Ще сменям втулките на стабилизиращата щанга ....

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Ще сменям втулките на стабилизиращата щанга ....

Мнение от AlexP » 04 ное 2007, 08:24

С какво да ги намажа? Не ми се иска просто да махна старите и да сложа новите. Ще ми се да ги намажа с нещо, което хем да намалява триенето, хем да запазва щангата да не се износва, хем да не разяде втулките. Идеи?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 04 ное 2007, 09:37

Незнам да се мажат с нещо. Нито предните, нито задните. Ако са намазани триенето ще намалее. А ако правилно схавщам идеята на стабилизиращите щанги - те трябва да са хванати неподвижно. Ако се премести стабилизиращата щанга незнам дали няма да се променят натоварващите усилия върху биалетките :-?:
Незнам дали успях да напиша ясно какво ми минава през главата (лошото е че само минава и не успявам да го хвана, за да го напиша по-ясно), но основната ми мисъл беше, че не би трябвало да се мажат.

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 04 ное 2007, 10:24

Мисля, че Любо е прав, а и мисля, че втулките отвътре имат и един слой плат или нещо подобно, за да няма пряк контакт гума-метал и да скърца.Успех :lol:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 04 ное 2007, 11:05

намажи ги със силикон за прозорци преди да ги сложиш.Така хем ще ги натикаш по лесно, защото ще се хлъсгат по щангата,хем и после ще издържат повече преди да започнат да скърцат.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 04 ное 2007, 11:08

Щангата се върти около втулките и колкото по-малко е триенето толкова по-добре. Братовчеда вика да ги намажа със свинска мас :)

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 04 ное 2007, 11:10

Силикона ми се струва добра идея. Така хем ще ги запечата да не влиза влага. Ще взема да пробвам със свинска мас обаче.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 ное 2007, 11:48

Изчакай коледните пости поне...грехота е...
Някой ги беше мазал с мас, та събрал мастиите на махалата да му лижат щангата...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 04 ное 2007, 12:57

В такъв случай да взема да измажа цялата кола отдолу та мастиите да я излижат хубаво че мисля да пръскам целият под с Боди.

КБъчваров
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 30 сеп 2007, 21:14
Модел на автомобила: Форд Фокус SW 1.8 TDi 90bhp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от КБъчваров » 04 ное 2007, 13:57

С възелин от аптеката... Когато сменяме тампони с това ги мажем :P
Поп-фолка не се пее, той се друса

цеков
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от цеков » 04 ное 2007, 16:13

С каквото и да ги мажеш, след половин година няма да има
нищо от него (ще бъде измито ,изтласкано или излизано :P )
Не се хаби! Тампоните си имат текстилен слой.
Прочети форума : при скърцане - свинска мас НО мирише
на кофа за смет и след два месеца пак скърца ,
а като ги сменяш после се омазваш порядъчно :roll: .
Другата неприятност е ,че полепват песъчинки и се образува
шлайфаща смес ,която прецаква щангата!

Не съм казал , но ще повторя: не мажи с нищо:!:

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 04 ное 2007, 16:20

Свърши вече. Монтирани са. Мерси за съветите все пак.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 ное 2007, 17:25

Може би има смисъл единствено от периодично пръскане с някой спрей за гуми.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 05 ное 2007, 18:37

Тези гумени втулки какви са? Нали лягат направо на щангата и в скобата, която ги държи? Идеята с износването е ника да не приплъзват по контактните повърхности и така въобще да няма износване. Казва му се гумен лагер в науката. Ако всичко е нормално, би трябвало при монтажа да се стегнат яко между останалите твърди части и ако има някаква мас, грес, вода и др. подобни да излязат. Срещу износване е по-удачно да се залепят за щангата, но после ще се свалят трудно. Лепят се с прома, полиуретанова паста (и на нея и казват полиуретанов "силикон", но е друго) или каквото се намери - стига да лепи. И без това, ако е правилен монтажът, този проблем трябва да се реши за дълго време и без лепилото.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 06 ное 2007, 20:56

Каква е дефиницията за лагер и според коя наука се казва гумен лагер?
По наше време си беше гумена втулка...а доколкото има радиално приплъзване между втулката и щангата, лепенето не се препоръчва. Има си полиуретанови втулки дето не скърцат и са доста по трайни.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта