Страница 1 от 2
Моят Форд Ескорт Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 19 сеп 2013, 22:06
от venkobreiko
Добър вечер колеги.Днес си закупих форд ескорт комби 1.8тд ендура ГИЯ 98 година.Моля да ми помогнете да разбера малко повече за автомобила и за неговото обслужване.Както разход на гориво и др.И каква е разликата между гия и обикновеният 1.8тд на моя пише на кутията на въздушния филтър 96 нещо си какво означава.Често срещани проблеми и от тоя сорт неща.Много ще съм ви благодарен.

Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 19 сеп 2013, 22:17
от ЯЛТА
Ghia, значи клас на оборудване, демег "накичена",- ел стъкла, екстри, и тн.Аз съм със същия мотор, икономичен е, на градско ми е падал до 7 на сто, на дълго до 5.2/100, но аз си я ръчкам и този ми разход е епизодичен. Сипвай си масло Форд-формула 10W40, и да не ти пука,- смяна на 10 000 км., филтрите също. Ремъците и ролките трябва да са ти в полезрението, това е важното, че скъсаш ли ремък отиваш на -400 лв., за ремонти.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 10:39
от venkobreiko
Благодаря колега ако някой друг може да допълни нещо ще съм благодарен.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 14:34
от zmeigorski
Здравей колега!
Да ти е честита колицата!
Аз съм със същия Форд вече 6 - 7 години.
Разхода е както описа колегата по-горе.
За цялото това време ми се е наложила смяна на датчика на горивната помпа (с което приключиха проблемите с паленето през зимата) и дребен ремонт на алтернатора.
Сменил съм предна броня, а сега в събота, сменям и задната (оригиналните просто се цепят като сух фурнир).
За толкова време нямам никакви оплаквания от колата.
А и при редовно и добро обслужване, ще те вози и радва дълго време
Поздрави и безаварийно каране!
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 17:10
от venkobreiko
Благодаря на всички.Имам само един въпрос какво представляват задните пружини на комбито и как се борите с ръждата.

И защо пише на кутията на въздушния филтър 96???
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 17:14
от ЯЛТА
За ръждата,- грунд за студено поцинковане, на WURT, скъпичък е но ефективен. За пружините не знам.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 17:31
от venkobreiko
Добре колега а май никой незнае за надписа на вуздушният филтър 96???
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 17:44
от ЯЛТА
Нямам си на идея, не се и сещам, снимай го и го качи да го видим, някой може да се сети нещо.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 18:56
от venkobreiko
Ето незнам дали се вижда но я свалих от нета няма как да снимам сега.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 21:05
от varby
Да не е 66KW?
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 21:10
от venkobreiko
Да 90 коня е но на филтъра пише 96 а съм виждал на други такива мотори пише 70-90 дали този не е 96 коня??Че доста добре набира и върви този.Возил съм се при други но не е точо така знам ли?На едни пише самоп 1.8 торбо дизел а на този ендура де има ли значение?
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 22:08
от ЯЛТА
Няма такъв с 96 коня. 66 KW си е,- 90 кс.,а може да е и 65 KW, 88 кс.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 22:22
от venkobreiko
Ок рзабрах моят е 90.Но 96 пише на филтъра какво е това число незнам??? В момента се продава един такъв във видин и пише че е с форсиран мотор на ендура заводско???Иначе в талона ми пише 66 киловата 90 коня.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 20 сеп 2013, 23:22
от ЯЛТА
venkobreiko написа:и пише че е с форсиран мотор на ендура заводско???
Това е "блъф", няма такъв мотор, няма вариант, няма електроника, само малко механично влияние, но малко.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 21 сеп 2013, 09:18
от venkobreiko
Разбрах те колега.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 21 сеп 2013, 10:22
от venkobreiko
А с ръждите по купето как се оправяте колеги?
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 21 сеп 2013, 12:08
от ЯЛТА
venkobreiko написа:А с ръждите по купето как се оправяте колеги?
ЯЛТА написа:За ръждата,- грунд за студено поцинковане, на WURT, скъпичък е но ефективен.
Re: Моят Форд Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 21 сеп 2013, 12:15
от HACKO
Грунд за студено подцинковане е вариант, когато има върху какво да се положи
Обърни особенно внимание на гредите около задните колела и най-вече там където се захваща задния мост. Също така виж в какво състояние е номера на рамата, намира се между предна Дясна седалка и прага, има пластмасово капаче в мокета на пода, през което се вижда номера. Там ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да има набит номер, който да се чете целия и да съответства на този в талона. Ако там няма или не може да се разчетат всички символи не се вързвай на приказки от "нали има номер на таблото зад предното стъкло, това е номера" или "на предната греда има табелка с номера", за регистрация в КАТ се признава, само трайно набит номер на шасито. Също така стандартно може да очакваш изгниване на прагове, вежди и около гърловината за зареждане (това май важи само за бензиновите).
Това "Гия" при Ескорт не значи почти нищо, по принцип трябва да означава по-високо ниво на оборудване, но не е строго фиксирано какво и понякога разликите са незабележими а съм виждал и стандартен Ескорт с повече екстри от Гия.
Re: Моят Форд Ескорт Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 21 сеп 2013, 19:59
от venkobreiko
Благодаря ще действам.Мисля отдоли да я мина на телена четка и после ръждопреобразувател и после БОДИ 930 мисля да свърши работа.
Re: Моят Форд Ескорт Гия 1.8тд ендура
Публикувано: 09 окт 2013, 09:50
от venkobreiko
Колеги за да не започвам друга тема само да пълня форум искам да питам каде точно трябва да е стрелката на температурата при добре загрял мотор пише само нормал и незнам точно на каква температура карам?Досега Другите ми коли си пишеше с цифри.Колата беше с друг термостат продавача ми каза че бил ЛЕТЕН а аз смених с този дето бил ЗИМЕН и да не би да не съм обезвъздушил добре.Ако някой може да каже как точно се обезвъздушава.А това за термостатите знам че едни отварят на по-ниска тепмература други на по-висока.А за този двигател 1.8тд какъв трябва да е термостата този който сложих сега пише 88-102 градуса.