Размисли за гумите и колите ни...
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Peter_CLX и kEfi, по отношение на марковите компоненти по ходовата част. Съгласна съм, че не са по джоба на всеки, а дори и да са, едва ли някой се чувства щастлив като плаща високи сметки в някой сервиз или магазин за авточасти. И съм на мнение, че е по-важно те да са маркови, а не гумите. Но не мисля, че като се използват маркови амортисьори или носачи, те биха повлияли отрицателно на автомобила. Биха оказали отрицателно влияние, ако на фиеста се сложат носачи от мондео само заради идеята да са по-скъпи. Но не виждам как може да се сравни маркова част и маркова гума като са две напълно различни неща.
По отношение на по-скъпите гуми. Според мен едни маркови гуми са много по-добри от някакви гуми и точно като са по-маркови и качествени биха спасили едно задкормилно устройство с по-малко опит в шофирането и по-малко наглост в шофирането или просто в някоя по-рискова ситуация , най-малко защото по-качествените имат по кратък спирачен път.
Под бавно каране за онези гуми, за които споменах по-горе имах предвид, че се държат доста добре при рязко отпускане на съединителя / в сняг/ и рязко спиране при скорост 60-70 км, колата спира без да се занася. / тествах ги вече/

А и paci досега не се е хвалил, че се хваща за някой излитащ самолет на летището, за да развие по-висока скорост, така че колкото и да се старае в карането едва ли развива толкова висока скорост
По отношение на по-скъпите гуми. Според мен едни маркови гуми са много по-добри от някакви гуми и точно като са по-маркови и качествени биха спасили едно задкормилно устройство с по-малко опит в шофирането и по-малко наглост в шофирането или просто в някоя по-рискова ситуация , най-малко защото по-качествените имат по кратък спирачен път.
Под бавно каране за онези гуми, за които споменах по-горе имах предвид, че се държат доста добре при рязко отпускане на съединителя / в сняг/ и рязко спиране при скорост 60-70 км, колата спира без да се занася. / тествах ги вече/
А по правилата на добре поддържаните автомобили, ще се окаже че предницата на ескорта на paci е в много по-добро състояние от предниците на автомобилите поддържани с не маркови части в комбинация с "галошки"kEFi написа:Paci, не че са заяждам, но по правилата на механиката ти би трябвало да си абониран за разбита предница, освен ако не е поусилена малко....но пък като знам тертипа ти на каране...едва ли....ама са си тежички за пчеличката ти

А и paci досега не се е хвалил, че се хваща за някой излитащ самолет на летището, за да развие по-висока скорост, така че колкото и да се старае в карането едва ли развива толкова висока скорост

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Като казваш тежикчи, знаеш ли колко тежат? Все забравям да мерна и зимните и да сравня.kEFi написа:Paci, не че са заяждам, но по правилата на механиката ти би трябвало да си абониран за разбита предница, освен ако не е поусилена малко....но пък като знам тертипа ти на каране...едва ли....ама са си тежички за пчеличката ти
Проблеми с окачването нямам но и толкова карам (към 25 000 от как съм го купил).
Така и какво решихме по темата?
Решил ли си да правиш такава инвестиця в гуми купувай и не се обаждай да не ти се смеят.
Добре 100 годишна кола :
Купил съм си 80 годишна със здраво купе. Не блъскано, няма деформации, стояла е в гараж, ръжди няма добре е запазена и я купувам. Пари фарчат просто и ми е едно объркано се чудя какво да ги правя

Може да ми е интересно да си влагам в него и да си го редя като LEGO

Ай по същата логика питай jack71 к'во се бори с Каприто?
Аз съм влагал колкото имам и до сега ескорта не е бил паметник. НА заплата 180 лв. щом е бил винаги в състояние в което и до момента нямам дори отверка в колата (само задължителните: резервна гума, крик и ключа за джаните)
Ако имах парите вервай ми и 5 степенна кутия щях да сложа и да сменя пружините и амортесьорите с такива от спортна версия, естественно и чистоновички гуми (може и да не са от 1200 лв. но в тези граници)
Ама ние кво се заядохме




Ай живи и здрави ! колите и парите са си ваши, правете ги каквото си искате


- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
penkata написа:Добре ето конкретен отговор
YOKOHAMA C.drive 195/60/15 88H - 155 лева/бр.
195/65/15 95H - 150 лева/бр.
Ето цени в България за този размер - Michelin - 190лв., Good Year - 176лв.
ето снимката
Гумата е по-добра от PIRELLI P3000 и PIRELLI P6000, цитирани в горните постинги.
Все пак YOKOHAMA правят невероятни гуми.
Ще си позволя да изброя само някои от моделите автомобили, производствено оборудвани с YOKOHAMA
AMG G55, Aston Martin Vanquish, VanquishS, BRABUS MV12, LEXUS GS300/430, IS200, IS300, LOTUS Elise, Exige, 340R, PORSCHE Boxster, 911 Carrera 4, BENTLEY Continental GT и др.
Прекрасна препоръка....ако кажеш и от къде си ги взел
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 19 мар 2006, 11:31
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8td
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ок
Хаиде и аз да си кажа мнението като наи-нов тук.По темата,аз съм сменил доста марки гуми и съм работил с гумаджии и общото мнение е че за нашите пътища отговарят бриджстоун.Аз карам с POTENZA и нямам забележки.Аз лично компромис от гуми не правя,но това си е само мое мнение.Жалко е че в България е така и не всеки може да си позволи да си вземе нови гуми.А POTENZATA размер 195/50/15 нова е 140 лева Т индекс.Това е от мен.
- furcy
- потребител
- Мнения: 369
- Регистриран: 11 юни 2005, 16:32
- Модел на автомобила: Volvo S60 '11 2.4 D5
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Айде и аз да си кажа с какво карам
Като взех Фродо - беше с Michelin Pilot -205/55/15.. еми ..не ми хареса как се държи..шумни.. склонни към аквапланинг.. и ги разкарах.
Взех си 4 бр Uniroyal R550 195/60/15по около 140 лв/бр. . Честно казано..по-доволен съм спрямо Мишлена ( е зимния Алпин е друга работа
) Та тези Унироялки са тип "с посока на въртене" и са страшно тихи. Бих казал че са разумна инвестиция защото не са тип "баба Вида" а и не са много скъпи..
Млако е офф от темата но.. тука имам чувството че всеки иска да кара със ZR индекс..
Като взех Фродо - беше с Michelin Pilot -205/55/15.. еми ..не ми хареса как се държи..шумни.. склонни към аквапланинг.. и ги разкарах.
Взех си 4 бр Uniroyal R550 195/60/15по около 140 лв/бр. . Честно казано..по-доволен съм спрямо Мишлена ( е зимния Алпин е друга работа

Млако е офф от темата но.. тука имам чувството че всеки иска да кара със ZR индекс..

Последна промяна от furcy на 04 апр 2006, 10:25, променено общо 1 път.
- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Компромис с гумите не си правете, за да няма после изненади.Карал съм с калпави гуми и не смятам да повтарям.Сега съм с Mishelin Pilot Exalto 195/50/15 и съм много доволен.Някои казват че били шумни, но явно не е карал дизел.Ако някога ги сменявам, ще си взема същите.При покупка на гуми s.h. гледайте годината на производство.Гума на повече от две години не купувайте.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 дек 2005, 17:00
- Модел на автомобила: Ford Siera
- Status: Извън линия
Гумите са от фирма БОРЯНА без MICHELIN и GOOD YEAR
дистрибуторите ги има на сайта http://www.avtogumi.com
Ако имаш проблем, мога да ти ги взема на тези цени и да ти ги изпратя по ЕКОНТ
Някъде около 30 лева е доставката от Дряново до Варна тоест до повечето места в България
дистрибуторите ги има на сайта http://www.avtogumi.com
Ако имаш проблем, мога да ти ги взема на тези цени и да ти ги изпратя по ЕКОНТ
Някъде около 30 лева е доставката от Дряново до Варна тоест до повечето места в България
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Гложди ме един въпрос... защо всички се жалвате от бордове на гуми, а си купувате все нископрофилни? Аз за над 150 ккм с Barum, Debica, Matador i Goodyear - все с меки бордове - съм минал през стотина дупки по 10 см дълбоки или с ръбове, с над 50 км/ч (това включва и 120red написа:Аз си представям, че ми трябват гуми с по-твърди бордове - заради деформациите от дупки

Аз карам с 155х13, 165х70, 175х70х13, 185х14 по колите.
Първите два размера са за ескорти преди 90 г и подобни по размер коли, 14-ките за мондео примерно.
На ниска гума колкото и да е здрав борда, при удар се наранява, понякога без да се вижда. Ако не борда, ще се окриви пък джантата..
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 дек 2005, 17:00
- Модел на автомобила: Ford Siera
- Status: Извън линия
Ами ти в тези рамери, които си дал, за ниаък профил не може да се говори. За какъв нисък профил говориш?
Не разбирам
Бордът на нископрофилната гума е много по здрав от този на високопрофилната. Той трябва да поеме по-голямо натоварване, а същевременно е много по нисък и по-малко материал има в него в стравнение с високопрофилната гума.
Затова се прави съответно и по-здрав
Затова и колкото пада височината на гумата толкова по скъпа става
65 60 55 50 45 40 .
Именно заради здравината на борда нископрофилните гуми са по-стабилни в завой, а не както някои погрешно смятат, че това се дължи само на широката стъпка (ширината на гумата)
Не разбирам
Бордът на нископрофилната гума е много по здрав от този на високопрофилната. Той трябва да поеме по-голямо натоварване, а същевременно е много по нисък и по-малко материал има в него в стравнение с високопрофилната гума.
Затова се прави съответно и по-здрав
Затова и колкото пада височината на гумата толкова по скъпа става
65 60 55 50 45 40 .
Именно заради здравината на борда нископрофилните гуми са по-стабилни в завой, а не както някои погрешно смятат, че това се дължи само на широката стъпка (ширината на гумата)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз карам с високи, да има какво да обира ръбовете на рязаните дупки.penkata написа: Бордът на нископрофилната гума е много по здрав от този на високопрофилната. Той трябва да поеме по-голямо натоварване, а същевременно е много по нисък и по-малко материал има в него в стравнение с високопрофилната гума.
Затова се прави съответно и по-здрав
Именно заради здравината на борда нископрофилните гуми са по-стабилни в завой, а не както някои погрешно смятат, че това се дължи само на широката стъпка (ширината на гумата)
Борда на ниските гуми не се различава от този на високопрофилните.
Поема по-малко натоварване. Гумата се деформира по-малко защото рамото на силата която се стреми да деформира е по-малко - то е точно височината на гумата. Така се получава "по-здрави"

Ниските и широки гуми се правят много по-трудно и се налага да се използват много по-качествени материали.... за да се постигне същата здравина и износоустойчивост като на обикновените


Голяма скъпотия при ниските гуми е да имат лека основа на протектора, и да е горе-долу здрава при това и да не се деформира. Трябва да е цилиндър, а не като бъчва.
За каране из европата - с ниски гуми е добре, за Бг май трябват 80%-овите.
Аз си поддържам перфектно окачване, спирачки и джанти и слагам нормални (високи гуми).
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 дек 2005, 17:00
- Модел на автомобила: Ford Siera
- Status: Извън линия
Значи ако мислиш, че няма разлика в здравината на бордовете между нископрофилни и високопрофилни гуми направи следното
Хвани 175/70R14 - По смисъла на спора това е високопрофилна гума
Хвани 205/55R15
Бръкни с ръка отвътре и виж първо каква е разликата в дебелината на борда и второ опитай да натиснеш отвън с палец както са ти пръсите отвътре да видиш каква разлика има в огъването
Естествено, че е по-здрав борда
Ако не е то просто няма как на ниския профил и на широкия протектор да се получи подходящия балон замисли се и ще видиш, че съм прав.
Хвани 175/70R14 - По смисъла на спора това е високопрофилна гума
Хвани 205/55R15
Бръкни с ръка отвътре и виж първо каква е разликата в дебелината на борда и второ опитай да натиснеш отвън с палец както са ти пръсите отвътре да видиш каква разлика има в огъването
Естествено, че е по-здрав борда
Ако не е то просто няма как на ниския профил и на широкия протектор да се получи подходящия балон замисли се и ще видиш, че съм прав.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
.... нископрофилните гуми обикновено са с...високи скоростни индекси. При движение на автомобил с над 200км/ч силите, действащи на гумата са значително по-различни и по-големи от примерно гума Т. Няма да се опитвам да ги обяснявам, защото не ги знам в подробности....така, че е съвсем резонно такъв тип гуми да бъде изработена по-здрава, но не в смисъл как реагира като я натиснеш с пръст....Разликата им е в структурата на пластовете, както и броя и вида им.penkata написа:Значи ако мислиш, че няма разлика в здравината на бордовете между нископрофилни и високопрофилни гуми направи следното
Хвани 175/70R14 - По смисъла на спора това е високопрофилна гума
Хвани 205/55R15
Бръкни с ръка отвътре и виж първо каква е разликата в дебелината на борда и второ опитай да натиснеш отвън с палец както са ти пръсите отвътре да видиш каква разлика има в огъването
Естествено, че е по-здрав борда
Ако не е то просто няма как на ниския профил и на широкия протектор да се получи подходящия балон замисли се и ще видиш, че съм прав.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Плоския балон го докарват с допълнителни елементи под протектора, като обръч на бъчва е.penkata написа:
Ако не е то просто няма как на ниския профил и на широкия протектор да се получи подходящия балон замисли се и ще видиш, че съм прав.
За здравината на борда не трябваше да отварям дума - просто не са сравними наистина. Аз това исках да кажа, но нещо се отплеснах по-горе. Бордът на висока гума в областта към джантата е по-здрав от бордът на нископрофилна със същия външен диаметър на подобно място, за това говорех. По-натоварен е, затова. Няма значение. Мисълта ми е, че за яко каране из Бг трябват едни високи гуми с по-малки джанти и това е цялата магия. Ние не караме с 200, освен по една-две отсечки от основните ни пътища, а и по тях има рязан асвалт и дупки и е опасно.
Сега се усетих и още нещо... всъщност ако на една и съща кола слагаме гуми 165х70/13 или примерно 195х55/15 няма да сравняваме еднакви гуми, ами нископрофилните ще са просто по-голяма, по-тежкотоварна гума (по широка е). Аз сравнявам еднакво широки гуми, предписаните за колата - примерно 165х70/13 срещу 165х55/15...
Последна промяна от diesel1.6 на 30 мар 2006, 10:14, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта