S_C написа:Свали бюджета наполовина и си вземи някоя кочина, да се учиш да караш с нея. Какво се мятате всички на първа кола за некви адски 4-цифрени суми. Първа кола е цената на желязо +200 лева да има за собственика да почерпи в махалата по ракия, че се е отървал. Взимаш, караш, мяташ по дупките, ореш в нивите с нея...и след това вече може да си вземеш кола за 5 бона, но вече ще знаеш какво може една кола, какво не може, от какво има нужда и какво не бива да се прави с нея.
Фиестата е кола да си ходиш с нея до пазара да си купиш домати и краставици, не за каране. Нищо няма да научиш с нея. Утре ще слезеш от фиестата, ще си вземеш някоя нормална кола с нормални габарити и пияндетата пред блока ще стоят по балконите и ще ти се хилят как не можеш да я паркираш пред вас. Фиеста- ако си жена или като прехвърлиш 50, да ходиш на гости на децата до съседния град с нея. Не е лоша колата, здрави са, ама няма какво да научиш с нея, дето да ти е особено важно после.
Дизела го забрави на тоя етап. Всяко нещо с времето си.
Не съм съгласен. Точно за нов водач е смислена по-нова (модерна) кола, която да не се чудиш къде и как ще те остави, отделно, че се карат по-лесно и е по-безопасно за пътниците и за останалите на пътя.
Аз съм 'шофьор' (нарочно го слагам в кавички) от една година, купихме си мондео мк4 дизел, голямо е, удобно е, кара се лесно и да, пияниците (и други завистливи люде) ми се смеят като паркирам.
Нищо лошо няма на дизела, аз на такава си карах курсовете, още ми беше трудно да сменям скорости тръгвах на втора и си спестявах първата - сега нямам проблеми, дори в трафика (съединителя се пуска плавно и това е).
@ggbg - Ако ще караш предимно градско (и не си семеен) си вземи малка кола, колкото по-добра (по-нова и в по-добро състояние) толкова по-добре. Сигурно ще я ползваш 4-5 години и ще си я натрошил до тогава (криви детайли и т.н). Това не е болка за умиране, така или иначе колата е на над 10 години и вече си е изживяла живота, за да дойде в БГ. Просто ще дойде време за следващата. Направи си каско, ще се избие със сигурност.
По темата дизел/бензин - старите дизели не са толкова капризни към нафтата и стават, но пак е малко спорно кое е по изгодно ако не правиш много километри (имаш малко по-скъпа подръжка и при първия проблем с турбо, маховик, дюзи далаверата изчезва). Аз си купих дизел, защото такова намерих. Газта си е опция, но и там има минуси - багажник/резервна гума, закрити паркинги, избиването на началната инвестиция (освен ако не си вземеш със сложена газ).
По темата за колко коне (въртящ момент), ами зависи от колата, ако е малка - може и 70-80, ако е по-голяма трябват повече, защото няма нищо по-гадно от това да се мъчиш да изпревариш някого, да си на четвърта с педал до долу и се молиш да ти стигне правата.