Покупка на Ford Ka 1.3 TDCi
Публикувано: 05 ное 2013, 20:39
Здравейте колеги,
Приятелката ми има нужда от малка, почти нова, надеждна, икономична и (добавено от мен) богата откъм екстри кола. След преглед на пазара на млади, малко употребявани автомобили (възраст до 1,5 г., пробег до 10.000 км, цена около 10.000 EUR) и естествено поради пристрастията ни към нашата марка, единодушно харесахме Ford Ka. Тъй като аз от 2005 г., а геджето от 2010 г. караме само дизели, а и с оглед на големия очакван пробег, се спряхме на TDCi версията. Автомобилът ще се ползва почти изключително за ежедневното пътуване до работното място (70 км = 60 км. извънградско + 10 км. градско, целия преход отнема около 45 мин. в едната посока).
За наш късмет намерихме чудесна оферта (линк)! Огледахме количката - много ни хареса. Следва покупка...
Редно да отбележа, че Ford Ka само външно е Ford. Техниката е на Fiat. Fiat 500 и Fiat Panda са донорите на всичко по автомобила.
Двигателят е 1.3 JTD на Fiat: 1248 ccm, 55 KW, 75 к.с., Common Rail 2-ро поколение, турбо без променлива геометрия, DPF (филтър за твърди частици), Start-Stop система.
Днес се поразрових из немските форуми, за да прочета какво пишат тукашните водачи на модела. Смутиха ме изказванията на няколко потребителя, а именно:
1. Един потребител (30.000 км за 1 г.) казва: Смяна на масло на 3000-4000 км. За рекуперацията на DPF се използвала нафта. При каране на кратки разстияния (студен мотор), филтъра се задръствал, налагало се впръскване на повече нафта, маслото се зацапвало с нафта, лампата на маслото светвала, следовала смяна на моторното масло.
2. Друг потребител разказва че за първите 6 месеци и 24.000 км. посетил сервиза 6 пъти: смяна на DPF и масло.
3. Трети водач (13.500 км) се оплаква от трикратно дефектиране на турбината със съответното отремонтиране или смяна гаранционно. Същия съобщава и за 2 см луфт във волана.
4. Четвърти обяснява за дефкт в Common Rail-a и смяна на съединител на 53.000 км.
Е добре, бива ли на нова кола да се скапват основни възли (Common Rail, турбина, DPF) да посещава сервиза редовно и да се налага смяна на маслото през няколко месеци?
Прчината за задръстените филтри за твърди частици в карането на кратки разстояния ли е? Скапаната турбина от мръсното масло ли идва?
Как мислите, заслужава ли си да рискувам да закупя Fiat ?
Приятелката ми има нужда от малка, почти нова, надеждна, икономична и (добавено от мен) богата откъм екстри кола. След преглед на пазара на млади, малко употребявани автомобили (възраст до 1,5 г., пробег до 10.000 км, цена около 10.000 EUR) и естествено поради пристрастията ни към нашата марка, единодушно харесахме Ford Ka. Тъй като аз от 2005 г., а геджето от 2010 г. караме само дизели, а и с оглед на големия очакван пробег, се спряхме на TDCi версията. Автомобилът ще се ползва почти изключително за ежедневното пътуване до работното място (70 км = 60 км. извънградско + 10 км. градско, целия преход отнема около 45 мин. в едната посока).
За наш късмет намерихме чудесна оферта (линк)! Огледахме количката - много ни хареса. Следва покупка...
Редно да отбележа, че Ford Ka само външно е Ford. Техниката е на Fiat. Fiat 500 и Fiat Panda са донорите на всичко по автомобила.
Двигателят е 1.3 JTD на Fiat: 1248 ccm, 55 KW, 75 к.с., Common Rail 2-ро поколение, турбо без променлива геометрия, DPF (филтър за твърди частици), Start-Stop система.
Днес се поразрових из немските форуми, за да прочета какво пишат тукашните водачи на модела. Смутиха ме изказванията на няколко потребителя, а именно:
1. Един потребител (30.000 км за 1 г.) казва: Смяна на масло на 3000-4000 км. За рекуперацията на DPF се използвала нафта. При каране на кратки разстияния (студен мотор), филтъра се задръствал, налагало се впръскване на повече нафта, маслото се зацапвало с нафта, лампата на маслото светвала, следовала смяна на моторното масло.
2. Друг потребител разказва че за първите 6 месеци и 24.000 км. посетил сервиза 6 пъти: смяна на DPF и масло.
3. Трети водач (13.500 км) се оплаква от трикратно дефектиране на турбината със съответното отремонтиране или смяна гаранционно. Същия съобщава и за 2 см луфт във волана.
4. Четвърти обяснява за дефкт в Common Rail-a и смяна на съединител на 53.000 км.
Е добре, бива ли на нова кола да се скапват основни възли (Common Rail, турбина, DPF) да посещава сервиза редовно и да се налага смяна на маслото през няколко месеци?
Прчината за задръстените филтри за твърди частици в карането на кратки разстояния ли е? Скапаната турбина от мръсното масло ли идва?
Как мислите, заслужава ли си да рискувам да закупя Fiat ?