Носачи или тампони+шарнири да сменя?
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Няколко въпроса:
1. Носачите на фиестата ли да сменя или тампоните и шарнирите? Горе долу като цена май ще излезе еднакво.
2. Прави ли се задължително реглаж на предницата при подобна интервенция?
3. Какви други гумени неща има по тая фиеста, че се е разтропала отпред страшно. От 10 г. я карам и са сменяни само носачите преди около 3-4 г.и то втора употреба.
1. Носачите на фиестата ли да сменя или тампоните и шарнирите? Горе долу като цена май ще излезе еднакво.
2. Прави ли се задължително реглаж на предницата при подобна интервенция?
3. Какви други гумени неща има по тая фиеста, че се е разтропала отпред страшно. От 10 г. я карам и са сменяни само носачите преди около 3-4 г.и то втора употреба.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Моето мнение е да си смениш тампоните с нови от Мото Пфое. Реглаж на предница е добре да направиш за да не хвърлиш гумите, Всички други тампони изкарват много малко време и изобщо не си заслужава да се сменят с други освен М.п.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Цената предполагам от МП ще е драматична. Не мене ми трябва да закърпя положението за най-много година. Шарнир ми предлагат на Крафт за 15 лв. Турска била фирмата ама били добри. И тампони за 6 лв на Моог, тия пък въобще не съм ги чувал, белгийска фирма била.peigera написа:Моето мнение е да си смениш тампоните с нови от Мото Пфое. Реглаж на предница е добре да направиш за да не хвърлиш гумите, Всички други тампони изкарват много малко време и изобщо не си заслужава да се сменят с други освен М.п.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Не мога да разбера що за хора сте, като се свали носача ще се види дали тампоните или шарнирите са за смяна, а може и 2-те. Ние да не сме ясновидци ебати. 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Реглажа си го прави периодично-да кажем на две години, а не само когато се прави нещо по предницата. То тогава е задължително де, но и нищо да не правиш, на 30-40 хиляди км е добре да минеш стенд за предницата.Отварят се луфтове тук-там и се променя.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Аз мислих, мислих пък си взех едни носачи на старо от колега от форума по 10 лв. Имах и много луфтове в рейката, затова си взех и втора употреба рейка за 20 лв. (рейки се намират по 15-20 лв). По-късно може да си рециклирам старите части. Виж и карето на кормилния прът дали не хлопа, но ако има луфт не купувай ново, неоригинално. Рециклирай си старото - частите са 10 лв. а неоригинално каре от 20 лв. ново слагах, ама е криво.
Оригиналните тампони не са чак много скъпи, щом изкарват много повече - май 96 лв. ми каза peigera че излизат всички оригинални тампони общо.
До сега съм карал колата 35 хил. км., но не съм проверявал реглажа на предницата - с разтропаните тампони нямаше смисъл. (Не може да се направи реглаж при луфтове между едното колело спрямо другото.)
Съвсем скоро четох в книжката за реглаж, пише следното: (естествено препоръчват да се ходи на стенд и да се доверим на специалисти), но за проверка можем да видим дали предната част на джантите, на нивото на главината е по-отворена с 2-4 мм, отколкото задната част. Което аз го разбирам като да си настроим предната част по-отворена на 3 мм. Майсторът, на който в момента съм я оставил каза, че не вярва на тези неща и ще я закара на стенд.
Но в тази връзка да попитам: - някой може ли да потвърди дали точно така се прави реглажа на Фиеста mk3?
- Има ли други реглажи, или е само описаният от мен по-горе: toe на предните колела?
- Задният мост на фиксирано положение ли се закрепва? Останах с впечатление, че на него не може да се прави реглаж.
Питах и един колега, който сам си прави реглаж на Ауди-то - каза, че става достатъчно точно. Веднъж отишъл на едно място да му я регулират и там допуснали груби грешки (нищо, че било най-скъпото място, където намерил да му направят реглаж) - за няма и 1000 км. едно отиване и връщане до морето му заминали гумите. От тогава си прави сам реглаж по книжката и проблеми нямал.
Оригиналните тампони не са чак много скъпи, щом изкарват много повече - май 96 лв. ми каза peigera че излизат всички оригинални тампони общо.
До сега съм карал колата 35 хил. км., но не съм проверявал реглажа на предницата - с разтропаните тампони нямаше смисъл. (Не може да се направи реглаж при луфтове между едното колело спрямо другото.)
Съвсем скоро четох в книжката за реглаж, пише следното: (естествено препоръчват да се ходи на стенд и да се доверим на специалисти), но за проверка можем да видим дали предната част на джантите, на нивото на главината е по-отворена с 2-4 мм, отколкото задната част. Което аз го разбирам като да си настроим предната част по-отворена на 3 мм. Майсторът, на който в момента съм я оставил каза, че не вярва на тези неща и ще я закара на стенд.
Но в тази връзка да попитам: - някой може ли да потвърди дали точно така се прави реглажа на Фиеста mk3?
- Има ли други реглажи, или е само описаният от мен по-горе: toe на предните колела?
- Задният мост на фиксирано положение ли се закрепва? Останах с впечатление, че на него не може да се прави реглаж.
Питах и един колега, който сам си прави реглаж на Ауди-то - каза, че става достатъчно точно. Веднъж отишъл на едно място да му я регулират и там допуснали груби грешки (нищо, че било най-скъпото място, където намерил да му направят реглаж) - за няма и 1000 км. едно отиване и връщане до морето му заминали гумите. От тогава си прави сам реглаж по книжката и проблеми нямал.
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Никога от МП. Ето цените копирани от моето запитване.peigera написа:Моето мнение е да си смениш тампоните с нови от Мото Пфое. Реглаж на предница е добре да направиш за да не хвърлиш гумите, Всички други тампони изкарват много малко време и изобщо не си заслужава да се сменят с други освен М.п.
Цената на предния тампон 13.30 лв.
Цената задния тампон е 34.57 лв.
Цената носача е 276.35 лв.
Цената на шарнира е 88.33 лв.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Ето значи точно цената, която peigera веднъж ми беше цитирал по памет. Цял носач не ти трябва - сигурно го държат на склад от 93-та, той затова и толкова скъп. Шарнири си вземи на АС-МЕТАЛ или друг предпочитан от теб производител.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Е аз съм жив пример за поговорката "евтиното винаги излиза по скъпо"
Миналия месец правих реглаж на предница в Маргел на Ботевградско шосе. 500-600 км след реглажа забелязвам че предницата ми играе а малко а много, но само през неравности и над 60 км/ч , както и че гумите следват по големите и леки наревности.Днес отидох за рекламация и човека вдигна колата на подемника и погледна замислен, попитаме какво съм сменял по предница от тогава и аз казах абсолютно нищо, след това 1-2 мин помисли и хвана от външната страна 2-те гуми и порече да ги събере и какво да видиме, гумените предни тампони разлепени на половина и омекнали , е как така ебати
пълен боклук.
Предните п- големи тампони на носачите са някаква марка IR - industrias del recambio , made in spain
Задните са на Moog и са съвсем наред
Със стария орион взех на optimal шарнири и за има няма 3-4 000 км се разбиха така че просто дай некой лев отгоре дори и 2-но на ментака на цената, но сложи читаво, защото ако даваш и за работа, монтаж/демонтаж , избиване набиване на преса, и го повториш ще ти излезе солено просто.

Миналия месец правих реглаж на предница в Маргел на Ботевградско шосе. 500-600 км след реглажа забелязвам че предницата ми играе а малко а много, но само през неравности и над 60 км/ч , както и че гумите следват по големите и леки наревности.Днес отидох за рекламация и човека вдигна колата на подемника и погледна замислен, попитаме какво съм сменял по предница от тогава и аз казах абсолютно нищо, след това 1-2 мин помисли и хвана от външната страна 2-те гуми и порече да ги събере и какво да видиме, гумените предни тампони разлепени на половина и омекнали , е как така ебати

Предните п- големи тампони на носачите са някаква марка IR - industrias del recambio , made in spain
Задните са на Moog и са съвсем наред
Със стария орион взех на optimal шарнири и за има няма 3-4 000 км се разбиха така че просто дай некой лев отгоре дори и 2-но на ментака на цената, но сложи читаво, защото ако даваш и за работа, монтаж/демонтаж , избиване набиване на преса, и го повториш ще ти излезе солено просто.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- backstage1978
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 03 авг 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 Ghia X 2.0
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
от ас метал съм си взел и тампоните за носачите и шарнирите...похвалиха ми ги,и мисля че не сбърках...
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Тампони само от Мото пфое! Всичко друго е менте, лично изпробвано .
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Да, важен е и материалът. Не очаквам всеки производител да прави качествени тампони.
За шарнири и накрайници много хора са доволни от АС-Метал.
За шарнири и накрайници много хора са доволни от АС-Метал.
- backstage1978
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 03 авг 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 Ghia X 2.0
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
абе...не е гаранция...сума хора познавам взимали части по ходовата част от мото пфое....не случайно много народ слага ас металlubomirov89 написа:Тампони само от Мото пфое! Всичко друго е менте, лично изпробвано .
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Аз си бях сложил един кормилен накрайник на АС-МЕТАЛ и общо взето бях доволен с една забележка:
- Веднъж разглобявах/сглобявах нещо по колата и после резбата на гайката му сякаш превъртя. Карам си аз после и гледам че нещо хлопа - накрайникът. Опитах се да го стегна - не става. Изрових си стария накрайник, който седеше в багажника, взех му гайката и я стегнах върху превъртялата. Оказа се, че на оригиналните накрайници стъпката на резбата е по-ситна, а на този не. Получи се неразглобяемо съединение с провлачване на резбата, но бях сигурен че е много добре захванато и доста време си карах така.. Докато колата не я сполетя зла участ - да оставя на майстора да смени и рейката. И понеже почти бях сигурен какво ще направи, два-три пъти му написах на л.с. да не сваля накрайника с флекса, ами да си го остави там (да го развие откъм рейката и да монтира новата). Обаче много хора ги пере ADHD, а на мен не ми е удобно за по-сигурно да се обаждам после и да ги препитвам какво са прочели, дали са ме разбрали.. В крайна сметка си намерих старата рейка в багажника, а злополучният накрайник при разглобяването прерязан с флекса - точно както му бях писал да не го прави.
Въпреки скромният ми опит с АС-Метал, като цяло съм доволен и ако си купувам други накрайници, то може би пак ще са тяхно производство. За времето, което ползвах този - 1 год. не съм имал повече проблеми с него и смятам, че сигурно щеше да изкара още много.
- Веднъж разглобявах/сглобявах нещо по колата и после резбата на гайката му сякаш превъртя. Карам си аз после и гледам че нещо хлопа - накрайникът. Опитах се да го стегна - не става. Изрових си стария накрайник, който седеше в багажника, взех му гайката и я стегнах върху превъртялата. Оказа се, че на оригиналните накрайници стъпката на резбата е по-ситна, а на този не. Получи се неразглобяемо съединение с провлачване на резбата, но бях сигурен че е много добре захванато и доста време си карах така.. Докато колата не я сполетя зла участ - да оставя на майстора да смени и рейката. И понеже почти бях сигурен какво ще направи, два-три пъти му написах на л.с. да не сваля накрайника с флекса, ами да си го остави там (да го развие откъм рейката и да монтира новата). Обаче много хора ги пере ADHD, а на мен не ми е удобно за по-сигурно да се обаждам после и да ги препитвам какво са прочели, дали са ме разбрали.. В крайна сметка си намерих старата рейка в багажника, а злополучният накрайник при разглобяването прерязан с флекса - точно както му бях писал да не го прави.
Въпреки скромният ми опит с АС-Метал, като цяло съм доволен и ако си купувам други накрайници, то може би пак ще са тяхно производство. За времето, което ползвах този - 1 год. не съм имал повече проблеми с него и смятам, че сигурно щеше да изкара още много.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Само не ми казвай, че правиш реглаж през две години на мондеото сиS_C написа:Реглажа си го прави периодично-да кажем на две години, а не само когато се прави нещо по предницата. То тогава е задължително де, но и нищо да не правиш, на 30-40 хиляди км е добре да минеш стенд за предницата.Отварят се луфтове тук-там и се променя.

- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Има ли официални представители на АС-МЕТАЛ по Симеон и Козлодуй, или поне къде предлагат на тая фирма чаркаляци....адреси, телефони. Че ако тръгна да влизам във всеки магазин да питам ще трябва да си взема отпуска. Моля за координати.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
На бул."Христо Ботев" №135, срещу Втора градска болница, малко по-нагоре.
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Носачи или тампони+шарнири да сменя?
Forester написа:На бул."Христо Ботев" №135, срещу Втора градска болница, малко по-нагоре.
Благодаря, дори ми е по-близо.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта