Страница 2 от 2

Публикувано: 21 авг 2007, 12:55
от mrdds
Има и друг начин.Колегата е прав наистина в книгата дават за правилно свалянето на цялата ос заедно с барабана и лагера.Оста се развива от зад към моста.Тя е хваната с 4 болта.
Според мен развиването на гайката е много по елементарна операция.
Може би идеята на конструкторите е да не се развива и завива често гайката,понеже тя е с някаква ситна резба и често след няколкократни сваляния резбата се поврежда. А болтовете отзад за с нормална "едра" резба и не им пречи развиване и завиване.

Публикувано: 21 авг 2007, 12:59
от madboy
По спомен ми се вижда невъзможно да се нагласят пружинките и лостчетата към накладките, ако не ги гледаш откъм барабана... *072*

Публикувано: 21 авг 2007, 16:01
от minky
ми да обясня малко по-подробно. цялата работа е там, че бях сменил предните накладки и дисковете и след 1500км. лампата пак започна да свети. помислих, че съм купил предни накладки менте, но като ги погледнах - наред са си. ходих в сервиза на ботев и сливница и момчето там ми каза, че НЕ може да са заднитее накладки, защото те нямат датчик, който да отчита течността. ама аз вече ги бях купил от магазина на козлодуй 2, и като отидох да ги върна - ниц, не ме огря. така че сега ща не ща ще ги сменя, че поне да не ме е яд. ама нещо нямам време тия дни и го планувам за събота. последно стигнах до свалена капачка, сега ще трябва да развия гайката, та да видим какво ще стане. после ще докладвам как е минало.

Публикувано: 21 авг 2007, 18:51
от веден
Достъпът до задните накладки без сваляне на капачка и без развиване на гайка е по следния начин: сваля се цялата главина(оста с лагерите) заедно с барабана както е закрепен към оста с гайката. Тази главина се държи към фланеца на който са накладките с четири болта до които има достъп само отвътре откъм носача (на канал). Всичко се изважда без проблем и се открива много удобен достъп до накладките. Този начин е описан на стр.174 от книгата Форд/Орион след 1990г. (оранжевата, дето някой я беше сканирал цялата). От там съм го прочел и така съм го правил вече няколко пъти - и за накладки и за спирачно цилиндърче.

Публикувано: 21 авг 2007, 23:51
от HACKO
И всеки път разкачаш спирачната система и после обезвъздушаваш, или внимаваш да не дръпнеш по-рязко или да не изтървеш барабана и да скъсаш спирачната тръбичка? Не си струва, по-лесно ми се вижда да си развия гайката на лагера.

Публикувано: 22 авг 2007, 09:19
от веден
Наско, съжалявам обаче не си го разбрал. Пада само главината с барабана.Спирачната система и накладките си остават на фланеца неразкачени от колата.

Публикувано: 22 авг 2007, 12:46
от HACKO
Кое държи тавата да не падне като развиеш болтовете?

Публикувано: 22 авг 2007, 14:54
от веден
Фланеца(тавата) си е закрепен към носача с отделен собствен крепеж а не с тия четири болта . Разгледай го в книгата или най-добре на място на колата и ще се убедиш. Аз само така си отварям задните колелета.

Публикувано: 22 авг 2007, 18:11
от HACKO
Ами това него знаех, на повечето(да не кажа всичките) коли болтовете държат всичко и като ги развиеш става мазало.

Публикувано: 23 авг 2007, 10:02
от doctordre
HACKO написа:Ами това не го знаех, на повечето(да не кажа всичките) коли болтовете държат всичко и като ги развиеш става мазало.
и при мен е така. като чета колко сложно ви се сменят тия задни накладки... :? на сиерката само махаш гумата и барабана пада. оттам накладките се сменят лесно

Re: Смяна на задни накладки

Публикувано: 22 яну 2013, 21:09
от asen_pl
значи простеете никой не пише как става а се правите на интересни

Re:

Публикувано: 22 яну 2013, 21:36
от HACKO
веден написа:Достъпът до задните накладки без сваляне на капачка и без развиване на гайка е по следния начин: сваля се цялата главина(оста с лагерите) заедно с барабана както е закрепен към оста с гайката. Тази главина се държи към фланеца на който са накладките с четири болта до които има достъп само отвътре откъм носача (на канал). Всичко се изважда без проблем и се открива много удобен достъп до накладките. Този начин е описан на стр.174 от книгата Форд/Орион след 1990г. (оранжевата, дето някой я беше сканирал цялата). От там съм го прочел и така съм го правил вече няколко пъти - и за накладки и за спирачно цилиндърче.
Това наистина е най-лесния начин за сваляне на барабана.

Re: Смяна на задни накладки

Публикувано: 23 яну 2013, 10:45
от urgan
Странно са го решили при мондео мк1. При мк2 няма гайки, шпилките държат барабана към главината, само желание и търпение трябват докато отлепи.

Re: Смяна на задни накладки

Публикувано: 21 фев 2022, 20:24
от aniivanovayotova
Някои може ли да каже как се сваля заден барабан на форт фокус