Задни барабани на фокус 1
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Спокойно всичко си идва на мястото, не може да избяга, отворите са точни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
... освем ако не е имало неправилно съветване с 3 кг. чукHACKO написа:Спокойно всичко си идва на мястото, не може да избяга, отворите са точни.

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Колеги, виждам че съветвате човека, а правил ли го е някой от вас лично това с отвъртане на 4-те болта или гледате това на картинките от линка. Вместо да се напъва с ключ с дълго рамо 4 неудобни и клеасали болтове, да се откачат купулунзи да се завира по канали да се мотае после как да го сглобява и да изгуби сума ти време, не е ли по добре да се махне капачката и да се развие само 1 гайка , А? Второто го направих сам за около 3-4 минути. Ако не иска да излезе лесно барабана, това е от челюстите на накладките. Въможно е да са се вкопали много в него.Изваждането става с почукване с чук в-ху барабана и с подбутване с оверка от вътрешната страна.Става изключително лесно. Вкопаните накладки не биха се извадили лесно от барабана и с отвъртане на 4-те болта.
Ако някой не го е забелязал да кажа , че от върешната страна на главината под мястото където влиза кабела за датчика на ABS-а има едно бутонче, с пружина , при натискането на което се охлабват допълнително накладките.Лагера на главината е капсолован и за това не се изненадвайте ако няма смазка, като свалите барабана. И още- гайката , която държи барабана е размер 30мм. Айде чао... и успех на всички.
Ако някой не го е забелязал да кажа , че от върешната страна на главината под мястото където влиза кабела за датчика на ABS-а има едно бутонче, с пружина , при натискането на което се охлабват допълнително накладките.Лагера на главината е капсолован и за това не се изненадвайте ако няма смазка, като свалите барабана. И още- гайката , която държи барабана е размер 30мм. Айде чао... и успех на всички.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
А не аз глупости с централната гайка на главината няма да правя, не мерси.. В книгите си пише 4-те болта отзад на 66Nm, значи ще е 4те болта отзад и това е. Утре действам, ще снимам(нямам много батерия, а зарядното е в софия, дано остане за някоя снимка). Колата спира супер, но задните барабани само след проходи загряват и то малко. Забива предница и при леки спирания, задницата скача нагоре, нестига че е с предно, и дизел, ами и ще ми спира само с предницата която и без това е 650кг задницата 350
Много се дразня нещп като ми се набива много време, особено като се качих на фокуса на венелин и нямаше общо, както и на една а3-ка, но фокуса по-важно за база. Спирачна течност не губя вече година и половина, не е това, както и не дерат и не скърцат накладките, утре ще видим. 


- G_o_c_e_v
- потребител
- Мнения: 308
- Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
- Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Моя си спира равномерно, но вече като го нацепя до дупка тогава ми забива муцуната. Като спиране не е като на другата ни кола, но смятам, че със смяна на предни дискове работата ще заспи, че ми претриса от време на време
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
[quote="PcMan"]А не аз глупости с централната гайка на главината няма да правя, не мерси.. В книгите си пише 4-те болта отзад [/quote/
Вече от личен опит знам, че нищо не рискуваш с централната гайка. Колегата от Перник е прав. По- скоро рисковете са
повече при атака отзад. 4- те болта s 13 са постоянно подложени на вода, луга, сол, пясък и всичката гадория по пътищата и вероятността да превърти някоя глава в камъчето на Gedore- тo ти или да скъсаш болт / недай си боже/ е в пъти по- голяма отколкото да отвъртиш гайката S- 30, дори и без да я третираш с препарат от рода на WD- 40.И още- куплунга на ABS
датчика е пластмасов и може да е поостарял материала от времето.Да, според сервизното ръководство е така, но то
за това е сервизно за да може да се оправдаят сумите за ремонти, които заедно с консумативите, резервните части и
гаранционните обслужвания са предвидени още с производството на даден модел да са по- скъпи с цел по- евтин от конкуренцията модел на пазара при първоначално предлагане на клиентите.
Трудности можеш да срещнеш само при декоративната капачка отвън. Аз опитах със съвета на Наско и не стана. Опитах
и по моя начин описан преди няколко поста и също не сполучих. Просто стоманата е много мека и резбата на болта
изпрошва материала на тапата
Нещата се получиха чак при комбинацията от двете идеи заедно:
http://www.prikachi.com/images/797/3263797K.jpg
... не и без помощта на вълшебния български инструмент, а капачката не само се поби а направо се проби от опитите
да я извадя с отвертчица. Честно казано така и не разбрах защо предвиждат гайката да се използва само четири пъти.
Материала и е сериозен, резбата не е ситна. Може би заради особената пластинчата коронка, която оформя шестограма и навлиза със зъбци в шайбата под гайката задържайки я в един цял възел:
http://www.prikachi.com/images/801/3263801h.jpg
А това е бутончето, за което спомена fordfen,http://www.prikachi.com/images/800/3263800t.jpg но то не ми помогна защото действа в най- долната част на едната накладка, а тя си бе опряла в неподвижния ограничител м/у накладките.
Тъй като аз сменях лагери в комплектите имаше нови гайки с шайби/ а тапи не/, така че Pc man ,ако прецакаш нещо по гайките обещавам, че ще си сваля моите от колата и ти ги пращам. Просто няма какво да се случи непредвидено ако отвъртиш гайката отпред. Даже при свален барабан може да си погледнеш и състоянието на импулсната ABS шайба
набита отвътре около леглото над зегерката на лагера.
Интересното при мен дойде и при затягане на въпросната гайка. Нямам динамометричен ключ и в първия сервиз, в който
потърсих ми казаха; "- Не се излагай бе, ниа тиа гайки ги затегаме до край и нема проблем!
- Добре. Приятен ден- и с и тръгнах
Във втория сервиз:
- Добър ден! Разполагате ли с динам. ключ да си затегна гайките на главините както е предвидил производителя на
235 N/m?
- Имаме, но ти си първия, който иска да си ги затегне сам- по книга. Ние ги затягаме до края!
-
В техниката няма такова понятие- до края.
- Защо?
- Защото края не е един и същи ако ги затегна до края с 30 см. рамо на ключа от gedore в къщи, и с 70- 80 см. рамо на
този специалния инструмент. И не е същото като затягаш ти ако си 40 кг.и ако затягам аз и съм 140 кг. мъж. Нали/
- Е да де .
Прав си.
- Сега съм спокоен. Благодаря за услугата. Чао.
Та това е моя съвет за достъп до накладките.Различен от първия ми в темата , но опита учи.
Успех

Вече от личен опит знам, че нищо не рискуваш с централната гайка. Колегата от Перник е прав. По- скоро рисковете са
повече при атака отзад. 4- те болта s 13 са постоянно подложени на вода, луга, сол, пясък и всичката гадория по пътищата и вероятността да превърти някоя глава в камъчето на Gedore- тo ти или да скъсаш болт / недай си боже/ е в пъти по- голяма отколкото да отвъртиш гайката S- 30, дори и без да я третираш с препарат от рода на WD- 40.И още- куплунга на ABS
датчика е пластмасов и може да е поостарял материала от времето.Да, според сервизното ръководство е така, но то
за това е сервизно за да може да се оправдаят сумите за ремонти, които заедно с консумативите, резервните части и
гаранционните обслужвания са предвидени още с производството на даден модел да са по- скъпи с цел по- евтин от конкуренцията модел на пазара при първоначално предлагане на клиентите.
Трудности можеш да срещнеш само при декоративната капачка отвън. Аз опитах със съвета на Наско и не стана. Опитах
и по моя начин описан преди няколко поста и също не сполучих. Просто стоманата е много мека и резбата на болта
изпрошва материала на тапата

http://www.prikachi.com/images/797/3263797K.jpg
... не и без помощта на вълшебния български инструмент, а капачката не само се поби а направо се проби от опитите
да я извадя с отвертчица. Честно казано така и не разбрах защо предвиждат гайката да се използва само четири пъти.
Материала и е сериозен, резбата не е ситна. Може би заради особената пластинчата коронка, която оформя шестограма и навлиза със зъбци в шайбата под гайката задържайки я в един цял възел:
http://www.prikachi.com/images/801/3263801h.jpg
А това е бутончето, за което спомена fordfen,http://www.prikachi.com/images/800/3263800t.jpg но то не ми помогна защото действа в най- долната част на едната накладка, а тя си бе опряла в неподвижния ограничител м/у накладките.
Тъй като аз сменях лагери в комплектите имаше нови гайки с шайби/ а тапи не/, така че Pc man ,ако прецакаш нещо по гайките обещавам, че ще си сваля моите от колата и ти ги пращам. Просто няма какво да се случи непредвидено ако отвъртиш гайката отпред. Даже при свален барабан може да си погледнеш и състоянието на импулсната ABS шайба
набита отвътре около леглото над зегерката на лагера.
Интересното при мен дойде и при затягане на въпросната гайка. Нямам динамометричен ключ и в първия сервиз, в който
потърсих ми казаха; "- Не се излагай бе, ниа тиа гайки ги затегаме до край и нема проблем!
- Добре. Приятен ден- и с и тръгнах

Във втория сервиз:
- Добър ден! Разполагате ли с динам. ключ да си затегна гайките на главините както е предвидил производителя на
235 N/m?
- Имаме, но ти си първия, който иска да си ги затегне сам- по книга. Ние ги затягаме до края!
-

- Защо?
- Защото края не е един и същи ако ги затегна до края с 30 см. рамо на ключа от gedore в къщи, и с 70- 80 см. рамо на
този специалния инструмент. И не е същото като затягаш ти ако си 40 кг.и ако затягам аз и съм 140 кг. мъж. Нали/
- Е да де .

- Сега съм спокоен. Благодаря за услугата. Чао.
Та това е моя съвет за достъп до накладките.Различен от първия ми в темата , но опита учи.
Успех



Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Тези 235 N , защо не си ги превърнеш в някоя по понятна за тебе величина, например в килограми? Ще видиш че не е толкова невероятно да се стегне и без динамометричен ключ.
А за това кой как ще свали барабана, всеки си решава, кое му е по-лесно. Аз дълги години съм развивал централната гайка, но другия начин ми е по-лесен. Нямаш идея, колко зор видях докато развия централната гайка на Ескорта, когато дойде от Германия, за да сменя накладките. Ако преценя че нещо ми пречи винаги има вариант Б.
А за това кой как ще свали барабана, всеки си решава, кое му е по-лесно. Аз дълги години съм развивал централната гайка, но другия начин ми е по-лесен. Нямаш идея, колко зор видях докато развия централната гайка на Ескорта, когато дойде от Германия, за да сменя накладките. Ако преценя че нещо ми пречи винаги има вариант Б.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
В понеделник направихме процедурата по начина в книгата за фокус - с отвиване на 4те болта отзад. Точно с 66Нм се развиха и точно с толкова ги завихме по-късно. Забравих от концентрирането над работата, че фотото е в жабката приготвено, така чак накрая снимах поне абс датчика(по-долу пояснявам!). Но и сниман отворен барабана всичко бе 1 към 1 със снимките по-долу в линка. Като има 2 пропуска, снимал съм единия другия го обяснявам долу.
Няколко важни пояснения от събрания опит, не споменати тук или в линка от по-горе, ето го пак: http://www.focushacks.com/?modid=48&ht= ... %20Brakes)
1) Задължително вдигнете цялата задница едновременно 2те страни и подложете масивни еднакви трупчета ако нямате такива стойки като на линка. Както и за подсигуряване сложете 2 гуми под носачите (най-ниската им точка), и по-напред към средата на колата. Въобще много яко я подсигурете за сигурност. Ако вдигате едната страна, подлагате нещо високо и после вдигате другата страна е много опасно, цялата задница тръгва на една страна да пада тъй като е под огромен наклон от вдигането на високо трупче от едната страна, вместо едновременно. Само с вдигане на високо на едната страна няма и достатъчно място за работа под колата, от където е достъпа до 4те болта(и други неща се развиват), дори и при вдигната високо цялата задница пак не е най-удобното място за работа, между носачите, амортисьора, пружината и всичко останало, където са болтовете.
2) За да отвиете 2 от 4те болта амортисьора ще ви пречи, отвийте неговия болт (ключ 15 мисля), и пуснете съвсем леко да стъпи окачването, от там свие леко пружината и амортисьора се избутва. Трябва ви 2ри човек да държи амортисьора леко докато развивате. Това е при триврат фокус (окачване като на 5вратия), комбито не обещавам дали ще пречи амортисьора, в линка по-горе не е споменато, че е пречил, или не е пояснено просто.
3) Не забравайте преди да махнете самия барабан да махнете абс конектора, който се държи с болт номер 8 и излиза с дърпане. Ако не излиза с дърпане просто отвийте болтчето, а при издърпване на барабана сам ще се откачи датчика. Поема усилия, не свети абс-а след процедурата не се страхувайте, добре е направен. Ето снимка на болтчето и самия контектор, който трябва да издърпате. Снимката в линка по-горе не е коректна изобщо, и там където те са откачили кабела на конектора не е нужно да се откача, въобще. Ето това развивате и издърпвате:
(не се вижда самото болтче на снимката, но е точно там, ако не го отвиете и изкарате него и конектора, барабана няма да излезе, само това и 4те болта го спират).
4) забравих да снимам в процес на действие, но самите 4 болта въобще не са ръждясали, дори са с жъти резби все още - антикорозионно покритие. Т.е. не се притеснявайте, че са зле и няма да се развиват. Лесно се развиват, само достъпа си уредете. 66Нм не е толкова много, а не трябва повече за отвиването. Абсолютно здрави като нови са, няма как ако завиете с 66Нм да се скъсат/развият. Това са глупави филми. Разбира се подгответе се с динамометричен ключ, по-възможност с по-късно рамо! Нашия е с дълго и малко по-зор стана завиването, но се получи (въпреки, че бе вдигната доста високо задницата).
Гледката след махане на барабана е като в линковете, дори и състонието на накладките(снимката е след изчистване и е от линка, в линка има и преди чистене състояние, моите бяха и малко по-зле):

Имаше много много мизерия основно феродов прах. Както и повърхността на накладките беше грапава на места, загладихме с шкурка. Използвахме и това(пръска със силна струя, една от целите):

Не сме сменяли или разглабяли самите накладки, само прочистихме и затворихме. От както съм купил колата забива нос и при по-леки спирания, и вени го отчете без дори да го питам го забеляза. След процедурата вече 3ти ден задницата започна да поспира и не забива муцуна най-важното, и това само с профилактика. Ако започне отново(дано не скоро) ще се кача да измерят спирачната сила, ще сменя накладките с QH(фаворита ми) и ще видя отново спирачната сила.
Няколко важни пояснения от събрания опит, не споменати тук или в линка от по-горе, ето го пак: http://www.focushacks.com/?modid=48&ht= ... %20Brakes)
1) Задължително вдигнете цялата задница едновременно 2те страни и подложете масивни еднакви трупчета ако нямате такива стойки като на линка. Както и за подсигуряване сложете 2 гуми под носачите (най-ниската им точка), и по-напред към средата на колата. Въобще много яко я подсигурете за сигурност. Ако вдигате едната страна, подлагате нещо високо и после вдигате другата страна е много опасно, цялата задница тръгва на една страна да пада тъй като е под огромен наклон от вдигането на високо трупче от едната страна, вместо едновременно. Само с вдигане на високо на едната страна няма и достатъчно място за работа под колата, от където е достъпа до 4те болта(и други неща се развиват), дори и при вдигната високо цялата задница пак не е най-удобното място за работа, между носачите, амортисьора, пружината и всичко останало, където са болтовете.
2) За да отвиете 2 от 4те болта амортисьора ще ви пречи, отвийте неговия болт (ключ 15 мисля), и пуснете съвсем леко да стъпи окачването, от там свие леко пружината и амортисьора се избутва. Трябва ви 2ри човек да държи амортисьора леко докато развивате. Това е при триврат фокус (окачване като на 5вратия), комбито не обещавам дали ще пречи амортисьора, в линка по-горе не е споменато, че е пречил, или не е пояснено просто.
3) Не забравайте преди да махнете самия барабан да махнете абс конектора, който се държи с болт номер 8 и излиза с дърпане. Ако не излиза с дърпане просто отвийте болтчето, а при издърпване на барабана сам ще се откачи датчика. Поема усилия, не свети абс-а след процедурата не се страхувайте, добре е направен. Ето снимка на болтчето и самия контектор, който трябва да издърпате. Снимката в линка по-горе не е коректна изобщо, и там където те са откачили кабела на конектора не е нужно да се откача, въобще. Ето това развивате и издърпвате:

4) забравих да снимам в процес на действие, но самите 4 болта въобще не са ръждясали, дори са с жъти резби все още - антикорозионно покритие. Т.е. не се притеснявайте, че са зле и няма да се развиват. Лесно се развиват, само достъпа си уредете. 66Нм не е толкова много, а не трябва повече за отвиването. Абсолютно здрави като нови са, няма как ако завиете с 66Нм да се скъсат/развият. Това са глупави филми. Разбира се подгответе се с динамометричен ключ, по-възможност с по-късно рамо! Нашия е с дълго и малко по-зор стана завиването, но се получи (въпреки, че бе вдигната доста високо задницата).
Гледката след махане на барабана е като в линковете, дори и състонието на накладките(снимката е след изчистване и е от линка, в линка има и преди чистене състояние, моите бяха и малко по-зле):

Имаше много много мизерия основно феродов прах. Както и повърхността на накладките беше грапава на места, загладихме с шкурка. Използвахме и това(пръска със силна струя, една от целите):

Не сме сменяли или разглабяли самите накладки, само прочистихме и затворихме. От както съм купил колата забива нос и при по-леки спирания, и вени го отчете без дори да го питам го забеляза. След процедурата вече 3ти ден задницата започна да поспира и не забива муцуна най-важното, и това само с профилактика. Ако започне отново(дано не скоро) ще се кача да измерят спирачната сила, ще сменя накладките с QH(фаворита ми) и ще видя отново спирачната сила.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Нека не звуча песимистично/ не съм такъв/, но подобреното поведение при спиране ще е временно, след като само си шлайфал и почистил. Поне си наясно за състоянието на накладките.
Аз чистих с Меglio и действително изтича голяма мръсотия. А тоя спрей на Wurth е с върховно качество, но можеш ли да споделиш на каква цена е в България, че моя го изпръскаха " приятели"
?
Обърна ли внимание на износването на барабана? При мен на над 10 год. кола едвам се забелязваше вкопаване. С пръст не се усещаше никакъв ръбец. Доста качествен чугун
Подсети ли се да смажеш жилото на ръчната в пружината и местата на опорите на накладките? След почистването всичко
се отмива.
Лелеее, аз май го обърнах на чат с тенденция за кръстосан разпит
Извинявай, колега но нали всичко вършим с цел помощ на други като нас...
Аз чистих с Меglio и действително изтича голяма мръсотия. А тоя спрей на Wurth е с върховно качество, но можеш ли да споделиш на каква цена е в България, че моя го изпръскаха " приятели"

Обърна ли внимание на износването на барабана? При мен на над 10 год. кола едвам се забелязваше вкопаване. С пръст не се усещаше никакъв ръбец. Доста качествен чугун

Подсети ли се да смажеш жилото на ръчната в пружината и местата на опорите на накладките? След почистването всичко
се отмива.
Лелеее, аз май го обърнах на чат с тенденция за кръстосан разпит



Извинявай, колега но нали всичко вършим с цел помощ на други като нас...
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
-Наистина може да е временно, за това отваряхме - за проверка и промивка. Пък и опит събрахме. Ако почне да забива се взимат накладки, и споделяне тук отново.
-Вкопаване не забелязах, год. и половина съм карал почти без задни спирачки (така съм я усещал, и вени забеляза без да го питам), тъй като спирачната сила на дизела е огромна, колата лека, а аз връщам предавки с междинна газ дори, реално дори в града използвам малко спирачки, така го знам проблема, но чак сега го барнахме. Преди мен още год. и половина предния собственик също не бе карал много (оптимистично звучи, но е така). Общо 3год., колата няма 10.
-Wurth ми го дадоха, в интернет пишеше 30лв 6бр, единично не видях но не съм разглеждал толкова (само за снимката). Но сигурно има и доставка, а и 6бр. за какво са ни. И без това е голям.
-Не сме разглябали самите накладки и разкачали пружините и прочие. Само почистихме не сме прилагали смазка. Изглеждаше добре. Ако започне отново да забива се сваля и 1 по 1 чистене, смяна накладки, смазване, монтиране.
Edit за наско: Трябваше да поясна моя грешка. http://www.qualityoils.eu/page8/page46/ ... age11.html (най-отдолу след отварянето)
Не съм работил с тях, просто от линка взех картинката на продукта и погледнах, че пише 6бр 30лв, но пък в други на дребно е 11лв. Например:http://www.foxmobilebg.com/component/vi ... uct_id=424. Магазина им в София http://www.wuerth.bg/%D0%9C%D0%B0%D0%B3 ... D1%82.html Вюрт не са евтини на дребно.
В ebay най-евтината ед.бройка: http://cgi.ebay.co.uk/WURTH-0890-108-7- ... _942wt_913 13лв + 2.90лв за компанията возеща ги до Б-я - общо 16лв. Скъпо е от там.
-Вкопаване не забелязах, год. и половина съм карал почти без задни спирачки (така съм я усещал, и вени забеляза без да го питам), тъй като спирачната сила на дизела е огромна, колата лека, а аз връщам предавки с междинна газ дори, реално дори в града използвам малко спирачки, така го знам проблема, но чак сега го барнахме. Преди мен още год. и половина предния собственик също не бе карал много (оптимистично звучи, но е така). Общо 3год., колата няма 10.
-Wurth ми го дадоха, в интернет пишеше 30лв 6бр, единично не видях но не съм разглеждал толкова (само за снимката). Но сигурно има и доставка, а и 6бр. за какво са ни. И без това е голям.
-Не сме разглябали самите накладки и разкачали пружините и прочие. Само почистихме не сме прилагали смазка. Изглеждаше добре. Ако започне отново да забива се сваля и 1 по 1 чистене, смяна накладки, смазване, монтиране.

Edit за наско: Трябваше да поясна моя грешка. http://www.qualityoils.eu/page8/page46/ ... age11.html (най-отдолу след отварянето)
Не съм работил с тях, просто от линка взех картинката на продукта и погледнах, че пише 6бр 30лв, но пък в други на дребно е 11лв. Например:http://www.foxmobilebg.com/component/vi ... uct_id=424. Магазина им в София http://www.wuerth.bg/%D0%9C%D0%B0%D0%B3 ... D1%82.html Вюрт не са евтини на дребно.

Последна промяна от PcMan на 29 апр 2011, 19:13, променено общо 3 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Това в България или по И-Бей?PcMan написа:-
-Wurth ми го дадоха, в интернет пишеше 30лв 6бр, единично не видях но не съм разглеждал толкова (само за снимката). Но сигурно има и доставка, а и 6бр. за какво са ни. И без това е голям.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
Едно, може би ненужно допълнение:
http://www.prikachi.com/images/317/3293317n.jpg
http://www.prikachi.com/images/318/3293318u.jpg
Така реших проблема с вече пробитите и неудобни за демонтаж тапи на главината.
http://www.prikachi.com/images/317/3293317n.jpg
http://www.prikachi.com/images/318/3293318u.jpg
Така реших проблема с вече пробитите и неудобни за демонтаж тапи на главината.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- warbeast
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 07 май 2011, 21:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
И на мен ми предстои смяна на накладки, че от няколко дни десният барабан започна да стърже леко и вече доста ме дразни.
Може ли да ми препоръчате някоя конкретна марка, аз поразгледах и намерих ето тези:
- DELPHI - 65лв;
- REMSA - 62лв;
- FERODO - 71лв;
- NK - 52лв;
- WOKING - 59лв.
Може ли да ми препоръчате някоя конкретна марка, аз поразгледах и намерих ето тези:
- DELPHI - 65лв;
- REMSA - 62лв;
- FERODO - 71лв;
- NK - 52лв;
- WOKING - 59лв.

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задни барабани на фокус 1
До сега съм съм ползвал само "Delphi" и едни японски/ не си спомням марката/, и нямам проблеми с
работата им, но е въпрос на късмет да улучиш страната производител.
работата им, но е въпрос на късмет да улучиш страната производител.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта