Джанти от Пежо на Форд?
- masterix
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 11 мар 2009, 19:21
- Модел на автомобила: печка
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Джанти от Пежо на Форд?
Здравейте колеги!
Имам следния въпрос - възможно ли е без допълнителни промени на Фиеста да си сложа джанти директно от Пежо? От моделите между 90-та и 96-та? По-конкретно от 405. И какви евентуално проблеми ще имам ако мина от 13 цола на 14 и дори 15?
Надявам се зададох въпроса ми разбираемо и предварително благодаря за отговорите!
Имам следния въпрос - възможно ли е без допълнителни промени на Фиеста да си сложа джанти директно от Пежо? От моделите между 90-та и 96-та? По-конкретно от 405. И какви евентуално проблеми ще имам ако мина от 13 цола на 14 и дори 15?
Надявам се зададох въпроса ми разбираемо и предварително благодаря за отговорите!

"If in doubt, Flat out" - Colin McRae MBE - 1968-2007
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
Честно казано въобще не се чувствам компетентен по въпроса, но и аз се бях интересувал от подобна замяна. Ще споделя малко опит.
Доколкото знам Пежо и Форд от 90-те имат еднакви параметри на джантите като отвори/диаметър, а иманно 4/108. Разликите идват от офсета, известен като ЕТ. Има още една спецификация, характеризираща джантите - това е централния отвор, в който лягат главините на колелата. Форд май ползват 60 или 67, не съм сигурен. За незапознатите всички стойности са в мм.
Знам, че конкретно джантите на Пума са 4/108 ЕТ 40. Пежо пък ползват 4/108 ЕТ 25. От друга страна из разните руски форуми съм чел спецификации за пума от сорта на ЕТ 40, 38, 35, 30, дори 25... Логично е при Фиеста параметрите да са идентични, но трябва да се направи справка в литературата или специализирания софтуер.
Идеята на офсета: Знаем, че прозиводителя така е изчислил окачването, че при примерно ЕТ 40, лагерите ще са точно в центъра на колелото (ЕТ 0) и така че бъде осигурен максималния им живот, както и стабилност на окачването - центъра на тежестта и баланса на колелото попада точно върху лагерите/главините - точно там където трябва да действат всички сили м/у колелото и окачването.
Ако намалим Офсета ще постигем по-широка следа, съответно бихме подобрили пътното поведение и стабилността в завой. Обаче така ще натоварим окачването и в частност лагерите. Оттам се очаква да дестабилизираме окачването, съответно да влошим поведението на пътя и като резултат - да съкратим живота на ходовата част.
Моето мнение е да не се правят корекции в Офсета, стига да не целим "тунинговане" и "гъзария", което според мен не би осигурило здравина и стбилност на ходовата част... Чакаме по-запознаните да се включат!
P.S.: Хвърли един поглед на италианската версия на сайта на джанти МАК. Там има детайлно инфо за съответните размери джанти на отделните марки и модели: http://www.makwheels.it/ita/advance-search.asp и http://www.makwheels.it/ita/marche.asp. На пръв поглед май това са линковете, но не бях ги отварял от години. Трябва да излезе таблица, с зададените параметри на джантите (4/108 ЕТ 40), моделите джанти и автомобилите, които са "обути" с тях.
Доколкото знам Пежо и Форд от 90-те имат еднакви параметри на джантите като отвори/диаметър, а иманно 4/108. Разликите идват от офсета, известен като ЕТ. Има още една спецификация, характеризираща джантите - това е централния отвор, в който лягат главините на колелата. Форд май ползват 60 или 67, не съм сигурен. За незапознатите всички стойности са в мм.
Знам, че конкретно джантите на Пума са 4/108 ЕТ 40. Пежо пък ползват 4/108 ЕТ 25. От друга страна из разните руски форуми съм чел спецификации за пума от сорта на ЕТ 40, 38, 35, 30, дори 25... Логично е при Фиеста параметрите да са идентични, но трябва да се направи справка в литературата или специализирания софтуер.
Идеята на офсета: Знаем, че прозиводителя така е изчислил окачването, че при примерно ЕТ 40, лагерите ще са точно в центъра на колелото (ЕТ 0) и така че бъде осигурен максималния им живот, както и стабилност на окачването - центъра на тежестта и баланса на колелото попада точно върху лагерите/главините - точно там където трябва да действат всички сили м/у колелото и окачването.
Ако намалим Офсета ще постигем по-широка следа, съответно бихме подобрили пътното поведение и стабилността в завой. Обаче така ще натоварим окачването и в частност лагерите. Оттам се очаква да дестабилизираме окачването, съответно да влошим поведението на пътя и като резултат - да съкратим живота на ходовата част.
Моето мнение е да не се правят корекции в Офсета, стига да не целим "тунинговане" и "гъзария", което според мен не би осигурило здравина и стбилност на ходовата част... Чакаме по-запознаните да се включат!
P.S.: Хвърли един поглед на италианската версия на сайта на джанти МАК. Там има детайлно инфо за съответните размери джанти на отделните марки и модели: http://www.makwheels.it/ita/advance-search.asp и http://www.makwheels.it/ita/marche.asp. На пръв поглед май това са линковете, но не бях ги отварял от години. Трябва да излезе таблица, с зададените параметри на джантите (4/108 ЕТ 40), моделите джанти и автомобилите, които са "обути" с тях.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
Ето една таблица с различните модели джанти на Форд с размери на гуми, джанти (централен отвор, PCD, ET) и т.н.
Ако джантата от Пежо отговаря на всички характеристики на твоите оригинално монтирани
няма какво да му мислиш



За преминаването към по-голям цолаж има писано доста
, и за предимства и за недостатъците (тук в БГ)
Ако джантата от Пежо отговаря на всички характеристики на твоите оригинално монтирани




За преминаването към по-голям цолаж има писано доста

- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
обърнете внимание и на гайките. незнам за пежо но аз взех джанти от ситроен а там е с болтове гайките с които става за форд са от тойота ярис и ландкрузер дори съм ги пуснал за продажба във форума
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 16 апр 2007, 21:05
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: te tam
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
Бих споделил супер много неща,които сам съм открил и научил по тази тема,но вместо това ще споделя с вас сайтове,които съм открил с мн търсене и с тяхна помощ можете да прецените всяка промяна на размер,джанта и т.н. Евала колега за обяснението за окачването и лагери-главини,супер важно е наистина,ето ги и тях:
http://www.carlsalter.com/wheel_fitments.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... mit=Submit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано съм бил полезен,все пак в днешно време най-важното е информацията
http://www.carlsalter.com/wheel_fitments.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... mit=Submit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано съм бил полезен,все пак в днешно време най-важното е информацията

Едно време колите са правени от инженери, днешните се правят от икономисти.
- meltin
- потребител
- Мнения: 194
- Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
Аз съм със джанти от пежо, според гумаджията.
Централния отвор е 65, на форда е 63.3, центрирането е много важно. Втулки трудно се намират за тоя размер.
Имах уговорка с един стругар да ми направи, но тоя сезон успях да ги центрирам като хората и нещо ми изчезна желанието да си правя втулки нито пък имам време.
ЕТ-то по спомен е 35, колкото и на оригиналните метални джанти с които карам зимата.
Централния отвор е 65, на форда е 63.3, центрирането е много важно. Втулки трудно се намират за тоя размер.
Имах уговорка с един стругар да ми направи, но тоя сезон успях да ги центрирам като хората и нещо ми изчезна желанието да си правя втулки нито пък имам време.
ЕТ-то по спомен е 35, колкото и на оригиналните метални джанти с които карам зимата.
- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
и аз бях 2 дни с джанти за ситроен и втулки си направих от 65 на 63,3 и гайки за тойота си взех че с друго не стават
сега съм горд собственник на втулки и 40 чисто нови гайки за тойота ярис 


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
А със джантите какво стана?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
продадох ги във форума на ситроен и тук ги бях пуснал но никой не се обади заминаха с чисто нови гуми за 430лв
- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
най-вероятно ще се сблъскате и с тоя проблем за гайките
това ми се наложи да купя за моите и сега ги продавам
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37036x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37075n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37097f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
това ми се наложи да купя за моите и сега ги продавам
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37036x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37075n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37097f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 16 апр 2007, 21:05
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: te tam
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
Да си знаете: за Ескорт мк3 и мк4 перфектният размер колела е джанта 15', ЕТ-35, J7,с отвор 63мм на гума 195/50/15 Това е идялното отношение вървеш/вцепление/разход . Това са мойте джантета с този размер
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14312n.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14312n.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Едно време колите са правени от инженери, днешните се правят от икономисти.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 04 май 2011, 22:15
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Джанти от Пежо на Форд?
Тука се пише на Кирилица!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта