Тропане отпред

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
vasko_bulgaria
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Тропане отпред

Мнение от vasko_bulgaria » 07 апр 2007, 21:25

Здравейте,

От няколко седмици отпред ми се появи някакво тропане и то при малки неравности в дупки не тропа.Възможно ли е да са биалетки и въобще биалетка тропа ли и как се разбира дали е тя,защото я карах при моят майстор и той казва няма никакви луфтове нито нищо отпред си екстра.Тропането е все едно нещо се е развило!

Другото ,което ме притеснява е амортисьор!

Очаквам помощ колеги :(
Последна промяна от vasko_bulgaria на 09 апр 2007, 10:31, променено общо 1 път.
Изображение

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 07 апр 2007, 22:58

Здрасти колега, много е възмойно да е от рейката, ако е хидравлика прожери дали тече

Потребителски аватар
vasko_bulgaria
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vasko_bulgaria » 07 апр 2007, 23:09

тече ми от година и нещо малко от казанчето на хидравликата!
Последна промяна от vasko_bulgaria на 09 апр 2007, 10:31, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 08 апр 2007, 10:07

биалетки 100 % тампони на стабилизираща щанга 100% за рейката незнам и при мен беше така на съвсем малка неравност се чува лопа- тропа все едно колелетата ша падат аз смених и носачите да съм 100% че всичко ще е 6 и сега няма тропане никво :D :D

Потребителски аватар
vasko_bulgaria
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vasko_bulgaria » 08 апр 2007, 11:35

Тампоните на стабилизиращата щанга ги смених преди 1800 км :wink:
Последна промяна от vasko_bulgaria на 09 апр 2007, 10:31, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 08 апр 2007, 11:54

Да не си попаднал на менте тампони като си ги сменял ?Моята в момента същото прави,на дупките не дрънчи а при неравности на асвалта сякаш са развити всички болтове на гумите и предницата.При проверка в сервиза ми казаха че са ми за смяна тампоните на стаб. щанга и втулките на носачите ,всичко друго било наред.Кога ще им дойде ред да ги сменя не знам ,ама провери си пак тези работи
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 08 апр 2007, 12:05

напълно жъзможно е да е амортисиор, провери дали не е изтървал
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 апр 2007, 21:55

Какво значи все едно са ви развити болтовете? Че в дупките колата играе наляво-надясно ли?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 апр 2007, 22:48

borko 30 написа:...
Борко, окачването на стария ескорт и на новите няма почти нищо общо.
Само да не се нацупиш пак.
Начи на твоя тампоните на стабилизарщата щанга ... но кои ?
Тези които са на "лапите" незнам но сигурно трябва да стане колата на 100 години независимо от километрите. Тея тампони сааа .. баси солидните. Другите които са ти там където стабилизарщата щанга се нанизва на носача те са по около 3-4 лв. ефтинките и се сменяват много лесно.
На тея по-новите е друга ситуацията. Тези които ти казвам на товя че не се сменяват никога на по-новите са по-малки. На моята ги смених и след 2000 км пак ги смених. Ако тези 2-рите издържат повече време вече от БОШ в Плевен и дъфка няма да си купя. Първите ги взех от там и бяха някакви много скъпи по 18 лв. оригинални били. Сега съм с едни по-евтини. Тампон за носач си взех от там и още при слагането го върнах и си взех по-ефтин. Тоя взетия от БОШ си влизаше на ръка а трябва се набива на преса. Евтиния си се запъна и си го набихме на преса и за сега всичко е ток.
За пича дето пита по темата, биалетката май трябва да увисне колелото че да я усетиш, че има луфт.
За тампоните на стаблизиращата щанга, като я хванеш и я разклатиш и си я виждаш как играе в тампона.
Обаче много ме е яд като констатирахме при мен че имам биалетка за смяна как не запомних колата вдигната ли беше или си стоеше на гумите :twisted:
Боре тука няма нов-стар, просто има разлики. А и при тебе да ти тропа от стабилизарщата щанга трябва да е .. незнам. Поне на стария ми ескорт окачване беше същото като твоето и се вкарах в приключение да оправям предницата след едни майстори с 2 леви ръце и прости като чехълчета. Та след като оправих всичко и тампоните на стабилизиращата щанга там където се нанизва на носача си легнаха .... та тези тампони кога ще се разбият .. ехее ..
Пак ще ме разберете че нещо се агресирам :cry:
Как във форума можеш да кажеш на някой какво му тропа по предницата какво му е за смяна?
Начи преди да сменя моята биалетка на фиестата, майстора гледа ходовата част 2 пъти и каза че е няма такава здрава кола. Абе викам здрава ма тропа нещо. Ае намери луфт в левия тампон на макферсона. Смяна и на 2-та тампона заедно с лагерите им и след 3 дена пак нещо почна да трака. Отивам и опаланка биалетка.
Тракането се чуваше като щракане като въртиш волана рязко ляво- дясно в движение.
Сега вече нищо не тропа 3 ма ся гледали :)
Личния и лекар, СБА и оня ден в МП. Няма такава здрава кола =)):

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 09 апр 2007, 00:10

Начи мръсници са сичките майстори тогава -да ме извиняват-Тука в добрич ми искаха 300 лв за смяна на тампони и втулки на носачи ,а дето казваш някои работи и на 100г несе разбиват ама оня иска да смени всичко че да е сигурен че няма да хлопа!Ми то се едно като дойде телевизор за ремонт и не мога точно да установя повредата и да кажа на човека всички части са за смяна :shock: Той после ще тръгне ама на каква цена-убийствена .Аз никога не баламосвам хората ,като не мога да направя нещо го връщам без да лъжа и да си правя експерименти за сметка на клиента и да го развалям повече
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 апр 2007, 00:35

Ми дирете бе подбирайте ги тия майстори.
Аз за сега 2-ма + вече МП съм си намерил за ходовата част и съм доволен. Това че има калпави части ...
Борко, тия малките които са на носачите е супер елементарно да ги смениш. Не са и скъпи. Те може се омачкат или поокъсат и щангата да опира в носача.
А по темата пак казвам, че тука можем да изредим 1000 причини и пак човек да е в изходна позоция. Докъто не се огледа ходовата част от компетентен човек едва ли някой може да налучка кво клопа освен онази тема за сиера където там си е било специфично след като била огледана цялата и пак клопала.
Борко и на стария ескорт съм сменвал тампон на макферсона. Викам си тоя взе си намира работа да взема пари. Дам ма като свали стария заедно с макферсона и го видях просто как се беше омачкал и беше тръгнал да обгръща чашката на лагера. Като сложихме новия и той си стъпи отгоре идеално и предницата спря да клопа в по големи дупики и спящи полицай т.е. при по голяма амплитуда на предницата нагоре надоло.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 апр 2007, 13:14

Най-често тропането при малки неравности идва от биалетите(чува се много гадно имаш чувство че ще се разпадне)

П.П. *00118* Паци и Борко, оа...те те темата имате си специална за изяснение.

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Мнение от vaskoneti » 09 апр 2007, 13:25

Ами не съм много сигурен, че може да е само от биалетките, мойта и тя тропаше яко като я вдигнахме на подемника и майстора ме зарадва с едни нови амортисьори !!! Сега направо лепи по пътя, не мърда въобще !!! :D :D :D
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 апр 2007, 13:29

HACKO написа:Най-често тропането при малки неравности идва от биалетите(чува се много гадно имаш чувство че ще се разпадне)
Да и аз така бях чел, че споделят хората но и при мен имаше такова тропкане обаче факт, че се укроти след смяната на тампоните на макферсона. Проблема се виджаше, че е в левия но аз за по-убаво смених и 2-та заедно с лагерите.
Но при такова тропкане за което се пита естественно всеки ще каже биалетки и тампони на стабилизиращата щанга, но човека пише, че са я гледали и майстора казал няма луфтове. Е същата табота и при мен и го накрах да гледа по-внимателно щото има проблем. Аз всъщност чувах луфта в дясно и изюрках човека да гледа по-обстойно там но се оказа, че има луфт в лефия тампон на макферсона.
Сега дали и при питащия е така незнам, не го карам да сменя а да гледат :)


ейй докъто пиша един пич ме е изпреварил и ме сети за още една възможност която се е случила на един тук във форума и хуу че човека се върна да сподели какво е било.
Износено стебло ли как се наричаше това де излиза влиза :) Амортисьора не е бил потекъл.
Последна промяна от paci на 09 апр 2007, 14:02, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 апр 2007, 13:52

Биалетата се държи с една гайка за амортисьора развива се за 30с и се проверява дали биалетата има проблем.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 апр 2007, 13:59

HACKO написа:Биалетата се държи с една гайка за амортисьора развива се за 30с и се проверява дали биалетата има проблем.
Обаче ако малко е превъртяла ябълката и нямаш контра. Трябва се бръкне отзад над маншончето не е идеален кръг а има възможност с тънък ключ или клещи да се задържи контра иначе няма отвиване и най често ги режат.
За такава проверка може би ще се съсипе маншончето.
Не е това начина.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 апр 2007, 14:30

Това ако имаш съмнения в преценката. Ако се внимава няма да се скъса маншона, то и при монтажа на нова пак се използва жлеба щото стеблото не е конусно и трябва да се хване контра за да се стегне дстатъчно.

Потребителски аватар
vasko_bulgaria
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vasko_bulgaria » 09 апр 2007, 14:41

А колеги някои да има идея къде правят безплатни тестове на амортисьори?
Изображение

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 апр 2007, 14:41

Май и двамата не сте сменяли лично биалетки, :twisted: или сте забравили :idea:
Те имат контра шестостен №15 не могат да превъртят в ябълката.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 09 апр 2007, 19:46

колега и аз имам сащият проблем!Като мина през дупка и все едно 6темипада колелото отляво,но след преглед при моя чичо доктор се оказа че е от кормилната рейка- имам луфтове и лагер за смяна и като си приготвя 100-тина лева няма да хлопа вече!! :) Така че виж и кормилната рейка!!та тва е по темата от мене.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта