Виене в предницата

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
escort CLX
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 07 мар 2006, 13:12
Модел на автомобила: ford escort
Контакти:
Status: Извън линия

Виене в предницата

Мнение от escort CLX » 07 мар 2006, 13:22

здравеите.
имам проблеми с моя fordizal, не е дизел само така му викам
та:
когато завия на ляво се 4ува некво румолене,но не тракане на каре
и не при пълен завои
даите идеи
вътрешно каре ли е кво е
помагаите мерси

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 07 мар 2006, 13:30

Вдигни въпросното колело на крик или цялата кола на подемник и виж за луфт в лагера. Завърти гумата на ръка, както е във въздуха и ако пак го чуваш сменяй лагера на главината.
При роболене обикновено е лагер.

escort CLX
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 07 мар 2006, 13:12
Модел на автомобила: ford escort
Контакти:
Status: Извън линия

ре

Мнение от escort CLX » 07 мар 2006, 13:43

като вдигна колата нема луфтове в гумата
като я завъртя не се 4ужа специфичен шум
но като тръгна и натоваря дясното колело се чува
как се сменя този лагер и колко струва
мерси

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 07 мар 2006, 13:49

На мен ми струваше 166лв за преден ляв лагер и тампоните на предните носачи.
Сменя се като се махне гумата после се развие гайката, която пристяга главината и се изважда лагера. после по обратния ред, като новия лагер се омазва хубаво с грес и гайката се стяга с динамометричен ключ - колко - незнам, трябва да се види усилието в менюала или в някой каталог.
Ако имах динамометричен ключ щях да съм проверил и да ти кажа, но виж в менюала, ако не можеш да немериш ще потърся и ще ти кажа.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 мар 2006, 14:21

Със стария си орион имах следния проблем:

При завиване в ляво/дясно се чуваше звук като чели гумата се трие в калника (повтарящ се на всеки оборот на гумата) - когато карах на право - го нямаше (само от време навреме).

Бях ходил на 3-майстори - и 3-та викат нищо му няма на лагера (аз го бях купил - да го сменят) - и го върнах в магазина.
Всъщност това което направиха майсторите беше да затегнат лагера (щото съ бил разхлабил !?) - с голямата гайка.

След 2 месеца смених лагер + главина (по средата на София-Варна)

Лагера струваше 48лв а галвината 120-150лв, майсторите в Омуртаг ми взеха 15 лв и 4 бири :D

Когато вдигаш с крика и въртиш - дай волана в крайно ляво/дясно и гледай/слушай за триене (в накладките) - когато лагера тръгне да си заминава се усуква при завиване на волана и се получава триене в накладките (от там и звука).

Ако лагера си заминава - ще повреди и главината - ше превърта и в гнездото си ....

escort CLX
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 07 мар 2006, 13:12
Модел на автомобила: ford escort
Контакти:
Status: Извън линия

otg

Мнение от escort CLX » 07 мар 2006, 14:40

тоя лагер конусен ли е къв е
даите некои саит със снимки ако може
а и за да сваля главината требе да сваля и апарата спирачния
и само тва ли
мерси

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 07 мар 2006, 14:47

Возил съм се на една Фиеста, която виеше при ляв завой колкото и да беше плавен - беше от лагера!

escort CLX
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 07 мар 2006, 13:12
Модел на автомобила: ford escort
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от escort CLX » 07 мар 2006, 14:54

има ли вероятност да е от вътрешното каре
там има малко луфт ама не знам до колко е нормален
от порядъка на 1мм е.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 07 мар 2006, 15:10

Mondeo18TDI96 написа:Когато вдигаш с крика и въртиш - дай волана в крайно ляво/дясно и гледай/слушай за триене (в накладките) - когато лагера тръгне да си заминава се усуква при завиване на волана и се получава триене в накладките (от там и звука).
Това с триенето в накладките неможеш да ме убедиш нещо........... :wink: Но може да пробваш все пак - при мен виеше заден лагер..... а са де! :wink:
escort CLX написа:има ли вероятност да е от вътрешното каре
там има малко луфт ама не знам до колко е нормален
от порядъка на 1мм е.
До колкото знам от моя скромен опит каретата трябва да чукат, а не да вият........ :roll:

escort CLX
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 07 мар 2006, 13:12
Модел на автомобила: ford escort
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от escort CLX » 07 мар 2006, 15:28

външното каре чука
а вътре6ното не прави такъв голем ъгъл и представлява
един триглав лагер
за тжа се съмнявам в него
и питам
мерси

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 07 мар 2006, 21:21

Колега сигорно е лагер на главина иди на майстор да го сменят защото лагера се поставя с дорник на преса цена 10-15лв.на лагер
цени на лагера 30-75лв.най скъпия е SKF което е за препоръчване
ако имаш възможност смени и двата което ще ти гарантира дълго и бизаварийно каране
Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 мар 2006, 22:40

"Луки" е прав - ако можеш смени си и двата (най-добре и задните :D ), ако единия е тръгнал то след 10-20х ще замине и другия. Ако лагера блокира/разбие може да повреди и главината (най-малко ще повреди гнездото си - а той (лагера) се набива в главината)...

Лагера се продава в комплект с две семеринги (малка и голяма)!

Колко до "триенето в накладките": Аз го видях с очите си, при мак. завъртане на волана (свалена гума) - като въртях на ръка в определено положение задържаше, барабана се опираше в накладките: оста напъва лагера и той понеже не е читав се поддвава.
Затова и купих лагер за смяна, но майстора каза - стария е като нов, бил се разхабил и той го стегнал малко ...

Djenkovv
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 29 дек 2011, 17:44
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 tdci
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Re: Виене в предницата

Мнение от Djenkovv » 25 яну 2013, 13:04

И аз имам един такъв проблем като карам с 50/60 km/h и като има лек десен завой почва нещо да вие от дясно.А като ускорявам малко по силно от място дясната гума прескача все едно че ще излезе от мястото си.На какво се дължи това благодаря предварително.

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Виене в предницата

Мнение от Луки » 26 яну 2013, 19:49

виенето се получава от лагера на главината а за прескачането си провери тампоните на носача
Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта