ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
А под тапата какво може да има ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Ето молко инфо събрано с много усилия за разглобяването на рейката, все пак май можело да се ремонтира
, но трябва да се направи специален ключ за тази цел иначе всичко останало се разглобява сравнително лесно. Отначало са развива гайката над която е пластмасовата втулка (№16 на чертежа), после вала и червяка от тялото и от дясната дълга част се изважда зъбчатата рейка.

Специалният ключ:

Чертеж на ключа:

Уплътненията:

Цялата разглобена рейка:

Имам предположение, което не е 100% проверено, че ремонтния комплект уплътнения от TRW рейка ще стане на Wuelfrath , лошото е че в природата няма оригинални уплътнения за зъбчатия вал, но може да се пробва с този Finis-3 760 672. Уплътненията на TRW са гумени, а на Wuelfrath са от флуоропластни материали!
Успех в правенето!


Специалният ключ:

Чертеж на ключа:

Уплътненията:

Цялата разглобена рейка:

Имам предположение, което не е 100% проверено, че ремонтния комплект уплътнения от TRW рейка ще стане на Wuelfrath , лошото е че в природата няма оригинални уплътнения за зъбчатия вал, но може да се пробва с този Finis-3 760 672. Уплътненията на TRW са гумени, а на Wuelfrath са от флуоропластни материали!
Успех в правенето!

Последна промяна от Nebhotep на 17 апр 2015, 09:03, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
На отбелязаното място с червено под капачката се намира винт за обиране на луфта. Аз преди време дадох 100лв. да ми ,,рециклират,, една рейка. След около 8-9 месеца цялата се разтека и разтропа. Опитах да направя рекламация защото ми беше дадена 1г. гаранция но ми отказа. Отворих си я сам и установих, че една втулка която заводско е изработена от полиамид я е заменил със метална която ми е надрала стержана. Семерингите ми не бяха сменяни, изработих втулки на стругар, купих си семеринги и една друга рейка втора употр. сглобих си я и си карам с нея сега. Можеш да смениш единия вид рейка с другия като смениш кормилните щанги. Единия вид, тръбичките за входно и изходно масло се завиват в рейката а другия се притискат от една планка с едно болтче. Аз съм отварял тази с планката с болта. Разликата в щангите е в дължината им и в дупка в резбата за накрайника през която да минава въздуха при свиването в завой на съответния маншон. На другия модел на който се навива всяка тръба отделно в корпуса на рейката има външна тръбичка свързваща двата маншона един с друг.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Много благодарност колеги
Идната седмица дано да имам време да сваля реиката, но тъй като не тече а само е омаслено с времето, се замислям дали да не обера луфта и може да се размине със разглобяване и подмяна на уплътнения, защото гаража с канал ми е на около 20 км от софия и може да нямам втора кола под ръка за да ходя до ХУБАТА
от там съм взимал няколко пъти семеринги и уплътнения и съм доволен, смятам че няма значение че не са оригинални за реиката, а щом пасват на размер са идеални 



По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Възможно е, но не обирай много луфта. Не повече от четвърт оборот.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Мисля да сменя семерингите и о-пръстените който са на пръта само, но събота и неделя не работи никой магазин за уплътнения, остава ми варианта някой колега да има информация за точния им размер 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
В Еврото има ремонтен комплект за около 30 лева. Заслужава си защото има почти всичко в него. Ако ти трябва нещо звънкай ще помагам. Имам я разглобена и ако трябва да се мери нещо съм на среща. 0886 136 580- Иван
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Супер Ванка (нали може да те наричам така) понеже колата на приятелката ми се развали и трябва да вземе моята кола сега ... чак другата събота и неделя сигурно ще имам възможност, тая вечер светнах телефона да ви какво става и вече е потекла
Но колата се кара всеки ден и няма как, утре ще проверя за тоя комплект в Евро07

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Разбира се, че може. Ето и номерчето с което да го търсиш в Еврото. Това е комплект за рейка която маслените магистрали НЕ се завиват в корпуса на рейката а се притискат с планка с един болт в средата!!!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Понеже сам си правя повечето ремонти, телефона ми е бял и просто нямам възможност да снимам как протича, ще се опитам накратко да опиша. Съботата която мина имах време и сили да се заема със течащата рейка
1) Отвивам десния болт (и двата са с главата 15 мм) на рейката, демонтирам преходника който е хванат към пръта на рейката и към пръта на волана.
Този преходник е хванат с 2 болта (10 мм ), единия е в краката на шофьора, а другия е отвън купето и трябва така да се навърти волана че главата на болта да сочи към резервоара .
За да отвия левия болт който държи рейката, махам пластмасовото уплътнение което затваря купето при пръта на рейката за да не влиза вода и се открива фронт за отвиване на болта
2) Избивам 2-та външни накраиника
3) Отвивам 8-те болта които държат предния мост ( при мен се отвиха с лекота, а 2-та болта който държат рейката със всички сили, такова стягане няма въпреки че бяха в масло
може би някой е пипал предния мост преди мен) главите на болтовете с 19 мм
4) Отвивам 2-та болта който държат тампона (който е от към шофьора) за предния мост, единия болт се намира при болтовете на предния мост, демек под колата, а другия се отвива като се отвори капака с 2 дълги удължения и едно карданче за тресчотката.
Сега идва 5-тата трудна стъпка а тя е отвиването на 2-те тръби към рейката, щуцерите на тръбите са 17 мм но аз си го отвих с 18 щото 17 трудно влизаше/излизаше
С малко дърпане на магарето на долу вече може да си извадиме рейката от към пасажера а не от към шофьора само да подчертая
Махам капачка, зегерка и самият семеринг, под семеринга е лагера на пръта.
Оказа се че имам луфт точно в лагера
и за това има леко тропане по павета и естествено заради това семеринга се е износил.
В събота обиколих ул. Козлодуй, Хубата не работе, един магазина на опълченска и сливница нямаха семеринга защото размера е ЦОЛОВ
Вътрешен диаметър 20 мм, външен диаметър 41,2 мм а стандартния е 20 мм на 41 или 42 мм...
След обикаляне до магазина на форд който се намира на пазара димитър петков, минах по цар симеон и започнах да влизам в магазин на който пише само ФОРД. За мой късмет в единия магазин след 40 минутно ровене, жената изнамери един комплект за рейка на форд мондео
в комплекта имаше семеринг с размери 19 мм/41,2 мм и взех комплекта.
Заради това че ми писна от форд, правят си колите не ремонтно пригодни, зада оправиш едно нещо трябва да свалиш още десен по трудни неща... не смених лагера на рейката, мисля че ще искара доста време понеже вътрешния диаметър на семеринга не е 20 мм а 19 мм и влиза много плътно и стегнато
Ремонта ми излезе към 30 лв, като цяло рейката е много добре, само че лагера има луфт

1) Отвивам десния болт (и двата са с главата 15 мм) на рейката, демонтирам преходника който е хванат към пръта на рейката и към пръта на волана.
Този преходник е хванат с 2 болта (10 мм ), единия е в краката на шофьора, а другия е отвън купето и трябва така да се навърти волана че главата на болта да сочи към резервоара .
За да отвия левия болт който държи рейката, махам пластмасовото уплътнение което затваря купето при пръта на рейката за да не влиза вода и се открива фронт за отвиване на болта
2) Избивам 2-та външни накраиника
3) Отвивам 8-те болта които държат предния мост ( при мен се отвиха с лекота, а 2-та болта който държат рейката със всички сили, такова стягане няма въпреки че бяха в масло

4) Отвивам 2-та болта който държат тампона (който е от към шофьора) за предния мост, единия болт се намира при болтовете на предния мост, демек под колата, а другия се отвива като се отвори капака с 2 дълги удължения и едно карданче за тресчотката.
Сега идва 5-тата трудна стъпка а тя е отвиването на 2-те тръби към рейката, щуцерите на тръбите са 17 мм но аз си го отвих с 18 щото 17 трудно влизаше/излизаше

С малко дърпане на магарето на долу вече може да си извадиме рейката от към пасажера а не от към шофьора само да подчертая

Махам капачка, зегерка и самият семеринг, под семеринга е лагера на пръта.
Оказа се че имам луфт точно в лагера

В събота обиколих ул. Козлодуй, Хубата не работе, един магазина на опълченска и сливница нямаха семеринга защото размера е ЦОЛОВ
Вътрешен диаметър 20 мм, външен диаметър 41,2 мм а стандартния е 20 мм на 41 или 42 мм...
След обикаляне до магазина на форд който се намира на пазара димитър петков, минах по цар симеон и започнах да влизам в магазин на който пише само ФОРД. За мой късмет в единия магазин след 40 минутно ровене, жената изнамери един комплект за рейка на форд мондео
в комплекта имаше семеринг с размери 19 мм/41,2 мм и взех комплекта.
Заради това че ми писна от форд, правят си колите не ремонтно пригодни, зада оправиш едно нещо трябва да свалиш още десен по трудни неща... не смених лагера на рейката, мисля че ще искара доста време понеже вътрешния диаметър на семеринга не е 20 мм а 19 мм и влиза много плътно и стегнато

Ремонта ми излезе към 30 лв, като цяло рейката е много добре, само че лагера има луфт

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Викал си Неволята и си се справил, което е хубаво. Само че има две неща, които ми правят впечатление. Едното е, че даден размер бил "цолов". Преди време търсих болт с дадена резба и човека в железарията ми вика "о не знам то туй е с някакъв размер цолов..." - абе като чуя 'цолов' имам чувството, че ми говори някой бавноразвиващ се.
И другото...
Гарантирам бедна ти е фантазията колко по-зле марки и модели коли има, с техните двигатели, сглобки, решения и т.н. Адски много се кефя на познати, които с думите 'писна ми от форд' поради същите причини са минавали с умната си разсъждаваща глава на друга кола, която им го набива още по-хубаво от същата гледна точка
И другото...
Слушал си псевдо-майстори някъдеessex написа:...Заради това че ми писна от форд, правят си колите не ремонтно пригодни, зада оправиш едно нещо трябва да свалиш още десен по трудни неща... не смених лагера на рейката...

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Приятелката ми имаше голф 2 91 година, 1.6 карбуратор, купих втора употреба газова за 100 лв и я сложих мина 15 000 км на газ със свещи който са най-малко на 50 000, обикновенни на Бош, по тая кола всичко аз съм направил, нещата не бяха малко, но повечето са консулмативи, ремонтно пригодна кола, въобще не е капризна и карбуратора не дава за разлика от на някой други марки коли.
Брат ми се взе голф 3, по малко от година го кара но към 10 000 км му навъртя, пак е по евтина подръжката но е малко по сложен за ремонт защото има хидравлика, климатик, ел стъкла , но е добра кола, сега приятелката ми си взе голф 4 1.9 тди 116 кончета, наложисе да посменя това онова и като погледнах как се сваля рейката с поглед
еми пак е по умно направена колицата. Едно приятелче имаше ситроен ах, после опел астра 92 год, след това 2 хонди сивик, еми и тези коли са по лесни за ремонт, стигне ли се до него
Нямам голям опит и голяма база за сравнение, но определено форда не е направен за удобно ремонтиране.
Брат ми се взе голф 3, по малко от година го кара но към 10 000 км му навъртя, пак е по евтина подръжката но е малко по сложен за ремонт защото има хидравлика, климатик, ел стъкла , но е добра кола, сега приятелката ми си взе голф 4 1.9 тди 116 кончета, наложисе да посменя това онова и като погледнах как се сваля рейката с поглед


По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Да, но има момент в който колата няма да се разпадне на парчета ако един детайл или връзка поддаде.
Пресен пример след като днес смених тампона на скоростите откъм купето. Трябва да се свали носача за да се развие един от трите болта на една планка и да има доста подпъхване и намъкване и усукване докато се намъкне тамопона обратно, като трябва да се развият всички връзки там и към моста, и скобата горе...всичко. Но като погледнеш как е сглобено знаеш, че ако една част поддаде, ако един болт се скъса и т.н. ще можеш да се прибереш и няма да прави салто мотора. Тампона след като го свалих освен че огоре беше яко сцепен, отдоло беше 90% отлепен и шляпаше на 1см гума, и съм карал така повече от година и половина без да има други поражения.
Имам прекрасен поглед над голф 3 1.9тди и има места достойни за псуване 2 пъти повече от форда. Голф 2ка съм съгласен, че може да е по-лесен, но не е и в годините на ескорта и голф3 за да се сравнява.
Имам прекрасен поглед и над Астра Г (полицейските) с 2.0 136кс мотора х20хев - ами... САМО двигателя заслужава 5 пъти повече псуване отколкото всичко сумарно по Ескорта.
Може да си разменяме още примери и ще се окаже на края, че всички марки са за псуване. Което ще е тъпо заключение. Реалната причина е, че ремонта се извършва от незнаещ и неподготвен човек, който трябва да гадае тепърва как да реши даден проблем или е видял на някоя кола, че нещо е било по-лесно и айде що на тая било сложно. За това не съм съгласен с изказвания Форда бил това, Опел бил онова, Хондата иначе, Голфа... и т.н.
Пресен пример след като днес смених тампона на скоростите откъм купето. Трябва да се свали носача за да се развие един от трите болта на една планка и да има доста подпъхване и намъкване и усукване докато се намъкне тамопона обратно, като трябва да се развият всички връзки там и към моста, и скобата горе...всичко. Но като погледнеш как е сглобено знаеш, че ако една част поддаде, ако един болт се скъса и т.н. ще можеш да се прибереш и няма да прави салто мотора. Тампона след като го свалих освен че огоре беше яко сцепен, отдоло беше 90% отлепен и шляпаше на 1см гума, и съм карал така повече от година и половина без да има други поражения.
Имам прекрасен поглед над голф 3 1.9тди и има места достойни за псуване 2 пъти повече от форда. Голф 2ка съм съгласен, че може да е по-лесен, но не е и в годините на ескорта и голф3 за да се сравнява.
Имам прекрасен поглед и над Астра Г (полицейските) с 2.0 136кс мотора х20хев - ами... САМО двигателя заслужава 5 пъти повече псуване отколкото всичко сумарно по Ескорта.
Може да си разменяме още примери и ще се окаже на края, че всички марки са за псуване. Което ще е тъпо заключение. Реалната причина е, че ремонта се извършва от незнаещ и неподготвен човек, който трябва да гадае тепърва как да реши даден проблем или е видял на някоя кола, че нещо е било по-лесно и айде що на тая било сложно. За това не съм съгласен с изказвания Форда бил това, Опел бил онова, Хондата иначе, Голфа... и т.н.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?
Астра Г ... просто моторите са с фабрични дефекти, да не говориме за защитата на купето и др неща. Аз говоря за астра ф 
Но нека спрем дискусията

Но нека спрем дискусията

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта