Под капака

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
Nikolaich0
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 07 юли 2014, 20:18
Модел на автомобила: Ford Escort `93
Status: Извън линия

Под капака

Мнение от Nikolaich0 » 21 юли 2014, 02:22

Здравейте. Стана ми любопитно за някой неща под капака. И реших да попитам, какво е , за какво служи и т.н.
Моделът на колата е Ескорт `93 1.3 двигател.
На номер 1 каква е тази електроника и какво прави ?
На номер 3 ме интересуват тръбите и каква е ролята им ?
На номер 4 ме интересува това нещо от където излизат тръбите, и как се казва ?
Най вече за какво служи номер 2 в казанчето за чистачките. Извадих го заради снимката. :?:

Изображение
Изображение

Ето и линк към снимките ако не могат да се отворят.

http://prikachi.com/images.php?images/421/7483421Y.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/425/7483425U.jpg

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от HACKO » 21 юли 2014, 18:39

№2 ти е за да видиш колко течност има в казанчето. С пръст запушваш дупката за въздух на капачката и тогава я отваряш и като я изтеглиш на вън, докъдето има течност в тръбичката, толкова е и нивото на течността. С две думи, това е нивомер.
С №1 си отбелязал два различни модула. Едното е комутатора на запалването, а другото с вакумите, е свързано с №3 и №4.
№3 и №4 е система, подобна на ЕГР, но не връща изгорели газове за рециркулация във всмукателния колектор, а вкарва въздух в изходящия. По този начин подобрява изгорелите газове. Както и при ЕГР с нищо не помага на мотора а е само с еколологична цел, но пък като се скапе пречи на нормалната работа на мотора. Моето а и не (само моето) мнение е да се премахне, като се изрежат тръбите от колектора и се затапят, а вакума към всмукателния колектор да се запуши.
Ето как съм го решил на моята.
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от dreadx » 26 авг 2014, 01:51

HACKO написа:№3 и №4 е система, подобна на ЕГР, но не връща изгорели газове за рециркулация във всмукателния колектор, а вкарва въздух в изходящия. По този начин подобрява изгорелите газове.
Ей, тъкмо това бях гледал наскоро (не помня дали на живо, или на снимка) и се чудех тези чудесии за какво са.
А въздухът не бърка ли ламбда-сондата?
И също добавянето на въздух има ли някакво отношение към работата на катализатора, или просто като смесим изгорелите газове с чист въздух получаваме един по-голям обем от газове, но с по-малко вредни газове в единица обем?
(При измерване съдържанието на вредни газове последното ще изглежда добре, понеже се отчита количеството вредни газове за единица обем.)

Потребителски аватар
cane_4ita
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
Местоположение: Ракитово,Велинград,
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от cane_4ita » 26 авг 2014, 15:15

за кое по-точно пречати тези тръби и ако ги махна какво ще се подобри?
Кола и жена не се дават!!!

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от koinov_bg » 26 авг 2014, 15:44

cane_4ita написа:за кое по-точно пречати тези тръби и ако ги махна какво ще се подобри?
Колата ще смуче студен въздух коеро води до по добро изгаряне,вървене и намален разход на гориво.ако си на пропан-бутан,то по добре я махни и застопори клапата която е вътре в кутията на въздушния филтър в положение да не смуче от там.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
cane_4ita
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
Местоположение: Ракитово,Велинград,
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от cane_4ita » 30 авг 2014, 11:01

Имали някакъв специален начин за изолация на тръбите номер (3),и какво да направя с джаджата номер (4)-демотираме ли я или?
Кола и жена не се дават!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от HACKO » 30 авг 2014, 11:22

Ами на снимката не личи ли, как се изолират тръбите. Всичко останало се маха, без магнитвентила на вакумите №1, за да не се бърка компютъра евентуално. Вакумните маркучи обаче се премахват, като се запуши щтуцера към всмукателния колектор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Nikolaich0
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 07 юли 2014, 20:18
Модел на автомобила: Ford Escort `93
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от Nikolaich0 » 13 ное 2014, 02:18

koinov_bg написа:
cane_4ita написа:за кое по-точно пречати тези тръби и ако ги махна какво ще се подобри?
Колата ще смуче студен въздух коеро води до по добро изгаряне,вървене и намален разход на гориво.ако си на пропан-бутан,то по добре я махни и застопори клапата която е вътре в кутията на въздушния филтър в положение да не смуче от там.
искаш да кажеш , че ако махна номер 3.. ще върви по добре.. ? :?

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Под капака

Мнение от ФордБългария » 15 ное 2014, 21:51

Това при фокусите има ли го ?

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта