Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Ivan-G , не се шашкай. Днес снимах един C-MAX с оригинални джанти и оригинални гайки без капачки.
Поздрави.
Ако обърнете внимание, даже няма резба до горе. Те и модела с капачки ги загледах, че далеч от края на гайката резбата е зацапана и там не е стигала шпилка.Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 30 май 2020, 23:39
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Благодаря, момчета за съветите!
Бях при гумаджията, при който обикновенно си сменям гумите. Той провери - гайката се навива с осем оборота/резби и каза, че съм ОК и да си карам, без да се притеснявам. Посъветва ме, обаче - когато дойде времето есента да сменям летите с железните джанти - да сменя и гайките, с такива за железни джанти и да не карам железните джанти с гайките за летите джанти, защото така се разбивали резбите на гайките.
Ако имате капачки на гайките за лети джанти по-добре ги развивайте/завивайте на ръка, а не с пистолета. Така ще се запазят капачките за по-дъпго време.
Поздрави!
Бях при гумаджията, при който обикновенно си сменям гумите. Той провери - гайката се навива с осем оборота/резби и каза, че съм ОК и да си карам, без да се притеснявам. Посъветва ме, обаче - когато дойде времето есента да сменям летите с железните джанти - да сменя и гайките, с такива за железни джанти и да не карам железните джанти с гайките за летите джанти, защото така се разбивали резбите на гайките.
Ако имате капачки на гайките за лети джанти по-добре ги развивайте/завивайте на ръка, а не с пистолета. Така ще се запазят капачките за по-дъпго време.
Поздрави!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
fordmaniac написа: ↑04 юни 2020, 17:32Днес снимах един C-MAX с оригинални джанти и оригинални гайки без капачки.
Ако обърнете внимание, даже няма резба до горе. Те и модела с капачки ги загледах, че далеч от края на гайката резбата е зацапана и там не е стигала шпилка.
Поздрави.

Адаш, не са били така като нови. Заради тия гайки потребителските организации даже пробваха да съдат Форд, но загубиха. Идеята на тая гайка е да не влиза колата в селски гумаджийници. Върху гайката има капачка, която е направена така, че при превишаване на усилието шестостена се замазва. Но не можеш да извадиш капачката после. Може, ама с инструмент. Ремонтът е у дилършип на Форд, струвал е едни долари. Бая народ е изпищял още по гаранция, защото се отказали да го признаят за гаранционна повреда. Понеже и в оня там свят не гризат доматите с колците, масово майсторите са започнали да избиват въпросните капачки...което пак е било основание за незачитане на гаранцията. Но са загубили делото. В книжката си пише на какво усилие се завива тая гайка, да си гледал. Пък потребителя, купил си нова кола...той си е винаги основната дойна коза в автоиндустрията.
Та, тия гайки са имали капачки като са били нови. Не са си такива. Просто някой е избил капачките. А там е била другата част от резбата-за да не можеш да я свалиш като превърти и да трябва да кацнеш при дилъра.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Сори адаша, ма правя почти само Форд-ове и не ми минават тия
.
Гайките с капачки като си ги изгубят, стават от 19 на 18 мм ключ и имат нарез за закрепване на капачките. Тези, които съм снимал, са 19 и са гладки.
Иначе гайковертите ги размазват и ги съсипват, но няма как гумаджиите да минат на обикновен ключ. А гумаджийница с динамометричен ключ...
Поздрави.

Гайките с капачки като си ги изгубят, стават от 19 на 18 мм ключ и имат нарез за закрепване на капачките. Тези, които съм снимал, са 19 и са гладки.
Иначе гайковертите ги размазват и ги съсипват, но няма как гумаджиите да минат на обикновен ключ. А гумаджийница с динамометричен ключ...
Поздрави.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Е за тия, дето стават едни номер надолу ми беше думата. Даже ми е чудно, че си ги срещал-отдавна трявбаше да не са останали такива с оригинални здрави капачки.
Иначе гумаджия, дето притяга с ключ, се среща чат-пат. Но са рядка порода.
Иначе гумаджия, дето притяга с ключ, се среща чат-пат. Но са рядка порода.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Има такива, много се учудих, когато слагах летните да дозавиват с динамометричен крюч. Ама заради рекламата, няма да напиша името.
времето е като парите-никога не стига
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Имам 3 комплекта такива, даже бяха 4 ама подарих единия, от тях само 2-3 са без капачка. Хамалин съм и завивам/развивам с гайковерта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Всяка гайковертна машина си има ключ за регулиране на момента на затягане, но ги мързи постоянно да го връткат, пък и на леките коли моментите на затягане са близки, да не кажа еднакви. Въпроса е че когато ги няма ламаринените капачки, и гумаджиите по навик си ги развъртат с фложка 19, е те са вече 18, та по този начин се заоблят шестограмите. За това-сам с гайковерта си ги отвивам и завивам.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти
Днес като си сменях гумата на абсолютно всички коли дозавиваха гумите с динамометричен ключ
Просто може би съм попаднал на хора които не ги мързи 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта