Страница 1 от 2
Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 03 юни 2017, 20:29
от valevgk38pb
Здравейте колеги! Днес в големия дъжд в СтЗ колата /Форд Фокус Ц-макс 2096г./136к.с./както вървеше просто спря. Отдавам причината на проблем причинен от водата, но нямам идея какъв. При включване на контакт всичко по таблото свети нормално. При завъртане на ключа за запалване всичко угасва и се чува само жужене някъде под капака. Опитах с подаване на ток от друг акомулатор...без промяна на ситуацията. Молбата ми е ако някой мо е да помогне със съвет тук или колега от СтЗ, който притежава софтуеър за този модел да констатираме какъв е проблема и как да го отстраня.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 04 юни 2017, 00:22
от dmastard
Колега, червеното диодче за имобилайзера на таблото свети ли?
Какво е напрежението на акумулатора?
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 04 юни 2017, 10:27
от valevgk38pb
Свети когато е на контакт тази лампичка, но в ключа нямам имобилайзер доколкото знам. Акомулатора не съм мерил, но както казах пробвах с кабели с друг акомулатор и даде същите симптоми. Съмнението беше да се е намокрил ремъка и да е приплъзвал, а оттам генератора да не е зареждал. Ще го пробвам пак дали е изсъхнало намокреното и се надявам да не е друго.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 04 юни 2017, 12:04
от valevgk38pb
Няма промяна след поредния опит днес. Проверени са кабелите, свръзки и кабелни обувки....всичко е сухо. Продължавам да търся колега със софт от СтЗ за констатиране на проблема.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 04 юни 2017, 19:22
от teoto
Стартера провери ли? Виж и масата на акумулатора
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 13 юни 2017, 06:29
от valevgk38pb
Оказа се ....водата е намокрила ремъка, оттам той приплъзва и не зарежда акомулатора при работещи чистачки,клима и фарове. Добре, че е станало така, защото въздушния филтър се бе превърнал във воден и ако не бе угаснала колата можеше да стане по-голяма беля. Резултата е-при първо запалване колата пуши, работи неравномерно и изпуска сив дим с мирис на сурова нафта около 5-10мин. Започна да трака маховика на съединителя /при изминати към 40 хил км след смяна/ Ремонт-сваляне на дюзите и изпращанена стенд за проверка + проверка на съединителя и изчистване на грешките. Ще идат едни пари ама ..... късмет.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 13 юни 2017, 08:08
от HACKO
valevgk38pb написа: ↑13 юни 2017, 06:29
...... въздушния филтър се бе превърнал във воден и ако не бе угаснала колата можеше да стане по-голяма беля. .....
За съжаление, от описаното държание на мотора, мисля че белята се е случила. Затова и не е въртяла нито с нейния, нито с външния акумулатор. Без ремък на фарове и чистачки ще издържи поне 1-2 часа преди да спре да върти. Просто в цилиндрите е имало вода която е пречела на двигателя да превърти.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 13 юни 2017, 08:20
от valevgk38pb
Имах в предвид, че не направил т.н. „воден чук„. След отваряне ще се разбере докъде е стигнала водата. След 5-10 мин работа двигателя утихва и си работи нормално /с изключение на тракането от маховика/. Можеше и да е по-зле, но и така няма да е ефтин ремонта. Мисля си, че ако ще тръпна при всеки по-сериозен дъжд ще трябва да вдигна тръбата за въздуха по-високо....има място.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 15 юни 2017, 14:04
от S_C
Мокрен двигател, особено пък дизел, тръгне ли да не пали и да тропа на умряло и доказано няма електрически проблем, пиши го бегАл. Към сервиза или към обявите за части...вече ти си решаваш. От един напръстник вода приключва. Особено тия, дето камерата им е в горната част на буталото.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 15 юни 2017, 14:31
от valevgk38pb
Към момента е заминала само едната дюза, като ще ми е само с ремонтен комплект. Останалото е ОК, а маховика си трака, но не на умряло. Късмет или не щр разбера от сметката накрая.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 15 юни 2017, 14:34
от HACKO
valevgk38pb написа: ↑13 юни 2017, 08:20
Имах в предвид, че не направил т.н. „воден чук„. ....
Казва се "Хидравличен удар", ама името няма значение.
Описваш всички симптоми, гасне след преминаване през вода, веднага след това не е възможно да се превърти мотора, въздушния филтър пълен с Вода, след време пали и работи странно, а ти твърдиш че няма Хидравличен удар.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 15 юни 2017, 14:37
от valevgk38pb
Аз не твърдя нищо, но майстора го направи, а имам основание да му вярвам колега.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 15 юни 2017, 14:46
от HACKO
Значи трябва да раздадеш курбан.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 16 юни 2017, 18:11
от valevgk38pb
Ще дам ама....сагата продължава. След стенд дюзите са абсолютно изправни, освен нагара който са имали, не е констатиран проблем с работата им. При диагностика електрониката не отчита грешки в работата, нито отклонение в показателите. Къде греши системата....или някой от използващите я!?
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 16 юни 2017, 23:54
от HACKO
Компютъра не може да хване щетите от хидравличен удар, крива биела или спукано бутало. Мерете компресия, ако позволява през отвора на дюзите, мерете разстоянието от челото на буталата в ГМТ до ръба на отвора дали е еднакво на 4те цилиндъра или директно свалете главата.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 17 юни 2017, 16:04
от ЯЛТА
Водата има голяма плътност, чак над 1000 атмосфери може да се сгъсти малко, за това влезне ли в цилиндрите,- чупи наред всичко...............
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 17 юни 2017, 17:19
от valevgk38pb
Колеги, това с пушека и миризмата на сурова нафта е в продължение на 5-10мин след което колата няма никакви забележки. Ако има поражения от влязла вода мислите ли, че няма да окажат влияние за постоянно!?
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 18 юни 2017, 23:34
от S_C
Поражения, водещи до загуба на компресия се хващат лесно с компресомер. Никаква драма.
С кривата биела е малко по-сложно за предкамерния дизел. За новите, особено ако са свалени вече дюзите, с индикаторен часовник се вижда колко ход има буталото. При положение, че дюзата е вертикално над буталото, няма никаква трудност да се измери.
Милиметър там е един оборот на стрелката-мани тая работа да не го видиш и да не ти направи впечатление, че нещо не е наред и да му се чудиш от какво е.
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 25 юни 2017, 20:30
от valevgk38pb
В този ред....някой да има идея дали се сменят и четирите биели или е достатъчно само изкривената!? Ако е втория вариант би трябвало да се търси със същия грамаж, но пък откъде да разбера с какви биели съм преди да я разглобят!? Приемам мнения и съвети от препатили подобен ремонт!
Re: Проблем след проливния дъжд
Публикувано: 25 юни 2017, 20:36
от HACKO
Разглобяваш, виждаш проблема, теглиш, търсиш, няма друг начин.