Страница 1 от 1
Дали са ми за смяна амортисьорите ?
Публикувано: 27 сеп 2007, 20:13
от DigiPro
Ходих при един квартален майстор понеже ми тропа нещо предницата. Освен биалетките които били за смяна той ми каза, че и амортисьорите били за смяна. Освен това като хванеш единия амортисьор отгоре където е захванат към купето и се заклати колата се усеща едно чукане. Това чукане не е ли от някакъв лагер или тампон там? Може ли да се смени само той ?
След това проучих къде има стенд за тест на амортисьори и отидох там. Хората ми се сториха че много не му разбират ама в крайна сметка ми дадоха разпечатка и ми казаха да си оправя другите неща по предницата и да си карам с тези амортисьори.
Та прилагам ви разпечатката ако някой може да я разчете - кое какво значи.
П.С. Преди време съм карал служебен Москвич Алеко със изпуснали амортисьори. Ами той се клатеше като лодка и в завоите се влизаша само с много ниска скорост. А мойта сега се държи не по зле в завоите от служебното Поло 95г. Освен това няма омасляване по амортисьорите ми.
Публикувано: 27 сеп 2007, 20:16
от doctordre

това само някой по-запознат може да каже, тия данни поне аз не ги разбирам, но щом така са ти казали... принципно ако е добър сервиза и може да им се има доверие няма защо да ги сменяш (щом така са ти казали). иначе ако ти се пилеят пари винаги е добре да си купиш нови

Публикувано: 27 сеп 2007, 20:49
от dimbatami
колеги кво не разбирате от разпечатката то си пише за амортисьорите че предните щом са над 50процента а те са 70 и няколко то и нямат голяма разлика в деиствието могат да се карат още но задните са с малак процент на ефективност това значи че са за смяна при първа възможност аз сменях задните преди месец и ги зех от (евро 07) за 59лв броят има подробност за смяната и че долните болтовете често не могат да се развият и ходих да ми ги нагреят с оксижен та се развиха а за лагера-томпон или лагера на макферсона се сменя само тои и мисля че го мярках по 25лв за брои а и имаш голяма разлика в натоварването на задната ос виж дали можеш да уравновесиш товара отзад товае
Публикувано: 27 сеп 2007, 23:38
от nikolovvd
Това, което ти се е разбило така да се каже (като го свалиш ще разбереш защо ти пиша така) е един гумен тампон с метална вложка с отвор, в който се захваща буталото на амортисьора, а гумената част стои в едно като бомбе и се захваща към купето.
Публикувано: 28 сеп 2007, 12:04
от Dundee
Като тествах моите в МП, ми казаха че ако покаже над 50 % стават още за каране. Под 50 % - трябва вече да мислиш за смяна. Обаче два по два трябва да са с близки показатели.
Според мен можеш да почнеш да събираш пари и напролет да смениш задните.
Публикувано: 28 сеп 2007, 21:54
от paci
Аз знам, че границата е 75%
Ако му се дават пак 10 лв. да мине пак може да пробва да седне в багажника по време на теста и гаранция задните ще покажат по-добри резултати.
На МП разпечатката е много по проста.
Кога тестваха моите и казаха, че са за смяна.
Хуу сменихме но се върнах с оплаквания и верно показаха почти същите резултати.
Дам ама кочината се държи по-добре след смяната.
Тестваха ги 100 пъти и като седна единия от приемчиците в багажника и резултатите влязоха в зеленото.
Добре ми е кочината ама аз само мрънкам.
Публикувано: 29 сеп 2007, 10:01
от DigiPro
Благодаря на всички за отговорите. Май засега няма да ги сменям. Само ще си сменя биалетките и този тампон. Аз и без това карам по 5-6 хил. км. на година и то предимно градско. Ще си карам по лекичко и ще имам едно наум, въпреки, че колата си се държи доста добре на пътя.
Публикувано: 29 сеп 2007, 10:15
от doctordre
и все пак, въпреки тия цифри, просто ги пробвай по стария начин

натисни силно колата и ако успокояват подскачането сравнително бързо, значи няма какво да ги мислиш

виждал съм коли, които буквално са на пружини

спира колата на светофара, а задницата един час се люлее нагоре-надолу, тогава вече наистина ще са за смяна

Публикувано: 29 сеп 2007, 10:17
от DigiPro
doctordre написа:и все пак, въпреки тия цифри, просто ги пробвай по стария начин

натисни силно колата и ако успокояват подскачането сравнително бързо, значи няма какво да ги мислиш

виждал съм коли, които буквално са на пружини

спира колата на светофара, а задницата един час се люлее нагоре-надолу, тогава вече наистина ще са за смяна

Ами при този тест с залюляването като я пуснеш трепва само веднъж и то със много малка амплитуда.
Публикувано: 29 сеп 2007, 10:21
от doctordre
DigiPro написа:doctordre написа:и все пак, въпреки тия цифри, просто ги пробвай по стария начин

натисни силно колата и ако успокояват подскачането сравнително бързо, значи няма какво да ги мислиш

виждал съм коли, които буквално са на пружини

спира колата на светофара, а задницата един час се люлее нагоре-надолу, тогава вече наистина ще са за смяна

Ами при този тест с залюляването като я пуснеш трепва само веднъж и то със много малка амплитуда.
еми не знам колко е достоверен теста, но така съм чувал че се прави

има и логика, защото все пак целта на амортисьора е да успокоява движенията на пружината. явно няма за какво да се притесняваш и да пилееш излишно пари

Публикувано: 29 сеп 2007, 10:56
от cocoff
Това , за което говорите не е ли сцепление, т.е. тест за спирачките. Без да разбирам, мисля, че твърдостта и успокояването по-прилягат да са параметри на амортисьорите

Публикувано: 30 сеп 2007, 17:22
от DigiPro
cocoff написа:Това , за което говорите не е ли сцепление, т.е. тест за спирачките. Без да разбирам, мисля, че твърдостта и успокояването по-прилягат да са параметри на амортисьорите

Ами аз също не разбирам, но колелата стъпват върху едни гумени подложки и стенда клати гумите с определени честоти. Спирачките при това положение не играят никаква роля. Стенда за тях е с валове които се въртят.
Между другото се замислих дали налягането в гумите не влияе също на резултатите от теста.
Публикувано: 30 сеп 2007, 19:02
от cocoff
Така е. Поразрових се и навсякъде показател за годността на аморт. е сцеплението в %. То е логично, ама кой да се сети

Ако се люлее колата, при всяко движение нагоре олеква, респ. намалява се сцеплението с пътя.
http://www.hunter.com/pub/undercar/4187T/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;