Вибрации във волана след 90 км/ч
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Вибрации във волана след 90 км/ч
Здравейте колеги,
Имам следният проблем с Фокус 1.6 TDCI 2006 , при скорост на автомобила 90-130 км/ч във волана се получват някакви вибрации и заповчва да вибрира наляво-надясно и колата става нестабилна. Ходих 3 пъти да ми изправят джантите и още толкова за баланс на гумите. Последно ми казаха че гумите били криви, смених въпросните криви гуми ( като за начало само 2-те предни) да видя дали ще има ефект с Continental EcoContact, но уви нямаше голямо подобрение. Четох из форума но не открих отговори .
Някой с нещо да помогне ????
Имам следният проблем с Фокус 1.6 TDCI 2006 , при скорост на автомобила 90-130 км/ч във волана се получват някакви вибрации и заповчва да вибрира наляво-надясно и колата става нестабилна. Ходих 3 пъти да ми изправят джантите и още толкова за баланс на гумите. Последно ми казаха че гумите били криви, смених въпросните криви гуми ( като за начало само 2-те предни) да видя дали ще има ефект с Continental EcoContact, но уви нямаше голямо подобрение. Четох из форума но не открих отговори .
Някой с нещо да помогне ????
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
От криви спирачни дискове също може да вибрира.
- ceco georev
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 08 май 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Ако вибрациите ги има само при подаване на газ или са по осезаеми тогава вероятно е вътрешно каре.
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
До колкото ако са криви дискове нетрябва ли да се проявява когато натискам спирачката ?!?!
По скоро при подаване на гас намаляват, когато отпусна гаста и колата започне да намаля тогава забелязах че се усилват.
По скоро при подаване на гас намаляват, когато отпусна гаста и колата започне да намаля тогава забелязах че се усилват.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Възможни причини- крива гума, "жаба" на гумата, изкривена джанта-от удар, стари гумени втулки и тампони по предното окачване,карета, криви дискове-ако задържа някоя спирачка
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Не е от гумите , майсторите казват че не е от джантите , по окачването ходих на преглед и нищо не се установи, за криви дискове тнетрябва ли да се получава при натискане на спирачката а не при точно определена скорост 90-120 км/чPeet написа:Възможни причини- крива гума, "жаба" на гумата, изкривена джанта-от удар, стари гумени втулки и тампони по предното окачване,карета, криви дискове-ако задържа някоя спирачка
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Ами, то остана само крива шийка на външното каре в следствие на удар. Намираш стругар или друг "майстор", който има магнитна стойка и индикатор за измерване с точност до 0.01 mm. Сваляте едно по едно колелата и дисковете, и с индикатор залепен за амортисьора, измервате за отклонение на главините (почистени до блясък с телена четка). Ако някоя дава отклонение близко до или по-голямо от 0.05 mm по повърхността или по периферията - там е проблемът, колелото получава някакъв дебаланс от кривината.inc0rrupt2000 написа:Не е от гумите , майсторите казват че не е от джантите , по окачването ходих на преглед и нищо не се установи, за криви дискове тнетрябва ли да се получава при натискане на спирачката а не при точно определена скорост 90-120 км/чPeet написа:Възможни причини- крива гума, "жаба" на гумата, изкривена джанта-от удар, стари гумени втулки и тампони по предното окачване,карета, криви дискове-ако задържа някоя спирачка
П.П. Препоръчвам при установяване на подобна кривина, да се смени карето, за да няма после "Накъде ми запраши колелото и защо ми се върти така колата?"
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Днес бях при едни "майстори" и те ми викат от болтовете на колелата било , защото били изядени самите болтове и не притягало хубаво гумата !
Каза още, че едната ми ЗАДНА гума била крива , но от задна крива гума няма да се усеща директно във волата !
Не съм много склонен да вярвам в това, те тези болтове били по 3лв парчето ( малко много )
Как мислите може ли да е от тях ??
Каза още, че едната ми ЗАДНА гума била крива , но от задна крива гума няма да се усеща директно във волата !
Не съм много склонен да вярвам в това, те тези болтове били по 3лв парчето ( малко много )
Как мислите може ли да е от тях ??
- ceco georev
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 08 май 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Можеш да сложиш задните болтове отпред за проверка но ме съмнява да е от тях.От гумата въпреки че е задна по може да е.Например като се заклати отзад при определена скорост да изпада в резонанс нещо и по предницата.
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Ходих вчера в един сервиз и там ми смениха болтовете на 4-те гуми, вибрациите намаляха и треперенето на волата се поограничи. Но въпреки това си остана леко треперене когато колата започне да намалява ( като отпусна гаста )
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
inc0rrupt2000 написа:Ходих вчера в един сервиз и там ми смениха болтовете на 4-те гуми, вибрациите намаляха и треперенето на волата се поограничи. Но въпреки това си остана леко треперене когато колата започне да намалява ( като отпусна гаста )
Колеги помагайте,
Вибрациийте намаляха след смяната на болтовете, ама все още си ги има . Днес ходих до сервиза да им кажа, че проблема не е решен и те ми казаха че можело да е от дупката с която се фиксирала джантата >>>???? и да съм я оставен за ден да я прегледат ( нещо не ми се ще да я ровят без да знаят точно какво правят )
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
2 години се борех с този проблем между 100 и 130 вибрация. Докато не сложих металните джанти и се оправи. После видях че летите нямат фаска около дупките за шпилките и фиксатора на спирачния диск опира на джантата и тя се криви. Накрая махнах фиксаторите и сега няма проблем с вибрации. Идеята ми е че ако от ръжди или други мизерии джантата пак не е прилегнала добре може да остане нещо да тресе.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Ето една таблица за размери- параметри на джанти, които трябва да се спазват:inc0rrupt2000 написа:дупката с която се фиксирала джантата >>>????
http://www.alloywheels.com/Fitment_Guide/Ford
И като се прибавят един куп неща-части които може да се износят, се разбира защо по света в сервизите сменяват цели агрегати, а не отделни детайли на дребно. От което следва че ние бедните собственици на старички автомобили си носим последствията.
В такъв случай колата се оставя в сервиз, и докато не се отстрани повредата, колата не се получава от собственика. Но никой не ни пита имаме ли или нямаме $ .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
След смяна на болтовете на 4-те джанти - 60лв с някакви по големи тресенето малко намаля , но пак си остана след 100 км/ч и ми прави впечатление, че като си подавам гас не се осеща много след като отпусна гаста и колата започне да намаля се усилва тресенето. Мисля си да сменям джантите с други, ама и това ми е доста труден момен (не мога да намеря свясни на свясна цена). Може ли да от криви задни гуми ????
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
След дълго ходене по мъките пробрема е разгадан- цялата работа беше в болтовете , слених ги и всичко е ОК. До колкото сервиза дето писах по горе ми беше продал болтове за лята джанта ( те са по меки и затова проблема е намалял но не и изчезнал) .
намерих си болтове за желязна джанта на 2лв болта .
Поздрави
намерих си болтове за желязна джанта на 2лв болта .
Поздрави
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 90 км/ч
Нямаше ли в някоя морга за лев килото?inc0rrupt2000 написа:болтове за желязна джанта на 2лв болта .
Съжалявам, че чак сега прегледах темата. Как пък никой колега не те попита с какви
джанти си!? Болтовете и гайките за лятите джанти са с лагеруваща втулка, за да не се износва
алуминият от по- твърдата стомана . Конусът също е с различен градус от тези за стоманени джанти.
Още един съвет: измери диаметъра на централният отвор на джантата. За Focus е 63.4 мм. Ако е по- голям
дори с
1 мм. от препоръчваният за модела или този на главината, то пак може да започне да тресе
въпреки, че си сменил болтовете. А ти не си ли с гайки за джантите?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта