Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Привет на всички колеги ! Темата, по която предлагам да споделите мнения е обща, като аз споделям конкретно впечатления от моя фокусник 1,8 тдци. Имам автомобила от 2 г. Миналата зима смених 4-те подгревни свещи с нови - марка Беру. Като цяло за сега нямам никакви проблеми и оплаквания. Следното нещо обаче ми прави впечатление и съм любопитен да коментираме по въпроса, като същевременно по-компетентните да си кажат думата. Акумулаторът ми е на неизвестна възраст - така купих колата с него, немски е, 75 АЧ е, като цяло мога да кажа, че не е в много добро състояние. Последното го твърдя, защото след каране извънградско около 30 км. го товариха с товарка вилка, при което след 10 сек. натоварване показа около 8 - 8,2 В. Още повече и сам виждам, че сутрин в хладно или студено време върти доста умряло. Опитвал съм да го зареждам 2-3 часа преди старт - върти къде къде по-живо... (този опит съм го правил при по-топло време, а не сега зимата...). Въпрос на време е да си купя нов - чакам само да откаже, въпреки, че не е много редно така, но .... както и да е. Сега малко по същество: известно ви е, че индикаторът за подгрева (т. нар. "реотанче") изгасва до 2-3 сек. най-много след вкл. на контакт, а реално подгревът продължава още няколко секунди и релето прави "цък", т.е. изключил е подгревът. Винаги се ослушвам да чуя релето или да видя, че силата на светене на крушките се усилва, т.е. спрял е подгревът и тогава вкл. стартера. Как го правите вие, колеги ? Чакате ли както мене или след изгасване на индикатора - вкл. стартера ? Кое е по-правилно ? Наблюдения, впечатления ? Не съм опитвал на студено да вкл. стартера преди да е изкл. подгрева, т.е. едновременно със вкл. свещи, защото тогава заради едновременната работа и на свещите - стартерът завъртя още по-бавно (заради кофти акумулатора...). На топъл или горещ мотор - не чакам никакъв подгрев, въпреки че греят свещите на всеки старт, независимо от температурата на мотора. Второ нещо за коментар: досега винаги съм стартирал от 1-ви път, независимо от студа. Особеното е следното: вкл. си контакт, изчаквам си подгрева, натискам преди това съед. и вкл. стартера. Започва доста умряло да върти, при което веднага припалва някой цилиндър или цилиндри, веднага след това се засилва да върти по-силно (припалващият или припалващите цилиндри "помагат" на стартера), прави няколко силни, бързи, повече от "нормално силни" оборота и дран - запалва. Идеална и перфектна работа на мотора след това - никакви пушеци, тракания и др. Чуденето ми е във връзка със самото палене: ясно ми е, че по-ниските пускови обороти означават по-ниска темп. в цилиндъра, а оттам по-лоши условия за запалване, НО... защо след като се засили стартера (благодарение на "помощта" на припалващите цилиндър/цилиндри) прави силни още няколко оборота и чак тогава запалва ??? Т.е. като цяло след засилването на стартера от припалващите цилиндри прави 3-4 оборота и чак тогава запалва !.. Има ли зависимост между пусковите обороти и налягането на горивото, което помпата прави ? Кога компът отваря дюзите при стартиране - следи ли той налягането в рейла, за да ги отвори или не ? Автомобилът скоро беше на диагностика и нямаше отклонения, вкл. и на дюзите. Ще опитам да заредя акум. поне 2-3 часа рано сутрин, че да завърти по-живо и ще ви споделя впечатления. Предварително благодаря на отзовалите се !
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Здравей колега,
Аз съм с 1,6 тдци, което Форд-френско творение и се различава от 1,8.
Мога само да кажа, че при мен няма 1-2 цилиндъра да припалят - върти стартер - колата пали.
Нека колега с 1,8 каже как е при него.
Поздрави!
Аз съм с 1,6 тдци, което Форд-френско творение и се различава от 1,8.
Мога само да кажа, че при мен няма 1-2 цилиндъра да припалят - върти стартер - колата пали.
Нека колега с 1,8 каже как е при него.
Поздрави!
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Гледам колегата е от Русе, та палим при еднакви условия. Нямам такива паления на 1-2 цилиндъра. Пали от раз. Да и аз съм с мотора пежо , но все си е комън-рейл. Единствено в тежките зими съм имал колебания при сутрешно запалване / с други марки , но пак комън-рейл/, но визирам температури -17 и надолу. Тогава нафтата почти се желира , но при сегашните -4 -6 си е приятно време и не би трябвало да има прекъсвания на мотора. И аз ще зареждам днес акумулатора, за 30 дни имам 170 км навъртяни и му трябва малко възбуждане , но си пали от раз.
Зареждам само от Еко , нормален дизел, зимна добавка още не съм слагал / до -10 е безсмислено./ , държа резервоара винаги пълен , като стигне наполовина - дозареждам. Винаги слагам добавка за дюзи редекс.
Зареждам само от Еко , нормален дизел, зимна добавка още не съм слагал / до -10 е безсмислено./ , държа резервоара винаги пълен , като стигне наполовина - дозареждам. Винаги слагам добавка за дюзи редекс.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Смени го най-после тоя акумулатор и тогава виж как пали. Това е все едно да питаш как ще работи комънрейла с нафта от комбайна на тате или с горяло масло от ЗИЛ-а в АПК-то. Я работи, я не.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Колеги, благодаря за мненията ви. Нещото, което според мен е странно е, че като припали някой цилиндър или цилиндри, самият мотор "помага" и "засилва" стартера, т.е. когато стартерът е "засилен", "подпомогнат", върти доста силно. Това доста силно въртене също продължава около секунда-две и чак тогава запалва ! След запалване - абсолютно всичко е перфектно - от - до. Осъзнавам, че е нормално да НЕ запали от раз, КОГАТО стартерът върти умряло... Акцентирах върху периода, когато стартерът се засилва, заради припалилият или припалилите цилиндри ! Нещо ме гложди, че може би има проблемче с горивото след нощния престой или някъде другаде (изпразване на рейл или друго....).
- sangals
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
- Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006 - Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Стартерът не се засилва— детонацията макар и в 1-2 цилиндъра има по-голяма сила и върти коляновия вал с по-високи обороти и с последващата компресия принуждава и ленивите цилиндри да припалят...вече имаме и повишена температура в цилиндрите+постоянно високи обороти на коляновия вал(в сравнение със стартера)....и цилиндрите се ”подреждат”.
Затова стартера има тресчотка която пропуска високите обороти на коляновия вал!
Затова стартера има тресчотка която пропуска високите обороти на коляновия вал!
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Да - знам, че е така, както точно си го обяснил, колега... Образно казано бе фразата "стартерът се засилва"... Ще направя следния опит и ще споделя: ще заредя акум. 2-3 часа, че да може да завърти хубаво, нормално. Ако запали от раз - ясно къде е проблема. Ако пак нещо припали и се позачуди, веднага ще изгася мотора и след няколко минути пак ще опитам да запаля. Според мен, ако евентуално нещо рейла се изпразва или нещо друго става с горивото .... вторият опит ще запали от раз, както трябва. Няма да влияе това, че вече моторът е бил стартиран, защото той ще работи едва 2-3 секунди и веднага ще бъде угасен.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Ако няма да я даваш за скрап тая кола , рано или късно трябва да купиш акумулатор . Само отлагаш и се тровиш.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Ще го сменя... това е ясно. Просто искам да се уверя, че това е причината. Колеги, вие кога палите фокусите: като изгасне индикаторът за подгрева (което при мен абсолютно винаги и лято и зиме се случва за секунда-две най-много) или чакате да изключи релето ?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
фИкус нямам, нямам и намерение да купувам, че ме гони лека клаустрофобия в такива коли, но по принцип изгасването на лампата е индикацията, която ти трябва. Това, че релето цъкало....хич да не те бърка. Има коли, дето са с няколко цикъла на подгрев за определено време, според външната температура. Също от там се определя и времето за подгрева. Това си го контролира релето-колко пъти ще даде ток към свещите и колко време ще ги държи пуснати.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Колега , комън - рейла пали и без подгрев , ако всичко му е наред . Подгрева започва да работи на -5 градуса , иначе само индикатора мигва. Има таблица на колко градуса , колко дълго грее, за твое съжаление при - 5 грее около 2 секунди. Миналата седмица ми смениха и четирите подгревни свещи - даже не бях разбрал , че всичките са изгорели. Оправи си акумулатора, виж как ще пали и ако продължава да хълца върви в сервиз.
Горе-долу така изглежда:
-30С-20s.
-10С- 5s.
0C-0,5s.
18C-0s.
На русенските температури сега трябва да ти пали от раз. Калпава нафта , тръгнали дюзи, ниско налягане и т.н. , там някъде ти е проблема.
Горе-долу така изглежда:
-30С-20s.
-10С- 5s.
0C-0,5s.
18C-0s.
На русенските температури сега трябва да ти пали от раз. Калпава нафта , тръгнали дюзи, ниско налягане и т.н. , там някъде ти е проблема.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Грешиш, Иво ! Фокусът грее винагии !!! Дали има смисъл или не, не знам, но подгрява винаги ! 100 % проверено. Последващото греене е различно в зависимост от темп.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Повярвай ми TDCI не грее винаги , марката няма значение. Грее под -5 С.
Днес взехме кола на колега от сервиза с повреда Anipolution fault от изгоряла подгревна свещ. Пали и върви , като пушка със светещ чек. И с не нов акумулатор.
Мога да ти пусна таблица и с подгрев след запалването. Търси "къде е заровено кучето" в предния ми пост. Гориво, дюзи, налягане.
Днес взехме кола на колега от сервиза с повреда Anipolution fault от изгоряла подгревна свещ. Пали и върви , като пушка със светещ чек. И с не нов акумулатор.
Мога да ти пусна таблица и с подгрев след запалването. Търси "къде е заровено кучето" в предния ми пост. Гориво, дюзи, налягане.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Значи за подгрева няма да споря-да кажат други колеги с фокус 1,тдци. Грее на всяко подаване на контакт !!! С волтметър проверено !!! След запалване, ако е студ грее около 20 с. Като е топъл мотора, след запалване не грее. Но преди старт грее винаги !!! И при старт на горещ мотор !
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Звънни ми , да те повозя един ден да видиш за какво ти говоря , щото явно при теб трябва да стане с "око да види , ръка да пипне". Телефон давам на ЛС.
.
Или да следим темата "срещите в Русе " , там ще има фордове. Да не се окаже , че моя е "уникат"!



Или да следим темата "срещите в Русе " , там ще има фордове. Да не се окаже , че моя е "уникат"!
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
При мен грее винаги: бучкам волтметъра в запалката - около 12.3V, давам на контакт, напрежението пада с 2-3V някъде, след няколко секунди се чува релето, лампите светват по-силно и напрежението става пак около 12V.
При мен също повечето пъти не пали от раз - първите няколко завъртания се опитва някой цилиндър да запали безуспешно за около секунда и после вече пали. Но според мен имам някакъв проблем с налягането, защото след двете ми смени на горивния филтър много трудно подкачва горивото, доста въртене и помпане с една временна помпичка докато подкачи и запали първия път.
Когато е много студено правя "подгряване" на акумулатора (онова с фаровете през 4 секунди), та поне на него да му е по-лесно да върти, и си свиркам
При мен също повечето пъти не пали от раз - първите няколко завъртания се опитва някой цилиндър да запали безуспешно за около секунда и после вече пали. Но според мен имам някакъв проблем с налягането, защото след двете ми смени на горивния филтър много трудно подкачва горивото, доста въртене и помпане с една временна помпичка докато подкачи и запали първия път.
Когато е много студено правя "подгряване" на акумулатора (онова с фаровете през 4 секунди), та поне на него да му е по-лесно да върти, и си свиркам

-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Колеги, сложих друг акум. от приятел, читав акум., 75 а.ч., на година и нещо... Завъртя нормално и запали най-нормално, като топъл мотор ... Обаче: понеже реотанчето ми гасне максимум за две секунди...ако почна да въртя тогава, пали една идея по-лошо, отколкото ако изчакам да чуя релето да изключи ! Не може да се нагреят свещите за две сек. до нужната темп. Изводът е направен след два отделни опита да стартирам студен мотор, с чуждия акум. А тези, които твърдят, че изряден комън рейл с изряден стартер и акум. палят без подгревни свещи, на студ -10 ... -15 гр., моля ви я споделете как става тоя номер - нима пали, както на 0 градуса или на + 10 градуса ??? Питам от любопитство ! Не споря, че ще запали без свещи на такъв сериозен студ, но надали ще е от раз !??
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Е то стана +4 , докато се наприказваме, свещите не греят и даже и издухано TDI ще запали , камо ли комвън-райл !!!
Айде на мола на среща , че има хубави еклери в сладкарницата. Ти ще палиш колите , ние ще ядем еклери !!!
Моя акум. е 60 Ач. !!!



Моя акум. е 60 Ач. !!!
Последна промяна от ivo_63 на 17 яну 2018, 22:24, променено общо 1 път.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Еми простичко е, старите дизели са с предкамерно запалване, а TDCI са инжекцион с директно впръскване на горивото.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Това го знам ! Любопитно ми е как палят без свещи на -10 .... -15 градуса ? Надали, както със свещи, или както на 0 градуса например...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта