се зацепят двата разпр.вала.Внимавай който ти го сменя да не обърка центорвката защото няма белези !
И се сменя и гарнитурата после сигурно...на мен как ми го направиха без да сваляме капака?Всичко е в главата на майстора.Естествено е по-добре за него да ти вземе повечко пари.Иначе си има спец.инструменти за застопоряване на валовете и в аутодата не дават да се сваля капака на този модел.Айде честито.
Те и на мен ми го сменяха без специален инструмент по "българския"начин

.И после се оказа , че нямали опора да развият едната гайка и са пробивали картера на някакво място дето не минава масло за да хванат контра

Пробиване на картера.......

Re: Инфо за Фиеста 1,25
Публикувано: 11 дек 2011, 00:46
от Kostadin21
bateto_toshko написа:Kostadin21 написа:bateto_toshko написа:тъй като при смяна на ангренаж се сваля капака на клапаните за да се зацепят двата разпр.вала.Внимавай който ти го сменя да не обърка центорвката защото няма белези !
И се сменя и гарнитурата после сигурно...на мен как ми го направиха без да сваляме капака?Всичко е в главата на майстора.Естествено е по-добре за него да ти вземе повечко пари.Иначе си има спец.инструменти за застопоряване на валовете и в аутодата не дават да се сваля капака на този модел.Айде честито.
Те и на мен ми го сменяха без специален инструмент по "българския"начин

.И после се оказа , че нямали опора да развият едната гайка и са пробивали картера на някакво място дето не минава масло за да хванат контра

В какво забога си се забъркал!Коляновия вал се застопорява като се маха датчика на коляновия вал и от там.Не,че разбирам много,но присъствах на процедурата от край до край и човека е инженер и разполага със всички инструменти и знаеше какво прави.Само каза,че от сега нататък ще взима повечко парички като му докарат такава проклетия (фиеста).Самият той има 2 ескорта
