Шум от предна лява гума... или там някъде.
- UltraDev
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:35
- Модел на автомобила: Escort 1.6D 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

... вчера тръгнах на път, за да видя приятелката ми... 5 минути след старта- пак почна да скърца по същия начин. Тъпо

...ама едно разбрах от цялата тази работа- майсторите си еб*** мама**!
/съжалявам ако съм обидил някой/
-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
Колега, реактивната щанга свързва двата носача,посредством биалеткитеdiesel1.6 написа:Някой спомена тампони - от тях няма да му шуми колата, освен това ескорта няма биалетки и ако махнеш споменатите тампони, почти ще падне колелото на земята.



Само да добавя, как аз си набих лагера в главината.След, като искарах стария и се снабдих с нов, използвах черупката на срария да набия новия


Поздрави


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
Щангата е ясно как работи. Тук тя е и като надлъжна и държи носачите на местата им. Без нея главината може да се мърда напред и назад неогранично, до опиране в други железа.
Оттам виене не се чува.
Оттам виене не се чува.
-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
При разбиване на лагер, той не само вие, а и чука
.Незнам, как точно е захваната главината, но тя се държи за носача, чрез шарнира, незнам как може да се движи напред назад, но може и да греша
Поздрави:)


Поздрави:)

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
Главината е защипала шарнира, а той е в носача, а носача е хванат само с един болт към купето и и една гайка за тази щанга. Ако махнеш гайката, остава само на една точка към купето. Това е макферсон със щанги, а ти си представяш едно друго хибридно окачване с лълееща се рама май се казваше - на следващите ескорти и на мондео е така. То е една плоска ламарина и е с две точки към купето.
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
210 - 250 Nmdiesel1.6 написа: На ескорта, който свири, лагерите се стягат силно, доста силно - с 20 кг/м - това е стягане с крак, ако си с лула. Луфт не се оставя никакъв.
луфт не се оставя, но не значи че някой "кадърен" не може да остави(и то не осезаем като клатиш, а такъв дето "си казва" докато караш).
ако е превърта главината в черупката и десет лагера да се сменят пак ще си остане проблема.
Ти беше от София нали... да вземем да го видиме това скърцане на място.UltraDev написа:...
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
Проблем при тези коли е подбиването на ръба, определящ разстоянието между външните черупки, след което лагерите се пренатягат и трошат или вият и скърцат, докато се строшат в буквален смисъл. Понякога майсторите, след като са подбили степента, забелязват, че при стягане главината запъва, и решават, че трябва да регулират хлабина в лагерния възел и оставят леко разхлабено. Тогава вече започват да превъртат вътрешните черупки, и едновремменно с това се повреждат всички повърхнини из лагера - черупки и ролки.
Може да с еспаси положението със зверско стягане, да се смачка подбитото и да се намести всичко. Така или иначе лагерът ще бъде разбит, нищо не пречи да се опита този вариант. Иначе трябва да се извади всички, да се избият с пробой подбитостите по леглото на челаната страна на външната черупка и да се сглоби и стегне правилно.
Пиша това пак, защото работя все нощем без почивки и може да съм пропуснал нещо.
Утре последно има нет - от мене толкова. Ще се появя пак през лятото.
Може да с еспаси положението със зверско стягане, да се смачка подбитото и да се намести всичко. Така или иначе лагерът ще бъде разбит, нищо не пречи да се опита този вариант. Иначе трябва да се извади всички, да се избият с пробой подбитостите по леглото на челаната страна на външната черупка и да се сглоби и стегне правилно.
Пиша това пак, защото работя все нощем без почивки и може да съм пропуснал нещо.
Утре последно има нет - от мене толкова. Ще се появя пак през лятото.
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
Съжалявам, че ще се отклоня от темата, но има възможност и друг да я прочете и да свърши някоя голяма щуротия
Проблем може да е несъравнинността на черупките(лагера работи под неравномерно напрежение).
разстоянието м/у черупките не е определящо за работата на лагера. По-голямото разстояние се компенсира с по-малък ход на гайката стягаща лагера(голямата гайка, която се завива на карето). Определящ е момента на затягане.diesel1.6 написа:определящ разстоянието между външните черупки
Проблем може да е несъравнинността на черупките(лагера работи под неравномерно напрежение).
Не съм съгласен. ТОВА НЕ РЕШАВА ПРОБЛЕМА!!! Не го правете! Ако има подбитости единствения начин е да се разглоби възела(което едва ли ще стане без да се нарянят външните черупки на лагерите, т.е. лагера се сменя отново), да се почистят леглата в шенкела и да се сглоби отново. Лагерите трябва да се смажат много добре с грес за лагери(на мен за смяната ми отиде към 400 гр.с малко фира) и да се затегнат на предписания върт. момент. И все пак, ако главината превърта в черупките проблема си остава в по-малка степен.diesel1.6 написа:Може да с еспаси положението със зверско стягане, да се смачка подбитото и да се намести всичко
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
особености на предни лагери и главина на ескорт 1981-1990
В тази главина лагерите са специални, с точен размер на едната страна на вътрешната и на външната черупки. Имат точно определено положение и не могат да се мърдат по оста или главината с цел регулиране. Монтират се така, че двете вътрешни черупки опират плътно една в друга и се стягат много силно (с над 20 кг/м сила). Хлабината се определя от дължината на степента с намален диаметър, която остава между двете външни черупки.eekset написа:Съжалявам, че ще се отклоня от темата, но има възможност и друг да я прочете и да свърши някоя голяма щуротия
разстоянието м/у черупките не е определящо за работата на лагера. По-голямото разстояние се компенсира с по-малък ход на гайката стягаща лагера(голямата гайка, която се завива на карето). Определящ е момента на затягане.
Проблем може да е несъравнинността на черупките(лагера работи под неравномерно напрежение).
Смазката е предвидена оригинално да е с молибденов сулфид (черна е), но вече има и синтетична (едни шарени и прозрачни и пускат много конци, при проба с пръст, доста е скъпа)
В сервизите и някои собственици на коли повреждат целия възел при избиването на старите лагери, като подбиват ръбчето на тази степен. Така външните черупки остават с по-голямо разстояние помежду им и лагерите са без предписаната хлабина.
Това ръбче се пази, като се избива с подходящо приспособление, или поне с твърд удобен пробой с плоско чело. След избиване задължително се почиства челната повърхнина и от двете страни на степента, за да легнат правилно двете външни черупки.
Когато повредят ръбчетата, монтьорите забелязват при поледващ монтаж, че лагерът затяга при затягане на гайката за вътрешните черупки ("голямата") и решават, че трябва да регулират хлабина, чрез рахлабването и. И казвт убедено "това е форд, то си е така..., предниците им са много слаби". Последното е истина, ако се уточни, че са слаби на трошене от тъпи монтьори.
Това миля, че се е случило на човека със свирещи лагери.
Ако се стегне много силно още от начало, с цената на известно статично претоварване подбитостите се оправят. При ползване след това от износване се получава минимална хлабина, която може да се каже, че е достатъчна за работата на лагера. Все пак такава случка е нежелателна, със сигурност живота се скъсява - дали с малко, дали в пъти - зависи колко подбити са били ръбовете и колко здрав лагер е ползван и каква е греста.
Ходът на гайката е винаги еднакъв - до упор. 20 кг/м е много силно затягане - това означава над 50-60 кг на лула или къс върток. Всеки сам се досеща, че това не е сила за предварително натягане на лагер с този размер. Това се среща за лагери над 700-1000 мм външен диаметър и товароносимост десетки хиляди килограми статично. За нашия лагер предварителното натягане би било около 1кг/м, ако хлабината се регулираше по този начин и целта е да е минимална.
Последна промяна от diesel1.6 на 10 мар 2009, 00:34, променено общо 1 път.
- UltraDev
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:35
- Модел на автомобила: Escort 1.6D 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.
Краят на мъките ми
сега ще ви кажа какво пищяло- е да, Diesel е бил прав. Прибрах се в Плевен и там познам един майстор, който - бе просто винаги е бил на ниво и ми е помагал. Дори сега, в неделя отвори заради мен. Много съм му благодарен. Та, разглоби там нещата- да, лагера е. Самия лагер беше здрав. Но в комплект той върви с едно гумено уплътнение, което така го бяха сложили в София, че то се намачкало и набръчкало- самия звук идвал от там. Човека си ми каза че мога да карам и без него, но ме посъветва направо да ми смени целия лагер. Направи ми всичко за 40 лв. Дадох му 50. Направих си сметка, че в София на сервиз освен да ти вземат парите, да те излъжат и накрая пак да си прецакан- друго май няма да се направи.
Пожелавам на всички късмет (не като моя) и дано нямате подобни проблеми.

Пожелавам на всички късмет (не като моя) и дано нямате подобни проблеми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта