ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Извинявам се предварително за възможни недоразумения поради незнание - имам скромно малък опит зад волана! Взех си Форд Фиеста 1,25 , 75к.с. , бензин, април 2009г. Имам следния проблем: ГРЕЕНЕ/ЗАДЪРЖАНЕ НА ПРЕДНИТЕ СПИРАЧКИ!Направеното до сега е : смяна на уплътненията/гумичките на буталцата + почистването/"шлайфането" им - т.е. "раздвижване на апаратите" ...Резултат нямаше - отново греят джантите - колата не върви нормално. Измерена температура - отпред 92 градуса!, отзад 42 - извод : не е от ръчна спирачка. Сменени маркучи на спирачките отпред - проблема си остава! Възможни предложения: 1. От майстора, който направи въпросните две неща - трябвало да се помисли за смяна на спирачни апарати. 2. Коментар на работещ в Мото-Пфое - възможно е да смениш спирачните апарати и проблема да остане - виж спирачната помпа - уплътнения/гумички, до къде стига маслото и пр.ИМА ЛИ ДРУГИ ВЪЗМОЖНИ ПОСОКИ НА РАЗДЪЖДЕНИЯ И ДЕЙСТВИЯ ЗА ГРЕЕЩИ СПИРАЧКИ? ОСВЕН ТОВА ДАЛИ АКО СМЕНЯ АПРАТИТЕ ПРОБЛЕМА СЪС ЗАДЪРЖАНЕТО НЯМА ДА СИ ОСТАНЕ? Помогнете, моля!
П.п. Интересно какво е обяснението за това, че след като много нагреят и колата започне трудно да върви...при спиране и изчакване - малко помпане на спирачката се получава освобождаване в един момент и отново колата може да бъде карана нормално без задържане - т.е. проблема е само понякога и се редуват периоди на задържане, с периоди на нормална работа на спирачките със студени джанти...
П.п. Интересно какво е обяснението за това, че след като много нагреят и колата започне трудно да върви...при спиране и изчакване - малко помпане на спирачката се получава освобождаване в един момент и отново колата може да бъде карана нормално без задържане - т.е. проблема е само понякога и се редуват периоди на задържане, с периоди на нормална работа на спирачките със студени джанти...
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Когато маншончето се скъса между цилиндъра и буталото влизат боклуци и то блокира.all77 написа:... смяна на уплътненията/гумичките на буталцата + почистването/"шлайфането" им - т.е. "раздвижване на апаратите" ...
Точно това, което си написал трябва да се направи... и ако е свършено кадърно не би имало проблем.

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Маншончето беше скъсано само от едната страна - но въпросът е че греенето макар и с разлики е от двете и след направения ремонт! Явно на друго място следва да се търси проблема..., но за сега изглежда и на майсторите не им е ясно!... Добрият майстор който първо мисли и после действа.... а не действа като начинаещ на принципа проба-грешка...явно е дефицитно нещо!
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Вероятно спирачните маркучи са за смяна.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Колега, маркучите са сменени... ( много хора даваха съвети и препоръчваха като възможна причина за задържането на спирачките)...
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Само да попитам - а накладките сменяни ли са?
Имам един колега с Пунто, който има същия проблем, но там стига до блокиране на колелото. Лошото е, че след доста години опити какво ли не проблема си остана. Сега си го реши - смени колата! Ама не заради спирачките де
Имам един колега с Пунто, който има същия проблем, но там стига до блокиране на колелото. Лошото е, че след доста години опити какво ли не проблема си остана. Сега си го реши - смени колата! Ама не заради спирачките де

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Колега сервоапарата да ти проверят.И по точно шланга който е от смукателните колектори към сервоапарата, в него има обратен клапан. Нормално ако клапана е в ред, след като го извадиш при работещ двигател на празен ход, трябва да чуваш ритмични шумове на смукване, ако смуче на поразия клапана не затваря, даже двигателя може да угасне. При това положение все едно караш с леко натиснати спирачки. Управимо е с почистване (промиване) ако не е по сериозно увреден.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Мисля си,че ако не се открие проблема остава само метода на изключването. След като си почистил цилиндърчетата и буталата, нови уплътнения и маншони, нови маркучи, то май остана само помпата за проверка и промиване на системата
. Може да греят спирачките ако в системата има газ-ако е въздух педала ще"омеква"след по-дълъг престой на колата. Ако спирачната течност не е качествена при интензивно спиране и загряване на спирачките течността се загрява също, може да заври и се отделя газ в спирачните апарати. И накрая-некачествени сменени части.
[quote="tankovbg"][/quote]
Ако е така няма ли да греят и четирите колела?

[quote="tankovbg"][/quote]
Ако е така няма ли да греят и четирите колела?
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 09 май 2008, 11:19
- Модел на автомобила: форд галакси
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Начи малко за спирачките и греенето-отивам да ми сменят заден десен супорт в бургас в франца поради това че изпуска спирачна течнос от някъде.Ми кой тогава да ми каже че то трябва да се знае откъде тече и дали може да се поправи.Служителя кат разбра че галаксито капе течност и омазнява спирачния апарат огледа маркуча и каза че е здрав.Дотук добре-и сяя почна филмаПукнат бил маншона и не подлежал апарата на ремонт.Втора употреба имали на шаран само .Каза че са еднакви и стават апаратите а нов за галакси е само 600 лева това желязо.И сега те свалят моя апарат от диска и слагат шаранския.Само дето жилото на ръчната било сега по обтегнато и да не съм пипал ръчната че не било желателно.Ми кой да ми каже че на калоян 100 в бургас човека ти излива маншони каквит искаш.И сега втора серия-франца ми пробутаха 2 ра употреба шаранския и с непипана ръчна си карам 1 година.НОО идва време за сервиз.Седнал майстор вътре и без да знае дръпнал ръчната.И след това много трудно я свалихме.Успокойха ме майсторите че тя отдолу трябва да е отпуснала.Да ама не.И сега трета серия-карам извън града 10 км.Спирам и отивам да взема нещо отзад от към задната врата.Лъхна ме горещ въздух.Наведох се и пипам джантата-пари адски.Главината е червена от триене и пуши.И сега кво става в гората насред нищото-ми как да се прибера ако ще се паля.След дълго умуване и пцуване ще се наложи да се изолира спирачния апарат който е задържал и да се прибера без задна лява спирачка.Развивам гумата и виждам апарата-супорта-начи жилото на ръчната е с клеясал и ръждив механизъм и не е върнало да отвори челюста.С едно чукче почуквам и го връщам обратно.С една отверка разтварям челюстите е виждам че и феродото е изтрито.Свалям феродо но пак няма да се прибера до бургас защот кат натиссна педала челюстите затварят и не отварят при което без феродо търка челюст в диск.Следователно трябва да развия маркуча да го запуша и пак даго завия за апарата-така достъпа до апарата на течност ще се спре и просто тоз апарат няма да работи.Дотук добре но при развиване на маркуча той се усуква а резбата е дълга откъм апарата и не мога да го развия оттам.Пробвам в другия край откъм металната тръбичка за течноста.Заоблени гайки и ръжда-опасност от скъсване на металната тръбичка при натягане.Бреййй ми сяя.Ми вадя ножа и режа маркучаТекна течностааа.Айде прегъване на маркуча и връзване и тъпкане на клечка да не изтека по пътя и да не се убия някаде.Вечесвалих и апарата в гората за да го разгледамМи той от износване на накладките буталния цилиндър излязъл докрай+дърпане на ръчната и ето резултата.Блокирал.Почистих цилиндърчето.Забелязвам дупчица от отверка на маншона но както и да е..Сглобих го смазан почистен и гресирах втулките 2 бр.Вкарах буталото в маншона и с тръбен ключ го навих до краи при което вече можеше апарата да се монтира раздвижен на диска.Фърлих го в багажника апарата и към бургас без ръчна и задна спирачка.До пенев ауто-зех здрав маркуч 2 употр за 10 лв и нови накладки от 35 лв и бум в сервизаЗа 10 минути монтираха исмениха накладки и маркуч и на шаранския апарат-само леко там се наложи да пилнат новото феродо за шаранския.И колата тръгна без да греат гуми и джанти-обаче ми откачиха ръчната да не я патя пак.Та там в сервиза видях апарат от галакси напълно реставриран и боядисан.Та преди година на франца кат ми захвърлиха моя оргиналния на техния боклук и казваха че не се ремонтирали.Как ме наиграха тез пичове.На сичкото отгоре падна колата от крика щот е била на скорост пък я палнаха да видят кат помпи педала на запалена дали затяга.При падането ми проби прага и изкриви вратата и всичкия тоз филм закакво беше?Мошенници и некадърници....
еееевала бе колега
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Колегата от Бургас е емоционален и разказва интересни преживявания.... (от тези, които никой не би искал да му се случат...) Все пак има какво да се научи от подобни неприятности за които си споделяме тук...НО някакси не са по темата - не дават решение на проблема със спирачките...
БЛАГОДАРНОСТИ ЗА ИЗКАЗАНИТЕ МНЕНИЯ НА КОЛЕГИТЕ ОТ ВАРНА И ПЛОВДИВ!!
Интересно къде е този майстор, който като си е навил да сменя апарати, ще реши да слуша НЕ себе си , а клиента... и вместо апарати да гледа спирачна помпа и хидравлика...!!!
БЛАГОДАРНОСТИ ЗА ИЗКАЗАНИТЕ МНЕНИЯ НА КОЛЕГИТЕ ОТ ВАРНА И ПЛОВДИВ!!
Интересно къде е този майстор, който като си е навил да сменя апарати, ще реши да слуша НЕ себе си , а клиента... и вместо апарати да гледа спирачна помпа и хидравлика...!!!
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Гледам темичката, която отворих... се чете интензивно от т.нар. ГОСТИ - колеги , регистрирайте се, за да може да взимате отношение!
По въпроса за ГРЕЕЩИТЕ ПРЕДНИ СПИРАЧКИ на ФОРД ФИЕСТА - майстора, който се бори над тях отхвърли моето предложение да погледнем СПИРАЧНАТА ПОМПА като евентуален "виновник" за проблема... с аргумента , че тя създава налягане /или не създава такова, и би трябвало ако е тя и отзад да грее... Той каза че като дойде реда на моята кола , ще свали апаратите и ще ги носи на майстор фрезист...
По въпроса за ГРЕЕЩИТЕ ПРЕДНИ СПИРАЧКИ на ФОРД ФИЕСТА - майстора, който се бори над тях отхвърли моето предложение да погледнем СПИРАЧНАТА ПОМПА като евентуален "виновник" за проблема... с аргумента , че тя създава налягане /или не създава такова, и би трябвало ако е тя и отзад да грее... Той каза че като дойде реда на моята кола , ще свали апаратите и ще ги носи на майстор фрезист...
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
И така колеги - раздвижих апаратите, смених маркучите, фрезиста си свърши работата - до тук добре - само че ЕФЕКТ НЯМА!
НЯКОЙ ДА ЗНАЕ КАДЪРЕН , ГРАМОТЕН, ЖЕЛАЕЩ ДА СЕ УЧИ, А НЕ РАЗЧИТАШ НА СВОЕТО ВСЕЗНАЙСТВО........МАЙСТОР....АВТОМОНТЬОР.....ЩЕ БЪДА МНОГО БЛАГОДАРЕН ДА МИ ПОСОЧИТЕ КЪДЕ СЕ НАМИРА.....И СЪЩЕСТВУВА ЛИ ТАКЪВ ...
НЯКОЙ ДА ЗНАЕ КАДЪРЕН , ГРАМОТЕН, ЖЕЛАЕЩ ДА СЕ УЧИ, А НЕ РАЗЧИТАШ НА СВОЕТО ВСЕЗНАЙСТВО........МАЙСТОР....АВТОМОНТЬОР.....ЩЕ БЪДА МНОГО БЛАГОДАРЕН ДА МИ ПОСОЧИТЕ КЪДЕ СЕ НАМИРА.....И СЪЩЕСТВУВА ЛИ ТАКЪВ ...
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Колега, преди да ходиш по майстори и да ти сменят цялата спирачна система докато улучат проблема, направи следния опит. извади маркуча на сервоапарата, запуши дупката на маркуча с нещо което да не позволява да бъде засмукано от вакума на колекторите, запали колата и карай малко, но на такова място където да можеш да спреш, защото ефективноста на спирачките рязко намалява, натискай с усилие спирачките и отпускай, пробвай така дали задържат. Едва тогава пиши за да се разсъждава тук.
Аз бих акцентирал на сервоапарата (там има пружина за връщане на мебраната, може да има спирачно масло в корпуса и т.н.), в частност най вече на обратния клапан на маркучето (което писах по горе) и едва тогава на помпата. Очевидно е, че помпата не се връща за да редуцира налягането, което да позволи на буталцата да се върнат. Ако се счупи пружината с която се бори вакума в сервото, то ефекта ще е този който описваш. Трябвало е също като си снемал апаратите да продухаш (промиеш) тръбопроводите на системата.
Майстора, който е казал че не е помпата е частично прав, спирачната система е двукръгова, кръстосана, тоест в помпата дефакто има две помпи, едната действа на предно дясно и ляво задно колело, другата помпа обратно - предно ляво, задно дясно. Това е така, защото при отказ на единия кръг, колата ще може да спре от другия без да се занесе. Но усилието и спирачния момент върху предните спирачни апарати е значително по високо, от това на задните, защото иначе задницата като по лека ще се занесе. В този смисъл е твърде възможно да се окаже помпата.
Но всичко се локализира с проби, направи това което ти казах и пиши.
Аз бих акцентирал на сервоапарата (там има пружина за връщане на мебраната, може да има спирачно масло в корпуса и т.н.), в частност най вече на обратния клапан на маркучето (което писах по горе) и едва тогава на помпата. Очевидно е, че помпата не се връща за да редуцира налягането, което да позволи на буталцата да се върнат. Ако се счупи пружината с която се бори вакума в сервото, то ефекта ще е този който описваш. Трябвало е също като си снемал апаратите да продухаш (промиеш) тръбопроводите на системата.
Майстора, който е казал че не е помпата е частично прав, спирачната система е двукръгова, кръстосана, тоест в помпата дефакто има две помпи, едната действа на предно дясно и ляво задно колело, другата помпа обратно - предно ляво, задно дясно. Това е така, защото при отказ на единия кръг, колата ще може да спре от другия без да се занесе. Но усилието и спирачния момент върху предните спирачни апарати е значително по високо, от това на задните, защото иначе задницата като по лека ще се занесе. В този смисъл е твърде възможно да се окаже помпата.
Но всичко се локализира с проби, направи това което ти казах и пиши.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Принципно винаги можеш да си намериш ІІ-ра употреба спирачен апарат.
Продават се китове за ремонт на цена 15-20 лв. комплекта.
Ремонта никак не е сложен, а както си от София можеш да намериш песъкоструйка и да ги лъснеш преди да почнеш да рециклираш.
Да не говорим, че като седнеш на масата да ги работиш виждаш всичко в подробности и проумяваш принципа на работа и от къде може да изскочи заека.
Продават се китове за ремонт на цена 15-20 лв. комплекта.
Ремонта никак не е сложен, а както си от София можеш да намериш песъкоструйка и да ги лъснеш преди да почнеш да рециклираш.
Да не говорим, че като седнеш на масата да ги работиш виждаш всичко в подробности и проумяваш принципа на работа и от къде може да изскочи заека.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 ное 2008, 18:40
- Модел на автомобила: Форд Ескорт ТД 1,8
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Преди малко и аз пуснах подобна тема, без да погледна, че вече я е иамло. При мен проблема е същият. И аз смених маркучи, раздвижих апарати и т.н. и ефект няма. Вече направо се чудя какво да правя. Майсторит, при които ходих също ми казаха, че проблема не е от помпата или там както се нарича. Е, аз се чудя от кво друго може да е след като всичко друго е проверено.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 25 юни 2009, 01:54
- Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА 1,25 бензин 75 к.с. 1997г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
И така - решението се оказа твърде елементарно! Отбелязвам , че то не беше от страна на монтьор от сервиз! Смених гумичките на спирачната помпа... и проблема изчезна напълно! Още нещо - отбелязвам за незнаещите...начинаещите и пр. като мен - след напразно дадените над 200 лв. по т.нар. МАЙСТОРИ... смяната на самите гумички на спирачната помпа костваха 20 лв. !!!
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 юни 2010, 09:58
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.8 d
- Местоположение: София - младост 2
- Status: Извън линия
Re: ЗАДЪРЖАНЕ НА СПИРАЧКИ НА ФИЕСТА - ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ
Здравейте колеги,
и аз имам същия проблем. При мен първо грееше едната джанта и колата беше като спъната с макс газ не можеше 90 да вдигне...Раздвижиха ми буталото и 2-3 месеца не съм имал проблем, но вчера старата песен на нов глас само че на другата джанта като я пипна грее доста.
Въпроса ми е знаете ли някой читав майстор който да може да ми раздвижи буталото че аз не смея сам и накладките да сваля. И дали това би решило проблема или пак ще е за време. Как да разбера дали и на мен ми е проблема във въпросните гумички на спирачната помпа и къде се намира тя?
Ще съм Ви благодарен за всякакви идеи тъй като автомобилите определено не са ми силната страна.
и аз имам същия проблем. При мен първо грееше едната джанта и колата беше като спъната с макс газ не можеше 90 да вдигне...Раздвижиха ми буталото и 2-3 месеца не съм имал проблем, но вчера старата песен на нов глас само че на другата джанта като я пипна грее доста.
Въпроса ми е знаете ли някой читав майстор който да може да ми раздвижи буталото че аз не смея сам и накладките да сваля. И дали това би решило проблема или пак ще е за време. Как да разбера дали и на мен ми е проблема във въпросните гумички на спирачната помпа и къде се намира тя?
Ще съм Ви благодарен за всякакви идеи тъй като автомобилите определено не са ми силната страна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта