Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Не пречи да се прегледат, смажат и раздвижат буталцата, ако и да са здрави маншончетата. Разбираемо е защо, като се прецени с коя повърхност са контактували в цилиндърчето и къде е по-малко износването.
В книгите пише (дословно превеждам) да се почистят със спирт (в никакъв случай с бензин) с помоща на четка за зъби направляващите на накладките на супорта. С отверка внимателно да се премахнат спеклите се кори от прах.
При слагане на новите накладки да се смажат с медна паста всички контактни повърхности без диска и фрикционните накладки.
Замърсяването (особено ръждата) е проблем и не осигурява своевременен симетричен натиск на накладките, особено външната. Това е особено осезаемо при началото на хидравличния натиск.
Това мисля обяснява и казаното от m_tsvetanov
- при силно натискане на спирачката трептенето е по-слабо и дори съвсем изчезва
- да резкия хидравличен натиск изтегля моментално външната накладка без оглед на пречките в направляващите.
- при намокряне на дисковете, трептенето беше едва доловимо за следващите 2-3 натискания (докато изсъхнат) като се усилваше с всяко следващо натискане
- да просто водата смазва направляващите но докато изсъхне е ефекта.
Съвсем не твърдя, че деформирания диск не е основния проблем, но не е само той.
Мнозина тук твърдят, като сложих новите накладки и започна този кошмар, е как така изведнъж се изкривиха тези дискове.
Гледах като ми сменяха накладките в сервиза нито чистиха, нито смазаха - резултата е това тресене, сега ще вадя да чистя.
Дано да съм прав, пък не е зле да се пробва.
ANTISEIZE 907 е медна паста, която предотвратява заяждане на механизми и винтови връзки, подложени на вибрации, викоко напрежение, високи температури и агресивна среда. Твърдите компоненти, включени в ANTISEIZE 907 предотвратяват контакт метал-метал и осигуряват защита срещу износване и лесно разглобяване (демонтаж).
ANTISEIZE 907 запълва празнините и неравностите, осигурява уплътняващ ефект и предпазва от достъп на замърсяващи течности и газ
В книгите пише (дословно превеждам) да се почистят със спирт (в никакъв случай с бензин) с помоща на четка за зъби направляващите на накладките на супорта. С отверка внимателно да се премахнат спеклите се кори от прах.
При слагане на новите накладки да се смажат с медна паста всички контактни повърхности без диска и фрикционните накладки.
Замърсяването (особено ръждата) е проблем и не осигурява своевременен симетричен натиск на накладките, особено външната. Това е особено осезаемо при началото на хидравличния натиск.
Това мисля обяснява и казаното от m_tsvetanov
- при силно натискане на спирачката трептенето е по-слабо и дори съвсем изчезва
- да резкия хидравличен натиск изтегля моментално външната накладка без оглед на пречките в направляващите.
- при намокряне на дисковете, трептенето беше едва доловимо за следващите 2-3 натискания (докато изсъхнат) като се усилваше с всяко следващо натискане
- да просто водата смазва направляващите но докато изсъхне е ефекта.
Съвсем не твърдя, че деформирания диск не е основния проблем, но не е само той.
Мнозина тук твърдят, като сложих новите накладки и започна този кошмар, е как така изведнъж се изкривиха тези дискове.
Гледах като ми сменяха накладките в сервиза нито чистиха, нито смазаха - резултата е това тресене, сега ще вадя да чистя.
Дано да съм прав, пък не е зле да се пробва.
ANTISEIZE 907 е медна паста, която предотвратява заяждане на механизми и винтови връзки, подложени на вибрации, викоко напрежение, високи температури и агресивна среда. Твърдите компоненти, включени в ANTISEIZE 907 предотвратяват контакт метал-метал и осигуряват защита срещу износване и лесно разглобяване (демонтаж).
ANTISEIZE 907 запълва празнините и неравностите, осигурява уплътняващ ефект и предпазва от достъп на замърсяващи течности и газ
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Мерси, tankovbg!
Точно така следващото действие е да се почистят хубаво буталцата и да сменят накладките. По мнението на моите разбиращи приятели (които помагат) имам 'изпечена' накладка. Според тях силно вероятно е буталцата да не я освобождават добре и затова да е прегрявала постоянно и се е 'опекла' (използвам кавички понеже аз самия не разбирам добре термина
). Това се получава понеже при смяната на накладките (а в моя случай и на дисковете) се променят разстоянията (новите не са износени
) и буталцата почват да работят в режим в който много отдавна не са били, и тук може да изскочи проблем с функционирането им (поради замърсяване примерно).
В сервиза слагат и заминават, никой не си играе 1-2 часа да ти почиства/оправя както трябва системата
.
Имам още един въпрос, някой знае ли как се свалят накладките? Изглежда има 2 винта за шестостен на спирачния апарат, тях ли трябва да развия? С какъв шестостен (или това е някаква звезда не го виждам добре)?
Точно така следващото действие е да се почистят хубаво буталцата и да сменят накладките. По мнението на моите разбиращи приятели (които помагат) имам 'изпечена' накладка. Според тях силно вероятно е буталцата да не я освобождават добре и затова да е прегрявала постоянно и се е 'опекла' (използвам кавички понеже аз самия не разбирам добре термина


В сервиза слагат и заминават, никой не си играе 1-2 часа да ти почиства/оправя както трябва системата

Имам още един въпрос, някой знае ли как се свалят накладките? Изглежда има 2 винта за шестостен на спирачния апарат, тях ли трябва да развия? С какъв шестостен (или това е някаква звезда не го виждам добре)?
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Шестостен е, 7мм. С тия два болта освобождаваш апарата, след като го измъкнеш от диска сваляш накладките. Имат там едни телове за закрепяне, обърни внимание как са хванати, че после да сложиш другите по същия начин. Минутки за реклама
- имам един комплект нови оригинални накладки за Фокус, 75 кинта - в Мото Пфое са 106.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 13&t=17735
П.П. Така трябва да са теловете


http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 13&t=17735
П.П. Така трябва да са теловете
Последна промяна от debug на 05 юни 2008, 14:18, променено общо 2 пъти.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Ето тук е написано например за Фиеста
http://www.mirford.ru/ford-fiesta/187.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mirford.ru/ford-fiesta/187.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Днес се хванах, свалих апаратите, свалих пластмасовите тапи отзад, почистих всичко с четка за зъби и спирт, напръсках с F1 (нещо като WD40) няколко пъти, добре раздвижих супорта в направляващите палци, раздвижих буталцето, добре почистих накладките да се движат свободно в супорта, изобщо всичко да се движи леко по апарата без запецване, сглобих, направих проби на скорост и при натискане на спирачките това тресене изчезна. За съжаление не можах да намеря тази медна паста да смажа, но да се надяваме че този спрей също смазва в известна степен.Проблема е опредлено в тези направляващи палци, супорта се движеше много трудно, при това положение двете накладки не натискат едновременно.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
При мен почистването на буталцата не помогна! Нито пък смяната на накладките.
Вижда се с просто око, че диска 'бие', При въртенето му периодично се отваря и затваря хлабина между него и външната накладка (съответно и вътрешната де, хлабината се редува от двете страни). Хлабината е между 0.20 и 0.25 мм (измерено с хлабиномерни пластини). Сега въпроса е дали диска не е добре поставен на главината. Има много ръжда от вътрешната му страна (там където контактува с главината), ще пробвам да го почистя хубаво от ръждата с бормашина със съответния накрайник. Но честно казано не очаквам това да реши проблема. Колкото и малка да е хлабината, съответно отклонението в ъгъла от правилното поставяне, не ми се вярва ръждата да го измества от измества от правилното му състояние (все пак е затегнат с таква сила...).
Вижда се с просто око, че диска 'бие', При въртенето му периодично се отваря и затваря хлабина между него и външната накладка (съответно и вътрешната де, хлабината се редува от двете страни). Хлабината е между 0.20 и 0.25 мм (измерено с хлабиномерни пластини). Сега въпроса е дали диска не е добре поставен на главината. Има много ръжда от вътрешната му страна (там където контактува с главината), ще пробвам да го почистя хубаво от ръждата с бормашина със съответния накрайник. Но честно казано не очаквам това да реши проблема. Колкото и малка да е хлабината, съответно отклонението в ъгъла от правилното поставяне, не ми се вярва ръждата да го измества от измества от правилното му състояние (все пак е затегнат с таква сила...).
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Максималната допустима кривина е една десета, т.е. 0,10 мм. Аз като сменях дисковете, излъсках главината до блясък с телена четка на бормашината (жълта, по-мека). Ако и след почистването бие, можеш да пробваш да го завъртиш на 90 градуса, пак да премериш, пак да завъртиш и така. Ако някъде докараш отклонението в норма - остави го така. Ако бие при всички позиции - трябва да се измери кривината на главината, да не би тя да е крива, и като изключиш и тоя фактор отиваш на нови дискове. Не знам какви са твоите, но един приятел сложи на Фокуса си някакви от 50 лв броя, изкриви ги за 3 месеца (~10000км) и после си купи оригинални от МП по 86 лева бройката. В желанието си да спести 72 лева се набута с около 200... Мисълта ми е, че има доста ментета, които могат да се изкривят за нула време, а ти да си мислиш, че виждате ли, дисковете са нови и проблемът не е в тях...
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Моите дискове са хубави, е не са това което се вгражда, но са качествени (~120 бяха предните с големи отстъпки, на цена на вносител, тоест дето я плаща вносителя или нещо подобно). Носихме ги на стругар, онзи ги врътна на машината там - нищо, 0.03 мм отклонение. Абсолютно в нормата както посочва debug. Обаче отдясно бие, слагахме и двата диска там за последна проба - бие и със двата, съвсем видимо. Явно главината е изкривена, вероятно от по-големичка дупка - д...а пътищата му смотани д..бааа.
Както и да е, сега търся нова главина за да я сменям. В мотопфое са 280лв. главината и 101 лагера + 60лв. за труд. Алтернативата някакви китайски главини по за 35-50 лева (виждат ми се съмнително евтини!).
Както и да е, сега търся нова главина за да я сменям. В мотопфое са 280лв. главината и 101 лагера + 60лв. за труд. Алтернативата някакви китайски главини по за 35-50 лева (виждат ми се съмнително евтини!).
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
А всъщност, за да съм абсолютно 100% сигурен трябва главината да се измери със стойка и часовник. Някой има ли идея как може да стане това (без да ги купувам де, щото не са евтини), при положение че майсторите дето имат ммммм не искат да ги слагат по колата (пазят си фината техника явно)?
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Освен да я свалиш и пак на струга... Или в Мото-Пфое, те би трябвало да имат. Ще ти го таксуват нещо като диагностика на ходовата част примерно.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
То за да я сваля, трябва да се избива лагера, после - нов. Измерихме я на място в един позабутан сервиз - 0.18 мм отклонение. Сега се появи пък теорията че може полуоската да го предизвиква, щото се вижда че и тя бие малко...
От тук нататък: сваляме полуоска - на струга да я премерим, сваляме главина - на струга да я премерим, ако е главината слагаме нова съответно с новия лагер и приключва, ако е полуоска - отиваме на къмто 500 лева...
Някой знае ли софтуер с описание на процедурите по подмяна на главина/полуоска/въобще за ремонти. за форд? Искам някакъв специализиран източник на информация, а не да разчитам само на майстора в сервиза.
От тук нататък: сваляме полуоска - на струга да я премерим, сваляме главина - на струга да я премерим, ако е главината слагаме нова съответно с новия лагер и приключва, ако е полуоска - отиваме на къмто 500 лева...

Някой знае ли софтуер с описание на процедурите по подмяна на главина/полуоска/въобще за ремонти. за форд? Искам някакъв специализиран източник на информация, а не да разчитам само на майстора в сервиза.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта