Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
Имам много кофти вибрации във волана когато скоростта надвиши 140 - 150 км/ч. Не са някакви много силни чак да ми изтръпват ръцете (както четох по други форуми), но са си неприятни и много развалят комфорта особено при по-висока скорост когато вибрациите се засилват. Дори в самото купе се усещат вибрациите примерно в седалката и в краката. Малко предистория - купих колата септември месец 2015 и тя беше със зимни гуми. Още от тогава си тресе тека, но мислех, че е защото зимните гуми не са първа младост и са се прецакали. Миналате седмица купих 2 чисто нови летни Continental, сложих ги от пред и вчера като карах по магистралата установих, че вибрациите не само, че не са изчезнали, но май са една идея по-силни. Колата е с железни джанти 14-ки, бензин 1.25i, ако тази информация би имала някакво значение по проблема.
Все още не съм се борил много с проблема. Мисля да пробвам да сменя предните със задните гуми и да проверя някак за крива джанта, но пуснах темата тук, за да попитам, ако някой друг с такава фиеста го е имал този проблем и го е преборил да ме упъти как го е решил. Иначе докато колата не вдигне 140 км/ч се усеща много гладка и няма никакви вибраци или клатене на волана.
Все още не съм се борил много с проблема. Мисля да пробвам да сменя предните със задните гуми и да проверя някак за крива джанта, но пуснах темата тук, за да попитам, ако някой друг с такава фиеста го е имал този проблем и го е преборил да ме упъти как го е решил. Иначе докато колата не вдигне 140 км/ч се усеща много гладка и няма никакви вибраци или клатене на волана.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
Аз откакто минах от 15-ки(заводски) на 16-ки имам подобен проблем, само че около 120. Ходих на баланс, гледахме уж и имаше само 1 леко крива джанта. Сложихме я отзад но за момента пак си го има проблема. Със старите джанти(със зимни гуми) съм вдигал 200 и не е имало никакво тресене, а с новите джанти и чисто нови гуми има..
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
Това звучи доста обезкуражаващо. И аз си знам, че тези проблеми с тресенето са много гадни за откриване, но се надявам да намеря решение.
Малко се съмнявам и в Continental-а. Въпреки, че според какви ли не тестове са едни от най-добрите гуми преди време на друга моя кола слагах пак летни Continental и пак се появи едно клатене на волана между 90 - 100 км/ч, което след като сложих зимните гуми изчезна. Разбира се може всичко да е до баланс, но започвам да се замислям лекичко дали и гумите не са виновни.
Малко се съмнявам и в Continental-а. Въпреки, че според какви ли не тестове са едни от най-добрите гуми преди време на друга моя кола слагах пак летни Continental и пак се появи едно клатене на волана между 90 - 100 км/ч, което след като сложих зимните гуми изчезна. Разбира се може всичко да е до баланс, но започвам да се замислям лекичко дали и гумите не са виновни.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
Малко развитие по темата. Закарах колата на майстор, където я вдигнаха на подемник и започнаха да въртят колелата. Казаха, че предната лява джанта е бая крива, а задните две са по-малко криви. Предня дясна била добре (запомнете това е важно).
Смених предната лява (най-кривата) с резервната джанта, която е чисто нова. Така колата беше в следната конфигурация:
- От пред: 2 чисто нови летни гуми Continental с една нова и една стара уж не крива джанта
- От зад: 2 стари зимни гуми с леко криви джанти
Направих тест отново и нещата не бяха по-добре. Може би вибрацията беше една идея по-лека, но пак си я умеше много усезаемо. Тогава се замислих, че може да е от леко кривите задни джанти проблемът. Един приятел се оказа, че има джанти за форд с някакви стари летни гуми на тях. Качих ги на колата както са комплект гуми с джанти на мястото на моите задни гуми и джанти и пак направих тестово шофиране. Разлика нямаше - отново същата вибрация.
На края реших да взема да сменя предните и задните гуми и ако пак нищо не се промени да набедя нещо по предниацата на колата. Отидох при гумаджията и смених предните със задните като тези гуми, които бяха от зад (старите зимну гуми с леко кривите джанти) ги балансирах.
Така колата беше в следната конфигурация:
- От пред: 2 стари зимни гуми с леко криви джанти
- От зад: 2 чисто нови летни гуми Continental с една нова и една стара уж не крива джанта
Направих тестовото шофиране и...чудо!!! Вибрацията във волана вече я немаше. Усещаха се разбира се някакви много слаби вибрации, но то при тази скорост на тази кола си мисля, че няма как да върви като S-класа. Въпреки всичко дори и при 160 км/ч колата се усещаше приятно и можеше да се пътува с тази скорост доста време спокойно.
Сега си блъскам главата и не мога да разбера какво става. Започвам да се чудя дали новият Continental не е боклук.
Смених предната лява (най-кривата) с резервната джанта, която е чисто нова. Така колата беше в следната конфигурация:
- От пред: 2 чисто нови летни гуми Continental с една нова и една стара уж не крива джанта
- От зад: 2 стари зимни гуми с леко криви джанти
Направих тест отново и нещата не бяха по-добре. Може би вибрацията беше една идея по-лека, но пак си я умеше много усезаемо. Тогава се замислих, че може да е от леко кривите задни джанти проблемът. Един приятел се оказа, че има джанти за форд с някакви стари летни гуми на тях. Качих ги на колата както са комплект гуми с джанти на мястото на моите задни гуми и джанти и пак направих тестово шофиране. Разлика нямаше - отново същата вибрация.
На края реших да взема да сменя предните и задните гуми и ако пак нищо не се промени да набедя нещо по предниацата на колата. Отидох при гумаджията и смених предните със задните като тези гуми, които бяха от зад (старите зимну гуми с леко кривите джанти) ги балансирах.
Така колата беше в следната конфигурация:
- От пред: 2 стари зимни гуми с леко криви джанти
- От зад: 2 чисто нови летни гуми Continental с една нова и една стара уж не крива джанта
Направих тестовото шофиране и...чудо!!! Вибрацията във волана вече я немаше. Усещаха се разбира се някакви много слаби вибрации, но то при тази скорост на тази кола си мисля, че няма как да върви като S-класа. Въпреки всичко дори и при 160 км/ч колата се усещаше приятно и можеше да се пътува с тази скорост доста време спокойно.
Сега си блъскам главата и не мога да разбера какво става. Започвам да се чудя дали новият Continental не е боклук.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
От гумаджии съм чувал, че вибрации при високи скорости(примерно над 90 км/ч) са от задни гуми/джанти, при по-ниски скорости се търси проблема в предните. От казаното и тестваното от теб явно има нещо вярно. С тази конфигурация как е на по-ниски скорости? При един и същ гумаджия ли правиш манипулациите? Питам за да не се окаже, че единия помпи гумите повече от другия, възможно е пак да има същия ефект. Аз едва в събота успях да се преборя с вибрация при около 110 км/ч, след около месец проби на баланс при различни гумаджии. Оказа се, че предна дясна е по-мека от лявата с 0.3 атм.

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
И какво искаш да кажеш, че при разлика от 0,3 атм ще тресе ли ? Че то значи всеки втори ще има проблем.pantata написа:Оказа се, че предна дясна е по-мека от лявата с 0.3 атм.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
При по-ниска скорост няма никакви проблеми и колата спи. Чак от 140 км/ч започваха вибрациите, но пък или на мен така ми се струва или след 170 км/ч изчезваха.
От това, което опиасах моето заключение е, че задните гуми изобщо не влиаеха, защото пробвах с 2 различни комплекта задни без никаква разлика и чак когато сложих задните от пред тогава се оправи работата.
Всички гуми без предната лява са балансирани при един и същи майстор, а предна лява я балансира този, който ми смени джантата с резервната. Налягането би трябвало да ми е изравнено, защото майсторите, които правиха баланса го гледаха. Но според мен то не играе голяма роля поне при мен. До преди време ми спадаше предна лява и много често беше доста по-мека от другата, но това изобщо не оказваше влиание нито на вибрациите при висока скорост нито при по-ниска скорост се е появявало нещо.
От това, което опиасах моето заключение е, че задните гуми изобщо не влиаеха, защото пробвах с 2 различни комплекта задни без никаква разлика и чак когато сложих задните от пред тогава се оправи работата.
Всички гуми без предната лява са балансирани при един и същи майстор, а предна лява я балансира този, който ми смени джантата с резервната. Налягането би трябвало да ми е изравнено, защото майсторите, които правиха баланса го гледаха. Но според мен то не играе голяма роля поне при мен. До преди време ми спадаше предна лява и много често беше доста по-мека от другата, но това изобщо не оказваше влиание нито на вибрациите при висока скорост нито при по-ниска скорост се е появявало нещо.
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
Усилваща се вибрация с увеличаване на скороста(висока) най-често е от крива(и) гуми/джанти,неправилно монтирана джанта(фланци,втулки) към централния отвор,проблеми по окачването ,амортисьори.
Баланса,ако не е фрапиращ се усеща в диапазона 80/90-120/130 км/ч.
Баланса,ако не е фрапиращ се усеща в диапазона 80/90-120/130 км/ч.
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
То и при мене има някакво минимално усещам го леко в волана биене около 50-60 километра въпреки че съм с нови гуми на Fulda made in Turkey въпреки че баланс е правен с метални джанти съм и са прави на три места ги гледаха. Иначе с по висока скорост и над 120 няма вибрации иначе гумите са отврат големи пързалки леко да е влажно и се лизгат повече не бих си взел от тях!
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
А някой има ли опит с изправяне на жележни джанти? Дали хората, които изправят ги хващат лесно, ако са криви и дали изправнето ги прави като нови или пак може да останат леко криви?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вибрации във волана след 140 км/ч на Fiesta 2012
Железните джанти, веднъж, или дваж и пр. изкривявани и изправяни, вече губят издръжливостта си. Почват да се кривят по-лесно. Личен опит, с два-три комплекта железарки. Да не говорим, че колкото и да ги балансираха, все си имаше вибрации между 90 и 120. Проблема се реши с прави алуминиеви джанти със същите гуми. За жалост, нямаше как да ги пробвам с повече от 140, на Фиестата.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта