Страница 1 от 1

Пак ли Ескорт?

Публикувано: 31 авг 2006, 19:26
от Захари
Здравейте. Карам Ескорт от '92-а, моноинжекция 1,3. Като изключим типичните "болежки" на Форд, тази кола много ми харесва. Сравнително здрава е, върви добре, удобна е. Проблемът е, че вече остарява, на 14 години е, само при мен е от 7. Сериозно се замислям дали да не я заменя пак с Ескорт, но по-нова модификация. Ще се радвам някой да ми посъветва дали това е добър избор и кои двигатели са хубави, като не ми трябва голяма мощност. Може би някой друг модел на Форд, защото определено съм голям фен на марката. Не ми трябва съвсем нова кола, някъде 95-98.

Re: Пак ли Ескорт?

Публикувано: 31 авг 2006, 20:08
от paci
Захари написа:...
Зависи какво искаш от колата, какви нужди имаш.
Аз карах Ескорт 87-ма 1,3. Искаше ми се пак ескорт. Средата м/у голям автомбил (мондео-ескорт-фиеста) и сапунерка.
Дъртия и без това си имаше твърда возия ами и беше лятото на 15/50/195, като тръгна на дълъг път, за среща на клуба примерно и като стигна съм като пребит, само ми е до среща :evil:
Нямаше гърне отзад, имаше самоделака "ремус". В града за малко вдигаш високи обороти изреве изкефиш се и е супер, обаче извънграда до 100 км/ч се ядваше но на 145 с 4-ри степенна кутия няма ти говоря какво беше в купето.
Така, новия викам ще е по-комфортен но пък карам предимно в града и си викам 90 коня на фиеста ще май по пъргава. И така динамиката беше определяща при мен и лапешкото наделя и си взех тази.
Извънграда до 120 е прилично, няма нищо общо с дъртия. твърдичка е верно но не се изморявам както с дъртия. За по-вискои скорости вече мисля, че няма сми, бърка в джоба и рискуваш и пак се напрягаш да не стане гаф. Така че лекичко и си мие добре извънграда. А в града вече покри всичко което търсех. По книга и дават разход 9,6 в града но със спокойно каране постигам 7,2-7,5.
П.С. Горе писах за размера. Тази е малко по-голяма от предшественичките и е малко по-комфортна и по-пъргава. :wink:

Публикувано: 31 авг 2006, 20:16
от Захари
В интерес на истината, тази като размери е добре. По-малка не искам. Може би такава или по-голяма (или комби), нещо по-семейно вече. Иначе този Ескорт 140км/ч извънградско почти не му се усещат. Карал съм го с малко над 160 и пак си остава стабилен. Друг е въпросът, че докато ги вдигне тези 160 с това двигателче 1,3 не е много лесно, пък и не е препоръчително да се прави. Но не ми трябва мощ, може би по-мека возия, ако това е възможно за немска кола.

Публикувано: 31 авг 2006, 20:40
от paci
Начи МК7 тряя ти лепне идеално.
Ако ти се стори твърда возията качи се в някоя вектра.
Иначе по-комфортно може и мондео пак 1,6 90 коня.
От ескортите има и 1,4 но според мен е мъртвец няма сми от едно магаре се мяташ на друго. Още повече, че по-големия мотор имаш резерв можеш си го караш и лекичко и да е икономичен.
В една мъгла с дъртия как изпреварвах един камион ... страх брат ми ... ма той пък мноо бавно караше не можех се влача след него.
Леко се изнасям няма фарове насреща, свалям 3-та и газ обаче вече приближава муцината на камиона и видях фарове насреща :shock: ... страахх и ужас ... свалям 2-ра и педала до ламарината и видех, че няма на къде и пак 3-та ... бе на косъм.

Публикувано: 31 авг 2006, 20:46
от racer11
ескорт мк7 вози доста по-добре от предишните - личен опит.естествено окачването трябва да е в изрядно състояние. за двигател препоръчвам зетек - нищо общо със старите мотори. много по-тих, равномерен, пъргав и икономичен. щом не искаш мощност 1.6 е ок. дизелите съшо са добри, даже возят по-меко.

Публикувано: 31 авг 2006, 20:48
от evg2
Като изключим данъците, забелязъл сам че най-големия двигател за модела купе което харесвам,е добро решение като kW мощност на еденица тегло, даже е и по икономично като разход на гориво /зависи от карането естественно/ това е моето мнение.

Публикувано: 31 авг 2006, 21:00
от Захари
Много хора критикуват Форд, че бил каруца, но този клас, на Ескорт, съм на мнение, че е по-добър от Опел, Рено, да не говорим за италианските. Може би съм пристрастен. По-скоро искам недостатъци, защото плюсовете ги знам - здрав, икономичен, удобен, непретенциозен, лесен за поддръжка. Колкото до двигателя, не че не искам голям, но просто ме изкушава - на магистрала под 120 направо съм заспал от скука.

Публикувано: 31 авг 2006, 21:22
от paci
Тук има писано макар, че малко пресилено ми се стори има някаква истина.
От тук и тръгна търсенето ми за форд след 95-та
Или за след 95 беше от статия в mobile.bg но в момента е достъпна само за потребители с пълен достъп. Ако някой някъде я е копирал не ка я покаже. Пресиленото беше в мобилето не тази статия.

Публикувано: 31 авг 2006, 21:23
от Mondeo18TDI96
аз преди 2 год. като си търсих кола имах следните критерии:
- до 10000лв.; дизел; комби; да не се краде (много); да не му правя каско; да не го водя на паркинг; да не е екзотичен модел (за частите); да няма CPU (професионална деформация);

... така че остана само форд мондео 1.8тд.

ако искаш надежден автомобил - вземи си мондео дизел (стига да не го караш с трансф. масло или нафта по 1лв/л) - по динамика (2000+об.) може да бие 2.0л бинзин а е икономичен (според шофЕра)
(един съфорУмник беше карал с 250км/ч ... или пък не беше с 350 !?)

за недостатъците питай най-компетентния: генерал "снайперисто"

Публикувано: 31 авг 2006, 21:28
от Захари
Мисля, че в тази статия може би открих отговор на проблема със запалването. Там пише: "електронният модул, командващ запалителната система е създал проблеми в 11 % от случаите". Сега само трябва да разбера какъв е този модул и каква точно роля играе.

Публикувано: 31 авг 2006, 21:30
от paci
Захари написа:Мисля, че в тази статия може би открих отговор на проблема със запалването. Там пише: "електронният модул, командващ запалителната система е създал проблеми в 11 % от случаите". Сега само трябва да разбера какъв е този модул и каква точно роля играе.
БРАВО !!!
Дерзай :wink:
Тука имало още > http://www.clubford.org/portal/content/view/209/95/
Ако не си го видял де

Публикувано: 31 авг 2006, 21:34
от Захари
Да, за Мондео също се чудех дали е хубава кола, пък е и по-голяма. В момента има доста изгодни като цена, да не говоеим като влезем в ЕС и паднат митата. За дизела малко съм предубеден, предпочитам бензин, а за скоростта, карам бързо само там, където може, като гледам да не претоварвам двигателя. За гориво - сипвам само от "елитните" бензиностанции, разбира се, редовно й правя профилактика - масло, ходова част и т.н.

Публикувано: 01 сеп 2006, 12:44
от red
За мондито ти трябват малко помече парици, но мисля че си залужава комфорта е тосто по голям и масто повече има. Казвам го на базата опит с 1.6 зетек, 98, ескорт, комби, който приятел често ми заема. Ескортът е в чудесно състояние мърка пали от половин оборот чудесно спира, но....като се кача от мондито ми е някак чоглаво

Публикувано: 01 сеп 2006, 12:47
от Захари
Честно казано, вече гледам комфорта и возията, а колкото до поддръжаката, си пазя колата. Понеже Ескорта е доста здравичък, се чудя дали и при Мондеото е така. Предполагам, че двата модела имат известно сходство в конструкцията.

Публикувано: 01 сеп 2006, 12:52
от red
Да не дърпаме дявола за опашката, но виж има тема, в коят се пише колко чест се разваля монди за година