Страница 1 от 1

Съвет за покупка на Фокус

Публикувано: 06 юли 2013, 18:10
от ivan0v
Здравейте колеги,харесал съм си един Фокус 1.8 ТДСИ 2003г. 100к.с..Има ли някой тук с такъв.Къде са им слабите места,за какво да гледам,двигателя "комън рейл"ли е?Благодаря :)

Re: Съвет за покупка на Фокус

Публикувано: 06 юли 2013, 19:26
от HACKO

Re: Съвет за покупка на Фокус

Публикувано: 07 юли 2013, 10:10
от Conan_1
Колега нека първо кажем че ако действително е 1,8 TDCi 2002 няма как да е 90 коня !!! Или е 100 или е 115 като моята и са комън рейл! Второ моят двигател е на 250 000 вече като нямам забележки за вървенето, не пипа маслото , не пуши и въобщв потдържан ли е съвестно и ако са реални километрито (колите вкарвани в БГ са повечето на 300-400 000 с върнати км) няма проблем да се кара дълги години! Ако е реално 90 коня то тогава е старият двигател TDi ili TDDi който е по слабичък и шумен но пък е по-малко капризен към горивото и качеството на консумативите. Ако говорим за комън рейл двигател ( 100 или 115 кс.) тогава те са много по тихи и рафинирани , мощни в ниските обороти и въобще години пред старите дизели , но потдръжката е много важна и експерименти с гориво и евтини консумативи не трябва да се правят! Комън рейл дизелът има една основна слабост и това да дюзите, които са много финни и работят на огромно налягане , капацитетът им според потдръжката на автомобила е между 200 и 300 000 хил. километра след което се предават и се налага да се отремонтират което не е евтино ( 1200 - 1300лв) Аз минах през този филм вече и ги отремонтирах всичките 4. Много хора си мислят че са се скапали а те реално си изчерпват ресурса около тея километри и ако си решил да вземаш кола с този двигател трябва да си на ясно с факта че може да се обадят за смяна . Като цяло колата е здрава , много пъргава и приятна за шофиране, стабилна на пътя до безкрай и при правилна потдръжка се отплаща . При оглед се гледат предните гуми да нямат следи от неравномерно износване , вратите и линиите на колата да пасват добре и да се затварят леко, под капака шевовете на предната греда да са равномерни и заоблени и еднакви от двете страни ( да не е имало челен удър) двигателят да не е омаслен сериозно или преди да я пробваш и запалиш да е топъл да да ти кажат че не е палена, както и водата в казанчето да е бистра. Ако я караш за да я прбваш гледай след 3000 оборота трябва да изпуши и да спре като я настъпиш а не постоянно да е пушилка отзад, на голям наклон я пусни на първа да го изкачи без газ като не трябва да се дави и мъчи нагоре ( добра компресия), при ускорение не трябва да забива муцуната преди 4500 оборота а да си се развирта равномерно до там, дюзите се пробват като на прав път я удариш на 4 или 5-та и от ниски обороти още я настъпиш стабилна - ако има проблем с тях ще влезе в авариен режим .