Ръчна спирачка
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Ръчна спирачка
Искам да питам какво по принцип се поврежда на барабаните на задните гуми че не работи ръчната?При мене жилата работят и накладките са нови но ръчната не хваща въобще.В два сервиза вече не могат да разберат от какво е и ме карат да купувам нови жила и кво ли не ама аз бягам от тях като виждам че не е от това дето ме карат да купя!Простаци,карат ме да купя това онова докато се смени всичко и накрая разбира се ще заработи сигурно но на каква цена 

Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Да бе нагли гадини са нали!Мене даже ми казаха в единия сервиз че с времето ми се е скъсила бронята на жилото и затова не държала ръчната,че да съм купил нови жила пък щели да видат после наглярите!!!Кой им е дал разрешително ако въобще имат на такива безхаберници направо не ми стига акъла !!!Абе простако като не разбираш кажи си бе,ама няма повечето майстори се учат на колите ни ,че понякога има артисти дето даже нас искарват виновни като не стана нещо
В единия сервиз даже ми искаха 5лв дето се били занимавали ,нищо че нищо не направиха.Дадох им 10лв като им препоръчах да се ориентират към друга професия щото с тази гладни ще умрат 


Форд е колата на шампионите!!!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
не съм сигурен на тоя модел от старите как е принципа,но на по- новите има едно метално мостче между двете накладки.На него има един зъбен механизъм,който регулира отварянето,или по точно предотвратява връшането на накладките,като ги държи максимално близо до барабана.Колкото и да е износен той,ако този механизъм работи ще имаш ръчна.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9896" onclick="window.open(this.href);return false;
тук е сниман самия механизъм
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9896" onclick="window.open(this.href);return false;
тук е сниман самия механизъм
Последна промяна от mrdds на 18 май 2007, 10:49, променено общо 1 път.
Провери дали ти е натегнато жилото на ръчната. Когато се сменят накладки отпускат жилото откъм лоста на ръчната в купето. Там покрай лоста трябва да има един болт... Аз като си сменях накладките обаче дали го развивах нямам спомен(сигурно съм станал вече професионалист и правя всичко машинално) За друго при механизна на спирачките не се сещам за нещо пипкаво освен, че с пружините се озорих докато ги закача. При разглабянето си подредих чарколяците и то няма как да ги объркаш. В смисъл нищо сложно няма при смяната на накладки, един път съм ги сменял и то сам! Е... верно после ми се счупи лагера на главината, но това е друга тема за разговор...
Та с две думи исках да кажа- като дръпнеш лоста на ръчната усещаш ли, че се натяга. Ако усещаш усилие не е от разхлабено жило. След това остава да видиш тая зъбчатка вътре при накладките дали е зацепена правилно....

P.S. Баси почнал съм да пиша като един откъм Плевенскио балкан....
Та с две думи исках да кажа- като дръпнеш лоста на ръчната усещаш ли, че се натяга. Ако усещаш усилие не е от разхлабено жило. След това остава да видиш тая зъбчатка вътре при накладките дали е зацепена правилно....

P.S. Баси почнал съм да пиша като един откъм Плевенскио балкан....
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
При Мондео /незнам за Ескорт и др./ този механизъм няма нищо общо с ръчната. При износен барабан/наклатки жилото трябва да извърши по голям ход, т.е. лостовата система на ръчната не може да опъне повече от нормално жилото което от своя страна не може да премести "достатъчно" лостовата система при наклатките. Жилото няма регулировка за дължината си, както е при жигули, москвич, не съм обръщал внймание на други западни коли.mrdds написа:..................................
Лекарство - само ми е в главата, не са провеждани клинични изпитания, дори върху опитни животни/коли:
1. Скъсяване на жилото /удължяване на бронята/ - неприложимо /трудоемко/.
2. Подлагане на шайба/и между края на жилото и лостовата система в барабана, шайбата да е сцепена под формата на буквата "С" и след поставянето и да се свие/стисне за да стане "О" за да не падне от жилото.
Ако някой го експериментира да свирка, че и аз да си го направя

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Хммм, ами и аз не знам на Ескорта как е, ама да си кажа при Фиестата
Та, за ръчната спирачка всъщност са две жила - едното от "ръчката" докъм средата на купето (отдолу) и второто от там до барабаните, като на свръзката има скоба с винт през която може да се регулира натягането (в определени граници разбира се) макар че ако не "стига" фабричната регулировка може да се подложи втулка
. Реглаж може да има и в купето - на първото жило, но не съм се ровил


Та, за ръчната спирачка всъщност са две жила - едното от "ръчката" докъм средата на купето (отдолу) и второто от там до барабаните, като на свръзката има скоба с винт през която може да се регулира натягането (в определени граници разбира се) макар че ако не "стига" фабричната регулировка може да се подложи втулка

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
напротив,има и то голям.Точно този механизъм не позволява на накладките да се върнат и ги държи на минимално разстояние.Какъв е принципа на работа:aaleks написа:При Мондео /незнам за Ескорт и др./ този механизъм няма нищо общо с ръчната. .mrdds написа:..................................
Отпускаш докрай жилото на ръчната.Натискаш спирачката няколко пъти за да излязат накладките и да опрат в барабана.При отпускане на спирачката и работещ механизъм,той ще ги задържи на няколко мм до барабана.След което натягаш ръчната до толкова до колкото като я дръпнеш накладките да опрат в барабана и лоста да спре да се движи до 4-ти зъб.
Какво става като не работи този механизъм:Отпусакш ръчната,натискаш спирачката челюстите излизат,отпускаш я,те се връщат в събрано положение на голямо разстояние от барабана.Натягаш ръчната колкото може за да обере това разстояние между барабана и челюстите и да започне да държи,в един момент се оказва че жилото е свършило,а спирачката не държи.Започва рязане и побългаряване за да се увеличи хода на жилото,тъй като трябва да обтегне още за да опре челюстта в барабана.
А всъщност хората са го измислили ,стига обаче да работи както трябва този иначе така прост механизъм.
А като не работи или се сменя с нов,който трудно се намира по магазините,но все пак намерих,или се започва едни български експерименти присъщи на най откъсаните монтьори-рязане,подлагане,скъсяване и т.н.

В повечето случаи механизма е ръждясал и блокирал-оправя се с раздвижване и нарязване на нови зъби с фина диамантена пила(което нее за предпочитане,защото е много играчка и не се знае дали ще зацепят зъбите)
Предполагам,че на всеки форд с барабанни спирачки и предно предаване принципа е еднакъв.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Тя мойта е с 3 въжета.едно за лоста и две към колелата.Както и да регулираха жилата нищо не ставаше .И с малък и с голям ход на лоста въовще не държеше задната.При другите коли като се опъне ръчната се чува едно "трънк"от колелетата -може би тези зъбци за които говорите-пък при мойта нищо не се чува.Те нови както казвате сигурно струват много пари .Ако се хвана да ги пиля и да ги раздвижвам сам дали ще стане работата или има вероятност да разваля нещо и после и крачната да не хваща 

Форд е колата на шампионите!!!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ми аз ги пилих,държат за сега.Но си намерих едно магазинче,което ги продава,и другата седмица ще купувам предни дискове,ще взема и тези механизми заотзад,до колкото си спомням бяха към 20-тина лв. за бройка.
Жило се сменя когато е скъсано или блокирало.В друг случай е безсмислено смяната им,проблемите няма да се решат със смяна на работещо жило.
Жило се сменя когато е скъсано или блокирало.В друг случай е безсмислено смяната им,проблемите няма да се решат със смяна на работещо жило.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Колеги от механизмите е проблема и аз страдам от същия.. като ги изчистих .. започна да държи но са за смяна.. Не обвинявайте жилото.. Пробвай нещо друго.. аз след смяната на накладките оспустах жилото карах малко така и после го натегнах .. и незнам защо(немога да си го обясня)Чак тогава започна да хваща ръчната..
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Проблема е само и единствено в механизмите. Първо трябва да се регулира хлабината на накладките при отпусната ръчна и след това се обтяга жилото,както го е описал mrdds.
Защо е необходимо това ли? Защото механизма за саморегулиране дейтва така, че на практика променя дължината на планката чрез която ръчната спирачка придвижва челюстите. Затова ако механизма не работи планката идва по-къса и жилото не стига. При регулировката първоначално жилото се отпуска максимално за да не пречи на механизма да "разтегне" планката до работно положение. След няколко спирания (предполага се че за това време механизма се настройва) жилото на ръчната се натяга до работно положение, и от този момент ръчната държи еднакво през целия експлоатационен период на накладките независимо от тяхното износване.
П.П. На Борко това му е проблема, дълго време се мъчих със Ориона 83ти набор и накрая прочетах в книгата как се регулира, направих го и стана. На "майсторите" който предлагат приспособяване, подлагане на шайби, рязане на брони или други неща, им кажете да си извадят главите от гъ... и да прочетат как стават тези неща щото Форда иска четене а не чукане.
Защо е необходимо това ли? Защото механизма за саморегулиране дейтва така, че на практика променя дължината на планката чрез която ръчната спирачка придвижва челюстите. Затова ако механизма не работи планката идва по-къса и жилото не стига. При регулировката първоначално жилото се отпуска максимално за да не пречи на механизма да "разтегне" планката до работно положение. След няколко спирания (предполага се че за това време механизма се настройва) жилото на ръчната се натяга до работно положение, и от този момент ръчната държи еднакво през целия експлоатационен период на накладките независимо от тяхното износване.
П.П. На Борко това му е проблема, дълго време се мъчих със Ориона 83ти набор и накрая прочетах в книгата как се регулира, направих го и стана. На "майсторите" който предлагат приспособяване, подлагане на шайби, рязане на брони или други неща, им кажете да си извадят главите от гъ... и да прочетат как стават тези неща щото Форда иска четене а не чукане.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
абе къде ви са мойсторите, един списък и такива некадърници да ги взривим, барем се откажат да ремантират.petkoff_pl написа:Значи при смяната на моите задни накладки майсторите имаха наглоста да ме питат "ще ползвашли ръчната спирачка за да знам дали да закачам жилото за нея" просто има явно някъкъв чалъм при закачането на ръчната а тях ги мързи да го правят.









ше им направим главите меки.





Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да mrdds е прав
, и добре че тук стана дума за това и не направих някоя дивотия. Като си сменях наклатките какво съм гледал какво не, останах с впечетление, че този механизам е само за "крачната" спирачка. Не обърнах внймание на ръчната, след сглобяването като не държеше си казах, то ще да е от прекалено /около 209 мм/ износения барабан, и от тогава все си викам ще подложа на жилото една шайба и готово. Добре че не ми е оставало свободно време, че щях бая простотия да свърша.

Небойте се роби Спартак е с вас!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта