С благодарност!!!.... и отново въпроси за Мондео
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 04 ное 2006, 19:17
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 98
- Status: Извън линия
С благодарност!!!.... и отново въпроси за Мондео
Уважаеми колеги собственици на Мондео искам да изкажа голямата си благодарност към организаторите на форума и на тези, които пишат из него!!! Може да бъркам форума, но понеже въпросите ще са ми свързани с хидравличната помпа и кормилната уредба, та затова и благодарностите си отправям тук. Какво имам в предвид? Благодарение на публикуваните мнения и изчерателна информация из форума успях сам(собственоръчно) да си поправя мигането на еърбека(буксата под седалката до шофьора не даваше контакт) и да си сменя поленовия филтър.
От м. Ноември за добро или лошо съм горд собственик на Мондео 1.8 115к.с. - 98 год., но наред с приятната возия, усещането за мощ(карал съм 13 год Сузуки Суифт 1.3 от което м/у впрочем съм много доволен) има и своите проблеми? Та въпросите са ми основно два и надявам се отново да помогнете(не питай старило и МФ-питай патило!?):
1) Имам леко виене в хидравличната помпа(след 2 250км. установих, че е от там) Тов виене се чува в купето на тихи обороти, когато колата е на място(от вън почти не се чува). Кто ходих на преглед в МФ ми казаха, че е в рамките на допустимото и така вият повечето??!!! Може ли да се поправи тази помпа или да се смени хидравличното масло или тя самата за да изчезне това виене, наподобяващо жужене???
2) Вторият ми въпрос е свързан с кормилната уредба? Както закупих автомобила отидох на пълен преглед в МФ. В интерес на истина останах много доволен от обслужването и държанието на служителите в МФ-Плевен. Нправени ми бяха пълен компютърен тест на преден и заден мост, цялостен оглед на ходовата част и компютърен тест на двигателя? Казаха ми че няма нищо в проблемно по ходовата част, а и на принтираната графика нямаше нито един показател в червено, а за двигателя да сменя свщите, че вече сдават багажа. Та ето и въпроса, че се поовлякох малко с предисловията(моля да ме извините)
След изминати от мен 2 250км. започнах да усещам леко потропване във волана, когато карам по силно разбит или черен път с малка скорост!? На какво се дължи това-на някакво каренце(горно/долно) на волана? На разбита хидравлична рейка? или нещо трето? Правя изричнат уговорка че за сега(да не дава Господ) не съм изгубил нито грам хидравлично масло! Тропането се усеща на волана, като прескачане идващо от кормилната тръба! Благодаря предварително и надявам се да ме вземете при сърце!!
От м. Ноември за добро или лошо съм горд собственик на Мондео 1.8 115к.с. - 98 год., но наред с приятната возия, усещането за мощ(карал съм 13 год Сузуки Суифт 1.3 от което м/у впрочем съм много доволен) има и своите проблеми? Та въпросите са ми основно два и надявам се отново да помогнете(не питай старило и МФ-питай патило!?):
1) Имам леко виене в хидравличната помпа(след 2 250км. установих, че е от там) Тов виене се чува в купето на тихи обороти, когато колата е на място(от вън почти не се чува). Кто ходих на преглед в МФ ми казаха, че е в рамките на допустимото и така вият повечето??!!! Може ли да се поправи тази помпа или да се смени хидравличното масло или тя самата за да изчезне това виене, наподобяващо жужене???
2) Вторият ми въпрос е свързан с кормилната уредба? Както закупих автомобила отидох на пълен преглед в МФ. В интерес на истина останах много доволен от обслужването и държанието на служителите в МФ-Плевен. Нправени ми бяха пълен компютърен тест на преден и заден мост, цялостен оглед на ходовата част и компютърен тест на двигателя? Казаха ми че няма нищо в проблемно по ходовата част, а и на принтираната графика нямаше нито един показател в червено, а за двигателя да сменя свщите, че вече сдават багажа. Та ето и въпроса, че се поовлякох малко с предисловията(моля да ме извините)
След изминати от мен 2 250км. започнах да усещам леко потропване във волана, когато карам по силно разбит или черен път с малка скорост!? На какво се дължи това-на някакво каренце(горно/долно) на волана? На разбита хидравлична рейка? или нещо трето? Правя изричнат уговорка че за сега(да не дава Господ) не съм изгубил нито грам хидравлично масло! Тропането се усеща на волана, като прескачане идващо от кормилната тръба! Благодаря предварително и надявам се да ме вземете при сърце!!
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Здравей и добре дошъл във форума, още повече и в раздела на който съм оставен да модерирам. Като малко по стар от тебе (във форума за живота незнам ) приеми някой съвети от мен. Поглеждай темите който са отбелязани с важни те винаги са най-отгоре в тях може да намериш много решения на дадени проблеми (Съдържание на раздел ХОДОВА ЧАСТ ). Понеже ми допадна твоят увод и желание сам да се бориш с проблемите ще се опитам да бъда максимално полезен в питането за биалетки на мондео.
Pic Смяна биалети,накрайници,тампони на стаб. щанга,накладки - добра тема със снимки
Особености при ремонта на предни и задни биалетки? - също добра тема със снимки.
Биалетка - подобрение - също добра тема особенно щом има снимки (съвет при тази операция внимавай да не скъсаш гуменото манншонче че се обезсмисля.)
Биалетка /предна/ - много добър снимков материал
П.П. Намерих още две теми ама не ти ги давам защото са само въпроси без отговори и снимки.
Надявам се да съм ти полезен
Pic Смяна биалети,накрайници,тампони на стаб. щанга,накладки - добра тема със снимки
Особености при ремонта на предни и задни биалетки? - също добра тема със снимки.
Биалетка - подобрение - също добра тема особенно щом има снимки (съвет при тази операция внимавай да не скъсаш гуменото манншонче че се обезсмисля.)
Биалетка /предна/ - много добър снимков материал
П.П. Намерих още две теми ама не ти ги давам защото са само въпроси без отговори и снимки.
Надявам се да съм ти полезен

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 04 ное 2006, 19:17
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 98
- Status: Извън линия
OK Още утре ще се опитам да сменя маслото(хидравличното) по описаните начини. Какво да правя с лекото потропване което се усеща на волана? Благодаря много на Петков за изчерпателния материал относно смяната на биалетки, но дали е от тях? Дали да не отида пак до МФ за диагностика този път само на кормилната уредба? Тъй и немога да разбера(простете моята некомпетентност) тези биалетки имат ли отношени към волана? Нали са свързани към стабилизиращата щанга в долния си край и реьора? Това има ли отношени към кормилото и можели от разбити предни биалетки да се усеща потропване на волана или си е заминала рейката или някоя част от нея??? Ще ви бъда благодарен, ако ми съдействате да си отговоря на тези въпроси???
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 04 ное 2006, 19:17
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 98
- Status: Извън линия
Искам да попитам за луфт при завъртане на ляво и на дясно? Ако ме питаш за такъв луфт няма окло 0.5-1см е луфтан на волана без да завива, но това го смятам за нормално!?? Иначе усещам луфт при каране по черен път с малка скорост наподобяващ прескачане/притропване на волана идващо, като че ли някъде от пръта на кормилото и точно в този момент(ако успея да уцеля момента) при завъртане на волана се усеща и луфт???? Помгнете със съвети!! Благодаряvalboy написа:Волана има ли луфт?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
От Плевен ли си ?
Щом си доволен от МП и можеш да си го позволиш беги пак там.
Имат "тресачка" за амортесьори но може да се използва и за дирене на "кво трака"
Може и да не се стигне до тръскане.
Можем да пробваме и при други да минеш по тънко само да констатират ко ти тропа па ако можеш ще си го смениш сам.
Тука с писане може се изпише цялата ходова част и накрая се окаже хлабави болтове на джантата.
Как съм си изкарвал акъла с хлабави болтове на предна лява и то на ляти 15-ки на стария Ескорт. Как така се разхлабват болтове на лята джанта незнам. Може да се опитвали да ги крадът
Щом си доволен от МП и можеш да си го позволиш беги пак там.
Имат "тресачка" за амортесьори но може да се използва и за дирене на "кво трака"

Може и да не се стигне до тръскане.
Можем да пробваме и при други да минеш по тънко само да констатират ко ти тропа па ако можеш ще си го смениш сам.
Тука с писане може се изпише цялата ходова част и накрая се окаже хлабави болтове на джантата.
Как съм си изкарвал акъла с хлабави болтове на предна лява и то на ляти 15-ки на стария Ескорт. Как така се разхлабват болтове на лята джанта незнам. Може да се опитвали да ги крадът

- Yonderboi
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 17 яну 2007, 21:12
- Модел на автомобила: Ford focus 1.8TDdI 2000
- Контакти:
- Status: Извън линия
Относно помпата...лагера е за смяна поради пренатяагане на пистовия ремък повечето сервизни техници пренатягат ремъците, когато усетъат че свиряат но-пистови ремъци не се натъагат а се сменят с нови)))))
също така по вероятно е да тропа алтернатора а не помпата на хидравликата ,ако се чува свирене може пробрема да е в изгорели диоди от изправяането на алтернатора а може просто лагерите му да са изгърмели))))))
Petkoff_pl: Колега когато напишеш едно мнение и го изпратиш и след 2 мин се сетиш да го допълниш просто използавай бутона горе в дясно ПРОМЕНИ тогава ще пишеш в същото мнение и казаното от теб ще е компактно и няма да е разкъсано в много мнения
също така по вероятно е да тропа алтернатора а не помпата на хидравликата ,ако се чува свирене може пробрема да е в изгорели диоди от изправяането на алтернатора а може просто лагерите му да са изгърмели))))))
Petkoff_pl: Колега когато напишеш едно мнение и го изпратиш и след 2 мин се сетиш да го допълниш просто използавай бутона горе в дясно ПРОМЕНИ тогава ще пишеш в същото мнение и казаното от теб ще е компактно и няма да е разкъсано в много мнения
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи отвосно потропването отпред /щом ти тропка по черен път с малко скорост, а предполагам и по павета/ отиди да ти проверят тампоните на стабилизиращата щанга /пълно е с ментета и те горе долу толкова изкарват/, ако е от тях те съветвам да си купиш истински, защото реално цената им е доста по-ниска от парите, които ще ти вземе майстора за труд /~ 50лв./. А ако решиш сам да ги сменяш внимавай много, ако установиш, че болтовете са много запекли /на лошо място се намират - в най-ниската част на двиг. отсег и меко казано са яко бомбандирани от пътните мизерии/ пръскай с ВД 40 и чакай поне 2-3 часа /аз чак на другия ден отидох/, ако пак не искат не напъвай много, че да не ги скъсаш отивай в сервиз /те имат доста по-добри инструменти/. Понеже на въпросните болтове гайките са заварени в изградена кутия интегрирана в носещата полу-рама и при скъсани болтове с налага рязване на определени места и после заваряване. Теоритично ремонта не е много сложен, но трябва да се внимава!
-
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колегата казва че усеща тропането на волана.Варянтите са няколко :каре на волана (ако тропането се чува около волана),другия варянт според мен е накраиници на реиката(вътрешни или външни)Как да провериш: Вдигни на крик предницата от едната страна,хвани гумата и разклащаи силно по хоризонтала,ако има луфт то е от накраиниците на реиката,ако не то можеби е от карето! При въртене на волана чува ли се потропване понякога?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
paci, зависи колко си як в ръцете. На Уното като го направих се уплаших да не сваля цялото окачване. Е неможах.
И понеже колегата не е сигурен от къде му идва почукването затова давам предположение.
Това което описва за луфта го има и при мен. Същият ефект го има и като влезеш в коловозити на автобусите по Цариградско шосе (вчера го изпитах докато карах по София). Мисля че това идва от разбита хидравлична рейка, но не мога да го твърдя със сигурност докато не я сваля и прегледам основно.
И понеже колегата не е сигурен от къде му идва почукването затова давам предположение.
Това което описва за луфта го има и при мен. Същият ефект го има и като влезеш в коловозити на автобусите по Цариградско шосе (вчера го изпитах докато карах по София). Мисля че това идва от разбита хидравлична рейка, но не мога да го твърдя със сигурност докато не я сваля и прегледам основно.
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 04 ное 2006, 19:17
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 98
- Status: Извън линия
Здравейте всички!
Много ви благодаря за съветите. По отношение на "жуженето", идващо от хидравличната помпа - ще сменя хидравличното масло по спецификацията за форд в МФ. По отношение на лекото потропване(като прескачане) на волана мога да отговоря, че се усеща(както ме посъветвахте да пробвам) и при изгасен двигател с рязко завъртане на волана на място в ляво-дясно. И както по-горе са писали, може би е от каре на волана. Това ме навежда на въпрос: Мондеотата имат ли такова каре по кормилната уредба, като например при фиестите или е нещо по сериозно?? Питам, защото изчетох сумати руски и англииски сайтове със спецификациите на монди, но никъде не срещнах да има карета по кормилният прът, чак до хидравличната рейка(само валове)???!!! Благодаря!
Много ви благодаря за съветите. По отношение на "жуженето", идващо от хидравличната помпа - ще сменя хидравличното масло по спецификацията за форд в МФ. По отношение на лекото потропване(като прескачане) на волана мога да отговоря, че се усеща(както ме посъветвахте да пробвам) и при изгасен двигател с рязко завъртане на волана на място в ляво-дясно. И както по-горе са писали, може би е от каре на волана. Това ме навежда на въпрос: Мондеотата имат ли такова каре по кормилната уредба, като например при фиестите или е нещо по сериозно?? Питам, защото изчетох сумати руски и англииски сайтове със спецификациите на монди, но никъде не срещнах да има карета по кормилният прът, чак до хидравличната рейка(само валове)???!!! Благодаря!
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ама колега, разбирасе че има карета. Ако беше погледнал раздела Основни възли и детайли със сигурност щеше да забележиш темата Кормилна рейка и уредба - Мондео, където има подробна схема.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта