Страница 1 от 1
За полуоски на Ескорт
Публикувано: 25 юли 2007, 15:01
от Светльо
Колеги, и на лявата и на дясната полуоска на Ескорта , някъде в средната им част има по един гумено цилиндрично тяло - нещо като кръгъл тампон или не знам какво. За какво служи това чудо, защото при мен това на дясната полуоска се отлепи нещо и се пързаля по полуоската в ляво и вдясно, като понякога удря в носача и се чува ужасно чукане в дясно. Поправя ли се, или да го махна съвсем и да се оправят нещата?
Дайте акъл, моля!

Публикувано: 25 юли 2007, 15:16
от gogo_21011
Не е ли това маншона на карето? Нещо не разбрах, ама ако е то чак да дрънчи?

Публикувано: 25 юли 2007, 15:32
от Светльо
Не, не са маншоните на каретата, те са от двата края на полуоската, а това е в средата на пръта точно.

Публикувано: 25 юли 2007, 17:04
от Brock
Това е някаква противотежест за баланс на полуоската. Трябва да си е на мястото. Но нека някой който се е сблъсквал с проблема да сподели

Публикувано: 25 юли 2007, 22:34
от dimbatami
колеги това са балансиращи тежести и трябва да са си на мястото там кадетоса си оставили отпечатък някъде в средата ако можеш да я върнеш на мястотои и да си я стегнеш или маи е подобре да я махнеш ако се е прецакало не що по нея и по принцип има само на едната полуоска на по дългата тоест дясната
Публикувано: 26 юли 2007, 00:11
от СЕВА
Тази протитовотежест съм чел доста за нея но така и не рабрах каквае ползата от нея,мога да кажа със сигурност какво върши според мен,задържа вода и кал под тежеста зада може да изгние по-качествено полуоската и да се скъса точно тогава когато си някъде на край света или когато най-много имаш нужда от кола,поради тази причина средно годишно сменявам около 20-30 полуоски.Такива тежести имат почти всички по нови коли,но на Мазда и Нисан гният най-бързо.Другата полза е като се откъсне вдига достатъчно шум зада не си хабиш клаксона.Моят съвет е махай тая простотия и я хвърли някъде да не я намери някой да се мъчи с нея.
Публикувано: 26 юли 2007, 17:31
от dimbatami
надявамсе този отговор да е няква шега иначе е доста непрофесионално

Публикувано: 26 юли 2007, 21:47
от СЕВА
Колегата пита нещо,ако можеш ти отговори по-професионално
Публикувано: 26 юли 2007, 23:19
от Gate
Абе по принцип и аз съм на мнение,че щом е там все пак има защо,но по отношение на полуоските ако не можеш да я сложиш там където е била,късай я и хвърляй!До сега съм видял няколко автомобила с махнати "баланси" и не са имали никакви проблеми!
Публикувано: 30 юли 2007, 09:29
от Светльо
Ами, каго гледам, няма категорично мнение по въпроса. Аз фиксирах това нещо, защото не му знам името, с две три дървени клинчета горе долу на мястото по където си е било - по дължината на полуоската, но не мога да преценя по отношение на завъртането около нея. Засега - вече две седмици, карам без проблеми. Но карам само в града, макс. с 80 км когато съм на околовръстното. Не знам как ще бъде на дълъг път по магистралата. Ако вземе да ми тресе, ще я режа някак - тя си е бая дебела и здрава.
Благодаря на всички за съветите. Ако има още нещо по въпроса, казвайте.
Публикувано: 30 юли 2007, 15:10
от Peter000
Аз съм на принцип, че нещо което е сложено фабрично не е излишно, така че недей да махаш тази балансираща тежест. След една седмица имам записан час в сервиз на Форд заради това, че колата ми при точно 118 км/ч се тресе цялата. Още веднъж казвам вибрира колата, а не волана. (Гумите и джантите са нови и добре балансирани). Много се чудех от какво е и сега като прочетох тази тема си мисля, че е много възможно да е именно от тази балансираща тежест. Така че, Светльо, моят съвет към теб е да покараш колата на магистрала и да видиш дали не ти вибрира колата при определена скорост.
Публикувано: 30 юли 2007, 15:52
от Peter000
Виж позиция 13 на картината. Забележи, че балансиращата тежест се закрепва с болт.
Публикувано: 02 авг 2007, 09:40
от diesel1.6
dimbatami написа:надявамсе този отговор да е няква шега иначе е доста непрофесионално

колегата точно професионално ти е отговорил - очевидно му е професия да сменя части по колите.
предполгам ти трябва не професионално, ами експертно мнение
тези тежести на полуоските не са балансиращи тежести, а са просто тежести - увеличават масата на вала на полуоската с цел да свалят резонансната му честота. е тази честота се случва да се получи като за висока скорост. като изпадне в резонанс това желязо, започва да трепти, да се тресе, а понякога и се огъва. не винаги това с еусеща, понякога се поглъща от околните части. проблем има в местата на контакт с 'съседите - съчми на лагери, шлици, съчми и части на карето. в точките на контакт вибриращата част върши работа, подобна на работата на машина за къртене на бетон върху бетона. естествено, става дума за микроразрушаване, хилядни от милиметъра за цял ден каране, но това е достатъчно зле.
това за честотите и масата се учи по физика, примерно. печен физик или математик може даже да сметне полуоската на резонанс, но е зор.
аз не мога, разбира се

.
в крайна сметка без тежестите има вероятност да се получи това вредно трептене.