Страница 1 от 2

MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 22 юли 2014, 13:29
от sgel
Здравейте, както се вижда от заглавието колебанието е ясно(заглеждам се по седан предимно). Интересуват ме + и - на тези двигатели поддръжка разход в града и извън,предно, задно окачване BCi дали е бош или сименс и всичко друго ,което се сетите. Говорим за 2006+ печки .Ще се радвам повече собственици на такива двигатели да дават мнения. Вие сте на ход :D:

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 22 юли 2014, 20:24
от martin1977
Определено един глас от мен за мотора 2.2. Значително по-добър от 2.0 и сравнително по-здрав. За динамика осезаемо по-силен, а разход почти еднакъв, поддръжка по-скъпа, но се изплаща предвид факта, че е по-здрав мотора. 2.0 двигателя е слабичък със своите 130 коня и адски проблемен. Особено в по-ранните години /2001-2005/. Но виж, след 2005 може и да е пооправен, но едва ли ще има значително подобрение. Просто няма две мнения- смело взимай 2.2!

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 22 юли 2014, 21:12
от sgel
Благодаря ти много колега. Ако имаш желание може да споделиш какви проблеми (ако) си имал с твоя двигател.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 22 юли 2014, 23:50
от martin1977
Колега, явно не съм се изразил правилно, за което се извинявам. Аз лично не съм имал Мондео МК3, просто съм карал 1-2 пъти. Мнението, което изразих е в следствие на мнооогоото четене по различните форуми /не само български/, а и от доста приятели, които карат и двата мотора. Преди около година бях решил да взимам Мондео МК3 2.0 130 к.с. и месеци наред събирах информация, но категорично се разубедих и до ден днешен си карам МК 2-ката с бензинов мотор и да ти кажа не съжалявам ... просто да беше малко по-силничка, но това е друга тема. Та относно проблемите - дюзи, маховик, турбина - това е достатъчно. Почти няма собственик на такова Мондео у нас, който да не е изревал поне от 2 от изброените 3 неща, но сумарно цената надхвърля самата кола, ако проблемите се отстраняват както трябва, така че прави си изводите. Но говоря за кола 2001-2004, все пак по-новата вероятно не би била толкова проблемна, поради причината че едва ли ще е на 500 000+ км., както са повечето преди 2005. Това е относно мотора 130 к.с. Що се отнася до 2.2 155 к.с., те започват да се произвеждат 2004 края и вероятно там са отстранени много от болежките на предшественика с по-малкия мотор, Нямам толкова наблюдения за този модел, но от малкото неща, които съм чувал, минусите са по-скъпа поддръжка и по-висок разход, всичко останало са плюсове. Много динамична и мощна кола. И аз скоро ще почна да се оглеждам за такава кола и тепърва ще събирам информация, но горещо препоръчван да избягваш дизеловия агрегат 2.0 130 к.с. .... но все пак всичко е въпрос на късмет и добра поддръжка от предишния собственик. Само знам, че няма друга такава кола на тези години, с толкова екстри и толкова голяма и сравнително мощна, която да се намира вече за 5-6 000 лв. Звучи оферта. но имай предвид, че само маховика, който е слабо място струва близо половината от тази цена, дюзите също... но така е при новите коли. Прави си сметката. Успех и да споделиш какво си взел!

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 00:42
от sgel
за маховика ми е ясно в момента съм с фокус мк2 преди фейса 2007 1,6TDCI/HDI и съединителя е тръгнал,а и имам едно приятелче със същия мотор на 307 само,че 109 коня (аз съм с 90). Другите неща ме интересуват освен този скъп консуматив. Благодаря все пак. Кара ми се нещо по-мощно

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 08:51
от martin1977
Е така кажи....тогава колебанията отпадат- взимаш 2.2, 2.0 е слаб. А може да помислиш и за СТ бензиновото- там е истинската мощ, а и далеч по-добро от дизеляците. Незнам, но за мен думите мощност и нафта са несъвместими. Но СТ-то е и доста по-скъпо. Не съм се возил на дизел, който да те "лепи" за седалката.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 10:36
от urgan
Колега защо пишеш глупости, дизела бил слаб, не те лепил за седалката, пък бензиновия бил по мощен и дрън брън. На 2.0 въртящия момент е 360 Нм на 2.2 е около 400 Нм това слабо ли ти е? А бензиновия колко мислиш му е въртящия момент. Другото е защо мислиш че 2.2 маховика не се прецаква или турбината не се разваля да не са направени от друга космическа технология, същите са. И маховика далеч не струва 3000 лв както го описваш. Потърси да видиш колко струва маховика, целия комплект съединител е около 900 лв ти говориш за хиляди пари за маховик само. 2.0 и 2.2 са почти идентични двигатели с изключение на горивната система където мисля че след файслифта вече не е на делфи. Като минус на мондео преди 2005 мога да кажа че е горивната система и в частност инжекторите. Всичко друго е еднакво трошливо и на двата двигатела. Но това са 1000 лв при евентуален проблем и след това няма да имаш проблеми вероятно докато я имаш тая кола, така че невиждам да е толкова проблемна кола както я описваш дори напротив.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 13:54
от martin1977
До голяма степен си прав ..... но не всичко е въртящ момент, колега ... грешно мнение на много хора е, че ВМ определя мощността, но това далеч не е така. Защо ускорение и максимална скорост на дизелов агрегат с ВМ 330 по параметри са еднакви с бензинов агрегат с ВМ 176? Имаш ли логично обяснение, или и за теб всичко е въртящ момент .... или още по-добър пример - СТ-то е с ВМ 234 .... цели 96 Нютона по-малко от дизела .... а нали не мислиш, че има показател, по който въпросния дизел може да стигне СТ-то?

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 14:27
от urgan
Така е не всичко е въртящ момент. От 0-100 и на бензина и на дизела са горе долу еднакви времената, само че ако си се качвал на дизел щеше да знаеш че въртящия момент играе голяма роля в доускорението и ако набримчиш една бензинка от 80 км в час няма нищо общо с доускорението на дизела, просто с него отлиташ и бензинката отзад вдишва хубаво черния дим :D Както казваш не всичко е въртящ момент, но и не всичко е от 0 до 100 има и други показатели където дизелите са с повече плюсове от бензинките. Ускорението до 100 км не е единствения показател за вървежа на една кола.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 21:06
от HACKO
Не искам да споря ама Бензина си е Бензин и толкова. Интересно, защо винаги в този спор се сравнява турбодизел с атмосферен бензин?

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 21:30
от sgel
Сигурен съм,че съединителят е същия като на фокуса (като пари). Не вярвам да има някой, който да си вземе стар дизел и да живее с идеята,че няма да смени съединител с маховик. Това е ясно като бял ден. Само горивната система ме притеснява да не е на Siemens, а да е на Bosch.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 23 юли 2014, 21:36
от ЯЛТА
Еми Чефо от Варна сменява миналата година мисля,- 3 200 лв. всичко. Защото като ти дойде до главата компромиси не трябва да се правят, в противен случай и повече може да излезе като пари.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 24 юли 2014, 13:47
от sgel
3200 какво съединител с маховик ли? :|

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 24 юли 2014, 14:03
от urgan
Ако е било МП нищо чудно да е толкова пари, но това е нереално висока цена. Наско никой не сравнява турбо двигател с атмосферен такъв, просто разговора бензин дизел винаги води до това. Естествено че не е коректно сравнението.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 24 юли 2014, 15:13
от sgel
Никой не говори изобщо за бензин. Аз съм си фен на печките и това си е. Просто питам проучвателно и на зима ако всичко е наред ще се прехвърля към раздел "МОЯТА КОЛА".

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 25 юли 2014, 20:39
от sgel
И все пак не разбрах кой знае колко за двата мотора :|

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 30 юли 2014, 22:47
от Milcho
Какво има да се знае? Могат да те сполетят типичните проблеми за всеки турбо дизел от този тип.
Моето мнение е, че ако си намериш читав 2.2 ще останеш много доволен. Върви много добре и разхода е отличен. Ремонтите... те са според състиянието на конкретната кола.

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 05 авг 2014, 21:15
от sgel
Благодаря все пак

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 18 авг 2014, 21:15
от angel0710
Здравейте, имам Мондео МК3 2006г. 2000 TDCI 115кс свети ми индикатор двигател, ходих при доста майстори всеки казва различно мнение, какъв може да е проблема за да свети този датчик някой имал ли е подобен проблем?

Re: MONDEO MK3 2.0 ИЛИ 2.2 TDCI

Публикувано: 18 авг 2014, 21:19
от paci
angel0710 написа:Здравейте
Пусни си питането като нова тема в Двигател и трансмисия.
Малко не му е тука мястото и може да не му обърнат внимание в предвид заглавието :)

Ако ти го преместя може и да не си го намериш и да се сърдиш :) Пробвал съм и с линк на ЛС и е имало проблеми :)