Двигателя се монтира от 1998 до към 2005 г. някъде. Добре си се ориентирал за агрегатите след 2001, защото
в първите години винаги производителя има какво да "доизчисти". Това за горенето на масло не е на 100% вярно.
От последната смяна може и да нямам 20 000 км. изминати, и за да разбера дали и колко масло гори трябва да го
източа и да го меря в мензура, защото на щеката не мърда.
Тези двигатели Zetec-S 1.6 16V се оказаха изключително надеждни, гъвкави и лесни за обслужване, но за тях има
изписано много във форума и по сайтовете.
Ако взимаш автомобила от автокъща, може би няма да ти се отдаде възможност да го закараш до по- голям град със
сериозен сервиз. Все пак ще си без номера, най- вероятно, а нещата за оглеждане на място са хиляди. Избора и
решението са по- скоро до късмет. Все пак оглеждай за ръжда, освем на посочените от колегата места, и на долните части на вратите, в коша на двигателя, под кечето в багажника и около пантите на третата врата при отворено положение.
Запали я, изчакай да загрее до работна температура. Стрелката на термометъра на охл. течност не трябва да влиза в червената зона след 15- 20 мин. работа, включи климатика и виж дали работи.
Най- добре е огледа да се прави от двама, така че си води някое разбиращо аверче
Проверете дали работят всички ел. системи и консуматори- фарове, чистачки, пръскалки, ел. машинки, отоплители,
превключватели, индикаций по таблото и каквото се сетите друго.
За удари се гледат на дневна светлина всички фуги, дизайнерските линий да съвпадат и отенъци и нюанси на
боята. Ако не намериш фрапиращи разлики значи не е бита или е отремонтирана качествено.
Обърни внимание и във вътрешността на купето, за износено, прокъсано, косми, гризано, опушено и т. н.
Поискай и кратък тест в движение. Все пак трябва да усетиш как е в завои, ускорение, спиране, конфорт. Не се
връзвай на приказки, че в колата няма бензин. И накрая ако общите впечатления са ти положителни и автомобила те е
"грабнал" още от начало с визия и поведение, то успех при покупката.
